Toiveissa toinen lapsi <3

...jatkan täällä yksinpuhelua. Oon kyllä ihan pihalla taas kierrosta! Nyt kp 35 ja ei menkkoja vieläkään.ovulaatio ois limoista päätellen ollu kp 18-19. Mut ehkä se onki ollu myöhemmin? Talletuksia viimeks kp 18. Oireita ei minkäänlaisia ni ei huvittais testata vielä.ärsyttäviä näin pitkät kierrot! Ennen ekaa raskautta tosi harvoin venyi yli kk mittaisiks...
 
Tein tänäaamuna testin ja pärähti erittäin selkeet kaksi viivaa.u-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a!!! Yhen ainoan oiren oon bongannu eli keittiössä haistoin jonkun hajun tosi selvästi.muuten ihan normaali olo.laskettu aika ois heinäkun alussa.hurjaa! Nyt sormet ja varpaat ristiin et kaikki menee hyvin...
 
  • Tykkää
Reactions: Ripsi83
@marjaana87 onnea plussasta ja onnellista odotusta! :love:

@uutsimam onnea plussasta!

@Kirahvikahvi tervetuloa mukaan juttelemaan :)

@Juliet86 tsemppiä autokouluun! Mä oon miettinyt ottaisinko pari ajotuntia vaikka kortti löytyykin, en oo ajanut kymmeneen vuoteen kuin pakon edessä enkä ole ikinä tykännyt autoilusta. Lisäksi pelkään ajamista etenkin moottoriteillä.

@Välli onnea uudesta kodista! Ja hurjasti tsemppiä ekaan hoitokiertoon, toivottavasti saatte avun pian!

Täällä kp9 ja oon koittanut ottaa rauhassa. Postin piti tuoda pe ovistestejä mutta jotkut korkeammat voimat ilmeisesti haluaa myös rauhaa, kun posti ei tullut. Päätin alkaa taas keskittyä omiin harrastuksiin enemmän ja lopettaa sitku-elämän ja plussan odottelun. Meillä menossa kahdeksas yrityskuukausi ja jotenkin mulla on sellainen tunne, että hoitoihin tää päätyy. Tuntuu oikeastaan kauhean lohdulliselta ajatella, että jos ei lähikuukausina tärppää niin joku voi ehkä auttaa meitä, ei tarvitse enää yrittää yksin. Mutta toivo elää ja positiivisin mielin kohti ovista... (y)
 
Välli onnea talokaupoista. Se jos mikä antaa muuta ajateltavaa ja hyvä näin. Saa vähän vähemmällä jännityksellä ensimmäisen inseminaation... Onnea kovasti! :love:

Lumi87 täällä myös herätelty vanhoja harrastuksia ja otettu uuttakin. Mukava keksiä muuta mukavaa, ettei aivan ajatukset jäisi tähän. Koskahan olen äitiyslomalla, sit kun meillä on vauva jne jne.

marjaana87 ONNEA!!

Täällä kp 5-10 vissiin ja yrityskerta joku yli vuoden :LOL:
 
Mahtuuko mukaan?

Meillä esikoinen 10/2013, aivan ihana uhmantuhma poika, jolle nyt toivotaan pikkuisisarusta. Lupa sisarukselle annettiin 9/16, jolloin heti plussasinkin, mutta 6+2 tuli keskenmeno, nyt pikku hiljaa noustaan takaisin keskenmenon jälkeen ja toista lasta toivotaan kahta kauheammin <3
Tänään käydän hakemassa ovistestit, niin saadaan kiinni tästä km jälkiesestä kierrosta, että missä mennään, normaalisti kroppa toimii tosi selkeästi.

Ja Paljon onnea kaikille plussanneille :)
 
Heei! Mäkin ajattelin tuupata itseni ketjuun mukaan =) VIeläkö mahtuu?

Meillä on toisen lapsen yritys vasta alkanut, pari viikkoa sitten loppui kierukan poiston jälkeinen vuoto. Esikoinen on syntynyt tammikuussa.

Ensimmäistä yritettiin kuusi kuukautta, mielestäni siis nopeasti tärppäsi vaikka silloin se ei siltä tuntunut. Toki silloin tärppäsi myös ekassa kierrossa, mutta menkat alkoivat sitten reilun viikon myöhässä. Stressasin ja testasin kamalasti. Ois kiva ottaa iisimmin tämä toinen. Mies on vakuuttunut, että tärppää nopeasti. Eilen turvotti ja oli toosi tukala olo, arvelin että menkat on alkamassa. Mies oli oikein pettynyt, että etkö nyt ookkaan paksuna kun hän niin kovasti yritti.
Ovulaatiotestit on kaapissa, mutta koska kierrosta ei oo mitään hajua niin saavat nyt hetken ootella.
 
  • Tykkää
Reactions: airelle
marjaana87, ONNEA!! :love:

Naadis, pahoittelut km:sta. Toivottavasti tärppää uudelleen yhtä nopeasti ja menee onnellisesti loppuun saakka.

leonia, meillä on samanikäiset esikoiset, omani on myös tammikuussa syntynyt. Tsemppia molemmille uuteen kiertoon!


Täällä on yk 3, kp19/30-32. PC ovistestejä olen tehnyt, mutta en ole ovulaatiota saanut kiinni tästä kierrosta. Eilen oli valkovuoto sellaista tavaraa että ovulaation pitäisi näillä näppäimillä tapahtua ja itse asiassa tänään aamupäivällä oikealla puolella alavatsaa (munasarja?) kipristeli jännästi, ja vähän kuin kirveli? Täytyy illemmalla tehdä ovistesti uudelleen. Talletteluja aktiivisesti ja toiveet korkealle taas :)
 
  • Tykkää
Reactions: airelle
yritän aktivoitua enemmän, yk1 starttaa loppuviikosta, ensi viikon alusta kuhan menkat tästä alkaisi, vielä oottelee menkkoja mutta katsellaa loppukuusta, ni sillon toivoisi ettei niitä näkyis! esikoinen tosiaan täyttää ensi viikolla vuoden, hirmusta vauhtia mennyt kyllä tää vauvavuosi!

tsemppiä kaikille ja plussatuulia!
 
Onnea raskautuneille ja tervetuloa uusille!

Täällä yk2 ja dpo 11, tikulla bongattu. Ei sitten mitään oireita, mutta hirveen isot haaveet joista melkein kuvittelen oireet, tiedättehän?

Tuntuu että talletuksille on työkiireiden ja taaperoarjen keskellä liian vähän aikaa. Nukutaan perhepedissä, eli se vasta rajoittaakin tätä proggista.. stressaavaa. Lähekkäin olis ihanaa olla enemmän mutta missä välissä? Oonko ainoa jolla tämmöinen stressi?
 
Onnea raskautuneille ja tervetuloa uusille!

Täällä yk2 ja dpo 11, tikulla bongattu. Ei sitten mitään oireita, mutta hirveen isot haaveet joista melkein kuvittelen oireet, tiedättehän?

Tuntuu että talletuksille on työkiireiden ja taaperoarjen keskellä liian vähän aikaa. Nukutaan perhepedissä, eli se vasta rajoittaakin tätä proggista.. stressaavaa. Lähekkäin olis ihanaa olla enemmän mutta missä välissä? Oonko ainoa jolla tämmöinen stressi?
Täällä ihan samanlaista stressiä välillä. Tehdään miehen kanssa molemmat vuorotyötä ja en vaan voi häiritä esim yövuoron jälkeistä lepoa tän projektin takia. Muutenkin koitan pitää mölyt mahassani ettei mieskin ala stressata, siitähän se soppa syntyisikin. Meinaa vaikuttaa hommien onnistumiseen jos mies stressaa... mutta näillä eväillä, uskon että joskus onnistuu :)
 
Kopsaan suoraan toisesta ketjusta:

kävin tänään lääkärissä enkä tiedä mitä ajatella. Toisessa munasarjassa näkyi isoja irtoamattomia munasoluja (ovistestit voineet kai plussata näistä), toisessa munasarjassa jotain rakkuloita. Kohdun limakalvo kierron vaiheeseen nähden hyvin ohut eikä ovulaatiosta tietoakaan. Kp13 menossa. Lääkäri epäili ovulointiongelmaa. Kierto hyvin epämääräinen mutta lääkäri ei nyt keksinyt mitään apua tähän hetkeen, kuulemma pitäisi testata tarkemmin hormonitasoja ym. Laajoihin tutkimuksiin ei ole yksityisellä rahaa ja kunnalle saadaan lähete maaliskuussa.

Olin jotenkin uskonut, että gyneltä saan lohduttavia kommentteja ja toivoa, mutta nyt mä olenkin tosi surullinen ja ahdistunut, että voidaanko me onnistua luomuna. :cry:

Miehen kanssa saatiin riita aiheesta kun hän ei haluaisi yksityisellä asiaa edistää. Onko teistä kukaan mennyt naistenklinikalle tutkimuksiin? Kuinka kauan lähetteen laittamisesta on mennyt ensikäyntiin ja hoitojen aloitukseen? @Välli @LittleOne ?

Voihan tässä muutamassa kuukaudessa jotain tapahtua mutta tulipa surullinen olo.
 
Voi Lumi87 :'(. Tosi ikävää että oot saanut huonoja uutisia. Mulla ei valitettavasti oo mitään tietoa noista asioista, toivottavasti asiat etenis sutjakasti tutkimuksiin pääsyn kannalta. Ja nyt vasta toivutte alkujärkytyksestä, ehkä muutaman yön nukuttuaenne olette miehenkin kanssa enemmän samalla linjalla?
 
Kopsaan suoraan toisesta ketjusta:

kävin tänään lääkärissä enkä tiedä mitä ajatella. Toisessa munasarjassa näkyi isoja irtoamattomia munasoluja (ovistestit voineet kai plussata näistä), toisessa munasarjassa jotain rakkuloita. Kohdun limakalvo kierron vaiheeseen nähden hyvin ohut eikä ovulaatiosta tietoakaan. Kp13 menossa. Lääkäri epäili ovulointiongelmaa. Kierto hyvin epämääräinen mutta lääkäri ei nyt keksinyt mitään apua tähän hetkeen, kuulemma pitäisi testata tarkemmin hormonitasoja ym. Laajoihin tutkimuksiin ei ole yksityisellä rahaa ja kunnalle saadaan lähete maaliskuussa.

Olin jotenkin uskonut, että gyneltä saan lohduttavia kommentteja ja toivoa, mutta nyt mä olenkin tosi surullinen ja ahdistunut, että voidaanko me onnistua luomuna. :cry:

Miehen kanssa saatiin riita aiheesta kun hän ei haluaisi yksityisellä asiaa edistää. Onko teistä kukaan mennyt naistenklinikalle tutkimuksiin? Kuinka kauan lähetteen laittamisesta on mennyt ensikäyntiin ja hoitojen aloitukseen? @Välli @LittleOne ?

Voihan tässä muutamassa kuukaudessa jotain tapahtua mutta tulipa surullinen olo.
Meille laitettiin lähete Taysiin kun olimme yrittäneet reilun vuoden. Lähetteestä 3vko niin tuli ensikäyntiin aika. Ensikäynnillä ultra, uudet lääkkeet ja kontrolliultraan varaus ja heti seuraavaan kiertoon inseminaatio. Eli nopeeta toimintaa mun mielestä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87
Eilen kirkui ovistesti punaista, menkkamaista jomottelua alamahalla. Tänä aamuna (Kp 23) viiva vahvistunut entisestään. Omituista, sillä ovikseen sopivaa valkovuotoa oli 4-5 päivää sitten (n) Nyt ei ole nimeksikään ollut valkovuotoa. Noh, hyödynnetty on, nyt vain piinailemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi87 ja Välli
Terkkuja kontrolliultrasta. Eli se oli eilen kp 10 ja munis olikin jo 16mm, eli Pregnyl- piikki määrättiin tänään laitettavaksi ja maanantaina inseminaatio. Aika jännä kun yleensä ovis vasta kp 17-18. Mutta nyt oli Letrot. Onko teillä kellään kokemusta inssistä?
 
Minkälaisilla tuntemuksilla olette liikkeellä nyt Välli? :) Toivotan kovasti onnea matkaan ja kivaa että kerrot homman etenemisestä täällä!

ON: mulla dpo 13-14 (lasketaanko se itse ovulaatiopäivä mukaan?) Eikä merkkiäkään tädistä. (n) Tänään sitten tein apteekin testin, mutta eikös tämä negatiivinen ole? o_O vai näkeekö joku haamun?
IMG_20161106_091303.jpg
 
  • Tykkää
Reactions: tiiiira
(y)(y) Välli, jes, onnea matkaan huomiselle!

ON: milloin mun kannattaa testata seuraavan kerran, missä vaiheessa pitäis näkyä selkeenä jos on plussa tulossa? Esikoisesta testasin niin myöhään, että oli yhtä selkeä kun toi sun ovisplussa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Välli
@Välli millaiset kokemukset inssistä jäi? :) eikö ole ihanaa, että nyt teitä autetaan? Sydämestäni toivon teille plussaa! :love:

@airelle selkeä plussa! Teitkö tänään uutta testiä?

Täällä eletään matalalentoa. Kp17 ja ovistestit negaa, varmaan vaihteeksi menossa pitkä ovuloimaton kierto. 8kk yritystä takana. Odotan ajan kulumista ja mietin, että ens vuonna voidaan saada apua.
 
Lumi, on kyllä. Toisaalta, nyt inssin jälkeen ahdistaa entistä enemmän. Jostain syystä mieheni näyte oli edellistä tosi paljon huonompi. Viimeks pidättäytymistä oli 5pvä ja nyt kaksi. Ekassa näytteessä siittiöitä oli 108 miljoonaa. Nyt kun itselläni olisi ollut ihan huippu ajankohta inssille -ovulaatio juuri meneillään niin mieheni näyte oli 41,5milj. siittiöä ja pesun jälkeen VAIN 0,76miljoonaa. Eli todella surkea, käytännössä onnistumisprosentti nolla. Nyt vaan toivon että perjantain simpat olis vahvoja ja niitä olisi odottelemassa myös :( Tekis mieli vaan hajota.
 
Voi @Välli <3 kurja kuulla, että inssissä oli tuollaisia vastoinkäymisiä. Miten tuosta eteenpäin, jos inssi ei tuottanut tulosta? Tuleeko uusi inssi vai siirrytäänkö rankempiin hoitoihin? Voimia hoitorupeamaan, ei se helppo tie ole.

Mä kävin omakannassa lukemassa gynen tekstin, kun unohdin jo puolet mitä käynnillä juteltiin. Kystia ollut tosiaan munasarjoissa, kohdun limakalvo vaan muutaman millin kierron puolivälissä ja johtofolli puuttui. Me ollaan miehen kanssa aika eri mieltä jatkosta, mikä stressaa. Mä haluisin yksityisellä selvittää ovisongelmaa, mutta mieshaluis odottaa kunnan lähetettä kuukausitolkulla...
 
Voi @Välli <3 kurja kuulla, että inssissä oli tuollaisia vastoinkäymisiä. Miten tuosta eteenpäin, jos inssi ei tuottanut tulosta? Tuleeko uusi inssi vai siirrytäänkö rankempiin hoitoihin? Voimia hoitorupeamaan, ei se helppo tie ole.

Mä kävin omakannassa lukemassa gynen tekstin, kun unohdin jo puolet mitä käynnillä juteltiin. Kystia ollut tosiaan munasarjoissa, kohdun limakalvo vaan muutaman millin kierron puolivälissä ja johtofolli puuttui. Me ollaan miehen kanssa aika eri mieltä jatkosta, mikä stressaa. Mä haluisin yksityisellä selvittää ovisongelmaa, mutta mieshaluis odottaa kunnan lähetettä kuukausitolkulla...
Onhan se yksityinen toki kallis, itse olen ollut tyytyväinen ihan kunnalliseen. Ensin kävimme mekin yksityisellä folliultrissa. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen <3

Kuulemma kolme inssiä tehdään. Järeemmistä en tiedä, että uskallanko niihin lähtee. Tällähetkellä ahdistaa ja pelottaa ajatus mm. munarakkuloiden punktiosta joka kuuluu koeputkihedelm. Huoh :( Vähän taputeltu fiilis. Mitä luulette, voisko perjantai-iltana laitetut simpat olla vielä elossa? Hitto on epätoivonen olo.
 
Onhan se yksityinen toki kallis, itse olen ollut tyytyväinen ihan kunnalliseen. Ensin kävimme mekin yksityisellä folliultrissa. Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen <3

Kuulemma kolme inssiä tehdään. Järeemmistä en tiedä, että uskallanko niihin lähtee. Tällähetkellä ahdistaa ja pelottaa ajatus mm. munarakkuloiden punktiosta joka kuuluu koeputkihedelm. Huoh :( Vähän taputeltu fiilis. Mitä luulette, voisko perjantai-iltana laitetut simpat olla vielä elossa? Hitto on epätoivonen olo.
Voihan ne olla. Kai ne joitakn päiviä voi elossa säilyä, mutta riippuu varmaan vähän tuurista... toivotaan, että ovat hengissä. :love: Ymmärrän pelon noista hoidoista, mutta juttelin just yhden tutun kanssa joka käynyt koeputkihedelmöityshoidot läpi kahdesti, kuulemma toi munasolujen keräyskään ei niin paha ole. Vaikka yksilöllisiä toki tuntemukset.

Katotaan päästäänkö yhteisymmärrykseen. Pahoin pelkään ettei mies mielipiteestään taivu, mä oon tullut jo paljon vastaan kun voisin maksaa yksityisellä kaiken ylimääräisen tähän liittyviin tutkimuksiin. Koitan olla ajamatta parisuhdetta kriisiin tällä asialla...
 

Yhteistyössä