TOUKO -nimestä..

  • Viestiketjun aloittaja "Riina"
  • Ensimmäinen viesti
"Riina"
Heippa,
mitä mieltä olette..
voiko pojalle antaa nimeksi Touko vaikka hän olisikin syntynyt heinäkuussa?
Kun Touko tarkoittaa kevään kylvötöitä.
Muuten kiva nimi ja sopisi meidän sarjaan <3

Mitä tekisitte?:)
 
kfkfkf
Mullekkin tuli heti tuo Tarkki mieleen :(
MUTTA, se on sen verran tuore tapaus, että varmaan sen takia kaikille tulee nimestä mieleen se.
Lapsella nimi on aina ja hetken päästä ei kukaan muista enää koko Tarkkia...
 
Mullekkin tuli heti tuo Tarkki mieleen :(
MUTTA, se on sen verran tuore tapaus, että varmaan sen takia kaikille tulee nimestä mieleen se.
Lapsella nimi on aina ja hetken päästä ei kukaan muista enää koko Tarkkia...
Mullekin tuli heti tuo sama henkilö mieleen.

Mutta en usko, että kukaan ei enää hetken kuluttua muistaisi Tarkkia. Mä ainakin muistan oikeen vaan hyvin Jammun, vaikka hänen tekonsa ajoittautuvatkin 80-luvulle ja sitä aiemmille ajoille. Jos joku olisi antamassa lapselleen nimeksi Jammu, tulisi mulle heti mieleen Siltavuori, vaikka ukko on jo kuollut ja kuopattu.
 
kfkfkf
Mullekin tuli heti tuo sama henkilö mieleen.

Mutta en usko, että kukaan ei enää hetken kuluttua muistaisi Tarkkia. Mä ainakin muistan oikeen vaan hyvin Jammun, vaikka hänen tekonsa ajoittautuvatkin 80-luvulle ja sitä aiemmille ajoille. Jos joku olisi antamassa lapselleen nimeksi Jammu, tulisi mulle heti mieleen Siltavuori, vaikka ukko on jo kuollut ja kuopattu.
Totta, mut yritin nyt vähän aapeelle sanoa, että ei siitä välttämättä kaikille tule tarkki mieleen kun lapsi on isompi. Onhan niitä Toukoja muitakin :)
Kiva kertoa täällä nimi jota miettinyt lapselleen ja sit kaikille tulee tuollainen tyyppi mieleen :( Ei varmaan tunnu kivalta :(
Jos mä olisin nimeä miettinyt, voisin ainakin antaa sen silti. On niitä muitakin sen nimisiä kuin tarkki ja on niitä nimiä muitakin "pilattu", jos tuolla tavalla ajattelee
 
...........
Mulla ei tuu mieleen se Tarkki vaan yks entinen opettaja. Ja voi antaa mun mielestä vaikkei ois syntynyt keväällä, miksei vois. Nykyäänhän on esim. Lumi-nimisiä kauheasti ja nekään kaikki on tuskin syntyneet talvella ja Touko ei oo minusta edes niin selvä merkitykseltään kuin Lumi, tai en minä ainkaan tiennyt mitä se tarkoittaa
 
"Riina"
Itselläkään ei kyllä tullut Tarkki mieleen, mutta nyt muistan tapauksen. Kamala mies!!
Mutta ehkä meille kuitenkin tulee heinäkuussa syntynyt Touko ja Tarkki hälvenee ihmisten mielestä
ajan kuluessa..
Saapas nähdä siis:)
 

Yhteistyössä