**Toukokuun Tömistelijät 2016**

Mimmi92 kuinka paljon sinulla viikkoja kun jo ensi viikolla neuvola? :) Täällä Eka nla noin.rv.9 joten pitkä aika odottaa ku mulla vasta rv..3+6 Varaan kuitenkin varhais ultra ajan,kun en uskalla ennen sitä kauheasti ilakoida,kun on kolme ikävästi päättynyttä raskautta muistissa :( Tuon ultran ajattelin varailla rv7 joten on tässä vielä kolme viikkoa siihenkin.

Ääh päivät vaan matelee Sillon ku haluais että aika kuluu nopeaa.Tää alkuraskaus on mulle vähän sellasta stressaavaa nuiden huonojen kokemusten takia.Ainakin siihen ultraan saakka.

Stressaantunut olo tuli toden teolla tänään kun olin lasten kanssa ulkona ja tämän taas tuntuvan "menkkakivun" lisäksi housuihin lörähti jotain märkää.Ajattelin heti että Se on verta,mutta kotona helpotuin huomattuani sen olevan valkovuotoa.
Silti tuo säikäytti koska vuodot mulla on nyt vähentyneet,niin miksi juuri nyt ku menkkojen ois pitänyt huomenna alkaa...tulee tuollanen lörähys valkovuotoa mitä mulla tulee yleensä vaan ovulaatio aikaan ja ennen menkkoja.Eikai Tää lisääntynyt vuoto ja selkä+mahakipu nyt enteile keskenmenoa :(

Päätin jo ennen tuota "lörähdystä" etä teen vielä testin huomen aamuna että nään onko viiva vahvistunut,ku aloin jotenki taas stressata,mutta nyt todella tarvin sitä tietoa että jaksan odottaa kolme viikkoa ultraa.Toivottavasti sinne asti päästään ja tietysti ihan sinne lasketun ajan tietämillekin <3

Raskaudesta kertominen me jätetään kans mahdollisimman pitkälle ku en jaksa kuulla mitään kauhisteluja montaa kuukautta.Kaikilta tuota kauhistelua ei Tuu,mutta en jaksa kuunnella sitä yhdeltäkään ihmiseltä.Haluan nauttia tästä raskaudestani yhtä paljon kuin muistakin <3 Ja varsinkin kun tiedän että tämä nyt on Se viimeinen raskaus jos tästä on tuloksena vauva,nimittäin luultavasti mieheltä putket poikki Tän vauvan synnyttyä :) Sitte jos vielä tulee vauvakuume,ei auta kuin oottaa lapsen lapsia :)

Sen varhais ultran päätinkin varailla vasta huomenna jos ei nyt mikään vuoto ala ja jos testiviiva on vielä tummempi kuin lauantaina.

ps.katselin jo eilen turvakaukaloita ja muita vauvakamoja joita meiltä puuttuu :)
Onneksi hyvät vaunut löytyy,ku uusittiin ne silloin kun kolmas lapsi syntyi ja nuita on käsitelty niin hyvin ja sisällä säilytetty että en löydä mitään moitteita.Koppa osa on niinkuin uusi kun sillä lyhyempi käyttöikä kuin ratas osalla.Ihana saada toukokuussa(toivottavasti!) siinä pukkailla pienokaista :)
 
Me kuullaan kans varmaan kettuilua, jos tää neljäs tosiaan tulee keväällä. Joillekin jo kolmas oli kova pala. En kyllä ymmärrä, et mitä mun lapsiluku muille kuuluu, kun itse ne elätetään ja hoidetaan, on korkea koulutus, oma asunto ja vakivirka eli aineelliset asiat kunnossa, eikä ole keltään apua ruinattu tai valitettu elämän raskautta eli ei pitäis muita rasittaa, mut ilmeisesti rasittaa silti. Ja sit varmaan kuulen mun iästä, kun tosiaan juurikin täytin 41. Mut sekään ei mun mielestä ole muiden ongelma, vaikka varmaan näin tulee kuitenkin olemaan. Mä olen kyllä sitä mieltä, että lapset on oikeasti rikkaus ja kun on isompi perhe, niin siinähän sitä oppii lapsetkin ihan pienestä asti toisen huomioimista ja yhteistyötaitoja. Eli jokainen tehköön just niin monta lasta kuin jaksaa kasvattaa. Sori avautuminen, mut olen jo valmiiksi karvat pystyssä, kun "fiksut" lähipiirissä alkaa kommentoida :D

Me kanssa varmaan kerrotaan vasta sit kun näkyy, just tuon odotettavissa olevan kommentoinnin takia. Töissäkin yritän pitää matalaa profiilia eli piilotella pahoinvoinnista vihertävää naamaa :ROFLMAO:

Vauvakamat on täälläkin jo myyty pois, mut äkkiähän ne uudet ostaa tilalle, jos tarvis on. Äitiysvaatteita löytyy vielä paljon, ja ovat onneksi vielä ihan in, kun edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa.

Nlan uskallan varata vasta vu:n jälkeen, olen kerran joutunut perumaan nlan kkm:n vuoksi, ja se meni ihan itkuksi, kun th oli niin ihanan myötätuntoinen.

Hyviä vointeja kaikille, pahoinvoinnista huolimatta (y)
 
Ollakovai...? Minulla kans karvat pystyssä olo :) Ihan varmasti tietyiltä ihmisiltä tulee inhottavaa kommenttia ja niitä en yhtään jaksais.
Minulla myös pitänyt kerran perua kkm takia neuvola ja yhtä niiskutusta Se oli,joten en minäkään neuvolaa uskalla varata ennen varhais ultraa.
Minkä ikäinen teillä on nuorin lapsi?
Minulla on taas vauvakamat aikalailla tallessa,mutta ei äitiysvaateita.Turvakaukalo ja sitteri tärkeimmistä tavaroista kuitenkin puuttuu ja Sitte ehkä jotain pientä joutuu=(saa :) ) myös hankkia.
 
rakastava äiti: niinpä, meillä on ihan peräkkäin lasketut ajat! Mulla ois kans ollu huomenna menkkojen alkamispäivä. Ihan hirveesti ressaa et mitä jos rupee kuitenkin vuotaan, vaikka on testejä nyt tehny tässä useemman ja viiva vahvistunut...

Muutenkin jotenkin enemmän stressaa tää raskaus kun ensimmäinen. Eka oli ihana ylläri, jonka plussasin vasta 6+2. Sit kun sai heti seuraavalle viikolle varata varhaisultran, niin ei ehtinyt stressaan ja pelkään niin paljon. Nyt kun on suunniteltu ja hartaasti toivottu raskaus, niin jotenkin kai enemmän pelottaa. Varhaisultraan meinaan myös mennä, ajattelin varata 7+2, samalle kun esikoisesta :)

Välillä sitä kuulostelee itseään jo ihan liikaa ja muuttuu stressipalloks, jos ei tunne oireita muutamaan tuntiin. Oon kyllä huomannut, että pahoinvointi painottuu iltaan, mutta sit mietin kuitenkin päivällä et miks ei oo etova olo ym... Mut viikkoja siis nyt 3+6, että ei tässä vaiheessa nyt muutenkaan kai hirveitä oloja vielä yleensä ole. Hitsi kun en yhtään muista/tajunnu silloin tarkkailla että milloin tarkalleen esikoisesta alkoi oireet... Muistelen, että olin ehkä viikon verran pohtinut outoa oloa ennen kuin testin tein. Ehkäisy oli käytössä,niin ihan ekana ei tullut raskaus mieleen :)

Milloin te ootte menossa/varanneet ajan varhaisultraan?
 
Nyt on niin ristiriitaiset tunnelmat.Tein 3h rakossa olleesta pissasta testin ja Se oli saman vahvuinen tai jopa haaleampi kuin la tekemäni testi jonka tein 4,5h rakossa olleesta pissasta.Ajattelin että kyllä Se nyt jo on niin paljon vahvempi vaikka tekiskin päiväpissasta,ku viimeksikin tein ja oli silloin muuttunut kahdessa päivässä aikalailla näkymättömästä viivanpaikasta ihan selväksi plussaksi.

Nyt kyllä masentaa kun koko päivän ollut mahakin niin kipeä :( Menkkamaista kipua mutta kovempaa.Oon aika varma että alan huomenna vuotaa,ku menkkojen alkamispäiväkin on :(
 
Niin lämmötkihän mulla pompsahti yhtäkkiä tosi korkeelle.Nyt oli 36.8 ja palelee kauheena.Tulee niin mieleen Eka raskauteni joka meni noin rv.6 kesken ja km alkoi sillä että lämpö nousi ja maha oli kipeä.
Ehkä tässä on vielä toivoa kun verta en vuoda,mutta on tämä kyllä stressaavaa
 
Tein nyt aamulla digin ja odotin että Se näyttää raskaana 1-2 niin siihen ilmestyikin raskaana 2-3 :)
Nyt oon taas niin onnessaan,kun mahakipuakaan ei tällä hetkellä tunnu :)
Jospa tämä menisikin ihan hyvin <3

Taidan sittenkin varailla sen varhais ultran tänään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Rakastava äiti toivon, että pieni pysyy mukana. Sitä toki kaikille toivon. Mulla ollut myös välillä vihlontaa ja aina sitä odottaa alkaako vuoto. Täytyy varata loppu viikosta aikaa jos näkee onko tuolla ketään.. On tää alku aika raastavaa kun ei tiedä pysyykö matkassa. Ekan kohdalla ei ymmärtänyt edes pelätä . Jaksamista kaikille!!
 
Tervetuloa uudet :)

Ei vissiin kaikkia kelpuuteta tonne fb-ryhmään. Lähetin pyynnön jo ajat sitten eikä mitään. No ei ole pakko tietty, toki mä tälläkin palstalla pärjään.. ja tokan beiben fb-ryhmällä ja äityleillä. Ei mulla pulaa somesta ole :LOL:

Täällä kaupunki tarjosi muistaakseni kolme ultraa ellei niistä ole nykyään alettu pihtailemaan. Kuopus on syntynyt 2011 niin siitä on jo aikaa, kun viimeksi on näitä tarvinnut. En ny muista kuuluiko vu ilmaisiin ultriin vai ei. Jos ei niin en mene.
Soittelen tänään aikaa neuvolaan. Taas on epäileväinen olo raskaudesta, kun on niin vähäoireista. Alamahassa välillä kipuilee ja tissit vähän kipeet. Ei kierrä pötsissä ainakaan vielä. En mä siitä pahoillani ole, munkaltaselle yrjökammoselle ihmiselle tämä passaa oikein hyvin :whistle:

Me saadaan varmasti kuulla vattuilua ja päivittelyä mun äidiltä ja veljiltä. Meillä on esikoisen kanssa ollut paljon ongelmia, joista vaikein ja viimeinen on onneksi lopullisesti selätetty reilu vuosi sitten. Äitini mielestä mulle ei tarvi tulla yhtään enempää. Anoppi sen sijaan on on vihjaillut kolmannesta useaan otteeseen, muttei enää vuoteen tms. Kuopus kun kerta on jo niin "iso" niin ei enää uskota tulevan lisää. No väärä luulo :rolleyes:

Käyttekö salilla tms? Kuinka usein ja miten aiotte muuttaa liikkumista raskauden edetessä? Mä käyn kerran pari viikossa kuntoilemassa. Yleensä spinningissä ja kahvakuulassa, välillä jollain muullakin tunnilla. Nyt jo on tarvinnut hidastaa tahtia ja vastuksia, kun tuppaa huonoa oloa ja rinnassa tykyttää miljoonaa.
Tuskailen kilojen kanssa. Ylipainoa on vähän, n. 2kg vähemmän niin olisi bmi normaalin puolella. Nyt yritän selvitä tästä raskaudesta max 8 kilolla. Esikoisesta tuli 21kg ja toisesta 12kg. Ei siinä muuten mitään, mutta oon joka kerta aina vaan pläskimmässä kuosissa. Nyt siis alkupaino 10kg enemmän plärää mitä oli ekalla kerralla.
 
Rakastava äiti hienoa että digissä hyvin viikkoja! :) ja mulla siis se eka neuvola rv 6+0 jo..

Gorthaur mä olin pitkään haaveillut että aloittaisin ens viikolla salilla käynnin ihan kunnolla, mutta enpä taida enää viitsiä. Plussa pääsi vähän yllättämään kun 1,5v yrityksen jälkeen tärppäsi ja monet suunnitelmat meni uusiksi.
Esikoisesta tuli 28kg, joten nyt riitäis max 20kg. BMI tällä hetkellä n. 20. Vesijouksua ajattelin edelleen jatkaa tai oikeastaan vaihtaa pelkistään siihen ja uintiin :)
 
Rakastava äiti paljon jarrusukkia nyt pikkuiselle miten tää aika voikaan olla näin pitkää....

mulla on kaverilla kotidobbleri josta on kuullut sydänäänet kotona jo 7viikolla, saan sen nytkin niin saa tarkastella välillä

pissihätä on ihan koko ajan ja töissä saa ravata vesassa koko ajan, kahvia juon mutta vähemmän eikä sitä tee enää mieli niin kuin normaalisti...
 
Mä käyn kans salilla ja jumpissa, nyt tosin harvemmin tullut käytyä. Tanssia oon harrastanu ihan nuoresta ja viime raskaudessa pystyin melko loppuun asti käymään tanssitunneilla,himmaileen joutu toki. Toivottavasti nytkin pystyis liikkuun pitkälle...

Pakkohan oli vielä testailla näin kun tänään piti menkkojen alkaa. Oli onneksi viiva vahvistunut ja yhtä tumma kontrolliviivan kanssa. Maha on sekasin samalla lailla kun menkkojen alkamisen aikaan (sori detaljit... :D ) niin senkin puolesta oli pakko taas varmistaa. Yritän nyt lopettaa tän testailun... :)
 
Meillä on kuopus vähän reilun vuoden ikäinen, joten aika hyvin muistissa edellinen raskaus ja vaatteet tosiaan tallella, paitsi toppatakin ehdin jo myydä.

Eikös se istukkahormoonin taso aina vähän vaihtele päivästä toiseen, joten välillä voi tulla hailakampaa viivaa? Ymmärrän kyllä huolen, viime raskaudessa kun oli juuri kkm takana, olin ihan vauhkona koko ajan. Ostin tosiaan kotidopplerin, jolla tsekkailin tilannetta, kun liikkeet ei vielä tuntuneet. Ihan hetihän ne sydänääneet ei kyllä kuulu eli piti odottaa isommille viikoille.

Mä olen himolenkkeilijä, 4-6 kertaa viikossa vähintään tunnin lenkki tulee kipitettyä. Olen normaalipainoinen, vaikka kyllä voisin omasta mielestä muutamasta kilosta tietyissä paikoissa luopua :D Raskauksista on tullut 6-10 kg, mutta hyvin ovat lähteneet ilman erityisiä toimenpiteitä, varmaan just tuon liikunnan ansiosta.Sikälikin lenkkeily on kyllä itselle hyvä juttu, et sitä kautta saa purettua työstressia ja yleistä ketutusta. Nyt huomasin taas sen, mikä aina muulloinkin on tullut raskausaikana eli hengästyn paljon helpommin, vaikka normaalisti saan pinkoa melkoista vauhtia eikä tunnu missään.

Täällä uppoaa vielä aamukahvi, mut muuten jää juomatta -jotenkin se haju inhottaa muuten kuin heti herättyä .
 
Mullakin olis tuo kotidoppleri ja tilasin sen rv 10 ja hyvin kuului silloin. Ahkerassa käytössä oli koko raskauden. Nyt vaan vuos sitten lainasin sen sukulaiselle.. Millähän verukkeella saisin sen takaisin? vai täytyyköhän katella uusi, kun tiesi yrityksestä, niin arvais varmaan heti :)
 
Tää vois myös ilmottautua toukokuisiin :) Sunnuntaina plussasin ja la ois äkisti laskettuna 12.5. Neljäs ois tuloillaan ja KYS on synnäri. Ikää mulla 34 vee. Vielä en oo neuvolaa varaillu, jos ens vkolla sitten :)
Olo on kyllä aivan äimistyny, koska yritetty melkein vuosi ja aateltiin jo ettei vaan oo tarkotettu meille yhteistä lasta.. Vasta alko uus työ ja uudet kuviot ni eiköhän sitä raskauduttu. Ihan hysst ollaan mahollisimman pitkään.
Oireita ollu kyl pissillä ravaaminen, virtsisoireita ihan. Karmeen kipeet tissit ja kokopäivänen ällötys. Paleltaa ja väsyttää. Mut on tää vaan ihanaa silti <3 Toivottavasti pien pysyy matkassa loppuun saakka..
 
Päivä kääntyi iltaan ja menkkavuoto pysyi poissa :) paklko jo uskoa että raskaana ollaan.oonhan minä tehnyt ennätysmäärän testejäkin,kun yleensä mulle on riittänyt Se yksi joka näyttää plussan :)
Varhais ultran varasin ja Se meni 3viikon päähän rv.7+0 Voi ku malttaa odottaa.Epätoivo iskee varmasti monta kertaa,kun tänäänkin on välillä miettinyt onkohan kaikki hyvin ku ei tunnu mitään.Kävelyllä taas pisti rintaan(ei ruukaa niin ikinä tehä ja kävelen päivittäin)Niin tuli kyllä tosi raskaana oleva olo.Ähky olo myös koko ajan,ni ei jaksa syyä ku pieniä annoksia.

tervetuloa hantta88
 
Hieman ollu iltaa kohti huonoa oloa, et jospa tää tästä alkaa tulee konkreettisemmaksi. Itse en kerkiä salille enkä muualle kun kävelylle lasten kanssa. Mut sitä tuleekin tehtyä monta kertaa päivässä.
Pakko hieman kommentoida tuota fb asiaa, vaikka jotkut voi siitä suuttua. En ymmärrä miksi ryhmä pitää sulkea pian, koska jotkut haluaa odottaa vun asti tai jopa ru asti ennen kun tulee julki fbs ja haluaa keskustella siellä. Myös tuo ettei kaikki mahdu ryhmään mukaan on syy miksi en sinne halua. Edellises raskaudes kävin yhdessä ryhmässä, mut siel tuli huono fiilis niiden puolesta jotka ei kirjoittele usein. Perustivat toisen salaisen ryhmän aktiivi jäsenille. Monet varsinkin ekaa odottavat haluavat kuitenkin lukea kokemuksia tuntemuksia ym. Eivätkä välttämättä halua kommentoida joka asiaan. Eihän foorumiltakaan potkita pihalle jos et käy usein kommentoimassa. No tämä tästä, ja vain oma kanta. Ehkä olen vanhanaikainen ;-)
Mut jaksamista epätietoisuuteen!!
 
Yks päivä vähempi ultran oottelua ja ei paljo helpota vaikka aattelee että näin Se vaan pikkuhiljaa lähenee :)

Onneks oli taas herätessä lievä huono olo.Nuo oireet saa olon paljon varmemmaksi,että jotain kropassa tapahtuu :)

Jännä että sitä huonompaa oloa oikein oottaa(että tietää kaiken olevan hyvin) ja sitten kun se tulee,sitä toivoo että voisko se olla vähän lievempää ;)

Tuohon fb ryhmään minäkin ehkä haluaisin,mutta vasta varhais ultran jälkeen.Minä kerkeen just ja just siinä käydä ennen kuun loppua joten saattasin ehkä päästä vielä mukaan? :) Mutta hirveen harmi jos siihen ei kaikki halukkaat toukokuiset pääse.

Liikunnasta: kävelen tosi paljon ja kuntosalilla aloin käydä vuoden vaihteen jälkeen alkuun harvakseltaan(oli tauko sieltä lipsahtanut turhan pitkäksi) ,mutta nyt on pitänyt kortti uusia ja ku oon raskaus aikoina varmaan turhankin varovainen,tuntuu etten uskalla salilla käydä ennen varhaisultraa ja saa nähä uskallanko varsinkaan sen jälkeen.Ku tietäs mitkä liikkeet on varmuudella turvallisia,niin ehkä sitten. :)
 
Mä oon pitänyt hetken aikaa hiljaiseloa. Viikko sitten alkoi melko kovat kuukautiskipumaiset, mutta voimakkaammat tuntemukset alavatsalla. Päivä sen jälkeen tuli runsaasti verta ja olin jo ihan varma keskenmenosta. Verentulo kuitenkin lakkasi muutaman tunnin jälkeen, eikä sen jälkeen ole enää vuotanut kuin hieman rusehtavaa vuotoa.

Eiliseen asti odottelin ja kuulostelin tilannetta, mutta sitten oli pakko soittaa neuvolaan, kun pelotti, että olisi vaikka kohdunulkoinen, joka ei keskeytynytkään täysin. Sain lähetteen ultraan ja ajan heti tälle päivälle. Ultrassa löytyikin elossa oleva pieni alkio, jonka sydämenlyönnit näkyivät pienenä väpätyksenä :love: mittojen mukaan vastasi 6+ viikkoa, joten kaikki hyvin. Verenvuodon oli aiheuttanut joko hematooma tai sitten toinen asukas, jonka kehitys jostain syystä lakkasi. Tässä vaiheessa hankala kuulemma enää sanoa.

Minkä hintaisia nuo kotidopplerit ovat? Hirveästi tekisi mieli sellainen jostain ostaa :)

Terveisin helpottunut Ludo 6+3
 
Ludo ihanaa että kaikki kunnossa! Mä tilasin 2013 raskauskeijulta. Makso alle 50€ ja olis niitä ollu silloin halvempiakin malleja. Oli kyllä rahan arvoinen, kun pystyi milloin tahansa tarkistamaan kuuluko syke :)
 
Ludo ihana,että kaikki olikin hyvin <3 :)

Minulla on ollut jännä olo jo useamman päivän,mutta en oo kehdannut siitä puhua ku tuntuu että jos puhun,ni niin siinä sitten käy mutta nyt on kyllä pakko..
Jotenkin pelottavasti sellainen olo,että tämä raskaus ei Tuu meneen hyvin,että taas tulee kkm,km tai kohdunulkoinen.Eilen sitten havahduin monta kertaa oireettoman oloni vuoksi siihen että olin taas unohtanut olevani raskaana.En siis ajatellut raskautta koko ajan,kun ei tuntunut nipistelyjä tai huonoa oloa.
Heti tulee mieleen kkm jossa oireet loppui kuin seinään alkion kuoltua :(

Toivon nyt vaan kovasti että kaikki olisi hyvin ja jotain oireitakin vois tuntua että tietäisin,niin olevan.
Mulla ei tosiaan ruukaa pahoinvointi näillä viikoilla loppua vaan pahentua vaan.
Toivottavasti tämä on jotain raskauden normaalia panikointia eikä tarkoita mitään pahaa :)
Väsynyt minä ainakin oon :)
 

Yhteistyössä