TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Passi on 5 vuoden, juu. Ihan naurettavaa minusta, silla passilla vois jo parin kuukauden paasta vieda mita vaan vauvaa, samalta nayta enaa kuitenkaan. Ja sitten se, etta passikuvalle on samat saannot kun aikuistenkin kuvalle.. se on ihan pienen kidutusta.

Meidan tytto muuttaa omaan huoneeseen heti kun yosyotot loppuu. Nukutaan kaikki kolme paremmin kun mina ja mies ei kytata vauvan hengitysta ja myllaamisia ja vauva ei heraa meidan iltajutteluihin. Meilla on painvastainen "ongelma", tilaa on vahan liikaa. Ei siita nyt paansarkya saa, mutta 160 neliota lattiaa pestavaksi on liikaa meille kolmelle. Ainakin nyt kun en voi lasta siihen hommaan viela nakittaa. :)

Missa viipyy aitiyden autuus? Minoon ihan pettynyt, luulin etta aidiksi tuleminen avais ihan uuden maailman, kaikessa olis jarkea ja elamalla paamaara ja tarkoitus eika mikaan olis enaa epaselvaa. Tietaisin kaiken ja olisin aidillisen seesteinen. P*skat, ihan samalla lailla sinkoilen paikasta toiseen ja elan omassa hattaramaailmassani. Tietysti rakastan pienta yli kaiken ja olen hanesta onnellinen, mutta muuten ihan sama tama elama. Oon varmaan katsonut liikaa leffoja.

Mies toi tanaan aamupalaa sankyyn, kuulemma vuosi sitten sahelsin pillereiden kanssa niin, etta sen mokan seuraus juttelee tuolla nyt pehmokissalle. Kai se oli miehen tapa tavallaan pyytaa anteeksi sitakin, etta aika pitkaan oli ihan toisenlaisen lopputuloksen kannalla, lapset kun meilla oli suunnitelmissa vasta joskus 2-3 vuoden paasta. Nyt sanoo aina, ettei koskaan ole ollut onnellisempi siita, etta sattui rakastumaan itsepaiseen naiseen. :)
 
Heipsan!

Juuri kun ajattelin, että onpas hyvä päivärytmi meillä (pitkät aamupäiväpäikkärit ja parit lyhyemmät), niin eikös aamupäikkärit olleet vain tunnin mittaiset. Alisa on nyt taas nukkumassa, katotaan kuin pitkät unet ottaa ja miten ottaa muutenkin "normaalia" rytmiä takaisin kiinni. Tänä aamuna herättiin vaille puol 8, joka ilmeisesti tekee sitten sotkua rytmiin. Näin olen ollut havaitsevani. Yleensä kun meillä heräillään puol seiska seiskan pintaan. Noh.. Eihän sitä voi vielä olettaa näin pienellä kovin rytmiä olevan, mutta silti... Menee se päivä näinkin. Ainakin pääsi vaunuttelemaan 4 kilsan lenkin aamulla ja Alisakin raitista ilmaa siis saanut.

Meillä on nukuttu alusta lähtien omassa huoneessa ja pinnasängyssä. Sairaalassa katsoivat vähän vinoon, kun kerroin meidän nukkumissuunnitelmista. :/ Ja samoin neuvolassa vähän arvosteli, kun ei nukuta perhepedissä. Varmaan miettivät miun jaksamista, että miten jaksan haahuilla huoneesta toiseen keskellä yötä toista syöttämään. Hyvin tämä järjestely on toiminut. Havahdun tosi helposti, kun alkaa ähinää ja puhinaa kuulumaan viereisestä makkarista. Ja toisaalta oma unirytmikin on muotoutunut Alisan rytmiin eli silloin kun hällä on ruoka-aika oma uni keventyy. Alussa jäin nukkumaan vierassänkyyn, ts. nukahdin tytön viereen syötön jälkeen ja siitä sitten jossain vaiheessa hiippailin omaan sänkyyn nukkumaan. Täytyy kyllä myöntää, että parina yönä havahduin paniikissa, että missä vauva tai missä ite olen, kun en muistanut tulleeni omaan sänkyyn.... :eek:

Pelleilyä tissillä. Joo, täälläkin sitä aina silloin tällöin on. Muu ei auta kuin nostaa tyttö olalle tai joka tapauksessa kiinnittää huomio johonkin muuhun. Liekö pelleily merkki siitä että masu on täynnä? Tiiä häntä...

Saunassa ei olla vielä käyty. Käydään varmaan vasta lähempänä vuoden ikää.

Jaahas, jos sitä vaikka surffailisi netissä vielä jonkin aikaa, ja sitten katsoisi, että mitä alkaisi puuhastelemaan.

Heinuli & Alisa
 
Carmen;
Maija siirrettiin n.4 vkon ikäisenä omaan kammariinsa. Mun unet oli niin kehnoja kun heräilin kaikkeen tuhinaan. Ehdit kyllä sinne länsisiipeen varmasti ilman että toinen vielä itkisikään tolkuttomasti, kumma kyllä sitä herää siihen ekaan kutsuun kuitenkin. Oma unen laatu on kuitenkin oleellisesti parempi ja jaksaa päivät mukavasti. Jospa teillä alkaa sitten ne peitot heiluun urakalla :D :D :D
 
LMK
sädetikku me asutaan niemen "kärjessä" joen rannalla.. Rannalla on puilla lämmitettävä sauna, voittaa sähkölöylyt mennen tullen! Työläs vaan vauvan kans lämmitellä mut kantoliinassa ollut mukanat ja usein työn touhussa ottaa pikku päikkärit.

liivinsuojat kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! :)

Käytiin eilen neuvolassa, syntyessään 3640g 49cm nyt 5860g ja 62cm! hurjaa pituuskasvua!

Eilen luin että täällä paljon puhetta kynsistä mietin että pitää meidänki leikata ennenku raapii kasvoihin. Tänään aamulla oli silmäkulmasta leukaan asti pitkä punainen raita! Myöhästyin..

Meillä nukkuu molemmat parhaiten toistensa vieressä, äiti ja tyttö! Muuten heräilisin tarkistamaan että onko kaikki hyvin. En aio siirtää tyttöä omaan sänkyyn niin kauan ku imetän vaikka yleensä ei yöllä herää tissille mutta aamu 6 kyllä!

Käytiin Islan kanssa eilen kaverin mökillä. Sinne oli kerääntynyt "vanhoja" kavereita. Olin niin pettynyt ja vihainen ku lähdin että teki mieli poistaa kaikkien numerot puhelimesta! ..itsekkäitä, pinnallisia, järjettömiä! En tiiä mitä tässä on tapahtunut.. olenko minä muuttunut vai onko kaikki ne muuttuneet? Tuntui siltä ettei meillä ollut yhteistä puhuttavaakaan.. :(

Nyt mun on pakko alkaa moppaan ennen ku Isla herää..
 
Repa, mukavaa että elo lapsosen kanssa on helpottunut =)

Nyt on sitten käyty 3kk lääkärissä ja piikitetty kaupan päälle!! Minä kun hermoilin sitä rokottamista, niin toinen ei inahtanutkaan! :D Onneksi, koska varmaan itekki olisin ruvennu itkemään :D Joku kyseli lääkkeen antamisesta rokotuksen jälkeen, neuvolassa sanottiin, että voipi antaa illalla ennen nukkumaan menoa, vaikka ei olisikaan kiukkuinen lapsi, niin ei tarvitse yöllä alkaa laittamaan.

Neuvola kuulumisia muuten.... Painoa meidän hepulle oli kertynyt 6020g ja pituutta 61cm (uskomatonta miten pystyy kasvamaan kahdessa viikossa 2cm :D :eek: ) ja päänympärys 41,3cm... Sinuhe, minkä kokoinen sinun lapsosesi oli syntyessä? Kuullostaa ihanan potralle pojalle ja minusta kun tuntuu jo tuo meijjän heppu tooosi isolle :D

Asunnosta: Muutettiin vuoden alusta kaksioon ja nyt alkaa jo tuntua pienelle, tekisi mieli muuttaa isompaan, mutta ei sitä muutto hässäkkää jaksais ihan vielä uudelleen...

JEE!!! Viime yönä olin sitten skarppina ja sain laitettua pojan syötön jälkeen omaan sänkyyn takaisin nukkumaan, mutta sitten toisella syöttö kerralla nukahdin ja poitsu nukkui äitin kainalossa aamuun asti. Mutta kuitenkin edistystä asiassa, kun MELKEIN koko yön nukkui omassa sängyssään :D :D :D
 
Katrinainen: Turhaan olet pahaa mieltä kantanut, vahinkoja sattuu kaikille..,meillä esikko putosi sängyltä kun olivat isin kanssa kaksin, tämän pienokaisen kanssa matkikset kaatuivat kun olin kaupungissa ei niitä vaan voi välttää vaikka miten yrittäää..

Repa moi

ääk nyt pitää menn
 
minä nyt pyörin täällä koko ajan kun poika nukkuu :D

Pakko se vaan on sanoa, että vaikka olen aina ollut sellainen auringonpalvoja, niin tykkään enemmän tämmösistä viileistä ja pilvisistä päivistä -ihan hepun takia, nukkuu paljon paremmin ulkona =) Nytkin nukkuu jo kolmatta tuntia, HUI ja eilen nukku 4h... Tissit vaan meinaa räjähtää kun viime syötöstä monen monta tuntia...

poika04, muistelenko oikein että olet synnyttänyt KYSissä? Ja siitä voisin päätellä että asut jossakin Kuopion lähellä? Kun tuosta vauvauinnista vaan kyselen, että oletko käyttänyt vauvauinnissa sinun lapsosiasi? Ja täällä kuopiossa? =)
 
SANTRRA: teillähän on hyvin nukuttu. meillä tyttö nukkus vaunuis sisällä aamun ekat unet kun en viittinyt 7:30 viel laittaa ulos niin 2h 45min ja sen jälkeen on nukkunut 2x 30min ulkona vaunuis, nyt nukahti taas unille sisälle, voi kunpa nukkus piteempään kuin ½h..

mut jos sitä pistäs töpinäks ja yrittäis keritä täs välis pyöräillä hetken..
 
asunnosta: asutaan maalla vanhassa koulussa. ite tykkään kauheasti ku on 1,5ha tontti. lapsilla on tilaa temmeltää. =)
ja mahtuu noi 7 karvaista kaveria myös samoille maille. =)

eilen kävin mansikassa ja nyt vielä omaa mansikkamaata tyhjentelen. mustikoita pitäis lähtee etsimään. jos löytyisi jostain sellane paikka ettei olisi paleltunut kaikki.

tänään ollut levoton päivä pojalla. nukkunu alle puolen tunnin pätkissä ja tosi äkäinen sit ku ei uni maita ja ei jaksa valvoo. nyt sit itkeskelee vaunuissa väliin ja pierua pukkaa. tais vielä tällä iälläkin vaivata ilmavaivat toista. :(

meillä on toinen lampaista kipeä. ei jalat meinaa toimia toisella. tämä viikko katsellaan vielä mihin suuntaan kääntyy. sit on toinen armahdettava vihreille laitumille jos ei parempaan mene. :'( lähdettävä kohta eläinlääkäriltä hakemaan lääkkeitä varuilta. ja en tiedä miten piikkikammoisena saan toista pistettyä. :( :headwall:

mut nyt saatava itsestään jotain irtikin....palaillaan.

nemika+timi
 
naukuri: ihan Prisman hyllystä ainakin meillä on löytynyt noita NUKin tutteja.

Meillä mennään tällä omalla rytmillä. Yöllä unta 7-8 tuntia yhteen menoon, syönnin jälkeen 3-4 tuntia vielä unta siihen päälle, sit valvotaan jopa lähelle 4 tuntia, jonka jälkeen ulos vaunuihin ja unta jopa 3-4 tuntia, ilta menee syödessä ja pikkutirsoja väliin ottaessa.

Teidän neuvola kuulumisia, kun kuuntelee tuntuu, että meillä kasvaa pikkujättiläinen, kun oli jo 2kk neuvolassa 62,5cm pitkä ja painoa 6370g ja pipo 42cm.

Nyt työt kutsuu. Ollaan miehen kanssa rakennettu viimeistä puuttuvaa seinää makuuhuoneiden välille. Tämä pikkumies kyllä nukkuu meidän huoneessa omassa pinniksessä, mutta sais noiden isompien aamuiset älämölöt pysyy paremmin aisoissa.

Jossu & K 2kk+17pv
 
Moikka kaikille!!!

Mä en ole tunteiluiltani päässyt tänne asti kirjoittelemaan synnytyksen jälkeen, nyt taitaa alkaa helpottamaan... Onko muilla,. jotk akovasti tuolla odotus ketjussa silloin kirjottelivat, niin semmoinen tooosi herkkä ja itkuisa olo, kun lukeekin näitä tuttujen juttuja?? Vai oonko mä ainut höyrypää :LOL:
Lukemassa olen täällä välillä käynyt j anyt ajattelin kyllä alkaa täällä olemaan edes välillä, kun tuntuu ettei ole ketään, kelle jutella näitä vauva juttuja tai kysellä... neuvola on edelleen yhtä p*ska ja siihen se sitten oikeastaan jääkin :LOL:

Nukkumiseeen Meillä poika nukkuu useimmiten omassa sängyssä ainakin suurimman osan yöstä, välillä kaappaan kainalooni heti illalla :heart: Yöt menee aina hulinoiden välillä, viime yönäkin söi kuusi kertaa pulloa :saint: Välilä nukkuu neljäkin tuntia putkeen ja herää vaan syömään j ajatkaa uniaan toiset mokomat, mutta välillä on näitä öitä, kun ei riittäisi lava Nannia :LOL:

Nyt alkaa makuuhuoneesta kuulua tuttua röhkimistä, palaillaan :heart:

POika, kiva "nähdä" pitkästä aikaa :LOL:

Mymmelis ja Röhkis 2kk 2vkoa
 
repa ja mymmelis kiva kun löysitte tienne tänne tekin. :hug:
asunnosta nyt kaksio, mutta kuukauden päästä 3 makuuhuonetta ja 165 neliötä. odotan muuttoa ihan riemulla. tilaa siis useammallekin lapselle uudessa kodissa.
omaan huoneeseen ajattelimme siinä 10-12kk iässä siirtää. vielä en raaski, vaikka heräänkin joka ähellykseen.
neuvolassa käyty Ava 63.5 cm, 6290 g ja pää oli 41,5. eli ihan kohtuu mitoissa mennään, hoikka tyttö tosin. ryömikin tänään muutaman sentin.
 
asuminen: vanhassa, remppaisessa omakotitalossa, yksityistien varrella asustellaan. Tällähetkellä noin 110 neliötä asuttavaa 4h+k+s, tontilla tilaa tehdä laajennusta. Meitä nyt 5 + pari koira vanhusta. Mielestä ihan kivasti mahdutaan. Ennen nykyistä liittoa mulla oli 2h+k+s 62,5 neliötä ja 3 + noi kaks koiraa. Ja silloin tunsin tarvetta omalle tilalle.

Jossu + K 2½kk
 
Helou!

Kiva...äsken kirjoitin pitkän rimsun...kaikki katos...ja meijän nettiyhteys on ollut poikki eilisetä päivästä saakka....ja kun olen täysin riippuvainen niin meinas iskee paniikki |O :LOL:

Tissi pelleily, meillä imaistaan pari hörppyy irrotetaan ja naureskellaan...tai venytetään nännejä..Edithistä se on mukavaa :LOL: ....Tiheänimun päiviä on aina välillä...ja todellakin tissit on kuin vappupallot juhannuksena :LOL: :LOL:

Omahuone, meillä siirrytään sitten joskus...ehkä rippikouluiässä raaskii tytyn siirtää...meillä edellinen siirty omaan huoneeseen 5kk iässä ja mie nukuin matkahetekalla selkä vääränä siellä myös...kun oli huoneiden välillä matkaa ;) ...en olis millään kuulunu, jos poika ois heränny...tätä kesti puolivuotta :D !!

Muskari, onko kukaan teistä viemässä musiikkileikkikouluun vaaveja? Me ilmottauduttiin tänään, alaikäraja 3kk...Edith on melkein, kun alkaa 19.8...jos alkaa...nimittäin ei ole vielä ihan ryhmä kasassa...toivottavasti riittää osallistujii...aikaisemmasta kokemuksesta...tykättiin pojan kans molemmat tosi paljon =) !

matamimimmi68 ja Edith 2kk 13pv (tarkalleen) :heart:

Ainiin...olen aina antanut rokotusten jälkeen supon...ennaltaehkäisyy ;)
 
On miulla ihan hyvin asiat, mikäs sen paremmin voiskaan olla, kun poika on terve ja kasvaa vauhdilla! Kaikki raskauteen ja synnytykseen saa vaan mielen ihan kovin herkäksi edelleen... Jotenkin tännekin kirjoittaminenkin oli hirmu kynnyksen takana... Ei mikään muuten surkuta, mutta kaikki raskauteen liittyvät saa kyllä mielen kaihoisaksi :/ Välilä ompi ikävä ihan sitä itse synnyttämistä ja pitkään kartoinkin ihan sairaalan ohi kulkemista, kun alkoi itkjettämään..... Mitäköhön tää ompi...

Röhkis oli ihan pikkuisesta asti ilmetty Röhkis, syödessää maiskuttaa ja röhkii niin nautiskellen, ettei jäänyt epäilyn varaan, mikä lempinimeksi tulee :LOL:

Omaan huoneeseen siiirretään siinä vaiheessa, kun siltä alkaa tuntumaan, nyt en antaisi viekusta pois, vaikka ,äkin herääjkaiseen tuhinaan ja röhkäisyyn :p Makkari olis kyllä tays rempan takanakin, eli sinänsä!

Korvikkeen määrästä Kuinka paljon teillä uppoaa kerralla ja kuinka paljon päivässä? Mietin, koska olisi aika lisätä hiukan tuhdimpaan... Neuvolasta sijainen nimittäin tuumsi pari vkoa sitten, että maissivelliä voi antaa yötä vasten jonkun ajan kuluttua?? :eek: Näin pikkuiselle??

Meillä ei liikuta vielä mitenlään muuten päin, paitsi akselinsa ympäri ollaan kierähdetty muutama kerta :D Oli pojalla mahtava ilme, kun tajusi olevansa eri päin, kuin hetki sitten :LOL:
 
Voi mymmeli on löytynyt..Kiva Mites teidän pienokainen on kasvanut, kehittynyt ym...kerro heti :D Mulla on kyl tunteet heilahdellut..ehkä vähän on tasottunut mut kuiteskin..helposta tulee itku oonkin täällä aina purkanut mietäni...kiitos kaikille kun olette jaksanut lukea =)

Asuminen meillä on n.150 neliötä käytössä...tilaa ois siis tytöllekkin viellä :D

Mun tisseistä on tullut kärpäslätkät...en mä muuten usko et rintojen koolla imeyksen kannalta on väliä mulla on D normaalisti ja nyt e/g toimiivat ihan tarpeeksi hyvin mut pienemmät voisivat olla mä tahtoisin sellasen B kupin kiitos
 
Mitäs tuo, poika syntyessään kun oli muutaman hiuksen vaille nelikiloinen ja pituutta oli 52, ni 2kk n:lassa oli 6,5 kiloa ja pituutta 61,5 senttiä :D (onko se normaali painoa??N:lassa siitäkin rutistiin kurjasti...)
En enää imetä, kun tyhmänä tarjosin lisämaitoa iltaisin pojalle pullosta ja siihenkös se mieltyi, helppoon ruokaan :'( Täatä kannan huonoa omaatuntoa, sekä poahaa mieltä, imettäminen oli sekä mulle, että vauvalle vallan mieluisaa yhdessä ouuhattavaa, mutta minkäs enää sille voit, maidon tulo loppu, eikä vauva osaa edes tissiä imeä. Muutaman viikon tappelin yötä päivää, koitin saada vauvaa tissille, mtt siinä itkettiin ja riehuttiin vaan. Sitten nälkä kasvoi niin suureksi, ettei enää mikään auttant ja väsyneenä sitten tyrkkäsin pullon suuhun ja oltiin molemmat tyytyväisiä :ashamed:

Kaipaan isoja mehukkaita tissejäni myös :LOL: Raskausaikana tissit oli ne normit a-kupit, sitten yhdessä yössä hammaskeiju toi c-kupin bosat ja nyt nuo vallan mahtavat RYNTÄÄT ovat taas kokoa a, mutta semmoiset typerät hötöiset :LOL: Ihan turhat tötteröt, sanon mä... Silikonit joululahjaksi kiitos.. :LOL:
 
kurpitsa, ei meilläkään aina nukuta näin hyvin, mikä lie poikaa nukuttanut, hyvähän se vain on, mutta minulta vaan meinaa tekeminen loppua :D Tänäänkin peukaloita pyörittelin ihan hämilläni että mitäs sitä osais tehdä kun on omaa aikaa ja täällähän minä pyöriskelin :D Eipä sitä parempaa tekemistä voisi keksiä :LOL:

Viimeksi tänään mietin että missäs se Mymmelis on ja nythän se palaili takaisin!! =)

Vielä ei olla kitisty rokotuksen jäljiltä, toivottavasti ei koko yönäkään :whistle:
 

Yhteistyössä