TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Huoh, meillä on päivä ollut jotenkin tosi rankka - siis äidille - vaikkei mitään erityistä ole tapahtunutkaan. Nirppu on aurinkoinen itsensä, mutta jotenkin tämä hänen päiväunirytminsä on minulle kovin rankka.. Herää siis yöuniltaan 06-07 ja valvoo tunnin-puolitoista, kunnes menee aamupäikkäireille. Nukkuu 30-45min. ja sitten taas valvoo 1,5-2h. Välissä aina vaihdetaan vaipat, syödään ja leikitään. Ja tätä samaa sitten jatkuu koko päivä, ei edes eroja uniajoissa ei missään! :eek: Nytkin on nukkunut 20min. ja odotan vain, koska käsky käy vaunuista.

Ei saa käsittää väärin; Nea on ihana tyttö ja valveilla itse aurinko eikä kitise tms. mutta miksei voisi nukkua yksiä 3-4 tunnin päikkäreitä sen sijaan, että nukkuu parin tunnein välein alle tunnin? :kieh: Ihan siis omaa laiskuuttani marmatan, mutta kun tuntuu, että koko ajan saa olla pukemassa ja nukuttamassa :ashamed: No onneksi iltasella jaksaa valvoa jopa 3h ennen kuin nukahtaa unilleen (ja öisin nukkuu siis 11-12h eli ei tätä ramppausta ympäri vuorokauden jatku!).
Kun en minäkään aina voi olla pukenut häntä väärin, unohtanut röyhyttää tms. :/

marmotta I know the feeling - meillä oli juuri viimeksi eilen keskustelu aiheesta "minä en pyydä apua kotitöihin ja mies ei tarjoa vaan odottaa käskyjä". Hemmetti se minun tehtäväni ole käskeä 34- vuotiasta miestä - voi sinne kauppaan tajuta mennä itsekin, jos jääkaappi ammottaa tyhjyyttään!!!! Ja sitten kun teen kaiken itse niin katkeroidun miehelle ja puran sen napinana ja voila: noidankehä on valmis! B) Ehdotin kotitöiden jakamista niin että tehdään aina samat hommat niin ei tarvii sitten pähkäillä kuka tekee ja mitä.

Huoh, jos nyt menisi sohvalle köllimään niin saisikohan olla aloillaan 5 vai 10 minuuttia :LOL:
 
mymmelis: 30.4 syntyi tää pakkaus.

isovanhemmat: mun äiti auttaa minkä pystyy mut on töissä joten...anoppi eläkkeellä mut ei jotenkin kauheen innostunut lasten hoidosta...ukit ei uskalla yksin jäädä vauvan kans mut mun isä on esikon kanssa kaksinkin.
 
Aivan ! Oli kyllä niin inhottava lääkäri etten jaksanut alkaa moisen kanssa vastaan väittämään, tuossa pöydällä ne pillerit on mutta suuhuni en pistä :D hah.

Meillä on ollut tänään aivan erikoinen päivä! Yleensä yö unilta noustaan vasta 10 jälkeen ja 11 aikaan mennään jo päivän pisimmille päikkäreille, eli nukutaan 2-4h. Vaan tänään neiti päätti herätä jo 8 ja meni kl. 13 ekoille päikkäreille ja nyt jo tuola tuhisee että varmaan herää jo pian :D
 
Carmen: Nukkuuko tytsä päikkäreitä vaunuissa? Aah,nyt luin että nukkuu...mut siis meilläkin poika alkaa max puolentunnin päästä itkemään,mutta kun paan tutin suuhun ja keikuttelen ja työntelen niin simahtaa udestaan,joskus heräilee tiuhempaan mut yleensä nukkuu ainakin 2 pidempää jaksoa yhteensä 3h... Kokeiles nukahtaisko uudestaan näillä konstein vai onko jo kokeiltu...
 
carmen meillä tyttö nukkuu samalla tavoin. olen vaan sitten totuttanut itseni siihen, että semmoinen maks. 30 min. on omaa aikaa aina silloin tällöin. Viihtyykö teidän nea yksinään leikkimatolla tai sitterissä? Jos joo, niin helpota päivää niin, että saa välillä leikkiä yksinään ja teet omia juttuja. kyllä tyttö kertoo kun tarvitsee seuraa. näin minä saan välillä kotijuttuja tehtyä. puhun kyllä neidille koko ajan.
isovanhemmat omat vanhemmat asuu suomessa ja heitä näkee liian harvoin. miehen vanhemmat auttavat mielellään.
 
meillä on aamusta ne alle tunnin unet..sit päivällä nukkuu yhdet pitkät unet. äsken vetäs lähelle 5 tuntia unta ulkona. 3-5 tuntia on ne pitkät unet. ja sit illalla yhdet puolentunnin unet.
meillä saa hereillä ollessa viihdyttää aika paljon poikaa. just herättyään ja syötyään viihtyy omissa oloissaan jonku aikaa. muuten onki ihan sidottu siihen.
 
siivouksesta piti vielä laittaa...mun on pakko joka päivä imuroida ja pölyt pyyhkiä..
oon kai tosi turhamainen mut en osaa olla jos en joka päivä sitä tee..
ja tuntuu et sotkua tulee niin paljon jos en joka päivä raivaa kämppää mennen tullen.
toisaalta itelleni stressin teen sillä varsinkin vaikeinpina päivinä ku poika vaatii enemmän.
mut tapoihini pinttynyt olen nähtävästi.. :ashamed:
 
SILITYS: eipä ihmeemmin silitetä, tarvittaessa pöytäliinat ja juhlavaatteet, silitysrauta on suuremmaks osaks pölyyntymässä kaapissa..

SIIVOUS: just tänään imuroittin :D , yleensä pyrin tarvittaessa imuroimaan ainakin 2xvko, yleensä siivoan auroran hereilläollessa tai illemmalla kun mies on jo kotosalla.. pyykkikone pyörii melkein päivittäin ja joinakin päivinä pariinkin kertaa, me saadaan kyllä paljon pyykkiä aikaseks :eek: pyykinpesut on mun heiniä, mies on varmaan pari kertaa pyykännyt meidän yhdessäolo aikana ( yhdes oltu 8v ) mies kyllä laittaa astianpesukoneen päälle aika usein mut täyttämiset/tyhjentäminen jääkin mun hommiks..
vessaa mun mies ei oo pessy koskaan siis meidän yhdessäolo aikana mut lattiat pesee mielellään :D

ISOVANHEMMAT: mun vanhemmat asuu 200km päässä joten nähdään tyyliin kerran kuussa mutta silloin kun nähdään niin auttavat kyllä paljon, anoppi asuu liki 400km päässä, joten häntä nähdään kerran vuodessa lapsien synttäreillä, ei siis osallistu lapsien elämään sen ihmeemmin, appiukko asuu 150km pääs ja hän käy aina silloin tällöin meillä mut ei paljoa lasten kanssa ole.. :( tarvittaessa saan kyllä mun äitini apuun jos pakottava tarve tulee..

PAINO: hmm varmaan noussu, miten ihmeessä mä viime raskauden jälkeen sain laihdutettu melkein 20kg?! ja nyt ei tahdo saada putoamaan sitten millään, motivaatio on ihan nollassa ja mieli tekis koko ajan vaan herkkuja :ashamed:

labras kävin taas ja yllätys vielä tarvii marevania syödä ja 3 viikon päästä taas labraan. inr-arvo oli nyt 2,1 viimeksi 3 viikkoa sitten 2,2 eli on pysynyt tasaisena mut vielä vaan jatketaan hoitoa..6 vkon hoitoaika on nyt pitkittynyt jo melkein puolella..

mies lukee tuol yläkerras pojalle elias-kirjaa, aurora vielä unilla ja mä tietty tulin heti surffaileen :LOL: tää on sitä omaa aikaa :D mut jos sitä keittäs kaffeet ja ettis jotain herkkuja syötäväks :p

huomen puntarille..uskaltaisko?
 
carmen,
samalta tuntuu...ekana kolmena kuukautena, kun ei päivisin saanut nukuttua ja nyt kun nukkuu yleensä 15-30 min yleensä ja joskus tunnin...niin tuntuu että päivän aikana oot laittanu sata kertaa nukkumaan. Varsinkin päivät kun oot vaan kotona...pitäs joskus oikein laskee kuinka monta kertaa laitat nukkumaan. En osaa oikeesti enää vaan olla. Koko ajan töhötän..koska oon tottunu että huilaamisaikaa ei ole. Sit jos nukkuu tunnin, niin ramppaan kattomassa että onko edes hengissä.
Ennen vauvaa ajattelin, että sillon kun nukkuu niin teen esikoisen kans kaikkee...juu. Ja vielä ulkonakin kun vaunuissa nukkuu...just joo.
Mutta ihana tyttö täällä kanssa enkä siitä valita =)
 
Terveiset täältä Naantalin kylpylästä! Kävin juuri 3v:n kanssa päivän ekalla tauolla siemaisemassa jättikupin kahvia. Taidan tarvita vielä toisenkin. Täällä on just monsuunisateet alkaneet ja väkeä kylpylässä tungokseen asti. Anna oli porealtaassa uimassa ja tykkäsi niin, että taisi mennä nyt yöunilleen.

Kesänjatkoa kaikille, pitää taas juosta!
 
Kiitokset empatiasta ja myötäelämisestä :hug: Tuntuu varmaan todella tyhmältä, kun nyt kerron, että kyllähän meillä viihdytään hyvin itsekseen (pimu on todella itsenäinen tapaus ja usein jopa eleillään ilmoittaa, että ei kiinnosta teidän leikit ja ilveilyt, jättäkää rauhaan ;) ) ja mm. tänään lutkutti nyrkkiään ikkunasta ulos katselleen ja tv:tä tiiraillen sitterissä melkein 1,5 tuntia! Ja leikkimatolla viihtyy hyvin, jos hääräilen lähellä jotakin eikä siis tosiaan tapaa itkeä tai vaadi syliä. Olin vaan tänään poikkeuksellisen väsy, kun päivät noudattaa samaa, orjallista rytmiään ja meillä tuo pukeminen aiheuttaa aina _hienoista_ kiukkua neidissä.. Kyse oli siis vain omasta turhautumisesta, ei muusta :ashamed:

Mutta jotain positiivistakin: pimu otti tänään tutin!! Oli hienoisia nukahtamisvaikeuksia (uni meni ns.yli) enkä halunnut nukuttaa tisulle niin tuputin sitten tuttia samalla kun silittelin poskea. Ja sehän kelpasi (no joo, 2 minuuttia, mutta kuitenkin :p )! Olen tässä koittanut pitää huolta, että pimu nukahtaisi omaan sänkyynsä eikä tissille, jos tässä vaikka vielä joskus voisi jättää vauvelin isänsä nukutettavaksi :D Enää tarvitsee opettaa pullolle :p

Meillä isovanhemmat ovat 150km ja 250km päässä eli ei hirveän usein nähdä. Varmaan kävisin paljon enemmän omien vanhempieni luona, mutta kun heidän kaupunkiasuntonsa on "vain" kolmio niin eipä ole hääviä nukkua työhuoneen lattialla :/ Ehdotin kyllä jo viime kerralla, että hankkivat vuodesohvan niin voisi pikkuneitiäkin nähdä usemammin B)

Nyt taidan mennä nukkumaan - oli taas sen verran rankka päivä.. Öitä :wave:
 
isovanhemmat oma äitini asuu avopuolisonsa kanssa lähellä, mutta apuja ei liiemmin ole tarjolla. Hyvä jos joskus tunnin lääkäri reissulle tulee kaitsemaan yhtä tai kahta.
Ja jos KEHTAAN kerjätä pidemmäksi aikaa vaikka nukkuvia lapsia vahtimaan, ei minkäänlainen edes rahallinen korvaus kelpaa, vaan sitten se on vastavuoroinen palvelus, esim kaksi kolme ostospäivää kuljettajana ja ostosten suosittelijana (juu, ajokortti on mummolla ja ajaakin ihan hyvin).
Anoppi ei koskaan kaitse meidän muksuja, ei koskaan. Mutta muiden lastensa lapsia kyllä hoitaa ja ottaa yökylään. Miksi ei sitten meidän, en tiedä eikä mummo vastaa vaikka lapset kysyy; mikei me koskaan päästä mummolaan yöksi.

Olkaa onnellisia te joilla on osallistuvat isovanhemmat. Olen tästä omasta tilanteestani purnannut täällä jo niin paljon etten enää jaksa. Tyytyminen tilanteeseen vain on.
 
siivous meillä siivoaa molemmat. Mä siistin paikkoja joka päivä, eli laitan tavaroita omille paikoilleen yms. Luutun kanssa touhuan päivittäin ainakin keittiössä ja wcssä ja varsinkin vessan kuuraan joka kolmas päivä perustellisesti. Imurointi kolmen päivän välein niin ikään, pyykkiä päivittäin. meillä jako töiden suhteen menee aika pitkälle niin, että mies imuroi ja minä teen muut hommat. Sopii meille kummallekin ;)
 
Miks mä en jaksa siivota useammin :/ Mua oikeesti harmittaa, mutta kun en vaan saa aikaseks / jaksa... Tai toi imurointi on jotenkin NIIN vaikeeta, plaah.

Carmen: No meillä sit taas niin päin, et hyvinä päivinä, kuten tänään, poika nukkuu kahdet 3h päikkärit. Ja sitä ennen on nukkunu 12h yöunia... Mut sitterissä viihtyy yleensä vaan sen ajan kun joku viihdyttää. Joskus hetken itsekseenkin. Samoin lattialla viltillä viihtyy melko vähän aikaa yksinään. Viihdyttäjä pitää olla! Että puolensa ja puolensa :|

kriisi: Kylpylä kuulostaa hyvältä!! :)
 
apuja kaivataan te jotka jo aloittaneet vauvauinnin, niin miten olette totuttaneet vauvoja veteen (kastamalla kasvoja/päätä?). Meille annettiin ohje suihkuttaa varovasti keskipäähän, niin että vesi valuu kasvoille. mies sitten kokeili tätä käytännössä ja tuloksena vauvan säikähtänyt itku. Onkohan tuo suihku paras tapa? Saattaa myös olla, että mies suihkutti liiaksi kasvoille kun toinen noin säokähti. Eihän tuo suihkuttaminen vaarallistakaan voi olla?
 
Tervetuloa Repa ja Mymmelis takaisin! :)

Isovanhemmat Miehen äiti hoitaa mielellään, minun puoleltani on vain isäni, joka ei ihan vauvaa vielä ota hoitaakseen. Lapsen kasvaessa auttelee varmasti. Isovanhemmat asuvat alle 10km päässä.

Raskausarpia Ei tullut odotusaikana. Mutta auta armias, kun imetys käynnistyi, niin tisseistä tuli seepran tissit :eek: . Ei nyt ihan järkyttävät, mutta aika hirveet silti :D .

Kotityöt tehdään aika hyvin tasan. Molemmat osallistuu siivoukseen, kerran viikossa tehdää perusteellisempi siivous. Mies ihan tykkää imuroida, joten hän saa sen tehdä...inhoan itse imurointia. Mä hoidan pölyt ja vessan siivoukset. Pyykkiäkin pestään molemmat. Tykätään molemmat, että on siistiä, joten kamalaa kaaosta meillä ei yleensä ehdi edes syntyä...tytön lähtiessä liikkeelle, on varmasti kaaos-sotkutkin arkipäivää :D .

Silitän pahimmin ryttyyn menneet vaatteet, ovat ne sitten koti-, työ- tai juhlavaatteita. Vauvan vaatteita olen silittänyt silloin tällöin, lähellekään aina en jaksa. Se tuntuu välillä myös ihan turhalta touhulta, koska vaatteet voi mennä vaihtoon tunnin päästä pukemisesta. Mutta tykkään ihan silittämisestä :whistle: .

Majj Johan oli lääkäri :| . Ei tosiaan luulis lääkärille kuuluvan pätkääkään, mitä ehkäisyä haluatte käyttää?!

Mymmelis Vielä ei ole pikkukakkosta toiveissa...nautitaan tästä ensimmäisestä ihan täysillä. Tosin eipä tuo peitto ole muutenkaan heilahdellut...haluja tarvis lähtee vissiin kaupasta ostamaan, kun ei ne muuten näytä tänne meikäläiseen löytävän :( :headwall:

Meidän neiti on ollut nyt oikeestaan tiistaista asti vaisu. Tiistaina nukkui normaalisti, mutta ei juuri leikkinyt...söi vaan nyrkkiään. Eilen oli superväsynyt, nukkui melkein koko päivän ja pulautteli usemman kerran isoja kasoja. Tänään oksensi aamusella viisi kertaa isot kasat ja on myös nukkunut normaalia enemmän. Ei ole jokellelut ollenkaan :/ , nyrkki on vain maistunut . Soitin aamulla jo neuvolaankin ja kysyin, että voiko viime viikon keskiviikkona annettu rotavirusrokote aiheuttaa nyt tuollaista. Kuulemma voi, epäili että tyttö on saanut rokotteesta lievän taudin, jonka oireet alkoi vasta nyt myöhemmin. Pitää seurailla tilannetta ja viedä lääkäriin, ellei ole muutaman päivän sisään oma itsensä. Huolestuttaa vähäsen :'( , toivottavasti huomenna olisi jo kunnossa.

Asumisestakin olitte vissiin jutelleet. Me asustellaan väliaikasesti rivarikolmiossa. Tarkoitus olisi rakentaa omakotitalo tai ostaa vanha ja rempata. Yksi tontti on jo kiikarissa, saa nähdä miten asiat etenee.
 
päikkärit vaihtelee joinain päivinä nukutaan 3-4h päikkärit joskus on noita valvomispäiviä noin 30minsan päikkärit muutaman kerran päivän aikana.
isovanhemmat ei ole muita kun mun äiti joka hoitaa aina kun pyytää nytkin lähtee meitin mukaan reissuun että saadaan ukon kanssa välillä kahestaan.
kotityöt pakkopullaa mutta tehtävähän ne on imuroin joka päivä lattiat pesen joka toinen päivä kun on noita karvasia sotkemassa. minä yleensä meillä kaiken teen paitsi ruuan jonka ukko hoitaa onneksi inhoon ruuan laittoa.
kiia ukko hoiitaa minkä töiltään kerkiää yleensä illat seurustelee tytön niin mä saan siivottua kun päivät menee yleensä netissä kun kiia nukkuu :LOL: tai sitten ollaan ulkona koirien kanssa.

kiia on alkanut seuraan töllöö laitoin tänään voicen päälle pällisteli melkein tunnin musiikkivideoita jutteli ja naureskeli itsekseen.

meillä oli tänään neuvolalääkäri mulla meni usko koko neuvolatoimintaan ei meinaa millään kirjottaa lähetettä tayssiin niihin halvatun allergiatesteihin :headwall: nyt täytyy mennä keskuslasten neuvolan lääkärille viälä tutkittavaksi joka ilmeisesti sanoo että on koliikki kumma koliikki kun huudot on loppunu ja aikaa sitten kun alotettiin almironin juonti ei tajua ei :kieh:
tuntuu kun ne pitäis mua luulotautisena äitinä.
sitten tämä neuvola lääkäri sanoi jatkakaa vaan almironin juontia vaan odotellaan että koliikki loppuu mikä vatun koliikki tais olla kesätyöntekijä :kieh: näin pienille ei kuulemma tehdä testejä just joo
olis vaan kiva saada kelankorvaus maitoihin niihin menee rahaa noin 200-250kk ja nyt ollaan kesäkuusta asti ostettu maitoa.
mä päätin etten puhu siällä enään mitään vaan käyn nämä normijutut vaan, maanantaina kun oli 3kk neuvola sanoin noista uniraivareista olisko jotain vinkkiä niin täti sanoi vaan" no voi voi "
joo nyt tarvii mennä nukkuun pääsinpä taas purkautuun :LOL:

kiia3kk ja kiukuinen mutsi :wave:
 
Katrinainen, mä vähän luulen et se on se suihkun ääni mikä pelottaa

Naukuri, vai Vantaan puolella... mistäköhän olen saanu päähän et olisit asunu idässä... in

Siivous, vaihtelevalla menestyksellä

Isovanhemmat
, meillä miehen äiti asuu kaukana ja on sairas sekä tietty mun oma isä, joka on vielä enempi sairas.

Kävin tänään apteekissa hakee rotarokotuksen ja sit otin panadolia. Kysyin siltä farmaseutilta et kumpaa kandee hommata suppoja vai se liuos. Niin täti siinä tiskillä sitten sano, että liuos vaikuttaa nopeammin ja tehokkaammin. Nykyään suositellaan ensin kokeilemaan liuosta ja jos ne ei tehoa, niin sitten suppoja kehiin. :eek: Joo, sit ostin liuosta...

Onkos muuten kukaan kokeillu Dailyn vaippoja? Kattelin Prismassa, et ovat todellatodella halpoja. Et mikäköhän mahtaa olla imukyky ja kuinka nopeesti päästävät läpi....

Jännittää tosi paljon huominen 3kk-neuvola. Rokotukset ja kaikkee....
 
Huomenta kaikki =)

Tulin ilmoittelemaan, että hengissä ollaan =)

Ei ehkä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, mutta kumminkin. Toistaiseksi elän elämääni lasten kanssa kolmestaan, mies on muuttanut pois miettimään mitä elämältä haluaa ja kenen kanssa :'(

Onni-poika sai kasteessa nimen Onni Paavo Olavi :heart: Kovin on iso poika, 5 viikkos neuvolassa painoa oli 5225 g ( 3405 g ) ja pituutta 56,6 cm ( 50 cm ). Maanantaina sit 2 kk neuvola, että sitten tietää uusia mittoja. Meillä on maissivelliä syöty jo kolme viikkoa, ei tietenkään pelkästään sitä, mutta oli vähän pakko alkaa sitä antamaan, kun Tuttelia alkoi mennä 1,3-1,5 litraa vuorokaudessa!!! Mahavaivoja meillä oli, mutta lähtivät pois kun vaihdoin sekä maidon, että pieruaineen. Iso poika on kovin hellyyden kipee ( liekö vaistoaa elämäntilanteen ) ja kova heittämään tarinaa. Hymyilee paljon ja nauraa välillä ääneen :) Itsekseen viihtyy kovin vähän. Parit pidemmät unet nukkuu päivässä, yöllä heräillään 2-4 tunnin välein. Pakko myöntää, että äiti alkaa olla vähän väsynyt...

Palajan taas. Kiirettä pukkaa kahden ja kodinhoidon kanssa. Mutta en valita...Minulla on ihanat kaksi lasta :heart: ja toivottavasti se mieskin vielä tulisi järkiinsä...

Pipsa
 
majj ja muut ehkäisystä meillä jälkitarkastuksessa kysellään aina ehkäisysuunnitelmista. Minusta se kuuluu ä-neuvolan tehtäviin (olenpa kuullut että monikaan ei tiedä(???) vaihtoehtoisia menetelmiä), silloin ainakin tulee ajatelleeksi sitä.

daily kokeillut olen joskus 4v sitten. Mielestäni eivät pidä niin hyvin kuin nää paremmat merkit, mutta mennee esim. kestiksiä käyttävän satunnaisena kertiksenä.


Meillä syödään edelleen tiheästi. Useimpina öinä pisin väli on 3h, ja lyhin 1h. Joinakin öinä sitten voi olla jopa 6h väli, mutta tosi harvoin. Päivisin mennään useimmiten sellaista 2-3h väliä.
Ja sormia meillä imetään :ashamed: miten kummassa saisin sen pois?? Vinkkejä??
Tutti kun ei kelpaa, ei sitten millään. Jos pidän tuttia paikoillaan niin tietty silloin pysyy, mutta ei siis ime, ja heti kun löysään otteen, viiuuuuhhh, lentää tutti toiselle puolen huonetta :/ .
Kokeiltu on anatomiset, parinteiset, silikonilla, kumilla. Ei vaikutusta.
Onko kukaan kokeillut sitä uutta tuttimallia, joka on suomalaisten lääkärien kehittelemä hammaslääkäreiden kanssa, ja sitä myydään käsittääkseni vain apteekissa (en muista merkkiä), hintaa jotain 15e??
 
gha: No meillä on ollut juurikin tuo Dentobon-tutti kokeilussa, kun ollaan mukana sellaisessa lasten hammaterveystutkimuksessa. Saatiin tutkimuksen puitteissa ko. tutteja käyttöön. No sen verran eroaa normituteista tuo muotoilu, et meidän kaveri ei enää suostunut moista syömään, kun oli tottunut muihin :| Katsoin apteekissa et maksoi noin 2kpl/10 euroa.

Ja TADAA!!!! Mulle voi laittaa -800g! *tanssii villisti pöydällä Chandler-tyyliin* Olin satavarma, et mitään ei oo lähteny. Ilmeisesti menkkaturvotus hämäs tuossa alkuviikosta.

naukuri ja Elian tänään 3kk :heart:
 
Pipsa possu: Perjantaisin sovittiin et punnitaan. Ja jouluun asti on aikaa :) Olipa kurja lukea, että olet jäänyt lasten kanssa yksin. :( Mutta toivottavasti tilanne selkiytyy? Jos niin toivot? Iso voima :hug: sinulle!!
 

Yhteistyössä