TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

katrinainen: Me ollaan käyty vauvan kanssa suihkussa melkein alusta asti ja siinä on varovasti suihkuteltu ensin päätä ja vähitellen vesi on sit saanu valua kasvoillekin vähän. Vannassa harjoteltiin kastamalla korvia veteen ja vähän polskuttelemalla yms. Mut lähinnä me keskityttiin veden lämpötilan alentamiseen 37:sta 32:een. Se menikin ihan kivasti. Ja itseasiassa se altaan vesi siellä vauvauinnissa tuntu kyllä paljon lämpösemmaältä kuin 32 meidän vannassa :) Mut meillähän kävi kans niin, et siellä ekassa uinnissa pojan naama "lätsähti" veteen ja siitähän tuli ihan hirveä huuto :| No, me sit kohteliaasti poistuttiin paikalta :) Mut totuttelu vähitellen on varmaan aikas tärkeetä.
 
kiitti vauvauinti avuista tasta jatkamme hiljalleen :D .
kiloklubi herkkulakko ja treenaus ovat tuottaneet tulosta -1100 g!!!!!! :D olen ihan onnessani taalla. mutta pitaahan sita tulosta tulla jos aiemmin soin suklaata joka paiva ja nyt en yhtaan. pikkuhiljaa alkaa tuo suklaanhimo kadotakin. Ostettiin myos kaappiin mehujaata jos olo pahaksi yltyy, siina kun kaloreita vahan. kerran olen joutunut yhden syomaan.
pipsa possu ikava kuulla, etta siella noin. onnea vauvan nimesta ja jaksamista.
 
naukuri nakojaan noita vauvan saikahtamisia ja naaman veteen latsahtamisia tapahtuu, kun meidan ohjeissakin luki, etta melkein jokaisella ensimmaisella vauvauinti kerralla joku vauva itkee joko sukelluttaessa tai muuten. ei kuulema sen takia kannata saikahtaa. tosin ymmarran etta olette lahteneet pois, olisin itsekin tehnyt niin. onneksi vauvoille ei noista jaa traumoja, ainakaan kerrasta.
 
NAUKURI: hienostihan sun paino on lähtenyt laskuun..hyvä, hyvä =)

PIPSA POSSU: toivottavasti sun miehes tulis järkiinsä.. :hug:

kerkesin polkee pyöräl 25minsaa ennen kuin aurora heräs, nukkus vaan 45minsaa, no jospa sitä kerkeis viel iltapäivästä polkee toiset samanlaiset..
 
Huomenta!

Heti alkuun kiloklubista - punnistuspäivää, kun eletään B) Sopiiko, jos viikkopunnitus "ilmoitetaan" ihan näin omassa tekstissä ja sitten aina kuun alkuun tehdään päivitykset, jossa listataan tavoitepudotus, siihen saakka pudonnut kilomäärä yms.? Kai se seuranta on järkevämpää kuukausitasolla noi niin kuin pitkällä tähtäimellä?
Täällä siis ensimmäisen viikon tulos -1kg!

Pipsa Possulle haleja ja jaksamista! Laitoin sinutkin pudotusporukkaan 1- sivulle =)

Nyt hellimään miestä, kun raukka on käsipuolena :/ Pitää muistaa häntäkin hoivata ja nyt ei ainakaan pääse harrastuksiinsa minua pakoon :D
 
Täälläkin paino laskenut -500g! Jee! Jäljellä siis 4,5 kg. Ei paha jos tähän tahtiin putois. Jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, etteivät vatsalihakset ole vielä palautuneet. En sitten uskalla tehdä minkään näköisiä vatsalihasliikkeitä. En koskaan ole ollut mitenkään liikunnallinen ihminen ja en todellakaan tiedä missä minun vatsalihakset lihakset sijaitsee :LOL: Siispä en tee mitään, etten tee väärin :| Vaikka kyllä toi maha kiinteytystä tartteis..
 
katrinainen: No meillä annettiin alkuun sellanen ohjeistus, et jos vauva kovasti alkaa itkemään, niin sitten vaan hissukseen pois, ettei itku "tartu" muihin vauvoihin. Mut onneks oltiin jo uinnin loppupuolella, joten meidän pieni oli muutenkin jo aika väsähtänyt. Ei jaksa vielä kunnolla kannatella päätään, siksi uinti oli meillekin vähän haasteellista. Ja taisi olla vielä nuorin porukasta. Ohjaaja sanoi, et saattaa näin pienellä mennä kuukausikin (4 kertaa), et kunnolla tottuu kaikkeen. Mutta kovasti tsemppiä teille! Oikein mukavalta puuhalta kyllä vaikuttaa :)
 
Hei, täällähän on painoa pudonnu vaikka kuinka ja paljon! HYVÄ ME!!! :flower: Eikös sen pysyvän painon pudotuksen ajatus olekin, et joku puoli kiloa / kilo per viikko sais pudota? Mulle jostain jääny toi 500g mieleen. Ja jos ei nyt oo pudonnu, ni toisella viikolla sitten! Mulla tuppaa paino sahaamaan, joten katsotaan mitä ens viikolla näyttää...
 
Edlis, moon kokoiellut Joonalle Dailyn vaippoja, kun famu niitä kokeeksi osti! halpisvaipoista ainoat, jotka pitää mitään, eli niitä suostuisin hätävarana käyttämään. Muumit ja muut on ihan sieltä ja syvältä, ei sovi tälle ponskalle laisinkaan! pampersit on ainoat, joiss aon riittävä imukyky ja istuvat parhaiten, kertaakana ei ne falskannut!

Pipsa possu, jhirmusti jaksamista arjen pyörittämiseen ja muutenin! Varmasti todella kurja tilanne, toivoisin sydämmeni pohjasta, että asiat selviää mahd. pian. Kurjaa elää epätietoisuudessa! Voimia :hug:

Kakasta asiaa Röhkiksellä muuttui kakka semmoiseksi vihreän ruskeaksi ja koostumukseltaan huomattavasti kiiteämmäksi, ei kuitenkaan kovaksi millään tavoin... neuvolasta ei (yllätys yllätys) osattu sano,m eonko normaalia, vaiko eih. Röhkis kakkii nykyisin kuitenkin joka päivä, eikä valittele vatsaa! Tutteli aikana valitti ja kakka oli silloin semmoista oranssia löröä, välillä oli kolmekin pv kakkaamatta... Voiko rela-tipat vaikuttaa myös?? Tosi tyhmä olo, kun neuvolasta ei saa mitään tietoa ja sitten ihan puulla päähän lyötynä joutuu kyselemään joka paikasta... :ashamed:

Miköä kumma miehiä nyt vaivaa, onko meneillään joku rampautumis-kausi, kun todella monen huonommat puolikkaat ovat joko selkä tai käsi puolia?? :LOL: Meillä ukko röhnötää kivuissaan sohvalla koko päivän, kun töistä kotiin tulee... Millä sen saa läääkäriin?? (tää mun mies tosiaan kuvittelee tietävänsä kuitenkin jo valmiiksi, et mikä hänen selässään on..Kumman fiksu mies...) :kieh:
 
kiloklubi hyvinhän on kaikilla pudotus lähtenyt käyntiin :D
kävin puntarilla 1kg lähtenyt enään 9kg jäljellä :/

pipsa possu :hug: on ikävää jäädä lasten kanssa yksin varsinkin kun on pieni vauvakin hoidetavana.

onkos teidä pienillä usein hikka? meillä on useita kertoja päivässä varsinkin syönnin jälkeen.

kiva ilma vettä tulee ei taideta lenkille päästä :(

vaiposta viälä onkos kukaan käyttänyt lidlin vaippoja? kovasti olen kehuja kuullut taidan seuraavan paketi hakee siältä.
muumeista tuli pojalle kauhee vaippaihottuma sen takia en kyllä uskalla kiialle niitä kokeilla.
 
Mymmelis: Meilläkin välillä kakka tuollaista kuin kuvailit. Haisee välillä jopa "aikuisen" kakalle eli ei sellaiselle vauvan kakalle. Meillä käytössä sekä relatipat että nan-jauhe. Joka toinen päivä tulee kakka eikä mun mielestä poika valita vatsaansa mitenkään. En oo ajatellu et olis mitään vikaa. En sit tiedä :) Neuvola ens viikolla, mutta ei meilläkään osata ikinä siellä auttaa. Neuvolantyttö googlailee vaan mulle vastauksia! Ihan kun en ite osais googlata...

toukonuppu: HIkka täälläkin :wave: Ja usein juuri syömisen jälkeen. Eipä oikeastaan muulloin tulekaan. Iltaisin kaikkein ärsyttävin, kun silloin ei poika suostu pitämään tuttia suussa ja unihan ei taas tule ilman tuttia... Sit vaan odotellaan et hikka menee ohi. Ja kun joskus tuntuu ettei mee millään! Pari kertaa se on menny ohi niin, et poika on syöny vielä vähän pullosta ja on menny sillä ohi. Mut useinkaan ei suostu enää syömään eli massu on täynnä.

Täälläkin sataa. Ärsyttää. En käyny eilenkään lenkillä ja jos ei tänäänkään pääse... Yhyy...
 
Nostan kilokerhon miinuskilojen keskiarvoa, +2kg. :ashamed:
Se on varmaan ihan sitä vaan, kun pieni nukkui viime yönä 7 tuntia ja rinnat on vieläkin aika täydet ja painaa ainakin siis 2 kiloa, kappale. Eilisellä hampurilaisaterialla ja edellispäiväisellä karkkipussilla ei tietenkään ole asian kanssa mitään tekemistä.. :D Ei mulla ole itsekuria sitten yhtään. Sen kyllä tiesinkin, ei sillä.

Ajettiin eilen 100km ostamaan yhtä tuttia. Sellaista viilennettävää purututtia pieneenkin suuhun. Löytyi sentään, ei tullut hukkareissu. Ja samalla testailtiin matkarattaita, mies rullaili eri malleja ja merkkejä ympäri kauppaa. Gracon mosaicit ne nyt sitten on mitkä valittiin.

Joku puhui päiväunista. Meillä nukutaan kunnolla oikeastaan vaan yöllä ja näin aamupäivisin, tunnin pätkiä. Puolenpäivän jälkeen maksimi on puolisen tuntia. Hiukan pidempään jos nukkuu vaunuissa ja kävelen, mutta herää heti kun vaunut pysähtyy. Sama jos sylissä nukahtaa, nukkuu kyllä niin kauan kun sylissä jaksaa pitää. Alkaa vaan lähteä tunto käsistä jossain vaiheessa ja siirrän omaan sänkyyn, pääsen yleensä hiippailemaan ovelle asti ennen kun herää taas. Oon yrittänyt sille sanoa, että miten olis vaikka kahdet parin tunnin unet eikä 20 minuuttia tunnissa tai kahdessa. Ei se minua kuuntele, tietenkään.

Meidän on varmaan kanssa mentävä vauvauintiin, E rakastaa suihkuttelua ja kylpyjä. Meidän amme vaan alkaa käydä pieneksi kun siellä on niin kamala meno päällä aina, ottaa vauhtia toisesta päädystä ja potkaisee itsensä toiseen päätyyn. Ja ammeella kun on mittaa kokonaiset metrijotain, siinä ei paljon tilaa ole. Uudessa talossa on normaalikokoinen, siinä on sitten parempi polskia. :)

Aamukahvin aika, kahvinhimo mulla on hirmuinen nyt kun en syö karkkia enää ihan joka päivä. Sama silloin kun lopetin polttamisen, korvasin sen kahvilla. Nyt ei vaan mukillista enempää päivässä uskalla juoda. Varmaan menis pannukaupalla. :)
 
Huomenta...sateista sellaista :( !!

Ikävät ulkoilukelit...ei tänään varmaan pääse lenkille, kun on noin sateista :/. En ole vielä käynyt puntarissa, kun pitää käydä naapurissa...en ole koskaan omistanut puntaria...ei ole ollut tarvis...jos olis kotona, punnitsisin itseäni varmaan joka päivä :ashamed: :LOL: :LOL:

Toukonuppu...täällä myös hikataan monta kertaa päivässä...alkoi jo masussa...juu ja menee ohi, jos huolii rintaa =)

Punnitseminen...olisi varmaan järkevää laittaa saldot kerran kuussa...olis mullakin ehkä jotain tapahtunut :D Hyvä, hyvä niille, jotka ovat jo saaneet painoa pois!!!

Pipsa Possu, voimia ja jaksuja sulle :hug: !! Ymmärrän hiukan tilannettasi, sillä olen kokenut saman :(

Vaipat, ei olla kokeiltu vielä muita vaippoja kun Liberot ja pampersit...edelliselle ei sopinut muut, joten nyt on jäänyt kokeilematta....

Matamimimmi68 ja Edith 2kk ja 15pv :heart:

 
Mymmelis,
meijän typyllä on ollu vaikka minkälaista kakkaa. Ekat 2,5 kk oli joka vaipassa ja tosi vetistä. Oli vaikka minkä väristäkin...vihreetäkin monesti. Sitten 2,5 kk ikäsenä muuttui kiinteämmäksi ja n. kerran päivässä. Alkoi myös masuvaivat helpottamaan.
Neuvolasta en minä ainakaan viitti edes pahemmin kysellä mitään. Mukava täti on, mutta eipä ne mihinkään oikein mitään sano.
 
Tahranpoistosta pitikin vielä kysyä, että luottaako kukaan pinkkiiin? Siis siihen Vanish-jauheeseen. Nyt käytän Dr. Beckmannin nestemäistä tahranpoistoa, mutta kun sitä pitää läträtä jokaiseen kakkavaatteeseen erikseen.. olis niin paljon helmpompaa ja nopeampaa jos vois vaan heittää jotain koneeseen joka poistais tahrat kaikista samalla kertaa. Musta ne Vanishin mainoksetkin jo on sellaista kuraa että voiko tuo toimia..
 
Hello täältä sateen keskeltä =)

Pipsapossulle voimia :hug: Ikävää kun vauvaaikana sattuu noin ikäviä asioita kun se on niin lyhyt ja ainut kertainen aika..

Weissiä olen ajatellut? Miten jaksat? Miten pienokainen voi?

Tää lähtee tänään vietämään naisten iltaa toivottavasti ei hirveesti tulisi kipattua :kieh:
Huono omatunto vähän soimaa mut koitan silti nauttia illasta ystävien kanssa ja olla poissa pidempään kuin 21 saakka :)

poika04ja08 ja rakkaat pienokaiset
 
Moi!
Meilläkin päin taitaa sadella, harmaata ainakin on..
Käytiin tänään tutustumassa isomman tulevaan kerhoon (seurakunnan) tiistaisin pari h aamusta.. Sama täti jonka kans oon tehny töitä 10v sitten puol vuotta samassa paikkassa.. Ja sama täti on kuulemma hoitanu mua lapsena.. :LOL: No samalla reissulla sit käytiin kaupassa ja miehelle sanoin et nyt ostan sen puntarin, niin kotia tullessa mies kysyi että no löytyikö puntari? Pastilllit mä taaskaan sitä muistanu! Harva pää nykyään! :LOL: :LOL:
Eli painoa en tiedä mut eipä kai sitä hävitä ainakaan voi kun herkkuja mussuttaa kahvin kera pitkin päivää... :kieh: :ashamed:
Dailyn vaipat Meillä oli käytössä pojalla muutama päivä, yöllä kalliimpi libero, pissa haisi läpi ja vaippaa sai vaihtaa jatkuvasti, niin ei hyvä.. :(
Asunto Meillä 65 neliön kolmio. Isompi vaihtoi pojan ollessa 6vk omaan huoneeseen.. Oli silloin n. 3v2kk. Poika nukkuu vieressä, eli hankala olis edes siirtää toiseen huoneeseen ja nyt ei sitä tilaa liiemmin ole.
Siivouksesta Me riidellään siitä jatkuvasti. Miehen mielestä kun imuroi niin pitää samalla kertaa myös pyyhkiä pölyt ja pestä lattiat. Kun itse voisin joskus imuroida edes.. Oon aika laiska tapaus.. :ashamed: Ja aina kun edes ajattelen siivoamista tai tiskaamista niin poika alkaa kitisemään huomiota.. Ja miehen työvuorot yleensä 14-22 tai 15.30-22. Eli hankalapa sitten enää on alkaa mitään siivoamaan. Ja aamulla menee heräämiseen aikaa ja ukko nukkuu ehkä 11 asti jos en herätä ja myrtsi silloinkin.. :kieh: :kieh: :headwall:
Kakkaaminen Poika kakkaa ehkä viikon välein ja kakka on kuin paksua sinappia.. Rupsut haisee järkyttävälle! :LOL: Ei kuitenkaan valita mahaansa paitsi juuri kun kakkaa sit alkaa tulemaan. Alettiin antamaan luumua minilusikallinen päivässä tai joka toinen pv välillä, kun ei kiinnostanut alkaa antamaan levolakkia eikä mallasuutettakaan.
Silittämään en ala kuin pakolla eli just verhot ja juhlavaatteet.
Hoitoapu: isompi on ollut mun tädillä ja äidillä hoidossa usein ja tänä kesänä oli yhden yön mun siskollakin. Pientä en vielä hoitoon halua antaa, mutta tädin luo varmaan sitten ensimmäisenä. Hänen hoitoonsa luotan parhaiten.. =)
Böö ja Sisu 3kk
 
Siivoaminen: Mä siivoan kerran viikossa matot pihalle, imurointi, lattianpesu ja pölyjen pyyhintä ja tasojen pesut kunnolla ja päivittäin hankaan keittiötä ( miten se voi olla aina niin sotkussa :eek: ) Mies on enemmänkin järjestelija laittelee tavaroita paikoilleen mut en kyllä sitä kutsuis siivoamiseksi..meidän ikuinen riidanaihe on astiat |O Perhana et et joku ei ikinä laita astioita koneeseen eikä pura niitä sieltä
 

Yhteistyössä