TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Heips !

Meillä Edith nukkuu yleensä noita pieniä tirsoja päivällä....mut nyt olen ollut aamupäivisin menossa tytyn kanssa eli hän on valvonut n. klo: 8 - 13.30 välisen ajan...sit onkin nukkunut kuin tukki 3-4 tuntii....mut jos kotona ollaan enkä viihdytä neitiä kokoajan niin nukkuu just niitä tirsoja...eikä kunnon päikkäreitä.....ja olen ihmetellyt, et on jaksanut hyvin valvoo tuon aamupäivän ilman kränää :/ ....no huomen ollaan kotona....varmaan on taas "tirsa" päivä :(

Majj...just joo kiva kommentti :kieh: ..jaksuja jos vaavi sairastaa :hug: !

Vauvakuume....on mullakin....vaikka taitaa iän puolesta jäädä...mie olen sellainen, et olen heti jääny raskaaksi samantien...vaikka on ikää mittarissa....mie en ehkä jaksais kahden pienen kanssa :ashamed: ....ja mulla oli tosi vaikea raskaus....jos joku olis raskaana mun puolesta...sitten voisin jopa harkita tosissaan =) !
 
meillä aurora ei pysy hereillä edes kauppareissun ajankaan vaikka olis just ennen kauppaan lähtöä herännyt ja reissuun menis aikaa vaik vajaa tunti niin nukahtaa jo ennen kassaa.. minnekköhän sitä menis et pysyis hereillä..!?
 
vauvojen rytmistä ollut puhetta meillä ongelmana, että ei oikein tahdo nukkua päivisin. Mutta kun nukkuu hyvin öisin niin ei voi valittaa.
majj :hug:
vauvakuume on tosiaan kova joo, mutta meille ei pariin vuoteen ole seuraavaa tulossa. ihan työ ja muiden asioiden takia. pakko on lainaa siis lyhentää jne. joten kuumeilla saan ihan rauhassa. onneksi on yksi ihana tuhisija olemassa.
onko muiden vauvoilla pipokammoa? ava inhoaa pipoa ylikaiken ja saa aina kohtauksen kun pipo/hattu laitetaan päähän. mitenköhän tuon pipoon totuttaisi?
 
Kävinpäs oikein lenkillä koiran kanssa. Tunti reipasta kävelyä..pitäs nyt vaan ottaa tavaks.
Tytöllä oli tänään öljyt päässä ja sit käytin kylvyssä. Sai karstaa pois. Nyt vaan noi hiukset on vieläkin rasvasen näköset. Vaatii varmaan useamman pesun että öljy lähtee. Onko muilla karstaa?
Onko teillä valmiina joku syyspuku vauvoille? Minkälaisen meinaatte hommata? Eihän sitä tiiä millon on yhtäkkiä tosi kylmä päivä. Pitäs varmaan joku hommata tai eka käydä varastossa penkomassa. Neuletakilla on meidän tyttö pärjänny tähän saakka.

Katrinainen, joo en minäkään halua öistä valittaa. Ne kun on menny aina niin mukavasti =) Pitää sitten päivistä valittaa...aina pitää jostain valittaa. Mutta mua on just se ärsyttäny, kun tuntuu ettei saa olla väsyny tai mitään kun saa ne yöt nukkua. Kyllä sitä silti voi jotkut asiat ärsyttää tai väsyttää tai ainakin mua.
 
Katrinainen Meillä yleensä syntyy myös huutokohtaus kun pipo laitetaan päähän.

Osasi se mies olla ihanakin! Soitti päivällä kesken työ päivän ja pyysi anteeksi yöllisiä tiuskaisujaan! :)

summer : me ostettiin muutama viikko sitten, alennuksesta reiman kevät/syys haalari ja vähä isompaa kokoa että menee alle enemmän vaatetta.
 
Niin ja töihin paluusta oli juttua...ei ole ikävä ei. Vaikka ei mulla ole ees paikkaa mihin palata. Enkä halua enää samaa työtä edes tehdä...en tiiä sit mitä keksis. Mielellään olen kotona niin kauan kun rahallisesti vaan voin.



 
syyspuvusta: Meillä on sellanen ihana 66 degreesin fleecehaalari ja sit mummin tekemä villahaalari. Niillä koitan pärjätä mahd. pitkään. Villatakkeja löytyy myös eli farkkujen tai muiden haalareiden kanssa nekin menee. Ja hattu, yleensä aiheuttaa vastaansanomista,,, Pipo ei pysy päässä, joten käytän noita nauhallisia puuvillahattuja ja niissä taas ne nauhat on ilmeisesti se "ärsyttävä".

Täällä meni tänään päikkärit ihan pipariks ja äsken kun oltiin kylässä niin poika huusi lähes koko ajan :| No, taitaa olla poika aika tarkka päikkäreistään.

Karstaa täälläkin vähän. Öljytään, harjataan ja pestään Sebamedin lasten shampoolla pois. Hyvin lähtee öljyt pois! Ja karstakin vähitellen.
 
syyspuku nyt on pärjätty ihan vain villatakilla ja fleecepeitolla, työnalla on villahaalari joka on viittä vaille valmiiksi neulottu, esikoisen jäljiltä löytyy sen aikainen äitiyspakkauksen kevytvanupuku, se oli esikoisella kovassa käytössä, sit on sellainen paksu fleecehaalari+takki yhdistelmä, näillä varmasti pärjää näin aluksi..ostellaan isompia vaatteita sit sen mukaan kun tyttö kasvaa.

karstaa pikkusen löytyy täältäkin, päivittäiset harjauksetkin auttaa sen poisrapsuttamisessa mut kaipa se täytyy öljyä myös jossain välissä käyttää, ei sitä mitenkään pahasti ole mut on kuitenkin

hattu alkuun itki aina kun laitettiin hattu mut nyt on antanut jo paremmin laittaa päähän, ei siinä itkut auta, laitetaan hattu kuitenkin itkuista huolimatta..käytetään leuanalta solmittavia muut tahtoo pyöriessä tipahtaa silmille ja sehän sitten vasta itkettää ja harmittaa..

töihin paluu ei oo ikävä töihin ei, 1,5 vuoden päästä aikaisintaan palailen töihin.
 
karstaa löytyy.
ulkoilupuvun ostin jo keväällä prismasta, kun tyrkyttivät 15 euron hintaan. Pientä sadettaon testattu jo pitävän eikä oo hirmusti hiostanut (Anna hikoo herkästi). Laitoin kuvat neidistä 2kk vanhana kyseisessä puvussa tonne facebookiin.
Nyt pitäis jo mennä nukkuu, koko päivä oltiin liesussa ja nyt pitäis taas naputella liikkariohjelmaa, vaan selaan vaan nettiä, tyhmä.
Töihin olin luvannu palata6.4. mutta nyt joutuisin ilmottaa, että palaan vasta 1.8.2009, kun sillä tavoin saan lapset meidän vanhalle perhepäivähoitajalle, joka on niin ihana, ettei yhtään ketuta sen takia mennä töihin. Työnantaja tulee repii pelihousunsa ja kostaa mulle taas antamalla pari p=skaprojektia.

Hyvää yötä!
 
Joo ei meilläkään vielä ole ollut tarvetta fleeceille tai villapuvuille. Collegehuppari on ollut ihan sopiva ja monina päivinä on riittäny vaan pitkähihainen body ja housut sekä hattu, kun on ollu viltin alla. Silti ollu selkä nihkeänä. Tosin onhan tuolla nyt ollutkin 20 astetta monena päivänä.

Me lähdetään viikonlopuks mökkeilemään, joten en ole koneen ääressä. Tai ehkä vielä huomenna ;) Älkää unohtako naukuria ;)
 
Huomenta.

Eilen illalla esikolla oli ratsastustunti. Oli muuten aika rumpaa raahautua paikalle kaikkien kolmen kanssa, kun mies oli iltavuorossa. Tähän asti ollaan käyty tytön kanssa kahdestaa, kun mies on ollut kotona poikien kanssa. Pakko vaan pärjätä. Onneksi sää suosi meitä ja voitiin lähteä välillä ulos käveleen.

Meillä pikkumies on alkanut meneen (ihan omasta tahdostaan) yö unilleen taas hiukan aikasemmin. Heti klo 21 jälkeen simahtaa. Siitä nukkuu noin 6 tuntia ja herää syömään uni jatkuu sit 3-4 tuntia ja tällä viikolla, kun mies on ollut aamulla kotona on nukkunut viel 2-3 tuntia. Eli hyvin menee yö. Päivärytmi riippuu tosi paljon siitä ollaanko kotona vai jossain liesussa.

Karstaa on jonkin verran, mutta viel ei olla öljytty vai harjailtu.

Syyshalarista olitte jutelleet. Meillä ei ole vielä ollut käytössä. Vaikka on ollut sateisia päiviä ovat kuitenkin olleet suht lämpimiä ja autolla kuljetaan aikas paljon eikä silloin ole niin paksuille vaatteille tarvetta. Vanhoja vaatteita on noilta isommilta tallessa. Pitäiskin käydä penkomassa varastoja minkä kokoisia pukuja sieltä löytyy ettei tule turhaan ostettua saman kokoista. Tosin tämä meidän kuopus on ikäänsä nähden kaikkein kookkain, joten voidaan joutuu hankkimaan hälle ihan omia vaatteita.

Nyt lähden ajeleen eskarille sit takas kotiin hakeen mies väki ja kauppaan tekeen ensi viikon ruoka hankinnat :)

Jossu & K 3kk+2pv
 
Huomenta! Meillä on yleensä menneet yöt ilman heräilyjä mut nyt on muutamana yönä poika heränyt 5 aikaan tankkaukseen ja sit jatkanut vielä useamman tunnin. Viime yönä sit herättiin viideltä ja syötön jälkeen Joa puklas sängyn märäksi. Oli pakko vaihtaa lakanat ja pojalle yökkäri. Olin sit laittamassa häntä takaisin niin puklas uudelleen lätäkön lattialle ja jouduin vaihtamaan yökkärin ja putsaamaan hänet uudelleen :headwall: Onneksi hän kuitenkin nukahti sit suht kivuttomasti. Pääsin takaisin sänkyyn kuuden jälkeen ja sit klo7 heräs esikoinen |O Olin ja olen ihan poikki. Tuntuu et me eletään vauvan kanssa ihan eri rytmissä kuin esikoinen ja mies. Nyt sit vauva jatkaa unia viel pari tuntia (?) ja esikoinen hypii täällä seinille kun ei tule edes lastenohjelmia telkkarista.

Töihin menen sitten kun alkaa kotona seinät kaatua päälle. Vakkari paikkaa tosin ei edes ole mut toivotaan et jotain sit löytyy kun sen aika koittaa. Tarkoituksena olis olla sen kolme vuotta ja nauttia lapsista.

Talveksi ja syksyksi on esikoisen jäljiltä useampi fleecehaalari ja toppapuku sekä kaverit on viel tuoneet omiaan lainaksi. Koot on 62-74. Valinnanvaraa ainakin löytyy :D Vielä tosin ei ole käytössä ollut kun on ollut suht lämpimät ilmat.

Hattu meillä hatun laittamisesta tulee ylensä leveä hymy :D Tietää varmaankin pääsevänsä ulos lepäämään :LOL:

Harrastuksia Esikoisen kanssa en tullut tehneeksi mitään joten nyt täytyy ottaa menetetyt aktiviteetit takaisin. Perheuinti alkaa tänään. Alkuviikosta ilmoitin meidät muskariin ja babybiossa tullaan varmaan käymään jatkossakin. Tennispalatsissa tosiaan oli aika ruuhkaista mut huomasin kans et Flamingo aukeaa ja ajattelin et olis varmaan helpompi ajella sinne seuraavalla kerralla 11.9 kun tulee se Erottamattomat.

Vilma ja Joa tasan 3kk
 
harrastukset: mitään varsinaista vauva harrastusta en ole minkään lapsen kanssa harrastanut. Perhekerhossa tuli noiden vanhempien lasten kanssa käytyä, mutta täällä uudessa kotikaupungissa en ole vielä tarjontaa katsastanut (muutettu 04/07), koska mahdollisuus siellä käymiseen on ollut vast tän äitiysloman ajan, kun ennen sitä opiskelin ja olin töissä. Tosin on nyt nää pari viikkoa, kun eskari alkoi, ollut tosi härdelliä kuljetusten kanssa. Ei ole oikein jaksanut kiinnostaa mitkään lisämenot.

KILOKLUBI: Hupsis taas mä olen unohtanut käydä puntarissa. Koetan parantaa tapani ja käydä jossain vaiheessa päivän aikana kokeilemassa vaikka en kovin suureen muutokseen uskokaan, kun saldo edelliseltä 3kk on -11kg.

Jossu & K 3kk+2pv
 
Heips, uusi yritys -esikoinen lähti just kerhoon ja pikkunen killittelee silmätauki makkaris -mut hiiren hiljaa viel :)

KILOT: +200g :| tiistaina näytti kilon vähemmän kun viimeviikol, mut nyt on turvotusta :whistle: olisko vai johtuneeko siitä et söin eilen lakuja :p . Mut hyvä et on pysynyt pois se vähä mikä on lähtenyt et taitaa olla -1,5kg yhteensä. Pitää alkaa liikkuu enemmän -uskon et se on se mikä oikeesti tehoo. Tsemppiä kaikille.

HATTU: sitä täällä myös kovati inhotaan.
KARSTA: sitä jonkin verran -harjaan ja välillä laitan suihkussa öljyä päähän.

sammasta kielessä onko muilla?? millasia vinkkejä olette saaneet sen poistamiseks. Mä olen yrittänyt puolukkaa 4pitäs päiväs-mut ei se oikein toimi. Sitruunaa en ole viel testannut sitäkin neuvottiin kokeilee.

parisuhde siitä olitte jutelleet -sen hoitaminen jää aika vähiin. Vähän se mies sais enemmän mua pussailla päivisin. Itse tarviis kans sitä kainaloo -mut minkäs teet neiti nukkuu leveesti meidän keskellä. Pitää huolen siitä ettei vaan joudu jakamaa äitiä minkään uuden tulokkaan kanssa -aika hyvä ehkäisykeino :LOL: hiljaista on sillä saralla. Illalla ei jaksa ja muuten ei voi kun on tuo 4v. ennen päästiin sentään saunaan pakoon -mut nyt kun ei voi jättää tyttöjä kahdestaan. Et sellastavauvakuumetta sitä ei tavallaan ole vaikka mäkin nään kokoajan mahoja ja hypistelin pienii vaatteit kaupas. Ei mun vauvat edes mahtuis niihin pieniin vaatteisiin kauan et ihan turhaan niitä katselin -pitää ostella tutuille jotka saa sellasii normaalinkokosii vauvoi. Meillä tosiaan alkaa olla 68cm pienii veikkaan et neiti on 3kk neuvolas siin vähän alle 68cm.

esikoisen kanssa menee hermot :ashamed: voi taivas sitä takkuamista -joka asiaan vastaan. Kyllä vauvat on ihanii ja niin helppoja( toki ei varmasti kaikki pikkuset -jotka itkee paljon mahanpuruja yms.). Jos 2v. on uhmakas niin kyllä on 4v. oltiin eilen kaupas kun piti kokeilla yhtä kevätpukuu -äidil tuli tuskahiki. Pitäs varmaan raahata kauppaan useemmin niin oppis siel olemaan rauhallisemmin. Tänään olis tarkoitus lähtee käymään Muumimaassa kun tulee kerhost -saas nähdä miten reissu menee. Mä en ole viel saanut seinäl niit Kriisin laittamii ohjeit mut työn alla on.

ostatteko vaatteita varastoon Mä ostin just esikoiselle Reiman takin ja housut ens kevääks -osu silmään -50% ja sit tätä mammaa vietiin. Mies aina nauraa kun mä juoksen alennusten peräs. Olen mä etsinyt Ellallekin haalarii ens kevääks mut ei ole ollut kokoja.
Siinä säästää pitkänpennin ja saa sit ihan laadukkaita vaatteita.

Mut nyt lähden suihkuun ja sit katselee josko pikkunen olis viel hereillä. :wave:
 
Muutama aihe näytti jääneen vielä kommentoimatta eli eli

Parisuhde voi oikein hyvin. Illalla jää yleensä vähän aikaa olla vain kahden ja jutella päivän asiat. Huomenna on meillä hääpäivä ja mun vanhemmat tulee hoitamaan poikia ja me mennään miehen kanssa ulos syömään. Vielä vähän arvotaan mennäänkö autolla vai taksilla ;)

Kilot on ja pysyy. Jos jotain positiivista niin ei ole ainakaan noussut. Paino nyt 100g vähemmän kuin 3 vko sitten :LOL:

Asunto kaksi kerrosta, vajaa sata neliötä rivari pääty tämän "kylän" keskustassa :LOL:

Uhma :wave: täältä löytyy kans itsepäinen kohta 4-v esikoispoika. Huomiota haetaan mitä ihmeellisimmillä keinoilla. Äsken kun tulin alakertaan Joan aamutoimilta oli esikoinen ottanut kaikki lelunsa pois lelulaatikosta ja istui itse siellä leikkimässä. Koko alakerta on täynnä leluja en oikein tie itkisikö vai nauraisi hänen touhuilleen ;) Pukeminen, riisuminen, syöminen ja uloslähtö ja sisään tulo koettelevat mamman kermoja oikein olan takaa mutta eihän tässä muuta voi kun kestää hammastapurren. on sitä kyllä tullut räjähdettyä kerran jos toinenkin ja sit on tosi tosi huono omatunto :ashamed:

Merika Vaatteita ostan usein varastoon varsinkin aleista ja kirppikseltä.

Nyt takaisin poikien pariin!
 
Kiireellä vaan ilmoitan, että kiloklubi -700grammaa. Johan tässä on yli 2kiloa lähtenyt. tällä menolla ollaan jouluna tavoitteessa. mies vaatii mua tekemään traskaustestin. olen kuulema niin kovin raskaana olevan oloinen. Taitaa toisellakin olla vauvakuume. :D
 
Karstasta Eipä juuri yhtään ole. Olen lukenut jostain että öljyn tilalla voisi käyttää jotain kosteus rasvaakin, sen pitäisi auttaa myös, eikä jätä vauvan hiuksia rasvaisiksi. En tiedä sitten onko siitä yhtä suuri apu.

Kiloklubi Mun paino sahaa koko ajan -2kg ja pian se on taas +2kg :eek:
Haluaisin aloittaa jonkun harrastukset niin itselleni mutta myös jonkun äiti/vauva jutun! En vaan tiedä mitä aloittaisi ja olen netistä koittanut löytää jotain vauva äiti juttua mutta täällä suunnalla taitaa olla vain se vauva uinti! ja sinnekkin päästään vasta marraskuussa! :|

Tänään julia on jo paremmassa kunnossa, vielä vähän räkäinen ja hengitys välillä rätisee mutta lämpö oli jo onneksi laskenut :)
 
Jaiks miten paljon on taas tullut tekstiä ja mielenkiintoista asiaa, mutta miten sitä tuntuu ettei aika riitä eneää mihnkään enää - palsatilusta puhumatakaan :/ Ehkä ( :LOL: ) syynä voisi olla se, että Nea ei suostu päivisin nukkumaan kuin 30min. tirsoja ellei vaunut ole liikkeessä koko ajan!! Kerran päivässä saan venytettyä päikkärit kahteen-kolmeen tuntiin, mutta se tosiaan vaatii liikettä ihan koko ajan. Mega-ärsyttävää :kieh: Muutoin nukkuu sitten noita puolen tunnin torkkuja 1,5 tunnin välein eli koko ajan saa olla nukuttamassa :( Eli niin tai näin, aikas sidottuna babyyn ollaan tällä hetkellä ;)

Muutama kysymys teille viisaammat:

Saako muovitettua froteeta pestä koneessa ja missä lämpötilassa? Sattui ensimmäinen kunnon kakka-accident ja nyt pitäisi saada frotee puhtaaksi.

Ja syysvaatteista olette jo puhuneetkin: koska/missä kelissä se äippäpakkauksen puku voisi olla sopiva? Ihan talvella vasta? Mahtaako muuten mennä enää silloin meidän vauvoille (muistaako kukaan minkä kokoinen se on?) :/ Ehkä joku fleecepuku olisi tosiaan kiva, kun vaunuissa on kuitenkin makuupussissa ja vaunukopan suojuksen alla..

Sammasta meillä oli yli kaksi kuukautta ja yritin puolukkaa antaa (silloin kun muistin :ashamed: ), mutta sitten jätin koko touhun. Ja niinhän se sammas lähti ihan itsekseen!

Karstaa putsaillaan mekin öljyn ja kylvyn kanssa ja hyvin on toiminut. Tosin ei meillä paljoa sitä onneksi kerrykään.

Mutta nyt vaavia syöttämään, moikkelis ja kivat viikonloput
:wave:
 
Karstaa, löytyy täältäkin, muttei kovin paljon...mie en vaan aina muista laittaa öljyä ennen kylpyä...et irtois paremmin :(

kiloklubi...en ole käynyt puntaris....käyn maanantaina neuvolas...ei ole lähtenyt mitään tunnen sen nahoissani, kun en ole nyt päässyt kunnon lenkille, mul on jalas kantapääs joku vika...välillä en pääse käveleenkään kunnol...pitää mennä lääkäriin :eek: ...kun ehtii....

Syys/talvipuku...kaksi talvihaalaria on Name it:n ja H&M:n...en vielä osta mitään Reimaa...kun vaunus kökkää eikä kävele....sitten on kaksi fleecepukua nyt syksyksi....eiköhän noilla pärjätä...koot on 68cm...kun tuo tyty on kirppu =) !

Täällä ei taas nukuta päikkäreitä....kävin lenkil, mut kun päästiin kotipihaan neiti alkoi känistä....nyt känisee tos sitterissä.... :/

Mukavaa viikonloppua =) !!

Matamimimmi68 ja Edith ( su) 3kk :heart:
 

Yhteistyössä