***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

carmen: meillä mennyt ne pienet nukin tutit sitkeällä työntämisellä. mutta parhaat on ne nimitutit mitä täälläkin puhuttiin aiemmin. niissä on koko 0-3kk. ja imuosa on pieni. poikakaan ei yöki niitä yhtään. =)

vaatteista..mä oon aina ihan sekopää noiden vaatteiden kanssa. nyt vannoin etten ylimääräisiä ostele kun viimoista vauvaa kasvatellaan kerran.
mut niin siinä taas kävi et eilen kaksi kassia pullollaan ihania vauvan vaatteita...
kappahalissa on niin ihania edullisia hyvälaatuisia vauvan vaatteita. et en voinut taas olla ostamatta. ja lindexillä on tuota retrokuoseja niin paljon. jotka käy pojille ku nakutettu.
ja hm:ltä tuli tilattua muksuille 200 eurolla vaatteita..oon siis tosi toivoton tapaus tässä hommassa.
ja valitsen myös tarkkaan mitä laitetaan minnekin päälle..ja vaihtelen vaatteita tiuhaan.
poika ku oli nii pieni syntyessään et pienet vaatteet menee edelleen hyvin. paljonha noita on taas kertyny et täyttä pitoa ei joka vaatteelle varmaan saa... :LOL: :LOL:
kirppareilla en ole ikinä oikein oppinut kiertämään enkä hyödyntämään sitä touhua.
nautin tosta vaatekauppa rallista nii paljon. :LOL: :LOL:
ukko ei tosin ymmärrä tätä lastenvaate ostovimmaa... :LOL:
eilen lähdin itselleni ostamaan jotain...mutta niin kävi et itelle ei tullut mitään mukaan muutakuin puutarhakeinun pehmuste... :LOL: ja muksuille ja eritoten vauvalle kaikkea ihanaa... :D

nemika+timi3kk
 
carmen meillä sellanen nuk-tutti pikkuinen. Muistuttaa nänniä :) olisin ostanut viel onks se sellanen luononkuminen mut oli vaan silikoonia tarjolla. ei neiti mitenkään pitkään syö mut rauhottuu. kaveri antoi hyvän vinkin et pitää työntää kitalakeen ja sit sitä vähän heiluttelen ja kutitan leuanalta. Välillä toimii välil ei. Sit vaan tisu esiin ja harso olalle et pikkunen saa ruokarauhaa, jos ollaan jossain matkassa.

tiny love mistä niitä saa -monella sellanen tuntuu olevan ??

Pukemisesta tykkää muuten, mut ei siitä kun pään yli vedetään. Pipo ahdistaa myös välillä.
Meillä käytetään 68 cm vaatteita. :)
 
Huomenta!
Noista vaatteista...ostelen nyt paljon enemmän tytölle, kun aikoinaan pojalle vauvana. Tytöille on niin ihania.
Tää mamma on kuulkaa tosi väsyny ton masuhomman kanssa. Illalla tuli oikein itku, kun tajusin että jospa ne ei alakaan helpottamaan vieläkään.. 3kk oon päivät kuunnellu sitä ähinää ja puhinaa kun toinen yrittää nukkua ja hetken päästä herää. Sääliks käy vaan hurjasti. Sitten tuntuu että koko päivät on sitä nukkumaan laittamista. Eihän se kauaa jaksa hereillä olla, kun unetkin on niin tosi lyhyitä. Joo olen öistä tosi tosi onnellinen ja siitä kun vauva ei ole itkunen, mutta kurjaa tuo ähinä. Ihan ihmeen hyvin oon itekin jaksanu tähän saakka, mutta alkais jo helpottamaan reppanalla. Ja kaikki keinot helpottamiseksi on koitettu. joo no se siitä...piti päästä purkamaan. Ihana pakkaus tuo pimu on ja ihmeen hymyilevä uniin nähden. Söpö kun mikä. 68cm vaatteet ja jotkut 70cm on käytössä. 62 alkaa oleen pieniä.
Aurinkoista päivää kaikille!!!
:heart:
 
Merika käy katsomassa www.lastentarvike.fi sieltä myymälät. Sivustolta löytyy noita Tiny love-merkkisiä aktiivimattoja.

VaatteistaTykkään myös pukea tyttöä ja sävy sävyyn täytyy olla päästä varpaisiin :D.

Meidän tytöllä on vähän nuhaa :(. Huutaa pää punaisena, kun olen joutunu sillä ihanalla nenäimurilla (vai mikä sen härvelin nimi on) putsaamaan tytön nenää. Henki kulkee imemisen jälkeen onneksi pikkaisen paremmin.

Pitää mennä viemään tyttö vaunuihin ulos nukkumaan. Palailen myöhemmin! :wave:
 
Heips...onko muilla vaaveilla nyrkin ja sormien syönti ongelmaa sekä kuolaamista :/ ? Meillä tytylle maistuu nyrkki ja sormet melkein kokoajan...tutti ei niin hyvin, vaikka sitä yritän tunkee ;) ...nälkä ei kyllä voi olla aina :LOL: :LOL: !

Matamimimmi68 ja Edith 8vkoa :heart:
 
huomenta |O väsyttää, viime yö meni auroraa rauhotellessa, tuttia laittaessa ja valvoessa..
meillä on just tuollaista, että yleensä nukkuu päivisin ihan ok ja suht pitkiä unia ja kun kello lähenee 18 niin jo alkaa kitinä ja vinkuna ja nukahtelee 15min-30minuutiks ja taas herää huutamaan, mikään ei auta ja sit onkin jo yliväsynyt ja huutaa sitä kunnes saadaan tyttö unille lähemmäs 22 ja kuten viime yönä heräsi syömään klo1 ja sit itki, vääntelehti, ja ähisi 4 asti kunnes multa paloi päreet ja laitoin tytön mahalleen ja kas nukahti ja rauhoittui melkein heti ja nukkuikin sitten 7 asti.
no tänä aamuna sama kitinä vinkuna on jatkunut ja ajattelin että nukahtaa kun lähin vaunuttelemaan, no nukahtihan tuo mut matkalla heräs eikä enää suostunut nukahtamaan takas vaunuihin ja tunnin huutamisen jälkeen sain nukahtamaan omaan sänkyynsä ja nukkui vain 45min. äsken syötin tytön ja laitoin masulleen tonne vaunukoppaan joka on täällä sisällä, ja ainakin rauhoittui nyt tuonne. täytyy toivoa että nukahtais tonne ja nukkus pidemmän pätkän, sillä muuten mun pää hajoo...

nukuttaako täällä kukaan muu lastansa masullaan??

vaatteista: yritän pukea sävysävyyn sekä pojan että tytön mut en siitä kuitenkaan turhan tarkka ole. meillä kun täytyy tytöltä vaihtaa vaatteet useasti päivässä kun puklailee niin paljon niin otan vain nopeesti kaapista minkä kätösiin saan kun ei se vaate kuitenkaan puolt tuntii kauempaa puhtaana pysy kun puklut on jo olalla..en panosta merkkivaatteisiin, enkä kirpparilta osta, en oo koskaan sieltä mitään ostanut. nyt olen aika paljon saanut vaatteita lahjaksi.

mitä ihmettä..meillä taitaa olla lintuparvi hormissa :headwall: oon täs tän aamun ihmetelly tota sirkutusta, pitää mies laittaa katolle häätämään ne helkkariin :LOL:

jee, nyt tyttö nukahti masulleen tonne vaunuihin, kävin äsken kurkkimassa :)

kurpitsa & aurora 2kk2pvää
 
summer, käy tänne vaan avautumassa säännöllisin väliajoin, jos se pieni sitten nukkuis. :) Selvisin rintatulehduksesta ilman antibiootteja, pari päivää oli illalla lämpöä mut sekin sitten katosi. Hyvä niin. Niin tuttu tunne toi saamattomuus, mun oli pakko ihan listaa alkaa pitämään asioista, jotka pitäis tehdä. Muuten unohtelen enkä saa sitäkään vähää tehtyä. Yli 30 asian mennään jo eikä loppua näy kun uusia tulee joka päivä. Ja tehtyä saan pari juttua/viikko.

Vaatteista kun oli puhetta.. hienoa huomata etten ole ainoa jolle se on tärkeää. Mies ei ihan tajua, mutta ei sen tarviikaan. Kunhan edes melkein vaan. :) Mulla on ihan lähtenyt järki päästä vauvan vaatteiden kanssa, niitä on niin paljon ettei ehditä kaikkia käyttää ennen kun menee pieneks. Ja nyt löysin sellaisen ihanan lastenvaateputiikin täältä, niin onhan siellä pitänyt käydä vähän koko ajan. Oon kun lapsi karkkikaupassa, kaikki on niin ihanaa. Ollaan ihastuttu (monikossa, tokihan pienikin välittää asiasta) Burberryn ja Ellen mekkoihin ja neuletakkeihin, niitä löytyy. Aika paljon ollaan tilattu Marks&Spenceriltäkin.
Meidän neidillä on jalat kokoa 62cm ja muu kroppa 54-58cm, tuotaa ongelmaa kokopotkareiden kanssa. Niitä tosin käytetään vaan yöllä, että ei niin haittaa vaikka yläosa oliskin vähän iso. Silloin on pimeää kuitenkin eikä pieni voi järkyttyä asiasta kun ei näe. :)
 
toukonuppu voi luoja kun ihana musta pörrönen tukka teijän lapsella :heart:

Hiuksista meidän tytöllä on syntymä tukka jäljellä, eli takatukka joku 3-4cm pitkä ja paksu, päältä vähän lyhyempi :)

Pulloista/tuteista Myönnän myös että täällä ei ihan joka päivä pulloja keitetä, ehkä pari kertaa viikossa, pesen tietenkin aina käytön jälkeen kyllä. Meilläkin tyttö alkanut nyt syöömään tuttia onneksi, pari päivää sitten ostin nukin tutin jossa pieni se pää ja menee hyvin kitalakeen, sitä tykkää syödä :) Mutta kaikista "kivointa" on syödä sormia ja nyrkkiä, niinkun Matamimimmi sanoi, aina kun näen tytöllä käden suussa koitan vaihtaa sen tuttiin.

Vaatteista Joo sävysävyyn ehdottomasti pitää olla! Ei missään tapauksessta esim. vihreitä housuja ja punasta paitaa! :D Vaatteita ostan vähän joka paikasta, mistä sattuu kivoja löytymään :) h&m,lindex enimmäkseen sekä NameIt vaatteista tykkään.
Ja onneksi mies on myös samaa mieltä että sävysävyyn täytyy olla joten hänkin voi valita päivän vaatteet :D
Vaatteiden koko: meillä mennään 56cm joskus 62 riippuu vähän minkä merkkinen vaate :)
 
pullot/tutit: keitän tuttipäät ehkä pari kertaa viikossa ja tietenkin pesen joka syötön jälkeen. tutit samoin ja jos tutti tippuu kotona lattialle niin virutan vain hanan alla jos vieraassa paikassa niin keitän.

korvike: yleensä lämmitän aina oli sitten huoneen lämpöistä tai jääkaappikylmää.

vaatekoko: meillä on käytössä 56cm pääasiassa mutta jokunen 60cm on käytössä, riippuu niin paljon valmistajasta.

tyttö on nukkunut jo 1,5h ihanaa saa itekin vähän hengähtää..

 
moikka.

reissusta taas kotiuduttu ja paljon oli tekstiä kertynyt :) nyt taidan taas olla jotenkin kärryillä mistä täällä on puhuttu.

vaatteista tarvii ehdottomasti olla sävy sävyyn.. Ja mitään vaaleenpunasta ei meidän pojalle laiteta päälle. eikä myöskään kulahtaneita vaatteita julkisille paikoille. eli neuvolaan ja kylään mennään ykköset päällä! Pojalle menee nyt 62 cm vaatteet ja ihan muutamat 56 cm housut.

pullot keitän joka käytön jälkeen.. onneks meillä on aikamoinen pulloarsenaali, mutta karmee rumba tää pullojen pyöritys on siltikin.

korviketta annan huoneenlämpösenä jos ollaan reissussa.. kotona on aina valmiiks ladatut pullot.. koska nälkä iskee aina nanosekunnissa..

Jennille onnittelut!

Poika nukkuu edelleen yöt tosi hyvin.. Aina vähintään klo 22-04 ja joskus jopa 06 asti. Nyrkit menee kanssa suuhun, ja siihen ei tutti auta.. No antaa toisen tutustua omaan kehoonsa.. on ne kädet niin jännät :)

en kyllä muista kuollakseni että mitä muuta piti kirjotella..

birdie
 
Tuttia en ole kertaakaan keittänyt tähän päivääv mennessä ja pulloja myöskään ei keitellä. Esikoisella keitin ekat kaksi kuukautta ja sitten se jäi, keskimmäisellä ekan viikon keitin ja se jäi, nyt en ole edes aloittanut...

Vaatteita ostan sieltä sun täältä suurin osa kirppareilta. Vaatteita en se tarkemmin valitse mitä päälle laitetaan, se on yleensä sitä mitä käteen sattuu tulemaan, jos kyläilemään mennään niin silloin on eriasia. Vaatekoko meillä on tällä hetkellä 74, ihan muutamia 68 käytössä mutta alkaa olla jo liian pieniä. Ja taasen muutamat 80 senttisetkin jo käytössä. Veeti on nyt 2kk ikäisenä saman kokoinen kuin aikaisemmat 5kk ikäisenä...

Yöt nukutaan hyvin, nukkumaan mennään 23-24 ja syömään herätään 8 ja sen jälkeen noustaankin ylös jo, nytten on nukkumut 11 asti ulkona päikkäreitä. Meillä on päivisin kahdet pitemmät päikkärit ja yhdet-kahdet mini päikkärit.

Rokotetutkimuksesta: Me osallistuttiin siihen meningokokki B- tutkimusrokotukseen. Saatiin kaikki kolme piikiä viime viikon tiistaina. Ekana iltana kohosi 39 asteen kuume ja oltiin todella levoton ja itkuinen eikä syöty kunnolla. Seuraavana iltana oli 38 astetta kuumetta viellä ja vähän normaalia itkuisempi ja levottomampi. sen jälkeen on oltu aivan oma iloinen itsensä. Kaksi päivää todellakin oli kuumetta, mutta en antanut siihen lääkettä. se pneumokokki rokotuksen pitäisi vähentää korvatulehduksia, joten toivotaan että Veeti säästyisi tulehdus rumbalta. Pneumokokki aiheuttaa 60% lasten korvatulehduksista.

Nyrkkiä täällä syödään ahkeraan, tutti kelpaa todella harvoin. Kuolaa valuu myös paljon, kaikki vaatteet kokoajan märkinä.

Mutta nyt täytyy alkaa tehdä jotain "järkevääkin". Olen koko päivän istunut koneella...

tmvk ja Veeti 10vk
 
IMETYS ja ALKOHOLI mennään nyt tulevana viikonloppuna häihin,ja tyty menee miehen vanhempien luo hoitoon siksi aikaa. Ja mietin että jos juon esim. 1-2 lasia shamppanjaa täytyykö mun heti pumpata tissit ennen kun imetän ?

tyhmä kysymys mutta ... :ashamed:
 
Vaatteista: Käytän pojalla sekä lainattuja, kirppis-, kappalh, lindex, h&m ja marketeista hommattuja vaatteita sekä saatuja ja tytön vanhoja unisex vaatteita.. Yritän laittaa pojalle aina siistit vaatteet päälle, kun jonnekkin mennään. Kotona käy kulahtaneemmatkin.. Koot on tällä hetkellä osa 60cm, suurin osa 68cm ja osa 70cm. Jalat on pojalla lyhyet, joten housut on pienempiä kuin paidat.. Esikoistytöllä on kans siistit vaatteet päällä kun jonnekkin mennään..
Tuteista: Poika ei juurikaan tuttia huoli.. äitin tissi käy tutista.. :LOL: Mutta en tainnut esikoiselta keittää kuin kerran tutit, mutta vaihdoin tutit suunnilleen kk:n välein..
Hiuksista: Pojalla on vielä syntymätukka jäljellä, mutta näyttäis hiuksia hieman lähtevän. Karstaa on hiuspohjassa melko paljon, joten taitaa taas ollla aika öljy-hattu-käsittelyn aika..
Nyrkki menee suuhun hyvin usein.. Ja kuola valuu..
Nukuttamisesta: Yritän opettaa pojan nukkumaan häkkisängyssä päiväunensa, mutta ei vielä kovin hyvin onnistu se.. Pojalla unikaverina rätsy (harso) ja nuukie´sin kissaunirätti.. Rätsy on mukana aina, koska toimii maitorättinä.. eli suojaa rintsikoita imetyksen aikana valuvalta maidolta. Pojalla välillä tapana kuolata ylimääräiset maidot pois ja ihana hymy päälle.. :D Mahallaan en usko että poika osaisi nukkua. Ai joo ja oon nyt soittanut cd:llä unimusiikkia, jos ei niin häiriintyisi muista äänistä.. Mun lapset kun on erittäin herkkäunisia..
Meiltäkin löytyy tiny loven viidakkoleikkimatto, kaverilta lainassa.. Poika viihtyy siinä tuijotelleen ja huiskien sellasta liberon rapisevaa sammakkoa.. Papukaija ja norsu kiinnostaa myös kovasti.. :LOL:
 
Siis unikissa on Nattou ei nuukies.. :LOL: :LOL:
Summer: Juu ihan vauvanhoitoyljyä vaan päähän ja lakki muutamaksi tunniksi ja sitten pesu ja hiusten harjaus.. Ainakin vähenee hetkex.. Pitäis varmaan useammin tehdä se kuin kerran että auttaisi pidemmäksi aikaa.. :/ Jos joku tietää paremman keinon niin mielelläni koitan muutakin.. =)
Meillä taitaa päivisin olla sama ei mikään rytmi.. :LOL: Poika ei oikein nuku kauaa häkkisängyssä ja mun hartiat on jumissa aina niin ei tee mieli roikuttaa (lue: nukuttaa) sylissä liikoja..
 
Tervehdys

Paljon on taas päivän aikana tullut kirjoituksia.

vaatteet: kotona ei niin tarkkaa mitä on päällä, mutta ihmisten ilmoitte laitan siistimpää ja värien mukaan. Nyt en ole uutta itse ostanut oikeastaan lainkaan, kun vanhoja on varastossa ja lahjaksi ollaan saatu. Tosin vaikeaa on pitää kaupassa näppinsä irti niistä pienistä ihanuuksista. Kirppareiltakin tulee osteltua kunhan hinta-laatu suhde on kohdallaan. Käytössä tällä hetkellä vielä muutamat 62 ja 68 ollaan siirtymässä. Pojalla on pitkät sääret ja muutenkin jalka joten potkarien käyttä on jäänyt vähälle. Yö asuna koko pukuja jotka ovat kokoa 70 juuri noiden sääri ja jalkuin osien vuoksi.

unet: yöt meillä selkeästi pidentyneet sen jälkeen kun 2kk tuli täyteen. Viime yönäkin meni nukkumaan klo 22.30 ja söi klo 5 ja klo 8 ylös noustiin klo 9. Kauppareissun jälkeen nukahti vaunuihin ulos klo 11.30 ja heräs 15.

Nyt vatsa täynnä ja leikkiin matollaan ja järsii nyrkkiään.

keittäminen: Pullojen keittämisestä olen luopunut lähes kokonaan. Käsin pesu joka käytön jälkeen. Koneeseen en niitä laita, kun mielestäni konetiskiaineet sen verran kovaa myrkkyä etten halua pienen masua niillä rasittaa. Tutit olen keittänyt ennen käyttöönottoa, mutta muuten huuhtelen vain vuoksivalla vedellä suurimmat pölyt ja koiran karvat pois.

Pulloja meillä pyörii käytössä tällähetkellä 5 kpl.

MAJJ: Varmaa tietoa ei ole, mutta jostain olen kuullut/lukenut, että alkoholi poistuu rintamadosta samalla tavalla kuin muustakin elimistöstä. Oma mielipiteeni on ettei sampanjalasista muutaman tunnin kuluttu suurta vaaraa olisi, mutta itse tiedät kuitenkin parhaiten miten teet. Alkoholi asiat ovat muutenkin mielestäni niitä joissa toista ei pidä/voi kovin paljoa ohjailla. Ottavat keski-eurooppalaiset odotusaikanakin viiniä. Meillä suomalaisille on vain tarvinnut määrätä nollatoleranssi, kun olemme muuten niin kosteaa kansaa :) Tämänkin olen jostain raskautta käsittelevästä artikkelista lukenut.

KORVIKE: Nautitaan meillä huoneen lämpöisenä. Suurena syynä on nälän iskeminen tässä ja nyt ja heti pitää saada maitoa.

Niskat jumissa täälläkin. Huomenna selviää millaisissa mitoissa meidän poika tällähetkellä on tosin reilun kokoiselta ainakin omiin silmiin näyttää. Pitää varmaan etsiä noiden toisten neuvolakortit ja verrata missä mennään.

Jossu & Kristian 2kk+3pv
 
Morjens pitkästä aikaa!! :wave:

Tulipahan tuossa luettua 17 sivua :D Ja nyt sitten onkin jo aika lähteä poitsun hoitoon!! Eli tulen höpisemään vähän myöhemmin!

Onnea jennille plussasta!! Vauvakuume vaivaa täälläkin, mies olis valmis laittamaan pökköä pesään vaikka heti, mutta minä epäröin vielä. Mietin vain, että onko miten rankkaa kahden pienen lapsen kanssa? Tuntuu että meijän pikku mies on jo tosi iso, vaikka vasta 2,5kk vanha :D :D
 
Alkoholista mulle sanottiin neuvolassa samaa mitä Jossu sanoi. Omat läksiäiset tiedossa tässä jossain vaiheessa ja voi olla, että pari drinkkiä illan mittaan uskaltaudun ottamaan. Terveydenhoitaja sanoi, että ei pitäis haitata enää aamuyöstä, jos tosiaan pari ottaa eikä pullokaupalla..
Raskauden aikana kävin Italiassa lääkärillä, se sanoi että lasi punaviiniä päivässä on lähes suositeltavaa raskaana ja imettäessäkin. Päivittäin en lasillista juonut, mutta Italiassa ollessa illallisella yleensä kyllä. Miehen äidille oli lääkäri määrännyt puoli pulloa punkkua/päivä koko raskauden ajan, kun oli niin hento nainen. Näin siellä 60-luvun lopussa. :D
 

Yhteistyössä