***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
birdie: meillä tyttö syö pelkkää korviketta kertasyötöllä yleensä sellaiset 100-120ml ja tämmöisen määrän syö noin 3-4h välein. silloin kun vielä osaimetin niin korvikemäärä oli imettämisen jälkeen 30-50ml silloin parin ekan viikon aikana ja sitten korvikkeen määrä kasvoi sitä mukaan kun maito tisseistä hiipui..

kurpitsa & tyttö 4vko2pvä
 
kurpitsa meillä menee noin 80 ml/ kerta ja syönti väli pari- kolme tuntia.. ja nyt kun väli pidempi menee se desi... Eli eipä sitä maitoa sieltä tisuista tule kun korvikemäärää kattelee.. Eli aika samoissa määrissä mennään kun teillä... eikä vaavi ole kuin sen pari viikkoa vanhempi.

täällä on ihana keli, täytyy lähteä pihalle grillaamaan!!

hauskaa jussia!!

birdie + ahmatti 6 vkoa

PS: muistinpa sentään mitä aikuiset tekee peiton alla :LOL:
 
birdie mulla oli toisen raskauden jälkeen kuparikierukka ja mulle se ei todellakaan sopinut! Sekstailu sattu ja kuukautisvuoto oli jotai kauheaa, niinku ois saavista kaatanu :x Eli otatinpa sen sitte pois...
 
Kierukoista: Mulla oli vuoden verran kuparikierukka ja vuodin erittäin runsaasti. Se vaihdettiin hormoonikierukkaan ja se oli minulla kolme vuotta ja olin siihen tyytyväinen. Vuodot vähenivät, niin että pärjäsin pikkuhousunsuojilla ne kaksi-kolme päivää mitä vuosi ja vuoto tuli kahden kuukauden välein. Täällä synnyttäneet saavat ilmaiseksi kuparikierukan, mutta sain myös hormonikierukan ilmaiseksi koska tuli runsaiden kuukautisten hoitoon.

Täällä vietetään kotona rauhallisesti jussia, huomenna olisi tarkoitus mennä mummun ja vaarin luona vaunulla käymään ja siellä pitäisi grillata. jos sataa niin tämä konkkaronkka ei liiku mihinkään...

Nyt kävi ruokakutsu...

tmvk ja PikkuJätti 5vk ja 2pv
 
minapa puolestani kysyn, etta onko kenellekaan kokemusta minipillereista? ajattelin, etta olisiko hyva valinta, kun ajateltiin seuraavaa lasta alkaa jo vajaan vuoden paasta yrittamaan... Kierukat kun suositellaan vahintaan 2 vuodeksi asentamaan.... ainakin taalla siis. Vai pitaisiko olla ilman mitaan ehkaisya, jos kuitenkin pikku kakkosta jo vuoden sisaan... auttakaa tyhmaa..
:D
 
Moi!
Sellasta kyselisin, että te jotka annatte vauvallenne maitohappobekteereja jauheena....
voikohan niitä kuinka kauan antaa? oon yhen paketillisen antanu ja kun ne loppu niin mahavaivat paheni huomattavasti. Nyt annoin eilen ja tänään ja on paljon parempi. Voinko ihan huoletta niitä vielä syöttää niin kauan kun on pahoja mahavaivoja?
Aika hiljasta täällä...
 
Tervehdys kaikki vanhat tutut! :flower: Olen ihmetellyt, että miten tuolla kerhon puolella on niin hiljaista eikä ketään "aktiivikirjoittajaa" odotusajalta tunnu löytyvän sieltä puolen.. Nyt sitten eksyin tänne vauva- puolelle ja täällähän te ihanaiset olette :heart: Ikävä ollut teitä!

Meillä neiti on pian 6 viikkoa ja alkukankeuksien jälkeen elämä sujuu jo hienosti! Massuvaivoja on ollut, mutta niihin taisi auttaa ajan kuluminen/pikkuisen suoliston kehittyminen sekä vyöhyketerapia. "Syliriippuvuus" alkaa olla taaksejäänyttä elämää ja nyt neiti viihtyy jo hienosti yksinkin sohvalla. 12 tunnin itkumaratonit ovat myös loppuneet - osittain varmaan mahavaivojen helpotettua ja varmasti myös siksi, että ollaan aloiteltu antamaan pikkuisen korviketta. Parin viikon ajan olen kahdesti päivässä (n. klo 12-13 sekä iltasella n. klo 19-20) antanut n.60ml korviketta rintaruokinnan päälle ja selvästi sillä on ollut tilausta: neiti on paljon tyytyväisempi ja paino nousee viikossa sen mitä ennen kahdessa. Joten kyllä tämä tästä, vaikka alussa meinasi usko loppua! :D

Alan heti ahdistelemaan teitä kysymyksillä: eli miten paljon annatte lapsellenne virikkeitä päivän aikana? Me ostimme Fisher Pricen viidakko-keinun (sellainen koliikkisitteri, jossa vaikka mitä aktiviteetteja) sekä leikkimaton ja neiti tuntuu vähän pelkäävän niitä riippuvia ötököitä ja erilaisia ääniä :ashamed: Hetken viihtyy ja jopa naureskelee, mutta sitten saattaa alkaa itkemään ihan paniikissa! Onkohan hän jotenkin herkkä tapaus vai pitäisikö antaa totutella uusiin virikkeisiin pikku hiljaa? Nyt jakamattoman huomion saa esimerkiksi ikkunasta paistava aurinko, joten ihan hirveän vaativa tapaus ei taida neito olla :LOL:

On ollut rauhallinen juhannus: grillaillaan täällä kotosalla vaikka minkämoisia herkkuja ja nautitaan hiljaisesta naapurustosta. Paljon ollaan nukuttu ja kerätty voimia - on mieletöntä, että se onnistuu vastasyntyneen kanssa, mutta neiti nyt on alusta asti nukkunut 10-12 h yössä!!!

Oikein mukavaa juhannuksen jatkoa kaikille!

Carmen ja Nirppu 5 vkoa 5 pvää
 
carmen meilla on sellainen Fisher Pricen viidakko jumppalelu/leikkimatto ja meilla neiti pelkasi sita ihan kuollakseen alkuun, kun siina on valoja ja aania. Nyt yli 8 vkoa vanhana rakastaa sita ja viihtyy siina yksikseen jopa tunnin. Huomasin vaan, etta lakuun lelut olivat liian korkealla ja madalsin niita naruin. nyt ovat neidon kasien yltavissa. =) eli meilla ainakin oli tytto aluksi varovainen ja ehka liian pieni leikkimaan lelulla, mutta nyt rakastaa sita.


 
katrinainen Kiva, kun jaoit kokemuksia! Itse asiassa nyt pimu on kiikkunut tuossa keinussa jo puoli tuntia ihan hissukseen, silmät lurpsuu, mutta periksi ei anna unelle :D Nostimme sen mobilen pois kiikkumasta niin saa pieni keskittyä vain liikkeeseen ja katsella rauhassa ikkunasta tulevaa valoa. Pikku hiljaa katsotaan sitten, koska lasketaan mobile alas tai aletaan soittamaan musiikkia.

Mattoa ajattelin alkaa kokeilemaan ihan parista minuutista eteenpäin lähinnä niin, että saa olla mahallaan ja vahvistaa niskaa. Ja mikä ettei saa olla siinä selälläänkin ja katsella kaaressa roikkuvia elukoita, jos haluaa.

Muoks. Olemme muuten myymässä tuolla Kirpputori- puolella siitä aiemmin mainitsemaani Mamas&Papas- sitteriä (3 eri soittoääntä ja 2 eri liikettä). On ihan käyttämätön ja todella kaunis beigen/vaaleanruskean sävyinen, mutta tosiaan meille nyt tarpeeton. Masuvaivojen takia piti investoida tuohon "koliikkikiikkuun", joka heijaa vauvaa oikein vauhdilla!
 
Meillä ei vieläkään kone toimi joten jää vähän kirjoittelu vähiin :whistle:

Hassua lukea kun esim. nemika kirjoittaa että heidän poikansa on jo 2kk kun meidän tyttö on vasta maanantaina 2vk! :D

meillä isi osallistuu vauvan hoitoon ihan ok: osti, vaippoja ei mielellään vaihtele mutta sylissä pitää kyllä kovasti, ja eiköhän se vaippojen vaihtelukin pian ala sujumaan :)
painosta olitte myös kovaa jutelleet, ja meillä neidin paino oli noussut viikossa 355g että ihan hyvin :D maanantaina tulee sitten lasten neuvolasta täti käymään saa nähdä kuinka on taas paino noussut.
Meillä mennään ihan rintamaidolla pelkästään eli maitoa riittää hyvin ! :D

 
Tervehdys pitkästä,pitkästä aikaa! Ei ole ehtinyt/voinnut kirjoitella...Päästiin viimein muuttamaan uuteen omakotitaloomme ja netti yhteys ei ole vielä kunnossa!

Meillä neiti kasvanut kovaa vauhtia, nyt aletaan olla "normaalin" vastasyntyneen mitoissa, 4kg/54cm. Ikääkin on jo se kolme kuukautta. Päätään neiti nostelee kovasti ja pitääkin ylhäällä jo pitkiä aikoja. Ryömimisen esiasteitakin jo havaittavsissa kun masullan möngertää kovati eteenpäin. Suurempia ongelmia ei ole ollut,nyt vähän masuvaivoja kun on alettu siirtyä kiinteisiin ruokiin...Joo, tosiaan meillä syödään jo vähän velliä ja soseetkin pitäisi aloittaa. Ruokailusuositukset kun on vähän erilaiset pikkukeskosilla. Eli pelkkä maito ei enää riitä, kasvutahti on niin kova. Voitte vaan kuvitella kuinka hullunkuriselta tuntuu laittaa lusikkaa noin pikkuruisen vaavin suuhun... :LOL:

Isukki on meillä ollut todella paljon mukana hoidossa. Meillä on useasti öitä jolloin isä hoitaa syöttämisen ja minä saan nukkua koko yön (ei toki onnistuis jos voisin imettää...) Seon kyllä mahtavaa että saa välistä nukkua paremmin. Mulla kun on molemmissa käsissä hermopinne ja ne toimii miten toimii ja särkee jatkuvasti. Leikkaus on piakoin, muu ei nyt enää auta...Eli olen uskaltanut ottaan Panacodia särkyyn yöksi kun ei tarvitse huolehtia herääkö tytön itkuun (panacod nukuttaa mua ihan kamalasti) kun isi pitää tyttösestään huolen...

Jaaha, vaunut alkoi elämöidä, täytynee mennä
 
Hei Jenni!

Mulla kanssa molemmissa käsissä tuo hermopinne...edellisessä raskaudessa 6 vuotta sitten kärsin jo samasta vaivasta, mutta lähti pois jonkinajan kuluttua...

Nyt taas tuli raskausaikana sama vanha vaiva !! Tyty on kuukauden ja kärsin edelleen näistä käsistä :( ...vaiva on todella ikävä ja vaikuttaa jokapäiväiseen elämään :kieh: ...ajattelin mennä lääkäriin jossain vaiheessa...et pitääkö leikata...lääkkeitä en ole ottanut kuin Buranaa välillä ( ei auta..)...imetän vielä tytyä :/ .

Mukavaa kun teidän tyty on voinut hyvin ja kasvanut...kun oli niin pikkuruinen :heart: .

Matamimimmi68 ja peikkotyttö kohta kuukauden :heart:
 
Heips! Viimein typy nukkuu päivälläkin, että pääsen pari riviä ehkä kirjoittamaan. Neidillä oli painoa tullut 330g viikossa, joten seuraava taarkistus on vasta mun jälkitarkastuksen yhteydessä. Huomenna mennään lastenvalvojan luo, mutta isyyttä ei ilmeisesti vielä saada vahvistettua, kun tuo ukkeli haluaa sen dna testin molemmista. Totesin vaan, että sitten, jos ei täsmää, meillä on aika iso ongelma. Tiedä sitten mistä niitä meidän lapsia lähdetään etsimään.
Minipillereistä ne on kait noita (cerazette) mitä mulla viimeksi oli ja aion ottaa nyttenkin. Muita pillereitä, kun ei vielä saa. ne kait toimi, kun en tullut raskaaksi, mutta joskus vuoden paikkeilla oli pakko lopettaa, kun alkoi vuotoa olemaan jatkuvasti.
Lakupiippu joko lenkit kulkee? Mä korkkasin mun upeat Puma tenos II kengät eilen. Ostin ne 20 egellä kaverilta, joka oli tilannut ulkomailta väärän kokoiset, upea sijoitus. Tuntui mahtavalta vetää eka lenkki puoleen vuoteen ihan kirkkaan valkoiset tukevat lenkkikengät jalassa. Mun edelliset pumat ja asicit on jo ihan mustia ja lintassa.

Hauskaa vauva aikaa kaikille ja nauttikaa, jos saatte nukkua. Meitin neiti ei oo päivisin juuri nukkunut ja syö yötä päivää 2-3h välein. Kohta tekisi jo mieli antaa korviketta, mutta ajattelin ehkä pari viikkoa ainakin yrittää vielä täysimetyksellä.
 
kriisi kiitos pillerikokemuksista. Minakaan en niita kuin sen maks vuoden ajatellut nyt syoda, luultavasti vahemman. Pohdinkin siis, etta kannattaako ollenkaan aloittaa vai mitas tekisin. Ehka kuitenkin aloitan, kun tarkoitus oli edes puoleksi vuodeksi paasta toihin takaisin ennen seuraavaa. Ja ihan kahta vauvaa en tahtoisi viela hoitaa, nautitaan ensiksi yhdesta vauvasta. :)

jenni ihana kuulla etta teilla menee noin hyvin ja pikkuinen kasvaa ja vahvistuu. ihan hullua ajatella, etta meidan 2 kk neito on jo melkein puolitoista kiloa isompi. 8 vko tarkastuksessa kun oli painoa jo 5330 g eli siis lahes tasan kaksi kiloa tullut syntymasta taysimetyksella. Huh. Mina kylla kamppailen taalla valilla liian maidon tulon kanssa muutenkin. Ja tytto on kovin nalkainen koko ajan. Sanoivatkin neuvolassa, etta voin 4 kk aloittaa jo huoletta kiinteat. Eli alamme kuukauden paasta kokeilla hiukan velleja. =)
 
Heips pitkästä aikaa!

Jussit vietettiin kotosalla kaveripariskunnan kanssa grillaten. Heilläkin on pieni vauva joten samoissa merkeissä mentiin :)

birdie81: Meillä mennään siis osittaisimetyksellä myös ja tosiaan korviketta menee imetyksen jälkeen 80-160(!)ml joka kerta. Ja itse imetyksessä menee 1-1,5h... Jotain sieltä tisseistä tulee, mutta ei kovin paljon. Välillä vauva tyytyy tuohon 80ml lisämaitoon, mutta useimmiten menee yli 100ml eli 120-150ml. Eli aika hintsusti tulee tisseistä. Jatkan kuitenkin tällain niin kauan kun tuntuu, että vauva saa edes jotain sieltä irti. Maitoviikset täälläkin vähentyneet... Mut en ota stressiä siitä, jos jossain vaiheessa siirrytään vaan korvikkeen käyttöön. Ei sille mitään voi.

Yöunet menee parilla heräämisellä eli jos unten maille mennään klo 22 niin eka herääminen on klo 2-3 ja toinen sitten klo 5-6. Sängystä noustaan kasin maissa. Joskus voi mennä pidempiäkin välejä, mutta yleensä tuohon malliin.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

naukuri ja poika 6vk 3pv

 
weiss
Juhannukset juhlittu!

Ihana kuulla, jotta teillä Jenni menee noin hyvin vauvan kanssa. Olihan prinsessa niin kovin pieni syntyessään, mutta sieltähän on hyvä ponnistaa. :heart:

Meillä poika syö tissin lisäksi jo sitä velliä kahesti päivässä. 100-120ml menee velliä illalla ja aamulla. Niillä nukutaan sitten 4 tunnin unet, muutoin syöttöväli alkaa olla tunnista tuonne kahteen ja puoleen tuntiin.. Enempää en tahtoisi viellä alkaa antamaan, jottei tuo pullo vie tisusta voittoa. Pakkohan se tietysti on, jos maito ei pitkäksi aikaa nälkää vie..

Kierukoista: Miulle ei kuparikierukkaa edes mietitty, kun kuukautiset on normisti niiiiin älyttömän runsaat ja pitkät!!! :headwall: :kieh: Kohta ne taas alkaa.. :headwall: Hormonikierukka ei miulle sopinnut, tiputtelin melkein puolitoistavuotta, ennenkun lääkäri uskoi ja suostui sen pois ottamaan. Yritti kovasti uskotella, että kyllä se vuoto loppuu.. eipä loppunnu.. tuloksena tulehuskierre jatkuvasta vuotoilusta. Että pillereillä täytyy mennä, koska vielä en sterilisaatioon mene! :D :whistle: ;)

Jahas, poika huutaa tissiä!! Täytynee mennä.. :wave:
 
jenni kiva kuulla että teillä tyttö kasvaa ja voimistuu =)
ehkäsystä mä olen näistä asiosta jo ihan pihalla kun en ole käyttänyt mitään yli 10v.
huomenna on lääkäri tarkastus.
olen ajatellut ottaa hormoonikierukan mutta neuvolassa sanottiin ei saa laitta ennenkuin 6kk päästä synnytyksestä joten pillereitä pitäs popsia sen aikaan.
mä vaan pelkään että unohtelen syödä pilsuja.
muutenkin muistan kun joskus söin puoli vuotta niin lihoin ja naama kukki.
onkos kellään ollut sitä käsivarteen laitettavaa kapselia?
paljonko maksaa ja onko sivuoireita ollut?
 
Jenni mukava kuulla että teidän tyttö kasvaa ja voi hyvin!!!

Täällä on rauhallinen kotijuhannus ohi.. Oli ihan mukavaa, saatiin oleskella koko perhe rauhassa kotona.. Ja tutustua pienokaiseen kunnolla.. Miehen isyysloma on nyt ohi, ja huomenna alkaa sitten vauva arki.. Katotaan miten pienokaisen kanssa sujuu päivät kaksin.. Viime yöt on menneet "lyhkäsillä" yöunilla.. Poika kun herää syömään kolmen tunnin välein. Ja tää mamma on vähän väsy. Tiedän.. kolmen tunnin yhtämittaiset yöunet on ihan hyvin vastasyntyneen kanssa.. Carmen kateellisena luin minkä pituisia yöunia teillä nukutaan :)

poika kasvaa hyvin.. Viime punnituksesta painoa oli tullut 700g, kolmessa viikossa siis. Eli hyvin kasvaa ja ruoka maistuu. Ite oon alottanut urheilun ja lenkkeilyn nyt ihan tosissani... Tänään kävin kunnon juoksulenkillä ja huomenna meen salille...

kova asuntokuume olis täällä päällä.. netistä jo yks mukava "neliö" löydettiin.. Ja odottelen koska välittäjä ottaa yhteyttä jotta päästäs kattomaan kämppää... Miehen taivuttelu on jo hoidossa :)

kiitos kommenteista kuparikierukkaa koskien.. Taidetaan jatkaa toistaiseks ihan kortsulinjalla.. meillä kun ei toi peitto niin kauhean usein, ainakaan vielä, heilu... Ja ite vierastan noita minipillereitä..

jep.. nyt syömään ja sitten nukkumaan

birdie + ahmatti 6 vko
 
Rauhallinen koti juhannus täälläkin takana. Ehkä sit ens vuonna päästään saareen mökille.

Ehkäisy on kans mietteissä. Minipillereitä olen syönyt aikanaan reilut 10 vuotta. Esikoisen jälkeen en niitä enää jatkanut kun toista toivottiin muutaman vuoden sisään. Kumi oli käytössä ja sit oltiinkin aika kauan ilman ehkäisyä. Minipillerit sopivat ainakin mulle ihan hyvin. Vuoto oli vähäistä ei vaikuttanut ihoon eikä painoon.

Meillä on nyt lapsiluku täynnä joten olen sterilisaatiota harkinnut ehkä kuitenkin otan sen kapselin käteen ja saan sen viis vuotta lisää miettimisaikaa :/ :p Meillä mies haluaisi vielä yhden mutta mä olen ainakin vielä ihan varma et mun lapset on nyt tehty.

Meillä poika nukkuu ja valvoo vaihtelevasti. Hän syö noin 2-4 tunnin välein ja saattaa sit olla virkeänä hetken tai useamman tunnin, välillä yölläkin, mut muuten ihan kivasti on mennyt. Tekemisen puutetta ei ole kuukauteen ollut :D

Virikkeitä ei ole vielä paljoakaan tarvittu. Jumppamatolle olen välillä pojan laittanut masulleen ihmettelemään ja sitterissä istuu ja katselee ulos valoja ja heiluvia puita :D Tilasin kans jostain netti kaupasta Fisher Pricen keiluvan/keinuvan/soivan aktiviteetti sitterin. Pitäs varmaan ens viikolla tulla postissa, saa nähdä pelkääkö meidän kaveri vehjettä, isoveikka ainakin oli innoissaan kun mamman kans netistä tilailtiin :D

Mä varasin meille paikat perheuintiin. Esikoisen kans ei ikinä päästy kun hän oli keskonen mut nyt sit mennään koko perhe pulikoimaan. Aloitetaan samana päivänä kun poika täyttää sen vaaditun 3kk.

Ens viikolla pojun 1kk neuvola ja saa nähdä onks kaveri kasvanut!

Vilma ja poika tänään tasan 1kk :heart:
 
Nyt on juhannus vietetty...ja ristiäiset pidetty.

Virikkeitä: meillä viihtyy leikkimatolla pitkiä aikoja massullaan..lisäksi harrastetaan vauvajumppaa yhdessä =) ja sitterissä on kiva katella valoa...

ehkäisy: kumilla mennään

poika ja kasperi 7 vko 5pv
 
Heippulis! :flower:

Kiva kuulla sinustakin Jenni :) Ihana, kun pikkuisenne voi hyvin ja kehittyy mainiosti. Sinulla taitaa olla erityinen asema meidän kaikkien sydämessä, kun olit ensimmäinen vauvautunut ja vieläpä niin ajoissa.. Huoli varmasti oli yhteinen meillä kaikilla, kun neitinne elämäänsä kohdun ulkopuolella aloitteli. Mutta itsekin vaikeahkon vauva-alun kokeneena täytyy toivoa, että jatkossa sitten menee kaikki hyvin :heart:

birdie Kyllä on muutkin ihmetelleet - me mukaan vauvan isän kanssa mukaan lukien - näitä neidin unenlahjoja! Mutta pitkiä yöunia parempaa on mielestäni vielä se, että nykyään voimme laskea vauvan sänkyyn, vaikka on vielä hereillä: halaamme vain hyvät yöt ja jätämme neidin juttelemaan itseään uneen kaikessa rauhassa. Toimii aika ajoin jo päivisinkin vaunuissa! Meillä tämä unikoulu aloitettiin hieman aikaisemmin :D

Ehkäisyä ei ole mietitty, kun ei ole ollut sille vielä tarvetta (päätimme odottaa jälkitarkastukseen), mutta uskoisin, että kumeilla mennään eteenpäin, kunnes annamme luvan toiselle pienelle tulla. Hormonaalista ehkäisyä kun en voi käyttää eikä kuparikierukka aikanaan sopinut. Vaikka ollaan vähän juteltu miehen kanssa, että tuskin niitä kondomeja kauaa viitsii käyttää eli saas nähdä milloin annamme toiselle lapselle luvan tulla, jos tahtoo :whistle: Miten muuten Jenni: sinähän juttelit myös jo aika aikaisessa vaiheessa toisesta lapsesta.. Millä mielellä olette nykyään asian suhteen?

Kysymys teille, jotka olette osittaisimetyksellä: montako tippaa D-vitamiinia annatte, jos lapsi saa osittain korviketta? Meillä neiti siis saa 2 krt päivässä n.60ml korviketta ja neuvolatädin mukaan pitäisi antaa samat 5 tippaa vitamiinia kuin jos ei korviketta antaisi lainkaan. Itse olen antanut 4 tippaa, koska kyse on kuitenkin rasvaliukoisesta vitamiinista, jota vastikkeessa on runsaasti!

Entä onko muiden vauvoilla hormoninäppyjä? Meidän neidillä on kauhea "matto" otsassa ja pikkuisen poskissakin, mutta onneksi nyt ei ainakaan vielä muualla :/ koitin muutaman päivän puhdistaa Septidinillä, mutta lopetin, kun iho alkoi kuivahtamaan. Pitänee kysyä asiasta huomenna 6- viikkois neuvolalääkärillä.

Mutta nyt jos ripustaisi pyykit ja söisi jotain ennen kuin pimu herää aamupäivän uniltaan!

Carmen ja Nirppu 6 vkoa :hug:
 
Huomenta!!

Toukonuppu,

Ihmettelen täällä miksi hormonikierukkaa ei teillä laiteta vasta kuin 6kk:den päästä? Mulle laitetaan se jälkitarkastuksessa eli synnytyksestä on n.9 vkoa... :/ ! Mietin vain mielessäni, et onkohan siitä haittaa imetyksen suhteen, kun tyty on täysimetyksellä...mut onhan siihen vielä aikaa...voipi olla etten edes imetä enää...

Carmen,

Hormoninäppylät tulee jokaiselle vauvalle jossain vaiheessa...toisilla enemmin toisilla vähemmän...mun kahdella aikaisemmalla lapsella tuli molemmilla kastejuhlan aikaan...kivoja kuvia, "akne" kukkimat naamat pojilla :LOL: ! Tytyllä tuli koko ihoon jo sairaalassa...näytti hirveeltä, säikähdin itse mitä näpyt olivat :eek: ...lähtivät jonkinajan kuluessa...mutta tytyllä on taas kasvot täynnä ja muualla ihossa jokunen... :( . En ole kuullut, että pitäisi jotain laittaa...paranevat itsekseen =) !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 1kk :heart:
 
Huomenta pitkästä aikaa!

Enpä ole kerennyt kirjoittelemaan ( lukenut kyllä ), kun vie pikku-ukko aika ison osan päivästä ja loput ajasta yritän jakaa tyttärelle. Ja kai miehellekin...Meillä on menossa aika iso kriisi ja ei kai tässä enää kumpikaan tiedä mitä haluaa...erotako vai pysyäkö yhdessä
:'( Saatte uskoo, että olo on mitä hirvein, mutta läjässä pitää ite yrittää pysyä! Kaksi Rakasta lasta tarvitsee täysipäisen äidin.

Juhannus oli ja meni. Yksin. Tai no Onni vauvan kanssa.

Meillä on pojalla vissiin mahatauti?! Eilen kolmelta kun syötin, niin sen jälkeen ei kestänyt enää mikään sisällä, ei tissi, ei korvike.Heti kun jotain mahalaukkuun meni, niin heti tuli perästä ulos. Ukko vaan punaisena kirkui, siis ihan sananmukaisesti kirkui, ja sen kiljunnan päätteeksi sitten koukisti jalat tikuiksi ja tuli joko kasa kakkaa tai ihan miehinen pieru. Ja mahatautiin vielä uskon, kun välillä ihan oksensi, ei ollu pelkkää puklua. Soittelin yöllä jo KYSiin, että milloin pitää tuoda tippaan, kauanko noin pieni ihminen pärjää, ettei ala kuivumaan. Ei tarvinnu yöllä lähtee, kehottivat tulemaan nyt aamulla, mutta nyt on korvike kestänyt sisällä eli ollaan kotona ja katellaan.

Yöllä lisäksi mietin, että onkohan meidän miehellä refluksi-tauti, kun yöllä ihmeellisesti nieleskeli ja haukkoi vähän henkeä. Itellä kun se vaiva on ja perinnöllinen kuuluu olevan. Seurailenpa siis sitäkin.

Ehkäisyä en oo miettinyt. Ja pahalta näyttää, ettei edes tarvia miettiä.... Mutta jos, niin sen verran, että pillereitä en syö! Musta tulee muutaman kuukauden ajan niitä popsittuani ihan hirvee hormonihirviö! Huh huh...

Carmen Meilläkin noita hormooninäppyjä löytyy. Nauroinkin jo että hyvin alkaa teenage ikä ajoissa meidän miehellä :) Nyt oottelen, että mikä aamu sillä jo parta kasvaa :LOL: Mutta joo...mun mielestä niihin näppyihin ei kannata, eikä pidäkään, mitään laittaa! Ja meille sanoivat sairaalassa, kun Onnilla oli iho ihan kuiva ja kuoriutui, että mielellään ei edes mitään perusvoiteita ihoon, että saa lapsen oma iho kasvaa ja ihon talirauhaset.

Ja vielä Carmen Meillä meni viikko siten korviketta 2 dl vuorokaudessa, niin silloin neuvolatäti sanoi, että kolme tippaa vuorokaudessa. Ja muistan tytön ajalta saman, kun oltiin osittaisimetykselllä, että se kolme tippaa oli koko ajan käytössä.

Mutta nyt tytön kanssa hiekkalaatikko leikkeihin :)

Aurinkoista päivää kaikille mammoille ja lapsosille!

PP ja Onni 2 vkoa 4 päivää :heart:
 

Yhteistyössä