***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Meillä myös heinäkuun 20 ristiäiset...halusin itse vähän myöhemmäksi ajan
=! Kotona ovat juhlat, mun siskot tulee auttamaan ja tarjottavat otan pitopalvelusta...en jaksa alkaa värkkäämään itse... :ashamed:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 2vk 4pv :heart:
 
Heipä hei,

Täällä ristiäiset on sunnuntaina, tarjottavina on voileipäkakkuja, kinkkupiirakka, karjalanpiirakoita sekä sit pullatkeksitkakut. Tilasin nimiservetit neidin omiin bileisiin ja tilasin myös kuvan kakun päälle, jossa neiti poseeraa ristiäismekossaan, aivan järjettömän hyvä kuva :heart: On tainnu tää äippä mennä sekasin ristiäisistä :LOL:

Musta tuntuu kans vähän et masuvaivat on alkanu helpottaa, tämä siksi et olen jättänyt maidon, hiilihapolliset juomat, suklaan ja sipulin pois ruokavaliosta. Elämä on helpottunut huomattavasti :)

D-vitskuista, meillä Jekovitit käytössä silloin ku muistan antaa. En oo ite huomannu, et tulis enempää masuvaivoja ku aiemminkaan, mutta totta, ne on aivan sairaan pahan makusia. Älkää edes kokeilko, se maku ei meinaan lähde suusta pitkään aikaan pois, todella karvasta kamaa. Kyllä likka niitä ottaa ja vähän irvistelee, mutta ei ne vissiin NIIIIN pahalta sen suussa maistu. Yök, sanoo äiti!

Me ollaan kanssa pari 200km matkaa tehty ja sujuvasti on menny. Tauoilla olen imettäny autossa jos on ollu tarvetta. On alkanu tuo imetys toimia ihan missä vaan aika kivasti =)

Olikos täällä ketään muita osallistumassa siihen pks-vaunujen kokoontumisajoihin? Et miten sitä toteutettais ja koska?
 
Johan se meidänkin vauva synty, eli käynnistettiin viimein. Syntymäpvä on 8.6. Lopulta poika tuli rv 41 + 6 (wau!), kokoa 54cm (wau wau!) 4220g ja nuppi 35.5. Lueskelen tovin varmaan taka-alalla juttujanne, kiva kuulla miten teillä sujuu. Toivottavasti hyvin, kun en nyt jaksa lukea kaikkea läpi...äitiä vähän väsyttää... =)

sinuhe ja ukkeli 3 pvää
 
heissan!! Päätinpä minäkin eksyä tänne vauvautuneiden palstalle, ei sitä kyllä enää käymättä voi olla kun jo yli yhdeksän kuukautta tullu teidän kanssa vietettyä :D

Täälläkin tisut iltaisin kuin kärpäslätkät, kuitenkin maitoa onneksi tulee! Mutta aamullapa paita on ihan märkänä ja tissit kivikovana, joten pakko pumppailla ja pakastinkin alkaa olla täynnä. Jääkaappiin ei paljoa tissimaitoa voi jättää kun onhan sitä päivän aikana imetettäväkin, ettei tisut räjähdä... Onneksi maito kestää pitkään pakkasessa, jos olen oiken käsittänyt?

Poitsu nukkuu vieressä välillä, monesti saan laitettua sen illalla nukkumaan omaan sänkyyn ja yönkin aikana syötön jälkeen, mutta aamuyöstä kaveri on välillä hieman levoton ja silloin rahottuu äitin ja isin keskelle. Monesti on kyllä käynyt niin että olen syötön aikana nukahtanut ja herännyt seuraavan kerran parin tunnin päästä kun pikkuinen ähisee vieressä lisää ruokaa :D En kyllä pistä pahitteeksi jos pikkuinen nukkuu keskellä, helpompi alkaa syöttämään yöllä, mutta itse saa rennommin nukuttua jos vauva omassa sängyssä.

Joku kyseli rotavirus rokotteesta, me saatiin se sairaalasta ilmaiseksi, oli joku "tarjous" toukokuussa syntyneille. Ei oltas varmaan muuten sitä hankittu, vaikka hyödyllinen vauvalle varmasti on, mutta aika hintavakin.

Syöntirytmi pojalla on melkein joka päivä sama, aikalailla parin tunnin välein. Illalla rupee nukkumaan siinä 22-23 aikaan, välillä aikaisemminkin. Sitten syöpi 01-02 ja 04-05 aikaan ja seuraava syönti onkin aamulla. Nyt on parina yönä herännyt vain kerran ja ai että äiti on tyytyväinen :D Monena iltana on nyt ähissyt ja puhissut, eikä asettunut millään. Mutta sitten tajusin eilen illalla, että nälkäänsä on kiukkuillut, vaikka maitoa on juuri saanut, eli yhdeksän aikaan illalla aletaan syömään ja syödään sen tunnin ajan vähän väliä ja sitten poika nukkuukin oikein tyytyväisenä monta tuntia =)

Pipsa Possu, meidän pojalla on tisut aika kovat ja jos niitä hiukan puristaa niin niistä tulee maitoa, taitaa olla aika normaalia, ainakin vielä tässä vaiheessa =)

Huomenna olis sitten 1kk neuvola, ihan jänskättää mitä ne siellä sanoo. Painoa on varmaan tullut jo yli kilo, näin koti vaakalla mitattuna ainakin.

santrra ja poitsu tänään 1kk

p.s. Jokohan se majj on päässyt hommiin??? ;)

Ainiin hommista puheen ollen, tapahtuuko teidän peittojen alla vielä mitään? Miehen kanssa ollaan pari kertaa kokeiltu, mutta ei vielä pysty, kipeetä tekee.
 
Muuten miten usein vaihdatte yöllä vaipan? Välillä on tosi huono omatunto jos ei vaihda joka syötöllä, eli siis kun illalla ollaan vaippa vaihdettu siinä 21-22 aikaan ja seuraavan kerran 01 ja sitten ei aina jaksa vaihtaa vasta kun siinä 05-06, niin onko se liian pitkä aika yhdellä vaipalla? Mutta monesti kyllä vaihdan joka syötön jälkeen...
 
Me myös saatiin tuo rotavirusrokote sairaalasta mukaan, tai kaksi ensimmäistä annosta, kolmas ostetaan sit itse. =)

syöntirytmi meillä on aikalailla 4 tunnin välein, illalla sit tankkailee ehkä vähä enemmän. Meillä nyt vauva nukkuu vielä koko ajan kun on niin pikkanen, mut jaksaa tunnin pari aamusta olla hereillä ja tänään jopa illallakin jaksoi katella :heart: yöllä saa kyllä nukkua tosi hyvin, ainakin toistaiseksi, eli nautimme nyt siittä :D

Meillä vaavi nukkuu omassa pinnasängyssä meidän sängyn vieressä, mut aamusta otan yleensä köllimään pikkusen meidän keskeen :heart:

santrra kyseli onko peittojen alla mitään tapahtunu, joo ei meillä sentää vielä kun viikko synnytyksestä, vaikka mua kyllä jo haluttaiski ehkä :whistle: ja maidon säilymiseen pakastimessa, mulla oli sellanen mielikuva että kuukauden kestää mut neuvolatäti sanoi että 3 kuukautta?

Vaipan vaihdosta yöllä, vaihdan jos on kakka ja yleensä se on siellä aina kun herätään syömään...:D

sarbba & poju 1vko


 
Peiton alla on tapahtunut jo muutaman viikon. Eilen alko tuskan hikeä pukkaamaan kun ei olla käytetty mitään ehkäsyä ( tosi aikuista :ashamed: ) ja tuntui aivan kuin olis munasolu irronnut....jospas ei nyt kuitenkaan....

Vaippaa en yöllä vaihda. En edes vaikka on kakka. Tämä johtuu siitä, että pojan iho on hyvä, kakka ei häiritse ja vaipanvaihto on pojalle sama kuin pistelis palavilla tikuilla...siis aivan yhtä huutoa..itsellä kyllä on inha olo kun tietää, että toinen nukkuu kakat housussa :|
 
Heipsan, pitkästä aikaa!! :)

En ole yksinkertaisesti kerennyt/jaksanut tulla koneelle ja kirjoittamaan/lukemaan, ootte kyllä olleeet mun mielessä.
meillä menee oikein mukavasti, vauvalla ikää nyt 3vkoa ja syö hyvin, annan tissiä mutta myös korviketta ja sitä menee reilusti, et tisusta ei paljookaan tuu.
Ite oon toipunut jo suht hyvin, paitsi nää kilot ja toi löllerö maha :x |O

isosisko täällä kans hoitelee paljon ja pusuttelee ym. et ei oo ainakaan vielä agressiivinen vauvaa kohtaa. meillä ristiäiset on juhannuksen jälkeen..nimi ei ole vielä tiedossa, lempinimi vauvalla kyllä on ;)
Mä en ole edes muistanut koko d-vitamiineja..vaik oon kyllä saanut nuo neuvolasta..ne on vaan unohtunut jääkaappiin...

Vauva nukkuu ulkona että sisällä ihan yhtä hyvin, päivällä yleensä2-4h unia ja yöllä menee 3-6h unia..kerrankin nukahti 22-23 aikoihin ja heräs aamulla ennen seiskaa :)

mutta nyt lopettelen, pullot tuolla kiehuu, meen laittaan ne pois liedeltä ja ite nukkumaan :wave:
 

Yövaipanvaihto
, noup, en vaihda ellei ole katastrofisoosseja siellä. Likka heräis kunnolla siihen ja sit se uudelleennukahtaminen venyis. Eli kun mennään nukkumaan tuossa 23-0.30 silloin puhdas vaippa ja seuraavan kerran seiskan aikaan aamulla jolloin noustaan. Eli kello neljän imettäminen on se, et haen pimeässä ähisevän vauvan viereen syömään, se ei edes herää, syötän ja palautan sänkyyn ilman mitään krumeluureja.

Peiton heiluttelusta
, juu kolme ja puol viikkoo odotettiin ja sit taas aloteltiin. Juu, kipeetä teki aluksi hiukan, mut nyt on jo kaikki kivut kadonnu ja normaalitaso saavutettu :)

On muuten neiti keksiny sen, et sitteris ei ole kivaa, eikä yksin missään jos voi olla äitin lähellä. Nyt opetellaan kantoliinassa oloa sitten....

Edlis ja likka, tasan 5 vkoa
 
Meillä sitä syötiin vain kerran viime yönä, ihanaa :D Mutta puoltoista tuntia aikaisemmin piti nousta ylös sängystä kylläkin :/ Meillä muksu on alkanut jo jonkin aikaa olla sellainen, että aamusyötön jälkeen eli suunnilleen siinä klo 6-7, ei enää rauhotuta sänkyyn, ei edes meidän keskelle. On semmosta ähinää vähän väliä ja rauhottuu heti kun noustaan ja mennään pois makkarista. Ja nyt se sitten nukkua tuhisee sitterissä oikein tyytyväisesti :p :D

Voi kun tuli parempi mieli etten olekaan huono äiti jos pikkuisella on vaippa vähän pitempään.

Mulla oli halut tallella jo melkein heti synnytyksen jälkeen :D Se vaan vähän ihmetyttää kun en edes pahasti revennyt synnytyksessä ja silti kipeää tekee ja ainoastaan vain silloin kun ollaan yritetty seksiä, mutta muuten olo on kuin ei olisi synnyttänytkään :( Ja se kipu ei tunnu sillä puolella missä tikit on/oli vaan vastapäätä.. Noooh.... Jospa se aika parantaa, kunhan ei vie enää pitkänaikaa, muuten ei tule mittään. Varsinkaan tuon miehen puolelta, se tulloo jo hulluks ja sen takia minäkin :kieh:

Onko muilla vauvat sitä tyytyväisempiä, mitä nopeammin niitä keinuttaa vaikka sitterissä tai heiluttaa pyllystä? :D Meijän ukko on ainakin sellanen, näyttää hurjalle sitterissä kun pää ja kädet heilua viuhtoo, mutta kun ei välillä rauhotu muuten ja toinen on kuin taivaissa :whistle:

santrra ja muksu 1kk 1pv
 
peiton heiluttelu: Ei kysettäkään siis mä en pysty..mies ois kyllä härräämäässä mut mä en oikeen oo kroppani kanssa sujut ei oikein huvita läskejä heilutella :ashamed: :ashamed: oikein puistattaa |O |O |O |O |O

vaipan vaihdan yöllä jos kakka on tullut en muuten...joskus aamulla kyllä vaipasta kakka löytyy kuiteskin mut meillä pylly on hyvänä pysynyt äipän laiskuudesta huolimatta...

Viimeyönä ensimmäistä kertaa nukuin HYVIN en vahdannut jakuvasti hengitystä..oisko tauti uuvuttanut kun noin tajun vei...ainoastaa 2 kertaa tisuteltiin ja nostin vaavin omaan petiin jonne virittelin sitterin kun nenä tuhisee vauva nukku tosi hyvin siinä paremmin kuin kertaakaan omassa pedissään muuten..hänhän melkein aina nukkuu meidän vieressä...ei se mua sinänsä haittaa mukava tuhina vaan kuuluu :heart:
 
Minäkään en kyllä ole sinut itseni kanssa, en sitten yhtään. Kuvottaa jos näkee itsensä alasti peilistä. Vaikka ylimääräisiä kiloja ei ole kuin kuusi, eikä ne kilot sinäänsä mitään haittaa, mutta sitten on nämä raskausarvet reisissä ja mahassa, ei hyvä :| :/ :x Onneksi ne on piilossa suurimman osan ajasta! Lauantaina olis rippijuhliin mentävä, eikä oikein mitkään omat juhlavaatteet mene päälle, inhottavasti tursuaa löllömaha :( Eli ostoksille sitä vielä pitäis mennä.... Harmittaa kun ajatukset itsestään on tämmöiset, mutta onneksi syksyllä alkaa jumpat :D En malta odottaa, ihan sitä kaipaileekin jo kunnon liikunnan jälkeistä kevyttä ja väsynyttä tunnetta!!!!
 
Santtra: mulla kans huonoomatunto kun ajattelen näin..onha mulla kuiteskin mailman suloisin vauva...josta oon tosi onnellinen mut kun en tahdo muistuttaa merilehmää :ashamed: munkin pitäs ristiäisiin ostaa vaatteet mut en taho ostaa kokoa 100 normaalisti oon kokoa 34/36 mut nyt varmmaan 40
 
Peittojen heiluttelusta noup, ei täällä vielä, eikä vähään aikaa tulekaan. Tiedän kokemuksesta. Uskon, että heinäkuulle mennään ennen kuin eka kerta koittaa.
Paikat on aika tunnottomat jotenkin. Toisekseen, henkisellä tasolla ei vain tee mieli, ei yhtään.
Tämä tuntuu ihan samalta kuin aiemmillakin kerroilla; olen "vain" 100% äiti eikä "kuumasta rakastajattaresta" ole hajuakaan :LOL:
Mutta kyllä ne halut sitten palaa takaisin kun vauvalla ikää vähän enemmän aikä tarvitse jahkailla ja miettiä mikä milloinkin itkua aiheuttaa ;) .
Ja mitä mieheen tulee, meillä halut on aina jotenkin kohdanneet täysin, joten hänkään ei ole vonkaamassa. Täys harmonia siis sillä saralla :whistle: :wave:
 
Tehän siroja ja pieniä olette kun normaalikoko ollut 34/36 (eikös useampi ole näin maininnut?) =)
Itse olen kokoa 40/42, enkä koskaan ole itseäni kokenut suureksi. Olen sinut itseni kanssa ollut aina, ja oikeastaan, jos olisin hoikempi, olisin varmaan aika omituisen näköinen, koska kuitenkin olen harteikas ja lihaksikas. Vartalotyyppi X.
Synnytyksen jälkeen paino on jämähtänyt toistaiseksi -12kg, eli sitä nousua ei ole vielä näkynyt vaikka aiempina kertoina jo ekan imetysviikon aikana paino on voinut nousta 2kg. No, en ole lainkaan pahoillani tilanteesta :whistle: . Tämä sopii minulle oikein hyvin. Mahastakaan ei ole mitään havaintoa paitsi kun istuu oikein kippuraan. Silloin voi jokunen makkara ilmestyä :LOL: .
 
Täällä ollaan kanssa sitä kääpiö mallia, pituutta löytyy 155cm ja ennen raskautta paino oli sitä 50-52kg luokkaa ja se oli just sopiva eli muotojakin oli ja nyt niitä on vielä enemmän... Ja varmasti korostuu vielä enemmän kun on pikkuinen....
 
Huomenet!
Rotavirusrokotetta ei taideta meillä ottaa...

Vaipan vaihdan vauvalle öisin vain jos on kakka....sama homma kuin edliksellä; typy virkoaa vaipanvaihdosta täysin ja sitten ei puhettakaan nukkumisesta....

Peittoja ei ole vielä heiluteltu, vaikka täysin mahdollista se jo olisi (kun ei siis tullut tikkejä yms. alakertaan...). Synnytyksestä nyt on vasta rapiat 2 viikkoa, niin ei ole mieli vielä valmis...

Minä kokoa 38 normisti, ja omat makkarat saan jo sullottua farkkuihin... tosin se ei ole kovinkaan hehkeän näköistä :x Onneksi tuo hääpukuni on korsettimallia, niin piilottaa mukavasti nuo löllöt... :LOL:

äippä ja peikkoprinsessa 2vko 3pvä :heart:
 
Huomenta!
Masuvaivat täällä jatkuu...nytkin neljästä saakka ähissy vaan. Soitin vyöhyketerapeutille ja mennään vielä muutaman kerran. Lopetettiin, mutta sovittiin että soittelen sit jos tarvii. Ja nyt tarvii. Ite alkaa olemaan aika poikki, kun yleensä se aamuyö menee ähinäks ja päivisin nukutaan vaan pieniä pätkiä. Millos sitä sitten yrität huilata.
Eilen oli 6vko neuvola ja kaikki hyvin. Paino jo 6070g ja pituutta 60cm. Iso tyttö :heart: Ja samanlainen makkara oli veljensäkin vauvana....kunnon makkarat jaloissakin.
Oon antanu aamuin illoin disfatylia, mutta en tiiä onko siitäkään ollu apua. Pitäskö lopettaa kaikkien antaminen. Relat on jääkaapissa, mutta ei niistäkään apua ollut. Pitäskö niitä toisia maitohappojuttuja ostaa...en tiiä.
Peitot ei ole heilunu...siitä onkin hurjasti aikaa kun viimeks. Osaakohan sitä ees enää. Ei ole haluja eikä jaksa jne...ehkä joskus.
Vaipan oon vaihtanu yösyötöllä, kun kakka siellä aina on. Mutta ei tuo siitä ole piristynytkään.
Ristiäiset on sunnuntaina ja saadaan nimi julki viimein..ei vaan muuten jaksais koko juhlia ja ihmisiä. Vasta oli poitsun synttärit ja väsyin niistäkin ihan kauheesti.
Mulla pituutta 164 ja painoa ennen raskautta 50 kg. Nyt painan 54 kg. Ihan ok, mutta toi maha ei. Kun on hoikka muuten, niin sehän näkyy ja pömpöttää ikävästi. Jos olis muuten makkaroita, niin eihän se sit korostuis.
 
weiss
Huomenta!

Rotavirusrokote jää vamaan kanssa ottamatta, on tosi hurjan kallis..
Mie vaihan vaippoja yöllä, viimesen syötön jälkeen saattaa jäähä, mutta syökin viimesen kerran tuossa 5-6 aikaan. Meillä ei nuo vaihot uneen vaikuta, tosin vaihan myös tissiä samalla, kun poika imee molemmat tyhjiksi.. Tulee aina mieleen se mainos nopeasta kansasta ja siitä vauvasta, kun kerran imasee.. :LOL:
Peittoja ei ole heiluteltu ihan tositoimiin saakka, hieman käsikopelolla koiteltu.. :whistle:
Läskit löllyy täälläkin, omiin vaatteisiin tuskin mahun ennen joulua, vaikka enää jälellä on noin 6 kiloa. Koko on normisti kanssa tuo 38, nyt menee 42. Kilot lähtee, mutta hiiitaaaasti! :headwall:
Vellin avulla nukuttiin pitkät pätkät yöllä rauhallista unta, mie jopa heräsin, että hengittääkö toinen.. Yli 4 tuntia nukkui syöttövälit, vaikka 50ml annoin illalla tissin jälestä velliä. Ehkäpä se sitten tosiaan täyttää pitemmäksi aikaa ja jaksoi poika yöllä imeäkin ihtensä täyteen, ihan erilainen oli imuteho.. :D Eikä valitellut massuansa, että tänään uskaltaa antaa jo hieman enemmän..
Oottako kaikki muuten naimisissa? Ärsyttää, kun on tuo isyydentunnustus huomenna ja kun ne kyselee siellä ihan omiaan..

Ukkonen alkaa täällä jytyämään..

weiss ja pikku-mies 5vkoa1pvä :heart:
 

Yhteistyössä