***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Naimisissa ollaan oltu pian vuosi.

Ei ole tullut peittoja heiluteltua täälläkään. Kait sitä joskus taas :D . Ei vaan tee mieli, iltaisin varsinkin on niin järkyttävä väsykin. Ehkä jälkitarkastuksen jälkeen uskaltaa, kun tietää mikä tilanne tuolla alakerrassa on.

Onko teidän vauvoilla rajuja itkukohtauksia? Meidän neiti on muutaman kerran alkanut itkeä vaatteiden vaihdon tai vaipan vaihdon yhteydessä niin kovasti ettei saa henkeä. Vauva menee ihan punaisen siniseksi, suu on auki, mutta ääntäkään ei enää kuulu. Puhallan yleensä kasvoihin, jotta tyttö vetää henkeä. Näyttää tosi pelottavalta ja hurjalta. Netistä katselin, että nuo ovat ilmeisesti affetikohtauksia.
 
moi!

Me mentiin maistraatissa vihille täs keväällä. Halusin nyt , että ennen vauvan syntymää mennään, ettei tarvi tota isyydentunnustusta taas tehdä. Täällä on niin nipo sossu, että viimeksi käski jopa riisua vauvaa, jotta näki onko isän näköinen :eek: :LOL: . Arvatkaa riisuinko ;)
Eli meille tulee kans yhteiseloo tänä vuonna 12 vuotta. Kasteen yhteydessä 26.7. avioliitto siunataan kirkossa.

Vaippaa en vaihda yöllä , ellei oo kakka.

Painoa on tuppunu jonkin verran (sairaalassa n.6kg ), mutta löllyy tietty vielä ;) .

Poika sai eilen Oftan Akvakol - slmätipat, sen verran oli yön aikana silmä turvonnut alaluomesta, että mentiin lääkäriin.

Poika joi eilen myös ekan kerran tuttipullosta ( tälle tuntuu kelpaavan kans kaikki suuhun: tutti , rinta, rintakumi, peukku, tuttipullo...) . Multa sattui tulemaan rinnoista vuotamalla maitoa, niinpä lypsin sitä astiaan ja laitoin pulloon. =)

Mutta ei tänne ihmeempiä, hyviä päiviä kaikille!

Sädis ja ryttyläinen 10pv
 
Marimint,
ei ole sellasia itkukohtauksia, mutta ite olin vauvana sellanen. Mä sit opin tekemäänkin niin tahallani pikkasen isompana. Vanhemmat tykkäs kun olin sinisenä... mun porukat sanoo aina että menin "tikkauksiin"...jotain murretta kait...

 
Täälläkään ei naimisissa olla, mutta joskus olis tarkoitus mennä, millon niin siitä ei vielä tietoa :D

Isyydentunnustuksessa käytiin viime viikolla, eikä siellä mitään kyselty, se setä oli tehny kaikki paperit valmiiksi ja eikun nimet vaan alle ja siinä se. Muksukaan ei ollu mukana. Onko siellä oikeasti kyselty mitä kaikkea tyhmää? Ainakin mitä sädetikku sanoi oli jo aika yli, minusta ainakin :D
 
täällä ollaan naimisissa oltu jo 11 vuotta...20v olin ku alttarille ukon vein :LOL:

rotavirusrokote meinataan ottaa, suojaa muutenki noita ripulitauteja vastaan. ja kammoan noita tauteja ihan sairaanloisesti. fobia suoraan sanoen ihan. ei haittaa hinta ku kyseinen tauti on vaa kyseessä.

äidinmaito säilyy reilu puoli vuotta pakastimessa jos on se 20 astetta pakkasta vain.
äidinmaitokeskuksesta tullut tieto kun pumpun palautin sinne


ja peitot ei ole heilunu täälläkään vielä vaikka jo 7viikkoa synnytyksestä. ukkoa kyllä kiinnostaisi jo ku joutu olemaan rv 20 viikolta asti selibaatissa :LOL:
mut mua ei vaan kiinnosta nyt yhtään ajatellakaan mitään vällyjen alle liittyvää..

mut nyt mentävä syöttelemään sankareita tuonne, esikko leikittää vauvelia tuolla ja haluaa omiin touhuihin jo. =)
 
Huomenta päivää :wave: !

Meillä ollut oikein känkkä aamu...tyty on ollut koko aamupäivän hereil ja känkännyt...varmaan vatsaansa...en muuta keksi :( ...annoin äsken eka kertaa cuplatonia neitille, katsotaan tehoaako...sylissä ja tisulla viihtyy ;) ..mulla vaan kaikki hommat tekemättä ja esikko odottaa sapuskaa :kieh: :kieh: no tällasta välil eipä sille voi mitään :/ .

Meillä kans tosi pitkä tauko pettojen heiluttamisessa...eikä täs vaihees vielä nappaa yhtään..en taida muistaa koko hommista mitään :LOL: ...tietenkin mies vähän kärsii, mutta odotelkoon, ei voi mitään..edellis kerral oli sama juttu...eli osasi odottaa nytkin tätä ;) ...

Me ollaan oltu naimisissa 8 vuotta...kummallakin toinen liitto jo menossa...

Hiukan hankalaa kirjoittaa tyty käsivarsilla roikkumassa...joten palailen myöhemmin... :wave:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 2vk 5pv :heart:
 
Naimisissa ollaan oltu viis vuotta.

Masu vaivoja meillä on ajoittain ja eilen kun siitä neuvolassa mainitsin niin täti kirjoitti pitkän listan mitä mitäa käydä apteekista hakemassa oli maitohappobakteerijauhetta, cuplatonia ja jekovittiä devitolin tilalla. En vielä käynyt kun eilen ei hänellä sit mitään ollut. Katselen vielä ja huomenna apteekkiin jos kipuhuutoa alkaa tulla enemmän. :p

Ristiäiset meillä 6.7, nimi on jo selvillä ja sillä kutsutaan vauvaa kotona. esikoinen kyllä varmaan kertoo vauvan nimen jos joku älyy kysyä. Viel on pysynyt salassa :D

Peitto ei ole vielä heilunut täälläkään ;) Tosin viel on jotai pientä jälkivuotoa niin odottelen sen loppumista ja sit katsellaan miltä tuntuu ja löytyykö edes aikaa ja paikkaa :LOL: ;)

Oma olo alkaa olla jo lähes normaali. Ihana tunne kun ei enää itku tule yllättäen eikä itse edes tiedä miksi itkee. Paniikki ahdistuskin on ollut poissa jo useamman päivän. Ja ruokahalukin palautunut. Neuvolassa käyn juttelemassa nyt ainakin tämän kuun kerran viikossa. Todella hyvin on mun alakuloisuuteen asennoiduttu neuvolassa ja keskusteluapua järjestynyt.

Vilma + sylissä nukkuja 3vko :heart:
 
Naimisissa ei olla ja isyyden tunnustus olis perjantaina, ei meillä vaan ole ikinä mitään tyhmiä siellä kyselty :eek:


Ristiäisistä on ollut täällä puhetta, me varmaan joskus heinäkuun lopussa pidetään, ei olla vielä mitään päivämäärää päätetty, saati kummeja kyselty.

sarbba & poju 1vko 1vrk
 
Okei, nyt jos vähän terästäytyisin...Hienosti näyttää kaikilla sujuvan, samojen vauva-ajan haasteitten kanssa tullaan tässä varmaan itsekin painimaan. Ihanaa lueskella teidän kokemuksia, oma pää lyö aika tyhjää taas :D Ruuan tekeminen meinaa olla tosi vaikeaa, äskenkin etsin lusikkaa jääkaapista. Ja poika on vasta 4 pvää vanha, mihinkähän tässä vielä joudutaan! Pää on kyllä aika sekasin, sitä baby bluesia kai yrittää tehdä. Kotihommat koen ihan terapiana, pysyy ajatukset kasassa. Meillä on vielä ens viikolla koirasta luopuminen edessä, sekin itkettää vaikka teko on tosi oikein. Luovutaan toisesta, kun ei riitä aika ja tämä koira tarviis tosi paljon aktiviteetteja. Eikä se tykkää lapsista joten näin on paras. Snif.

Synnytys sujui meillä ihanasti, käynnistysongelmien jälkeen. Neljään senttiin jumahti, mut siinä parin tunnin jälkeen jumitettuaan aukesinkin kuin veräjän ovet ja poika syntyi 10 min ponnistelun jälkeen. Välillä piti odotella, et kudokset venyy eikä tuu repeämiä, olis varmaan muuten tullu nopeammin. Hitaasti hyvä tulee, 5 tikillä selvittiin aika ison miehen synnytyksestä (54cm ja 4220g) .

Ei tosiaankaan ole vielä peiton heiluttelut mielessä! Viimeks tais mennä 2 kk, ennenkuin alotettiin vehtailut. Mulla myös mies on ihan samalla aaltopituudella, ei sen mielessä myöskään ole nyt seksi vaan nämä poikain hoitamiset. Kyllä sitä sitten taas, kun on voimia ja elämä takaisin raiteillaan.

Ihana tuhisija on kyllä tämä meidänkin vauva, syö tiuhaan kuten asiaan kuuluu. Nyt on nukkunut jopa tunnin-pari, ennen seuraavaa tankkausta. Maitoa mulla on noussu todella paljon, meinaa pakkautua. Yritän hautoa ja tukea herumista kun syötän toisesta, en haluaisi alkaa tyhjentämään. Se kun vaan lisää maidon tuloa....Mut tietysti jos käy kipeeks, niin sit.

Niin, ja naimisissa ollaan oltu nyt jotain 1 .5 v mekin. Esikko oli 8 kk kun sanottiin joo :)

Hyviä vointeja ja vauvan tuoksuista päivää kaikille!

sinuhe kera miesten 2 v 1 kk ja 4 pvää
 
peittoja ei oo täälläkään vielä heiluteltu ja uskon että tovi vielä menee ennen kuin heiluu, halut on itellä vähän kadoksissa ja väsymys painaa.

naimisissa ollaan oltu 6 vuotta.

kurpitsa tyttö 3vko1pvä
 
sinuhe, mulla lyö pää tyhjää ja tyttö on jo 6 viikkoo. Väsymys ja kaikki varmaan. Laitan vaatteita väärinpäin päälle ja teen kaikkee ihan pimeetä. En muista mitään jne. Mulla on muutaman kerran ollu pikkarit takapuoli eessä :LOL: autolla ajo pitäis ainakin kieltää multa kokonaan..yritän runnoa pakkia sillai miten se ei ole ikinä ollukaan ja ajelen ihan mitä vauhtia sattuu. Yritä tässä sitten muka jotain ristiäisiä miettiä...
 
Ollaan naimisissa oltu reilu vuosi. Yhessä ehittiin olla ennen papin aamenta 10v toiset lapset on pitänny käyvä tunnustaan... Nyt ei tarvi sitäkään onneksi on se vähä tympiää... vaikka täällä ihan asiallinen se sossu täti. :) summeri maanu voi hyvänen aika :LOL: oisit sanonnu että panin panin OMAA ukkoani.... ;)
 
Onko ketään muuta joka ei imetä?

Paljonko teillä menee korviketta päivässä? Meillä poju nyt 3vko vanha 3,5kg. Hän on viikon verran syönyt noin 100ml/kerta 7 kertaa päivässä. Eilen neuvolassa täti ehdotti nostamaan annosta 120ml/kerta kun kasvukäyrä oli laskeva. Nyt sit poika nukkuu pitempään ja syö sit vaan 6 kertaa :/ Viime yönä puklasikin kerran mikä on tosi tosi harvinaista meillä.

Ajatukset ja pää on täällä kans vähän muissa maailmoissa. Maitoa olen ollut laittamassa astiakaappiin ja unohdan tavaroita minne sattuu ja tutit/tuttipullot olen steriloinut useaan kertaan puolisen tuntia kun unohdan ne kiehumaan hellalle... :ashamed:

Vilma
 
Heipsan!

Peittojen heiluttelusta ei tietookaan vielä,ei erityisemmin oo kerrinnyt edes ajattelemaan asiaa...missä välissä sellasta kerkeis :D

Naimisissa ollaan,heinäkuussa tulloo 2 vuotta täyteen...

masu vaivoja täällä edelleen vaihtelevasti,mutta sen vyöhyketerapian jälkeen on tilanne parantunut kyllä...sitten kränätään kovasti kun pieru on eksyksissä mutta yleensä se löytyy sit kuitenkin =) Huomenna tulloo terapeutti taas tekemään taikojaan =)

Vaippaa ei vaihdeta yöllä ellei ihan pakko,poika heräis lopullisesti...tälläset ohjeet sain sairaalastakin,että turha herättää jos nukkuu levollisesti.

En ees tiiä paljon nyt painan,sairaalasta lähtiessä ylimäärästä oli reilu 5kg,normaalisti oon kokoa 34/36 ja saman kokoset vaatteet mahtuu nytkin,mutta toi maha on sellanen nahkapussi,et paidan malli pitää olla löysähkö tai näytän siltä että olisin tissutellut koko alkukesän :LOL:

Mites muut on noita lantiopohjan lihaksia muistanut harjottaa? Miä yritän muistaa ja alkaa tuottamaan tulostakin =)

Poika tällähetkellä isän käsittelyssä,tekevät masuhierontaa ja pierut vaan raikaa :D
Suosittelen lämpimästi tota hierontaa masuvaivasille,meillä ainakin tehoo!!

Nyt suihkuun!

Repa ja poika 2viikkoa 3päivää :heart:
 
Pikaisia neuvolakuulumisia: pituutta kasvaa kovasti, nyt jo 58cm (syntyissään 50cm) ja painoa 5404g (syntyissään 3766g), eli kilo kolmen viikon aikana lisää :eek:). Nyt neidillä ikää siis tasan 6 viikkoa.

Weisstäällä avioliittoa takana "jo" 12 vuotta.
Lainaa
 
HEIPS,

rotavirusrokote kuuluu rokotusohjelmaan 2009HARMI ettei viellä. 80e kerta annos ja olisko se kaks kertaa kun pitäs ottaa. Hienoo kun joku oli saannut ilmaiseks. Itse en tiedä viel mitä teen, mut ikävä se tauti on jos sen pikkunen saa.

vaippojen vaihtamisest aikast harvakseltaan, ei todellakaan joka syötön välis. Yleensä aamuyöllä vaihdan, kun neiti hereillä -mukavampi nukkuu sit aamulla pitkään.

miten usein kylvetätte/käytte suihkussa me ollaan käyty kerran viikossa suihkussa eli 2 kertaa peräti. Neiti tykkää. Ilmiselvä vesipeto :LOL: äiti ilmoittaa pikkusen kohta vauvauintiin. :LOL:

Peiton alla ei viellä tapahdu mitään, mut ihmeesti tää alakerta on palautunut 2 viikos. Apteekis kävin tänään ostoksilla ja melkein ostin myös paketin kumeja -ei oikein uskalla ilmankaan kokeilla. Mut kävelin kuitenkin ohi -ei nää paikat viel oo sellases kunnos.

Käytiin tänään neuvolassa ja pikkunen oli kasvanut hyvin. On tää arki ihan erilaista toisen kanssa -paljon rennompaa. Isäntäkin saa ihan vapaasti hoitaa vauvaa kun en omi sitä itselleni kokonaan. :)

öitä :wave:
 
heipsan!
isyyden tunnustuksessa käytiin viime viikolla ja meni n.vartti, täti kysyi vaan multa olenko ollut kenenkään muun kanssa tänä aikana, ja sit mieheltä et haluaako varmuuden isyydestä tutkimuksella, no vastaus oli et ei.

rotavirusrokote[/b] resepti saatiin myös neuvolasta, en tiä hankinko sitä, 150? maksaa siinä 3krtaa.

Kylvyssä käydään 2 krt viikossa suurinpiirtein.

Peitto ei ole täällä kyllä heilunut, ehkä sit kesän loputtua :D

vilma77 mä annan rintaa myös vauvalle sekä pulloa mutta tuntuu että rinnasta ei tuu tarpeeksi, koska joka kerta annan n.80-100ml pullosta, ja mullakin kiehuu välillä pullot ym.yliajan :whistle:
vaippojen vaihdosta mä kyllä vaihdan joka kerta yöllä kun herää syömään, on se niin märkä, meillä syödään 1-2krt yössä.
 
kylvyssä käydään kaksi kertaa viikossa.

VILMA: tissittely on vähentymään päin :| tissit aika tyhjillään, yritin täs eilen pumpata niin sain molemmista tisseistä yhteensä 40ml. ei tullut pumppaamalla edes suikuamalla, tippa kerrallaan ja se vähänenkin suihku lakkas välillä ja kun ootti hetken niin taas hetken suihkus, eli loppua kohden mennään. ei tosin mikään yllätys kun esikoisesta kävi samoin, että maidontulo vain hyytys samoilla viikoilla. kun olen pelkkää tuttelia antanut niin sellainen 80-100ml on mennyt yleensä, yöllä jopa enempi, mut vaikka olis ennen pulloa roikkunut tissillä niin annos on siltikin melkein sama...

REPA: täytys täälläkin kokeilla tota hieromista, hyvä että se on teidän masuvaivoihin auttanut.

eilen kävin ostamas sitä mallasuutetta ja selvästi helpotti tytön oloa ja nukkui yönsäkin normaaliin tapaansa, välillä toki itkee oloaan muttei enää niin tuskaisesti. pitäs täs aamusella vielä annos mallasta antaa mut antaa toisen vielä nukkua rauhassa. kovin vähän söi aamulla, tissiä annoin mut kun ei niistä paljoa mitään tuu niin viihty siinä vain 5 minuuttia ja sit tutteliakin meni vain 25ml mut eipä ihme ku takkas yöllä niin paljon.

rotavirusrokotteesta: ei oo mitään puhuttu moisesta tai edes yritetty meille moista tarjota. mitä nyt ilmatteeks sais. pitääpäs ottaa seuraavan neuvolakäynnin aikana puheeks ja kysästä miten täällä turussa menetellään. on se ihme että näitä rokotteita vähennetään koko ajan, ei edes calmetterokotetta saa. eipä tartte sitten ihmetellä kun kaikki vanhanajan kulkutaudit lisääntyy.. mä antaisin kyllä kaikki mahdolliset rokotukset jos vain olis mahdollista.

tänään pitäs leipoo raparperipiirakkaa..huomenna pitäs väsätä täytekakku sunnuntain juhliin, esikoisen synttäreitä juhlistetaan silloin vaikka hän täyttikin jo viikko sitten.

kurpitsa ja tyttö 3vko2pvä ja esikko 3v1vko
 
moron..

korvikkeesta osittaisimetän poikaa, mutta korviketta menee per kerta 80 ml. Toisinaan jopa yli 100 ml.. Voiko olla että tissimaito olis liian väkevää??? poika kun puklailee het tissittelyn perään usein... ja tosiaan täältäkään ei tuu maitoa riittävästi.. en siis tiedä mitä on esim tissien pakotus.

peiton heiluttelua ei oo täällä näkynyt. Pari viikkoa sitten yritettiin ja sattu... mies leikki kotigyneä ja oli kuulemma paikat auki ja kamalan näköset... eli ei seksiä vielä hetkeen.. Josko sitten jälkitarkastuksen jälkeen..

vaippojen vaihdosta yöllä vaihdan vain jos on kakka.. sitten aamulla tietty ja muuten parin kolmen tunnin välein..

meillä kylvetään kolme kertaa viikossa!!

vauva-arkeen ei ihmeempiä. pojalla vähän flunssaa, mutta kaikki ok kun käytiin lääkärissä varmuuden vuoks. Paino on noussut kotivaan mukaan viikossa 400g!! Eli ruoka maistuu. Ens viikolla neuvola, siellä näkee totuuden..

nyt ulkoilmaan
 
Hei pitkasta aikaan! Kiiretta on pitanyt ja aika kulunut nopeaan. meidan neito on jo 7 viikkoa. Ihana ja kiltti pikkuinen. mita nyt joskus on hiukan pikku myy.

vaipat vaihdetaan meilla 1-2 kertaa yossa.

seksia oli ekan kerran 6 viikkoa synnytyksesta.

Ketka taalla on aloittanut liikunnan harrastuksen jo? olin ekaa kertraa eilen aerobicissa ja illalla rinnat tuntuivat normaalia tyhjemmilta. maitoa tuli kuitenkin. Mulla on jopa liika maidon tuotantoa joten pikkuisen vahaisempikin maito riittaisi. onko liikunnan jalkeinen maidon hiukka vahaisyys normaalia? nyt tilanne taas normaali.

taalla kylvetaan joka toinen paiva ja vauva rakastaa vetta.

Niin ja naimisissa ollaan oltu nt vuosi ja 3 paivaa. :D
 
poika04 kiva, etta joku kaipailee. meidan vauva vaan ei juurikaan nuku paivalla ja siksi paasen harvoin kirjoittamaan tanne. nyttenkin imetan samalla.

mulla on koko ajan suklaanhimo. muilla samaa? normaalisti en ole suuri suklaan ystava. :eek:
 

Yhteistyössä