TOUKOKUUN TOIVOTUT

"Totta se on", sanoi lääkäri, "Kyllä rouva on raskaana!" Kai nyt jo uskaltaa uskoa, eikö vaan?! Silti en millään meinannut rohjeta tulla tänne tuolta Vauvahaaveet -puolelta...

Salamatkustaja on vielä hyvin salainen, eikä hänen olemassolostaan kerrota kellekään vielä pitkään aikaan. Tänään on rv 5+0 ja la on toukokuussa. Kellä muulla on asiat yhtä onnellisesti? Olisi mukava kulkea yhdessä tätä matkaa :heart: :heart: :heart:
 
Uskaltaisinkohan liittyä jo seuraan...Elikkä + testi tehty tänään,rv 3+6.Laskurin mukaan LA on 3.5,heti plussan jälkeen piti tietenkin rynniä nettiin jo sekin katsomaan. :D
Iloa varjostaa helmikuussa koettu varhainen km,rv4+jotain.Eli muutaman päivän kerkisin plussasta iloita kun vuoto alkoi.Jospa tämä kaveri jaksaisi sinnitellä mukana. :heart:
Vietän varmaan hiljaiseloa siihen asti kunnes käyn ekassa ultrassa tms. että saan konkreettisen todisteen tästä matkustajasta,kirjoittelen sitten kuulumisia aktiivisemmin...
 
mä jo vähän odottelinkin milloin te toukokuiset ilmestytte... :heart: muistan ite ku kans tuonne tammikuisiin ekaa kertaa hirmusella jännityksellä kirjoittelin.. hirveesti teki mieli kertoa kaikille jo asia heti, mut itekin salailin tietoa viimosee asti ku mahollista 4km takia.. et 12--> jälkee kerrottii joskus lähimmille..

onnea teille odotukseen...

peikko ja nilla-olavi 20+0 tammikuisista
 
Viestisi oli hauska yllätys -enpä osannut odottaa, että "kokeneempi kollega" vaivautuisi kurkistamaan tänne. Onnittelut tuntui kerrassaan mukavalle, kun ei niitä vielä oikein muualta saa, kun ei uskalla kertoa koko asiasta!

Sinä, pikkupeikko85, olet jo onnellisesti puolivälissä. Silloin uskaltaa varmaan jo ihan eri tavalla iloita raskaudesta. Kaikkea hyvää loppuodotukseen!

HelmiPihlaja, tule mukaan kun sille tuntuu. Itsellänikin on aika hurja tausta, joten ei sen enempää raskauden alkaminen kuin sen onnellinen jatkuminenkaan ole missään vaihessa ollut itsestäänselvyys. Tarrasukkia meille molemmille :)

Jäädään kuulolle -varmasti pikkuhiljaa mukaan ilmoittautuu muitakin, joille on ensi äitienpäivänä luvassa kaikkien aikojen paras lahja =)
 
Minäkin voisin tänne liittyä! :wave:
Laskureiden mukaan saan lasketun ajan huhtikuun puolelle, mutta uskon, että se muuttuu vielä toukokuulle, jos ultraan asti selvitään!
Onnea paljon muillekin ja toivotaan, että tulee pian lisää muitakin!

Viikko sitten plussasin ja oireet on vielä melko vähäiset, mahassa nipistelee ja välillä hajut etoo! Esikoisesta (10/06) taisin jo oksennella näihin aikoihin!

Viikkoja olisi 6+1, kierrolla 28 laskettuna, mutta tämän vuoden kierrot minulla vaihdelleet 38-71 imetyksen takia! Eli uskoisin, että ei niitä "oikeasti" vielä niin paljon ole, mutta mennään sen mukaan, neuvola sen laskee kuitenkin tuolla tavalla!

Paljon tarrasukkia kaikille :heart:
 
Heippa! :wave:
Nyt olen saanut taottua päähäni että nämä välillä kipeästikin ottavat alavatsakivut ja -kouristelut kuuluvat asiaan,eikä niistä seuraa verenvuotoa.Muutama päivä meni täysin vessassa ravatessa kun tuo eritetuotantokin on aika lailla runsastunut,luulin koko ajan et nyt vuotaa verta... :ashamed:
Jospa se nyt sit tästä lähtisi,jotenkin on varma tunne tästä että tämä pikkuinen ei tule kesken pois.2 keskenmenoa ja tuulimunan elämässäni kokeneena uskon että nyt tästä plussasta tulee esikoislapsemme. :heart:
 
aaprotti täällä hätää kärsimässä -verinen vuoto on sellaista, että kesken taitaa mennä.

Rv on nyt 5+5, eli laskettu aika olisikin kai mennyt tuonne 27.4. Vaan eipä taida enää olla iloisia kuulumisia silloin odotettavissa. :'(

Parempaa onnea teille muille plussanneille!
 
Voimia ja jaksamista uuteen yritykseen aaprotille :hug:

Itse ilmoittautuisin mukaan seuraan iloiseen! Tänään menossa rv4+0 joten kovin aikaisessa vaiheessa matkaa menemme. Plussa- testin tein tiistai aamuna vahvan intuition ja muutamien fyysistenkin oireiden innoittamana. Pikkuinen olisi kovin toivottu esikoisemme, jos kaikki vaan menisi hyvin. Takana tuulimunaraskaus viime maaliskuussa ja nyt saimme plussan kolmannesta yrityskierrosta.

Nyt toivon kaikesta sydämestäni, että pikkuinen todellakin on olemassa ja pysyy vielä matkassa mukana! Tulen varmasti jatkossa kirjoittelemaan ahkerasti, vaikka nyt alussa koitan ottaa rauhallisesti enkä innostua liikaa. Ainakin alkuraskauden ultraan (tilattu rv7) saakka suhtaudun asiaan melkoisen varovaisesti..

Onnea matkaan meille kaikille; toivotaan maailman parasta äitienpäivää ensi vuodelle :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja iemel:
:'( Haikeus iski taas :'( Täällä toukokuinen -06...
Onnea teille jo plussanneille ja tulevillekkin :hug:
Haikeutta täälläkin ilmassa, meillä toukokuinen -05... Miten se aika niin nopeasti menee, justhan plussasin ja nyt se plussa juttelee joskus jopa ihan järkeviä juttuja. :D

Mutta onnea kaikille toukokuisille, ja pysykäähän kaikki mukana. :hug: Onnea odotukseen.

Shamadalie ja Torsti 25+4
 
Tervehdys tännekin! :wave:
Tulen tähänkin pinoon mukaan.Olen kirjoitellut tuonne huhti hippuihin mutta luulen että toukokuussa meillä on H-hetki mikäli kaikki hyvin menee sinne asti.
Laskettuaika olisi laskurin mukaan 25.4 mutta ultrahan sen varmistaa.
Ja sekään niin varma,mulla on esikoinen ainut joka on tullut etuajassa,viikon.
Muut onkin mattimyöhäisiä...Paras oli vanhempi tyttö,päivän vajaa 2viikkoa yli.. :D Mutta ei tarvinnut käynnistellä.. ;)

Elikkäs,viidettä tässä odotellaan ja masun kasvu näyttää siltä että vähintään olis kaksoset tulossa! :whistle: Jospa ei kuitenkaan...

Minäkin olen kokenut km vuonna 2004 9+1 viikoilla.
Ja oli sen puoleen rankka kokemus että piti kaapia ja kaavinta epäonnistui..Lääkäri olikin jättänyt puolet kaapimatta ja näin ollen koko kohtu ja kaikki tulehtui pahasti,uusi kaavinta ja muut...
Mutta siitä selvittiin kyllä ja vuonna 2005 joulukuussa syntyi sitten tämän perheen tämän hetken kuopus.

Saas nähdä milloin tämä meidän papu syntyy,esikoinen tosiaan syntynyt toukokuun 12 vuonna 2000.

Raskaudesta ei vielä kovin moni tiedä,parille kaverille olen kertonut ja äidilleni.Olin varma että äiti järkyttyy koska hän on tuuminut ettei minun tehtäväni ole tätä maailmaa täyttää.. :LOL:
Eipä tuo kuitenkaan järkyttynyt!
Mies kyllä eilen vatsaani katsoi ja tuumi että eihän tuo salassa pysy edes sinne 12-13 viikkoon asti.Tuumin että pysyy jos pysyn kotona piilossa! :D
Vatsani on aina ollut sitä valtavaa mallia,vettäkin aina valtameren verran.
Kuopusta kun odotin niin ympärysmitta 2viikkoa ennen laskettua oli 130cm ja neitikin porhalsi 8päivää yli... :saint:
Että jotain lainapeitettä on etsittävä talveksi päälle... :ashamed:
Eiköhän tässä ollut nyt tarinaa taas kovasti!

Piti vielä kertoa oloja.. Olot ihan samaa luokkaa kun esikoista odottaessa.
Väsymys on karseeta,olen kuin jokin unissa käveliä..Ja etoo,pahasti etoo..
Ei niinkään aamuisin vaan ykskaks päivällä alkaa etova olo,vaikka olisin syönyt hyvin.Pahinta pahoinvointia on kuitenkin illalla ja yöllä..Karseeta alkaa nukkumaan kun etoo ja velloo!Ja moni herkku tökkii,jo ajatuskin! :x
Nyt kuitenkin käyn siivoo vaikka mieli tekis vetää peittoa korviin ja herätä 4tunnin päästä... B) :wave:

Tyyne-täti&papu 6+1
 
Tästä se kai alkaa; "oikea odotus", kun oireetkin ovat ilmaantuneet... Olo on kuin krapulassa; pikkuisen paha olo koko ajan, päätä särkee taukoamatta ja paleltaa. Sellainen yleisällö-olo :/ Tosin mukavempaa se näin on, koska tiedän kuinka stressaisin siitäkin, jos mitään oireita ei olisi :p Pieni kuvotus tekee hommasta jotenkin todellisempaa!

Ostin eilen elämäni ensimmäisen vauva-aiheisen lehden, Odotus&vauvat. Ensimmäisessä raskaudessa (joka siis osoittautui tuulimunaksi rv 11+6) alkuviikot menivät kuin sumussa, mutta nyt odotuksen ottaa toisella kertaa alusta pitäen ihan "tosissaan". Kauheinta tässä vaan on se, että pelkään koko ajan, että joku menee vikaan eikä meille tulekaan vauvaa :ashamed: Mutta koitan pysyä positiivisena ja pitää jalat maassa - sekä heittäytyä elämän käsiin ja uskoa, että tämäkin raskaus menee niin kuin on tarkoitettu! Surraan vasta sitten, jos jotain aihetta siihen on =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minä lähden valmistautumaan ystäväpariskunnan hääkemuihin ja koitan miettiä jonku selityksen sille, että entinen bile-hirmu on tänään autolla ja limulinjalla B)

Carmen & Nirppu rv 4+2
 
Saisinkos minäkin tänne toukokuisiin liittyä vaikka laskettu aika on noiden laskureiden mukaan 27.4, ovat nuo kaksi aiempaa lasta menneet sen verran paljon yli 1.lapsi 12 päivää ja 2.lapsi 8 päivää.

Minulla etoo todella vähän ja aiemmissa raskauksissa on ollu ihan kunnon etomista mutta en muista millä viikoilla olis alkanut. Välillä vaan tämä oireiden vähäisyys hirvittää kun siellä raskaustestin aikoihin tuli semmosta ruskeaa tuhrua päivän ajan. Mutta yritän nyt tosiaan riemuita tästä raskaudesta kun tätä olen niin odottanut. :)

Rentouttavaa viikonloppua ja muistakaa nostaa välillä jalat seinälle ja levätä, olemmehan raskaana :D

MOLLAKKA ja toukka 5+6
 
Onpas ihanaa kirjoitella tänne odotuspuolelle kolmen vuoden tauon jälkeen!
Pikaisesti meistä: minä 38v, mies 45v. Ennestään kolme tehotyttöä; 7v, 5v, ja kuopus 2 v3kk. Ja nyt sitä nelosta odotamme :heart:
Sukulaisille ei ihan heti kerrota, muutamalle hyvälle ystävättärelleni on ollut pakko hiljaa supista :D Laskureiden mukaan la olisi 12.5
Toki varovaisin mielin etenen, ennen kuopusta sain keskenmenon siinä kahdeksannen viikon tietämissä, joten melko jalat maassa olo on vielä jokusen aikaa.
Olo on ollut tosi väsynyt, huonovointisuutta pitkin päivää ja sitten vielä se, että kahvin juonti on vähäksi aikaa loppunut.
Keittiösulkeiset odottavat joten voikaa hyvin ja kuulumisiin

annastiina ja pieni matkalainen 4+6
 
Kyllä täytyy myöntää, että kuupa on ihan sekasin. Meillä on oltu ilman ehkäsyä kohta vuosi ja luovuin jo toivosta. Tosissani suunnittelimme häitä ens toukokuulle, mutta ne juhlat taitavat nyt muuttaa pikkasen muotoaan :) LA on 10.5 eli ihan alkutekijöissä tässä ollaan. Miehelle sanoin tänä aamuna kun lähdin testiä hakemaan, että höpöhöpö, ei mulla ole mitään oireitakaan, mutta tehdään nyt se testi...plussa siinä pönötti heti lirauttamisen jälkeen.

HUHHUH, sanon minä. Kaipa nämä ajatukset tästä selkiintyy =) Onnea kaikille muillekin plussanneille
 
Tervetuloa mukaan Mollakka, Annastiina69 ja Annaliina73 :flower: Ihanaa, kun pino alkaa kasvamaan!

Eilen jo hehkuttelin, miten kivaa on kun oireita on ilmaantunut - tuntui odotus todellisemmalta - ja nyt sitten tänään ei kolota eikä jomota mistään :p No kaikki ajallaan; aika alussahan tässä vielä mennään.

Varmistaisitteko kuomaseni minulle erään asian: viimeiset kuukautiseni alkoivat 2.8. ja kierto on ollut 25-29, keskimääräinen kierto Pesun laskurin mukaan 26. Tiistaina 28.8./kp 27 sain plussan, mutta selvät oireet ilmaantuivat jo kp 24. Onko minulla siis tänään menossa rv 4+3??? Laskeskelin vain tuon varaamani alkuraskauden ultran ajankohtaa (varattu 17.9.) ja haluaisin olla varma, että silloin pikkuinen on sen ikäinen, että sydänäänet kuuluvat varmasti!

Mukavaa sunnuntaita kaikille :flower:

Muoks Löysin tällainen sivun:

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54

Sen mukaan menossa on rv 4+5 ja sydänäänet ovat kuultavissa 9.9. :heart:
 
Auttakaapas nyt naista mäessä...olen synnyttänyt viimeksi vuonna 95, joten varmaankin ajat ovat hieman tuosta muuttuneet. Tehdäänkö nykyään alkuraskauden ultra ja pitääkö siihen varata aika neuvolan kautta tms? Ööh ja milloin mulla on eka neuvolakäynti? LA on siis 10.5. Pitäiskö neuvola-aikakin jo varata? Rakenneultran tiedän; siinä kävin edellisten kanssa, mutta ei meillä sitten muita tutkimuksia ollutkaan. Nyt vissiin sitten olisi muitakin tutkimuksia?

Sori kun oon vähän pihalla, mutta te osaatte varmaankin auttaa asiassa :)
 
Annaliina73 Meillä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on tuo viikon n.12-13 ultra ja sitten viikon 18 rakenneultra. Muistaakseni se meni niin että neuvolasta lähettävät sairaalaan paperit, jossa ultra tehdään ja siinä kait ehdotettiin aikaa... :D näköjään kolmessakin vuodessa ehtii unohtamaan.
Neuvolaan voit soitella jo vaikka ensi viikolla, kyllä ne sieltä kertovat koska pitää mennä näytille, kuopuksesta taisin olla viikolla 8 tai 9.
Ja meillä sen verta kiireinen neuvola, että ihan hyvissä ajoin ajattelin tilailla itse aikaa.
Meillä kaikki tehotytöt nuhassa eikä tämä oma olokaan kovin kaksinen ole, voisin nukkua vaikka kellonympäri.......
 
heipsan! varovasti ilmoittautuisin mukaan...just tein plussan. Eli 9.5 ilmeisesti olis la. Jotenkin ei uskalla kauheesti vielä innostua.. niin ja paljon onnea teille muillekin!!!! Kiva yhdessä kasvatella masuja.

summer ja pienen pieni 4+2
 
Ilmoittautuisin listalle :) Tein tänään plussan vaikka menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta alkuviikosta ti-ke paikkeilla (kierto hieman epäsäännöllinen). Olin ihan varma raskaudesta jonka vuoksi sitten tein testin hieman etuajassa :whistle: LA olisi 13.5. paikkeilla.

Varhaisultran meinaan varata viikolle 7-8.

Hui tätä onnea :heart: :heart: :heart:
 
Pikkuhiljaa uskalan myös minä ilmoittautumaan tälle listalle. Tämä kaikki on minulle täysin uutta. Olemme yrittäneet saada lasta jo yli vuoden ajan ja nytten se vihdoinkin on aluillaan. Olimme jo suunnittelemassa häitämme ensikesäksi, mutta nytten unohdamme ne suunnitelmat täysin. Laskurin mukaan LA olisi 6.5. Mulla on tosin kierto ollut hyvin epäsäännöllistä, joten vaikuttaakohan se miten asiaan??
Raskaustesti näytti plussaa keskiviikkona ja on niin uskomaton olo. Pahoinvointia ei ole ollut, mutta olen hyvin väsynyt ja vatsaa nipistelee. Toivottavasti kaikki menee hyvin, uskon varmaan tämän asian itse vasta neuvolassa käynnin jälkeen.
Toivotan kaikille oikein mukavaa alkavaa viikkoa!!
 
Hei vaan kaikille! :flower:
Minäkin varovaisen iloisesti ilmoittaudun mukaan tänne odotuspuolelle! 3.5 olisi arvioitu laskettu aika. Esikoinen olisi tuloillaan, toivottavasti pysyy mukana menossa.

Mulla on ihan oppikirja oireet... nyt on vähän kuumetta, kokoajan krapulainen olo (oksettaa, päätä särkee), ruokahalu on ihan nolla ja hirvee väsytys. Toivotaan, että oireet tarkoittavat vain hyvää!
Onnea kaikille kanssasisarille plussasta ja nyt toivotaan, että kaikki saamme masu-asukkimme kasvua seurata onnelliseen synnytykseen saakka!

T. Mimosa ja Päämies (rv.5+0)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Alkuperäinen kirjoittaja iemel:
:'( Haikeus iski taas :'( Täällä toukokuinen -06...
Onnea teille jo plussanneille ja tulevillekkin :hug:
Haikeutta täälläkin ilmassa, meillä toukokuinen -05... Miten se aika niin nopeasti menee, justhan plussasin ja nyt se plussa juttelee joskus jopa ihan järkeviä juttuja. :D

Mutta onnea kaikille toukokuisille, ja pysykäähän kaikki mukana. :hug: Onnea odotukseen.

Shamadalie ja Torsti 25+4
Täällä kans toukokuinen -06 toivottaa onnea uusille toukokuisille! :heart:

emmamma & alma 31+2 :heart:
 
hes
Jonnekin on ihan pakko "hehkuttaa"! Vielä ollaan niin alussa, tänään 5+0, ettei uskalla kovin ääneen puhua. Kolmatta ootellaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin, LA olis 5.5.08. Ihkuu!!! :heart:
 

Yhteistyössä