TOUKOKUUN TOIVOTUT

Aurinkoista sunnuntaiaamua kaikille!

Sesty: Kiitos kysymästä! Kaikki on nyt mennyt hyvin. Vuotoa ei tullut paljon ja loppui sitten kokonaan. Kävin HCG:ssä ja arvot oli kohdallaan. Onneksi. 8.10. ensimmäinen ultra (vasta). Piinaavaa.Miten sinulla on mennyt?

Annastiina69: Voit laittaa listaan, että la on omien laskujeni mukaan 20.5., synnäri on LKS ja tää on esikoinen.

Niin tuosta taustatiedosta, olen koulutukseltani markkinointimerkonomi ja työskentelen nuorisoprojekteissa. Eilen käytiin nuorten kanssa reissussa linja-autolla ja pahaa teki koko matkan. Kuvotusta on nyt 24/7, enkä ole löytänyt mitään, millä se menis ohi. Keltainen jaffa auttaa hetkeksi.

Pikaliimaa kaikille!! =)

Nyt 6+5
 
Heipä hei!

Tooosi iso hali kaikille vauvansa menettäneille ja onnittelut uusille odottajille. Etenkin Aaprotille!

En sit jaksanu tulla koneelle torstaina vaikka lupasin. Silloin kävin siis ekaa kertaa neuvolassa. Paljon täytettävää ja puhuttavaa, meni melkein 1,5 h aikaa! Neuvolatädin mukaan la olis päivää aiemmin eli jo 9.5. Eipä siellä sen kummempaa. Pissa ok, hb yli 130 ja paineet hyvät. Sydänääniä ei täällä vielä kuunnella näin aikaisessa vaiheessa.

Joku kirjoitti menevänsä sokerirasitukseen jo nyt? Meille sanoi, että vasta sit rv 26-28 niin kuin normaalistikin se sokerirasitus, vaikka edelliseltä oli raskausdiabetes.

Esikkoa odottaessa minulla todettiin myös raskaushepatoosi. Kummallisesta siis tuntuu kun ei kuulemma tässä raskaudessa seurata sitä sen kummemmin. Verikokeet otetaan vasta sit jos alkaa tulla oireita. Hämärää...? Ei tarvitse kuin ajatella hepatoosia niin alkaa kutina. Mistä siis tiedän mikä on oikeaa kutinaa?

Olo muuten on kovin vaihteleva. Välillä oksettaa kovasti, mutta vielä olen saanut pidettyä sisällä. Ei se tosin helppoa ole ollut. Minustakin tuntuu, että väsymys pahentaa kuvotusta. Toivottavasti ei nyt kovasti käy töissä oksettamaan, koska tiedän, ettei siellä katsota hyvällä uutta raskautta.

Onko täällä sellaisia, jotka on synnyttäneet sekä alakautta että sektiolla, joku jo mainitsikin...? Itseä mietityttää kovasti tuleva synnytys. (En minä mitenkään ajoissa alota... :LOL: ) Esikoisen synnytys ei ollut kovin helppo ja silloin kätilön kanssa oli puhetta selvittää mahdollisuutta sektioon seuraavan kanssa. Nyt en vaan osaa päättä. :| Kumpi lienee pahempi vaihtoehto? Jos joku viitsii kertoa omista kokemuksistaan vaikka yv:llä, olisin kovin kiitollinen.

Eipä taas tämän sivun verran enempää. :LOL: Kirjoitan näemmä harvoin mutta silloin sit senkin edestä!

maviks rv 8+2
 
Sara80, luin että sinulle oli tehty pas, minulla itsellä on sama tilanne ja alussa tuli myös aika paljonkin lähinnä ruskeaa vuotoa. Kysyin asiaa polilta ja se on kuulemma normaalia, koska kohdussa on paksu kalvo lääkkeiden takia. Itse syön vielä zumenonia ja lugeja, aina viikolle 10+6 asti. Joten ei hätää!! Niin ja ruskea vuoto on vanhaa ja siitä ei kannata hätääntyä! Tsemppiä odotukseen!
Meidän laskettuaika aikaistui päivällä neuvolassa, mutta odottelen nyt ensimmäiseen neuvolalääkärin aikaan asti, katsotaan mitä se sanoo. Olotilat vaihtelevat aina kuvotuksesta onnelliseen odotukseen..mahtavia mielialan heittoja!
Kaunista sunnuntaita kaikille!
Kuunlilja 7+6
 
Hauskaa sunnuntaita!

Täällä takana huonosti nukuttu yö ja kamala päänsärky... Vessassa saa hypätä yhtenään ja muutenkin oli kyllä jotenkin uni hukassa.

Mulla on kaksi ensimmäistä alateitse ja viimeisin sektiolla syntynyt. Mä pelkäsin etukäteen sektiota aivan kamalasti ja oisin halunnut synnyttää alateitse, mutta synnytys ei käynnistynyt, kun oli niin aikaiset viikot ja epäkypsä tilanne kohdunsuulla. Toivoisin, että tämän nelosen voisin synnyttää alateitse, vaikka itse paranin kyllä sektiosta suht nopeasti eikä siitä kammoa jäänyt.


 
Moikka kaikille!

Heräsin tänään aamulla vaihteeksi pirteänä hyvin nukutun yön jälkeen. =) Tosin vessaan oli rynnättävä kun vessaramppaukset oli yöllä jääneet väliin. Sitten sainkin hetken makailla sohvalla kun lievä kuvotus iski päälle. Siitä taas oli melkeinpä tyytyväinen olo koska tuntuu taas että on sitä myöten enemmän raskaana. :LOL: Kun sitten sain ruokaa massuun, iski aivan kamala suolakurkkuhimo, ja onneksi niitä oli jääkaapissa. Mietin tässä vaan että paljonkohan noita uskaltaa syödä ennen kuin vatsa alkaa valittamaan... :D

Noista kyselyistä, tradenomin paperit on ja yliopistollakin oon kirjoilla, mutta opinnot on hiukan jääneet töiden takia kesken, töitä teen atk-alalla.

Annastiina69, mulle voi laittaa netin laskurin mukaisen lasketun ajan 25.5. ja esikoista tässä odotellaan kovasti. :)

Mukavaa päivää kaikille! Näyttää että päivästä tuleekin aika kiva, aamulla kun sateli mutta nyt on aurinkoinen ja mukavan näköinen ilma.
 
Tervehdys täältä Savostakin taas!

Kymmenen vkoa tänään täynnä ja usko raskauteen alkanut palata pikku hiljaa. Viime vkolla oli ensimmäinen neuvola. Mies oli mukana ja hyvin meni. Verenpaine aika matalalla, mutta hemoglobiinikin yli 140... Samoin pissat ja muut puhtaat. Ei mitään erikoista.

Töissä olen ollut ja tiukkaa on tehnyt... :/ Eivät tunnu ymmärtävän, että olen väsynyt ja pahoinvoiva. Pitäisi olla koko ajan pirteänä ja touhuamassa. Töihin menot ketuttaa järestään! Vaikka luulisi että naiset ymmärtäisivät äiteinä itsekin millainen olo voi olla! Mutta kai se vaan on niin että nainen on naiselle susi! Minä siis myös lh ja sosionomi opintoja puolitoista vuotta takana. Nyt kuitenkin äippärahoja korotellaan edes vähän perhepäivähoitajana vuororyhmiksessä... Miettinyt kyllä että pitäisikö lähteä ja tehdä keikkaa lähihoitajana... Tienaisi paremmin, mutta kukahan ottaisi raskaana olevan naisen töihin... :headwall: Kiva olla töissä ja käydä halailemassa vessanpönttöä monta kertaa päivässä... Sitten katsotaan pahasti kun koittaa useammin syödä jotain hedelmää yms. ettei se pahaolo pääsisi edes yllättämään...Argh! Vihaan akkavaltaisia aloja!!!

Jokos teillä muuten nimiä mietitty? Yhtäänhän ei ajoissa olla, mutta... :D Meidän entiset lapset v-alkuisia ja tarkoitus olisi tämäkin lapsukainen samalla kirjaimella maailmaan saattaa...

Niin ja osanotto kaikille "tippuneille"... :( Pidetään peukkuja pikaisten uusien plussien tulosta!

Mulla ensimmäisestä tuli se 12 kiloa ja vielä pari niistä jäänyt. Nyt paino tippunut sen pari kiloa tuon oksentamisen myötä! Ja kovin terveellisiä juttuja kyllä mieli tehnyt. Eilenkin tuntui olevan hedelmäbaari iltapalana kun napsin melonia, viinirypäleitä, mangoa yms iltapalaksi... :)
 
Lakritsi, salmiakki
Raskauden aikana kohtuukäyttö (< 50 g/kerta)
Korkea glykyrritsiinipitoisuus

Kerran tämän jo linkitinkin , mutta otetaan uusiksi,
tässä linkissä lista vältettävistä ruoka-aineista:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;10170;10190
 
Annastiina69 Aloitatko sitten lokakuun pinon ja laitat tuon listan ekaksi? Huomenna tosiaan alkaa lokakuu. Melko pitkäksi on jo tämä pino venähtänyt =)

Onneksi päänsärky hellitti, nyt on jo oikein hyvä olo.

Nimistä joku kyseli, meillä kahdella ensimmäisellä alkaa T-kirjaimella etunimi, joten kaikki odottivat myös kolmannelle samalla alkavaa nimeä. Yllätettiin sitten kaikki ja kolmosen nimi alkaa R-kirjaimella. Jokaisella on 4 kirjainta etunimessä, joten varmaan tälle masuasukille tulee myös, etunimeä ei vielä ole mietitty, mutta toiseksi nimeksi haluaisin, siis jos poika tulee, appiukon etunimen. Ja jos tyttö, niin mun toinen nimi ja äitini etunimi tulisi toiseksi nimeksi, anopin toinen nimi kolmanneksi.
 
Sunnuntaita kaikille! Täällä toivutaan vanhempien vierailusta ja otinpa päikkäritkin äsken. Aamu oli taas tyypillinen eli pari kertaa sai käydä yökkäilemässä aamupalan jälkeen, mutta brunssimme ravintolassa olikin sitten rankempi kokemus.. Jouduin hyppäämään liikennevaloissa pois autosta ja oksentamaan oikein vaan kunnolla tienposkeen :/ Siitä saakka olo on sitten ollutkin aikas kamala - niistä viimeksi mainitsemistani pahanolonaalloista ei ole tietoakaan vaan tää on taas tätä kokoaikaista kuvotusta ja ykän pidättelyä. Pe****stä :ashamed: Taas hiipi mieleen ajatukset sairaslomasta, sillä enhän minä vain yksinkertaisesti jaksa tässä kunnossa painaa hommia! No, katsotaan taas aamulla mikä on olo.

Saanko muuten kysyä erästä henkilökohtaista asiaa.. Tuossa aamulla aloin laskeskelemaan, että koskas me ollaan miekkosen kanssa viimeksi pöllytelty täkkejä ja kauhistuin vastausta: siitä on jo monia viikkoja :eek: Tosin hubby on todella ymmärtäväinen eikä painosta mitenkään (ja näinköhän edes minua haluaisi; oksun hajuista vaimoa :LOL: ), mutta jotenkin tuli tylsä olo tuostakin... Mutta kyllä se vaan niin on, että en kestäisi tässä tilassa minkäänlaista "höykytystä", kun laatta lentää vähemmästäkin :x
 
:D Kuka tykkää Serranon perheestä?? Jo kesällä katselin, mutta sarja näköjään kestää pikauusinnankin. Unohdin jopa hetkeksi etovan olon.

Ammattia joku kyseli tuolla aiemmin, olen tai siis olin johdon assistentti (sihteeri, kahvikeittäjä, puhelinvastaaja, laskuttaja ym toimistohommat kuvastaa kyllä kenties paremmin mun hommia) Mieheni on yrittäjä.
Kotiäitinä olen ollut jo seitsemän vuotta ja se ura jatkuu siis. Vakituinen työpaikka kuitenkin odottamassa. Vähän jännittää itseäkin ilmoittaa uudesta tulokkaasta työpaikalle, joskus ensi vuoden puolella sen ajattelin tehdä :whistle:

Lokakuun pinon voisin aloittaa jo tänään iltasella, huomenna taas kiirus päivä. Eli selatkaa sivua aamulla taaksepäin , jos vaikka ehtisi jo tippua.

Meillä olkkarin lattialla ainaskin miljoona pikkulegoa (siltä se ainakin näyttää :headwall: ) ja leikkijät kadonneet kuin tuhka tuuleen, pitänee ottaa nimenhuuto ja käskynjako :D





Carmen, aika hiljaiseloa on täälläkin suunnalla vietetty sen asian tiimoilta, ei vaan jaksa edes ajatellakaan touhuilua. Onneksi mies muistaa ennestään asianlaidan ja muistaa senkin, että kunhan päästään keskiraskauden puolelle, alkaa taas nekin hommat kiinnostaa :)
 
Oltiin just heittämässä sellain 4km lenkki ton esikon kanssa. Aivan ihana ilma, ja kun neiti käveli itekin osaa matkaa, niin saattoi rauhassa käpötellä. Ei uskalla kovasti ottaa, kun ed. raskaudessa heti alko ne huonot voinnit :( Mut rauhallisesti täytyy kuulostella omaa oloa.

On kyselty ammatteja. Olin monta vuotta lähihoitajana vanhusten puolella, mut nyt toista vuotta koulunkäyntiavustajana. Kävin sen oppisopimuksella tos jokunen vuos sitte.

Carmen: Saatiin tyttö päikkäreille, niin sitten ton ukon kanssa vähän hellittiin toisiamma :D
 
Petipuuhista Sellaisella korkeintaan kerran viikossa -tyylillä on meillä edetty toistaiseksi. Välillä ei oo kyllä itellä mitään haluja, mutta toisinaan yllättää itsensäkin ja samalla miehenkin ;) Eiköhän kun enin väsymys jää taakse, ala taas tuokin puoli sujua entiseen malliin.
 
Pikaisesti täällä käymässä.
Pahoittelut kaikille ketjusta pois pudonneille :hug:
ja paljon onnea uusille!
Ensi viikolla ekaan neuvolaan. Hieman jo jännittää.
Väsymys ja pahoinvoinnit olleet melkoisia. Unta riittäisi vaikka kuinka.
Pahoinvointiin on auttanut useasti jotain pientä napsittavaa päivän mittaan, kylmiä hedelmiä, kurkkua, mehukeittoja..
Mun maha on ihan melkoinen. Ei ole aikaisemmilla kerroilla ollut näin kauheaa turvotusta. Montakohan tuolla mahassa myllertää :LOL:

Nyt lepäilemään!

Viikkoja 9+4 :heart:
 
Moikka kaikille! Kiva, täällä on oltu ahkeria.

Pelästytti toi salmiakkirajoitus, mä oon syöny sitä melkein joka päivä! Useimmiten tosin vaan askin, eli ehkä toiv. alle ton 50 g!? En tiennyt että oli noin rajoitettu. Tänäänkin oon pistellyt pienen pussillisen... Jotenkin sitä on tehnyt kovasti mieli nyt raskauden aikana. Mitäköhän se sitten voi aiheuttaa? Nyt kyllä vähennän sitä heti. :ashamed:

Täällä petipuuhat menneet noin kerran/vk, eli hieman harvemmin kuin ennen raskautta (ja varsinkin sillä "yrityskaudella", heh heh). Tuntuu ettei asia oo ollu kummallakaan nyt päällimmäisenä mielessä, mut ite oon sellanen että vaadin vähintään ton kerran viikossa! :LOL:

Mulla on asiakaspalvelualaan liittyvä AMK-koulutus, ja nyt opiskelen toista tutkintoa (kaupallinen) yo:ssa.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Huh!
Käytiin Naistenpolilla (jonka hoitaja tänään käski heti käymään, kun eilen kun soitin, ei olisi mitenkään ottanut sinne käymään). Ompun sydän pampatteli oikein terhakkaasti, ja alkion koko vastasi täysin laskettua ikää. Ihan kaikki ei nkuitenkaan ollut priimakunnossa, sillä kohdusta löytyi iso hyytymä, joka todennäköisesti vuodon aiheuttaa. Lisäksi löytyi 5cm :eek: kysta oikeelta puolelta munarakkulasta. Se ei kuulemma voi olla vuodon syy, mutta vaatii tarkkailua. Lääkäriä hirvitti toi koko, 2cm menis vielä "normaalin" piikkiin, mutta toi on jo aika hurja. Kyllä helpotti nähdä, että kaikki on tällä hetkellä kunnossa. Huomisestahan ei tiedä, mutta ainakaan vielä mitään merkkejä keskenmenon käynnistymisestä ei ollut. Sairaslomaa lekuri kirjoitti koko viikon, ja nyt oli pakko sit kertoa pomollekin. Tuntui ottavan asian ihan hyvin.
Iso Kiitos :hug: kaikille, joilta kannustavia viestejä sain!

Nyt täytyy mennä kehittelemään itsenäisiä tehtäviä opiskelijoille ens viikoksi...
 
Heippa hei kaikille!

maviks Täällä on ilmeisesti käytäntö että jos aiemmin on tota r.diabetestä ollut niin rasitukseen tarvii mennä jo 12 viikon paikkella. Ja toinen kerta sitten vielä sillon 26 viikon paikkeilla. Ka nämäkin sit vaihtelee eri paikoissa. Mä olisin kyllä enemmän kun mielelläni käynyt tuossa rasituksessa vaan kerran.

Mulla on ollut tänään yllättävän hyvä päivä...pahaa ei ole tehnyt kun vaan ihan aamu tuimaan. *tuulettaa*
Mieskin vei mut tänään ravintolaan syömään. On siis kaikin puolin ollut hyvä päivä. =)

Tuosta peiton heiluttamisesta, että meillä mä olen se innokkaampi osapuoli :D Ei siis pahoinvointi tai muukaan häiritse. :LOL:

Tyttöä kun odotin niin neuvolassa sanoivat että mun tarvii syödä kasapäin salmiakkia kun mulla on tosi alhanen verenpaine. En mä kyllä koskaan mitenkään suuria määriä salmiakkia syö, mutta nyt esimerkiksi eilen iski kamala himo ja oli pakko lähteä kauppaan vielä just ennen kuutta. :ashamed:

Muutenkin olen huomannut että mitä vähemmän käyn kaupassa niin sitä parempi....aina alkaa tekemään mieli kaikkea ja isäntäkin jo huolestui että tarviiko meidän ensi kerralla ottaa kahdet kärryt että saadaan kaikki rouvan mieliteotkin mukaan. :LOL: :ashamed:

Nyt tytön kanssa iltapuuhiin ja vlmistautumaan illan tv-ohjelmiin...tulee taas paljon kaikkea joka on pakko nähdä. :D

-Liro ja papu-

 
Sara80:Hyvä kun kaikki on hyvin. Itselläni pahoinvointia tahtoo olla ja koko ajan pitäsi syödä jotain. Joko ensi viikolla menet ultraan? Meillä on ultra ei ensi viikolla vaan seuraavalla.
Kuunlilja: Joko olet ultrassa käynyt ? Minulle tehtiin kans pas ilman lääkkeitä luonnolliseen kiertoon. Nyt 5+3
 

Yhteistyössä