TOUKOKUUN TOIVOTUT

ääh mun teksti katosi savuna ilmaan

onneksi olkoon ihanista uutisista pienitytöntyllero

tervetuloa uudet

täällä jatkuu supistelut toivottavasti ei vaan tulisi pois...kun ei oo ollut pahaolokaan..keskiviikkona ois ultra PELOTTAA kauheesti
 
PieniTytönTylleröinen hienoo et kaikki hyvin!! :heart: Venla-05, oliko sun vauveliini kuinka pieni, kun syntyi niin aikasin? Mun pikku-sisko syntyi aikoinaan vkolla 29 ja oli reilu 1200g. Toivotaan että sulla tää raskaus menis pisemmälle.
 
Ihanaa pieni tytön tylleröinen nyt sitten vaan nauttimaan raskaudesta.

Mulla on tänään ollut niiiin paha olo ettei ole tosikaan, maannut soffalla ja käyny välillä oksentamassa. Otin itseäni niskasta ja ulkoilin lasten kanssa tuossa jokunen aika sitten, nyt ehkä hiukka parempi olo.
Ainoo vaan että pitäisi alkaa tuota ruokaa laittamaan ja pelkkä ajatuskin puistattaa...
Eilen olikin suht hyvä päivä, ja hiukka tuulettelin illalla kun House alkoi että jippii, en ole oksentanut. Sitten siinä ohjelmassa tuli se kohta missä ne kukot? tappeli, oli sitten kait liikaa mun hormoneilleni ja eikun vessaan tunniksi oksulle |O :D

voikaa hyvin ja alkavaa viikonloppua kaikille :wave:


 
Pienihän toi oli. Mut nyt on jo 12kg, ja kaikki meni hyvin :heart:

Meidän mummo kun sai sillon tiedon, minkä kokonen neiti oli syntynyt, otti sokeripussin käteen ja puheli ittekseen, että tästä vielä osa pois :heart: Oliha se suur järkytys koko suvulle, ja niinhän siinä kävi, että meidän puolen suku on pitänyt tota likkaa ihan omanaan. Mun tätikin on sitä mieltä, että on sille kakkosmummo.
 
venla05 on kyllä ollut pieni neitokainen....

pitää koettaa viikonloppuna nyt hieman levätä vaikka olisikin moljoona kohtaa tehtävänä...ja ensiviikolla jos ei helpota jään sairaslomalle...kun pääsisi vaan eteenpäin ja arvatkaapaas mitä toivon että huomenaamuna on pahaolo taas :LOL: :LOL: se kummasti helpottas mieltä..

eilen neuvolassa vähän mietti et oisko raskaus muutamia päiviä edellä kun kohtua kokeili?? Jaa no sekin selviää sitten ultrassa jos siellä viellä eloa on..maha on ainakin kauheen iso jo. aika onneksi tuntuu menevän aika lailla nopeesti sunnuntaina alkaa 8. raskausviikko.
 
Tohtori totesi ultrassa, että "tämä missään ulkopuolella ole, aivan keskellä kohtua, onnea onnea." Olihan se huojentavaa nähdä, että Mytty on siellä missä pitääkin, ja kummasti se tumma pieni pallura siinä laitteen kuvaruudulla mielen herkisti. Kaikki on viikkoihin (5+5) nähden niinkuin pitikin. =) Nyt sitten minullakin hieman tulee rusehtavaa tuhrua, kun nipsaisi papan samalla. Sanoi olevan normaalia, kun raskaana ollessa limakalvot ovat vähän herkempiä. Tulipa nyt sitten käytyä sairaalan ensiapupolillakin.. ja se hyvä, että tuo varhaisultra hoitui vähän tässä samalla.. Jos olisin saanut päättää niin olisin varmasti mennyt sinne reilu viikon päästä ihan omin neuvoinkin, jotta olisi saanut tilanteeseen varmuuden ja sitten olisi varmaan jo sydänkin löytynyt... Mutta nyt näillä tiedoin onnellisena etiäpäin.. - tämä palsta on kyllä aivan huippu. Halaus kaikille ! :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaula:
Tänään siis eka neuvola. Näin pienen pisteen sykkivän ruudulla. Siinä oli pienen pavun ihan pieni sydän. :)
Missä päin Suomea saa neuvolassa ultran??? Minä olen käsittänyt, että täällä Kirkkonummella sitä mahdollisuutta ei ole vaan ekan kunnallisen ultran saa vasta np-ultrassa Jorvissa :/ Eikä kyllä Espoossakaan; siellä kun vielä asustelimme tuon epäonnistuneen raskauden aikaan.

Itselläni on ollut vähän vähemmän pahoinvoiva päivä tänään - ja arvatkaapa mitä johtopäätöksiä olen jo siitä saanut aikaan :ashamed: Aamulla toki tuli oksennus hampaita pestessä (olen vitsaillut miehelle, että tämän raskauden jälkeen minulla ei ole yhtään hammasta jäljellä, kun en pysty pesämään niitä kunnolla ja lisäksi juon jatkuvasti tuoremehua :LOL: ) ja bussimatkan päätteeksi piti yökkäillä tienposkessa, vaikkei oksua sitten tullutkaan.

Onko muuten joku osallistumassa omakustanteisesti johonkin sikiöseulaan tai jopa istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon? Minä soitin tänään yksityiselle lääkäriasemalleni ja tiedustelin hieman aiheesta. Kuulemma pelkkään ultraan perustuva niskaturvotuksen etsiminen löytää Down- tapaukset 50-60%:ssa tapauksista, kun seerumiseula+ultra seuloo jopa 90%:a tapauksista. Vaikka ei tuo Down mielestäni ole mikään "pelättävä asia" - sehän ei kuitenkaan ole missään nimessä vakavammasta päästä oleva kromosomipoikkeama! Lähinnä minä pelkään niitä "todella vakavia" poikkeavuuksia ja istukkabiopsiassa tai lapsivesipunktiossa saisi sitten selville [/i]kaiken..
 
Täälläkään ei ole neuvolassa ultraa, mutta naapurikunnista löytyy eli jopa joka kerta kurkataan vauvaa ultralla.. Mulla ei ole tarkoitus muita seuloja tehdä kuin nuo ultrat ja veriseula, mikä siis neuvolassa otetaan.
 
Moi taas,

ihanaa Pieni tytöntylleröinen ja Puliina että kaikki vaikuttaisi olevan hyvin!!

Täällä vointi ei tänään ole ollut paha, mutta väsymys tuntuu voimistuvan...

Tsemppiä odotteluun kaikille! :)
 
Omaa napaa röyhkeästi... :ashamed:

Mulla tuli eilen tummanruskeaa,lähes mustaa vuotoa hiukan,sen verra että säikähdin kunnolla.... iltaa myöten vaaleni ja muuttu sellaseks beigeks. Aamulla vielä valkovuodossa rusehtava sävy,mut nyt alkas oleen normaali. Viikko sitte tuli kans aavistus rusehtavaa,mut silloin loppui samantien.

Olen niin peloissani,että masussa ei oo kaikki hyvin ja vasta 8.päivä ultra....
Jos jollain kokemuksia,niin kertokaa ihmeessä :ashamed:
 
Repa, oon kyselly tosta ruskeesta vuodosta ultrassa lääkäriltä ja neuvolassa. Ei mitään hätää vasta kun muuttuu punaiseksi ja tuoreeksi vereksi. Ja jos tulee kipuja. Ja onhan nyt tapauksia täälläkin, ettei sittenkään ole mitään hätää. Tuo sun kuulostais vanhalta vereltä. Sitä kuulemma ihan normaalisti voi valua kohdusta pois. Tiedän tunteen kun säikähtää...ite säikähdän pienimmästäkin. Uskon kuitenkin että kaikki sulla hyvin! :heart:
 
minä ainakin osallistun....osallistuin myös esikon aikana...En tiedä kummin parempi...jokainenhan sen kohdallaan tietää :)

pitäisi koettaa lähteä nukkumaan mutta kun pyörii vaan mielessä se hemmetin tyhjiöpakattu apetin graavilohi ja listeria..voi minua damia kun olen tyhmä :headwall: :headwall: :headwall: Pitää nyt tämmönen moka tehdä. Keskiviikkona aion kyllä lääkriltä kysyä jos vaikka sittten ottaavat verikokeen tai jotain. Onkohan sikiöllä mahdollisuutta selvitä jos olen moisen taudin itselleni saanut hankittua?
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Soitin neuvolaan ja sain ekan ajan vasta 18.10. Olen mietiskellyt varhaisultraa, mutta teen varmaan niin että odottelen tuonne neuvola käynnille. Ultra tehdään varmaan sitten viikolla 12.

Ihana kuulla hyviä uutisia PieniTytönTylleröinen ja Puliina! :flower: :)

Itsellä samanlaisia oireita kuin aikaisemminkin. Illalla väsy iskee viimeistään kymmenen aikaan niin että on pakko mennä nukkumaan tai nukahtaa seisaalleen. :whistle: Päikkärit tulee yleensä nukuttua heti kun töistä on päässy ja saanut mahaan jotain murkinaa. Ja pissattaa jatkuvasti. Yölläkin tulee välillä heräiltyä ja rampattua vessassa. Paha olo ei onneksi ole pahasti iskenyt, välillä vähän kuvottaa ja aamulla syön enemmänkin tottumuksesta kuin sen takia että olisi nälkä tai tekisi ruokaa mieli. :p :D Nyt siis 6+3 menossa.

Ihanaa kun viikonloppu alkoi!! Saa ottaa rennosti ja nukkua päikkäreitä siihen aikaan kun tekee mieli. =)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ens viikolla sitä onkin sit jo lokakuu. :)
 
Poika04, vielä tosta graavilohesta. Älä pode turhaan huonoa omaatuntoa, eikö noissa riski ole tosi pieni... :) Ja aina voi lohduttautua tiedolla että naiset on vuosisatoja lapsia saaneet ja syöneet mitä parhaimmaksi ovat nähneet, vaikka ei oo ollut listeriavaaroista mitää tietoa aikaisemmin. Vaikka tiedän kyllä tunteen, kun saa itsensä vaikka ihan neuroottiseksi kun miettii omia tekemisiä tai tekemättä jättämisiä mitkä voi vaikuttaa. Kai se hermoilu ja huolehtiminen kuuluu tähän äidiksi valmistautumiseen. :D
 
Poika04, vielä tosta graavilohesta. Älä pode turhaan huonoa omaatuntoa, eikö noissa riski ole tosi pieni... :) Ja aina voi lohduttautua tiedolla että naiset on vuosisatoja lapsia saaneet ja syöneet mitä parhaimmaksi ovat nähneet, vaikka ei oo ollut listeriavaaroista mitää tietoa aikaisemmin. Vaikka tiedän kyllä tunteen, kun saa itsensä vaikka ihan neuroottiseksi kun miettii omia tekemisiä tai tekemättä jättämisiä mitkä voi vaikuttaa. Kai se hermoilu ja huolehtiminen kuuluu tähän äidiksi valmistautumiseen. :D
 
Huomenta!

summer81 kyseli noista seuloista, aion ottaa ne, mitä neuvola tarjoaa. Edellisessä raskaudessa kävi tosi niin, että verikokeet otettiin ennen ensimmäistä ultraa ja sitten ultrassa selvisi raskauden olevankin vähemmillä viikoilla. Soittivat sitten sieltä, missä ne tutkitaan, että tulee turhaan kutsu lapsivesipunktioon. Eli olivat saaneet uuden lasketun ajan ja sen jälkeen riski oli pienempi... Onneksi soittivat, olin kotiin just töistä tulossa ja kirje olikin odottamassa.

Täällä sama jatkuu eli ei mitään uutta auringon alla. Väsymys ja pissaaminen ainoat oireet oikeastaan. Odotan kyllä kovasti sitä np-ultraa, että pääsee näkemään, että masussa todellakin on joku.

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

 
kiitos tupuna =) Joo mä ajattelin et nyt pitää vähän rauhoitella itteäsä ja jos jotain oireita tulee niin sit hermoilen.( ainakaan viellä ei mitään erikoista näkyvissä) kysyn sitten keskiviikkona lääkäriltä et mitä mieltä se on..Uskokaa tai älkää mä kuulun yleensä näihin ei höyröttäviin ihmisiin taitaa mun hormoonit viskata pahemman kerran..Ei varmaan sillon 80 luvulla kun mua on venattu niin oo äidit ihan joka suupalaa miettinyt.. =)

Tänä aamuna ei muuten ole supistellutkaan kun poika oli niin ihana ja antoi äidin laiskotella sängyssä kun katsooi pikkukakkosta.

Mulla ois tänään kaverin synttärit illalla mitähän laittas päälleen ettei maha heti näy....Hmm...ja kattokaas kun sattui niin että just nyt mulla on lääkekuurikin päällä :kieh: :kieh:
 
Heippa kaikille Toukokuun toivotuille! Onpa teitä täällä paljon!

Aloitin tämän ketjun, kun testi näytti plussaa, mutta keskenmeno (joka paljastui kohdunulkoiseksi) muutti ilon suruksi.

Mutta nyt olen taas plussannut, rv on kai 4+4 ja la kesäkuun alussa. Ainakin minun kohdallani piti paikkansa, että keskenmenon jälkeen keho on otollisessa tilassa uudelle raskaudelle.

Kaikkea hyvää odotukseenne :hug:
 

Yhteistyössä