Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

RvaRuusu, laita vaikka mulle yksityisellä viestillä linkki profiiliisi :)

Täällä kaikki ok, en ole jaksanut kirjoitella, kun tuolla fb:ssä tulee roikuttua enimmäkseen..

Pitkä odotus on vielä ultraan, melkein kolme viikkoa.. Mutta sitten ollaan jo 10+ reilusti :))

edit. Katsoin tuota listaa ja mulla ei siellä lue se oletettavissa oleva TYKS :)

edits vielä. Eikä edes la-arviota 26.5! :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia monilla täällä:) :)
Rutistus surullisia uutisia saaneille!!

Täällä aika tuntuu matelevan, mäkin haluan jo siihen np ultraan..
Täällä aika normi olo, vähän jotkut hajut ottaa nenään, nännit arat mut siinä melkein kaikki oireet ni vähä jännittää vaik ar-ultrassa käyty ja siel kaikki hyvin..

Teiltä konkareilta haluaisin tiedustella, osallistuitteko aikaisemmissa raskauksissa perhevalmennukseen? Oliko kannattava?

Mukavaa viikonloppua

Viivimamma + aarre 8+4
 
Weluwelle pahoittelut! :hug:

Tipe Toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin! Ja jaksamista tiedon odottamiseen!

No on se hyvä, että sitä äidinmaitoa otetaan vastaa. Kuulostikin niin kummalliselta, että se ei kelpais mihinkään. Minäkin mielelläni luovuttaisin maitoa, jos sitä tulee paljon ylimääräistä.

Tänään kävin siellä sokerirasituksessa. Eikä se musta kovin kamalaa sit ollu. Se sokerilitkukin oli must ihan hyvän makusta, kun oli niin kylmää. Ja kirja kun oli mukana, niin ei aikakaan käyny pitkäksi. Ainoo oli, et oli nälkä, mut pääshän sitä sit sen jälkeen syömään.

Tiiti* 12+0 *iso POKS* :heart:
 
Oi voi kun jännittää! Tiistaina on nyt vihdoinkin ultra, en yhtään malta odottaa :) Jotkut olivatkin jo 10+x -viikoilla ultrassa, eli ihan turhaan harmittelin että on liian aikaisin. En ole oikeastaan enää osannut jännittää sitä, onko siellä jotain vai ei. Jos ei ole, niin sitten ei ole. Tässä on niin vähän yritystä takana (ja ikääkin vielä jäljellä :D) että kyllä sitä vielä ehtii. Mut toivotaan nyt kuitenkin, että pieni pötkylä löytyy! Monella muullakin on ensi viikolla ultra, toivotaan nyt kaikille hyviä uutisia :flower:

Joku kyselikin jo perhevalmennuksista. Terkkari sanoi meille että vuodenvaihteessa alkaisi meidän ryhmä, mutta voisi olla hyvä mennä jo aikaisemminkin. Yhtään en älynnyt kysyä tarkemmin että mistä on kyse :D Oletteko muut käyny, mitä olette tykänneet? (ja jos on turkulaisia, niin kuulisin etenkin heidän mielipiteitä, jos vaan kehtaavat kertoa).

Huomenna on todellinen testi kun näen perhettäni ja muutamaa kaveriani. Saa nähdä selviänkö jäämättä kiinni. Tuota turvotusta kun alkaa jo olla... Tänään piti käydä ostamassa D-kupin liivit, kamalan isot kun on tottunut sopuisaan B-kuppiin.

Hauskaa viikonloppua kaikille, jännäillän yhdessä tulevien viikkojen uutisia!
 
Iltaa täältäkin jokaiselle!

mukava lukia miten moni on saanut ihania uutisia ja iso halaus niille jotka ovat saaneet huonoja uutisia<3

itse olen nyt nauttinut täysillä siitä että pahoinvointi on vähän jo hellittänyt ja on vain enään aamulla oksenteluja. Ensimmäiset piparitkin piti paistaa kun ei malttanut odottaa myöhempään;)

Tiistaina olisi se kauan odotettu toinen neuvola, toivottavasti kaikki on vielä hyvin. Silloin viikkoja on melkein 1:0)

Hyvät illanjatkot ja viikonloput kaikille!

attol- & pikkuinen aarre 10+1<3
 
Sateista perjantai-iltaa!

Tuleepa nyt paljon ultra-kuulumisia, onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower:

Neuvolakäyntien määrästä, meidän neuvolassa ne on n. kuukauden välein uudelleensynnyttäjilläkin, ja lääkärintarkastuksia kolme. Eli seuraava aika mulla on lääkärille rv 9 ja samalla käyn myös terkalla. Sitä seuraava nla tulee rv 15-16 ja sen jälkeen oiskin rakenneultra :)
Kurjaa, että joillekin on osunut kovakouraisia lääkäreitä :( Inhottavaa, jos joutuu jännittämään koko ajan seuraavaa liikettä. Mun gynellä, joka siis tekee myös raskausajan tarkastukset, on aivan unelmahellät kädet.

Perhevalmennusta täällä oli tarjolla ensisynnyttäjille muistaakseni neljän kerran juttu. Mulla oli työvuorot sellaiset, että en päässyt kuin yhdellä kerralla ja mies oli armeijassa vielä silloin, ei päässyt kertaakaan mukaan. Synnytyssairaalaan käytiin tietysti tutustumassa ennakkoon.

Meidän lapsilla on ikäeroa n. 3 vuotta.

Saanko AnnaPauliina udella, mitä sinun edellisessä synnytyksessä tapahtui, kun tarvittiin noin iso verensiirto? :O

Ihanaa Kristiin, minäkin odotan jo innolla ekoja liikkeitä :heart:

Onneksi Amonin piskuisella oli kaikki hyvin verenvuodosta huolimatta! Ei ole kyllä itsellä kokemusta tuollaisesta, enkä muista kuulleeni keltään muultakaan mitään kirkkaasta nesteestä...

Voimia -Tipe-lle, toivottavasti kaikki on hyvin seuraavassa ultrassa!

Pahoittelut ja kovasti jaksamisia Veluwelle! :hug:

Mulla ei vielä ole joulumieli iskenyt, tosin korttiaskarteluja olen vähän miettinyt. Mutta Halloweenin viettämiseen valmistaudutaan kovaa vauhtia :D Loman aikaan meinasin laittaa viimeiset kummitukset ja muut paikalleen. Meillä siis on ensi viikko syyslomaviikko ja mieskin pitää lomaviikon, ihanaa!

Cherrie_ 8+1
 
Tänne on tullut ihan hirveästi tekstiä. Kaikkea en jaksanut nyt lukea. Täällä murehditaan nyt vuorostaan. Mulla tuli tänään töissä verta pyyhkiessä sitä oli jonkun verran ja hiukan hyytymistä joukossa. Mitään kovia kipuja ei ole ollut. Pientä menkkamaista särkyä mahassa ja selässä. Mihinkään en ole yhteyttä ottanut vielä. Huomen aamulla soittelen ja kyselen lisätietoja. Voi olla että käskevät odottaa torstaihin kun silloin olisi np-ultra. Mulla kyllä todettiin silloin ar-ultrassa se isohko kysta. Toivon nyt vain että tämä liittyisi siihen ja että pikkuisella olisi kaikki hyvin. Mua itkettää vähän väliä kun ei tiedä mitä ajatella. Onko kellään kokemusta kystan puhkeamisesta?

Anteeksi oma napaisuuteni, tulen myöhemmin kertomaan miten tässä käy.

Janlind 12+3?
 
Huomenta.

Liikkeiden tuntemisesta: kaivoin vanhat raskaus päiväkirjat esiin,ja esikoisesta olin rv 16 tuntenut jotain,mutta varmasti rv18,toisesta rv15 ja kolmannesta rv 13 ja kunnolla rv15:heart:

Eilen tuli sitten kerrottua omilla vanhemmille ja minun siskolle uudesta raskaudesta,iloisen yllättyneiltä vaikuttivat:heart:Ja äiti heti muistutti,että en saa nostella painavaa yms...,vaikka alussahan tässä vasta ollaan:DJotenkin helpottunut olo,kun ei ainakaan heti tullut kauhistuneita/järkyttyneitä kommentteja:DKovasti jännitin,kuinka äiti asian ottaa,kun jo nelonen tulossa;)

Tyttö menee taas tänään ratsastamaan,saa nähdä kuinka taas tulen siellä nuhaiseksi:|

Terkkari ei sitten eilen soittanut,soittas nyt sitten maanantaina:|

petronella ja toukosalaisuus 8+3:heart:
 
Hyvää huomenta ja viikonloppua toukolaiset!:)

Tsemppiä heille, keillä on jännät paikat erinäisten vuotojen yms kanssa. Toivotaan, ettei meistä enää kukaan putoaisi joukosta :heart:

ja onnea taas jälleen kerran hyviä ultrauutisia saaneille!

Ja sitten omaa napaa. Mä laitan nyt tännekin eli sokerirasituksesta selvittiin ehjin nahoin ja tosiaan ei mua ne neulat kammottanu (kumma kyllä), mut itku tuli sitä litkua juodessa jostain ihan itestään eli lapsuudentraumat puski sieltä ja labratyöntekijäkin hymyile mulle, että oon vähän hassu kun alan itkemään sokerivettä juodessa et yleensä ihmiset panikoi niitä neuloja :D

Saatiin myös kämppä eli yksiöstä kolmioon muutto on edessä ens kuussa, oon niin onnellinen :) Käytiin eilen tekemässä visiitti alueella ja odotan kyllä niin innolla et pääsen laittamaan kotia kuntoon!

ja syy, miksi olen vapaa päivänä tähän aikaan hereillä on kirpputorit. On pitäny ties kuinka monta vuotta käydä ja aina on vaan uni tai työt vieny voiton. Nyt nappasen itteäni kerrankin niskasta kiinni ja meen tekemään löytöjä, ainakin toivon mukaan!

syysterkuin, Simppu ja 13+3
 
Mulla esikoisesta tuntui liikkeet varmasti rv15+ ja masun päälleasti näkyi jo rv18 toisesta ja kolmannesta liikkeet on alkaneet tuntua rv13+ eli varmaan kuukauden päästä saan alkaa bongaileen liikkeitä jos kaikki hyvin menee :heart:
 
Täällä oireet on jo vähentyneet, enää tulee etova olo jos ei syö säännöllisesti ja mielialan vaihtelut jatkuu..

Ostin viime viikonloppuna dopplerin ja en ole löytänyt sillä sydänääniä, tietääkö joku mistä niitä pitäisi etsiä? Nyt siis viikkoja 10+3.
Pelottaa kamalasti kun oireet tosiaan vähentyneet ja sydänääniä ei löydy, tiedän kyllä että välttämättä niitä ei vielä löydykään.

Np-ultra on ensi viikon torstaina, tuntuu että aika vaan matelee: / Ja miettii jo valmiiksi sitä jos kaikki ei olekaan hyvin niin uudessa yrityksessä voi mennä taas monta vuotta. Täällä on tullut jo huonot uutiset niin monelle, suuren suuret pahoittelut niistä!

Tsemppiä kaikille ja ihanaa viikonloppua!

Henskula 10+3
 
Janlind, yleensä munasarjakysta puhjetessaan vuotaa vatsaonteloon käsittääkseni, ei niinkään emättimestä ulos. Mutta ilman muuta kuulut päivystykseen, mene ihmeessä käymään, luulisin että laittasivat sut gynen päivystykseen käymään. Itehän vähän niinkun alalla olen niin luulisin näin...Tsemppiä :hug:

Liikkeistä, esikoisella tuntui varmuudella 18+0, kuopuksella 14+0 ja nyt on viikon ajan tuntunut jotain, ja siis taas 14+0 varmuudella <3 Esikoisesta tuntuu monesti siksi myöhempään, ettei vielä tiedä niin että mitä kuulostella ja mitkä on niitä liikkeitä.

Kristiin 14+2
 
Huomenta kaikille :)

Täällä odotellaan esikoista syntyväksi 20.5.2013. Nyt viikkoja on siis koossa 9+5. Olin kesällä ensimmäistä kertaa raskaana, mutta se toukka meni kesken... elokuussa yhdet menkat ja sitten osui ja upposi taas :)

Tällä viikolla käytiin neuvolassa ja lääkärin huone oli vapaana joten neuvolatäti kysyi josko haluaisimme vilkaista masuun ja tottakai halusimme! Sieltä löytyi yksi pieni papunen ja sydän hakkasi aivan vimmatusti. Olihan se aivan upea näky :)

Pahoinvointia ei ole ollut, nälkä ja jano on koko ajan, töissä huomaa että väsyttää aiempaa enemmän ja rinnat on huomattavasti kasvanut sekä vyötärö on turvoksissa..

Ensimmäinen varsinainen ultra on vasta kolmen viikon päästä, joten siellä varmistuu vielä tuo LA..

Listaan voisi laittaa pikkuhyrrä, 25, 1., 20.5.2013, TAYS
 
Mites sinne Toukokuun toivotut 2013 - ryhmään Facebookissa oikein löytää? Jonkun ihmisen varmasti täältä hyväksyin äskettäin kaverikseni, mutta en hänenkään sivujen kautta löytänyt tietä tuonne ryhmäämme. Tupasvilla ja mutukka rv.8+2
 
Cherrie Itseasiassa tuo verenvuoto ei tullut synnytyksen yhteydessä, vaan viikko sen jälkeen. Synnytyksessä opiskelija katsoi istukan ja totesi sen olevan ok, kokonainen ja siisti. Kaikki meni sairaalassa hyvin, jälkivuoto oli normaaalia ja oikeastaan aika niukkaakin seuraavan viikon. Tasan viikko synnytyksestä istuin yöllä kotona sohvalla imettämässä vauvaa, kun tunsin lämpimän holahduksen housuissa, ihan kuin olisi vedet menneet. Verta tuli ihan valumalla. Soitettiin ambulanssi ja suoraan synnytysvastaanottoon. Muutamat tutkimukset tehtiin, ultra ym ja sitten kiireesti leikkaussaliin.
Todettiin, että istukka ei ollutkaan irronnut kokonaan. Osa oli vielä kiinni kohdussa ja päälle oli tullut hyytymä, joka oli viikon tukkinut vuodon. Nyt hyytymä oli irronnut ja iso suoni oli auki ja vuosi kohtuun.
Vuotoa ei meinattu saada tyrehtymään, tarvittiin kaksi peräkkäistä nukutusta, kolme kaavintaa ja hormonihuuhtelu. Verta annettiin 11 pussia, käytännössä koko verimäärä meni vaihtoon.Ja touhussa meni 9 tuntia.
Ihan hilkulla oli, ettei tilannetta yritetty vakauttaa kohdun poistolla ja suonen tamponoinnilla.
Tämä olisi voitu välttää, jos istukka olisi tutkittu kunnolla ja huomattu, että osa puuttuu!!! Lääkärien mukaan vain huonoa säkää, ei ole mitenkään todennäköistä, että toistuu.Istukka ei ollut mitenkää läpikasvanut, irronnut vaan huonosti.

Kaikki kolme synnytystä ovat muuten sujuneet hyvin ja nyt vajaa vuosi tapahtuneen jälkeen odotan neljättä, la5/13. Tietysti vähän hirvittää, mutta tällä kertaa vaadin kyllä ultrauksen ym, ennen sairaalasta kotiin lähtöä. Pelkopolin kautta ainakin kuulemma pääsen toiveitani esittämään.

Tuo verensiirto aiheuttaa ylimääräisiä verikokeita. Niissä seurataan vasta-ainemuodostusta.Näitä RH+ ja - juttuja.
 
Viime yönä mun miehen veljen vaimo synnytti pojan ja sektioon se sitten lopulta meni. Poika synti 03.20. Tänä aamuna äidin verenpaineet romahtivat ja just kuulin, että uuteen leikkaukseen vaan kun oli jääny istukanpala kohtuun ja vuosi siellä. Ei todella meidän naisten viikko tällä viikolla..
 
Täällä oireet on jo vähentyneet, enää tulee etova olo jos ei syö säännöllisesti ja mielialan vaihtelut jatkuu..

Ostin viime viikonloppuna dopplerin ja en ole löytänyt sillä sydänääniä, tietääkö joku mistä niitä pitäisi etsiä? Nyt siis viikkoja 10+3.
Pelottaa kamalasti kun oireet tosiaan vähentyneet ja sydänääniä ei löydy, tiedän kyllä että välttämättä niitä ei vielä löydykään.

Np-ultra on ensi viikon torstaina, tuntuu että aika vaan matelee: / Ja miettii jo valmiiksi sitä jos kaikki ei olekaan hyvin niin uudessa yrityksessä voi mennä taas monta vuotta. Täällä on tullut jo huonot uutiset niin monelle, suuren suuret pahoittelut niistä!

Tsemppiä kaikille ja ihanaa viikonloppua!

Henskula 10+3
Olen kuokkimassa teidän ketjussa ja vastaan omasta puolestani:

Itsellä oireet helpottivat vkoilla 10. Sydänääniä en saanut kuulumaan, olin kyllä nähnyt pienen ultrassa 7+9. Np-ultrassa kaikki ok, ja äänet sain kuulumaan selvästi n. 14 viikolla. Eli eipä ne aina kuuluu 9-10 viikoilla, niin kuin monet sanovat. Odottele rauhassa, jollei mitään syytä muuhun ole :)
 
AnnaPauliina, mulla on myös luultavasti tässäkin raskaudessa noita Rh+ ja - juttuja. Minulla oli ennen 4. lasta keskenmeno ja vuosin ihan hurjana, ja verensiirto piti tehdä, luulen että se on nytkin sitten edessä se verikoe rumba :)

RvaRuusu
 
Moikka,
Pääsisikö mukaan ketjuun!? Ikää 32v. Toista lasta odottelen nyt viikoilla 8+6, laskettuaika 26.5.2012 ja synnytyspaikka jossakin hyks-alueella. Olen aiemmin kirjoitellut clomittarien puolella, sieltä ei taida olla nyt ketään? Meillä oli jo ultra johtuen tosta yritysten avustuksesta ja oli mahtavaa kun näki pikkuisen ja näki sydämen väpättävän. Tämä raskaus on totaalisen erilainen kuin edellinen- joten oliskos nyt pojan vuoro :) ?
 
Mites sinne Toukokuun toivotut 2013 - ryhmään Facebookissa oikein löytää? Jonkun ihmisen varmasti täältä hyväksyin äskettäin kaverikseni, mutta en hänenkään sivujen kautta löytänyt tietä tuonne ryhmäämme. Tupasvilla ja mutukka rv.8+2
Heipsan.
En tiedä varmalla kyllä nyt mitä ryhmää tarkoitata. Mutta me ollaan Fb:ssa Toukokuun toukat. Jos olet hyväksynyt kaveripyynnön niin sen jälkeen sinut kutsutaan ryhmään. Muatta itse sitä et löydä koska on salainen.
 

Yhteistyössä