Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Onnea jälleen viimeisimmille vauvautuneille :) (sydän jota en tällä puhelimella saa laitettua tähän) olin jo viime yönä melko varma että lähtö tulee.. reilu 2h supisteli 5-10 minuutin välein ja maha valahti jotenki alas ihan yhtäkkiä, mutta höpöt.. nukahdin kuitenkin supistuksista huolimatta, olivat pääsääntöisesti vielä niin kivuttomia ja iisejä. Muita oireita tässä lähiaikana ei nyt sitten olekkaan ollu. Kuinkahan kauan tää lapsirakas vielä tuolla kellii :eek: kohdun suu oli jo viikolla 34 sen verran pehmeä ja sormelle auki, että meinasi lääkäri synnytyksen tulevan ennen laskettua aikaa, silläkin vähän jo toiveita elätellyt et josko jo viimeistään nyt.. mutta ei auta kun odotella. Tsemppiä ja pitkää pinnaa kaikille loppumetreillä kärvisteleville!

kaksihärkää 39+2
 
Neuvolassa kaikki kunnossa.
Paineet hieman noussut mutta sanoi johtuvan supistelusta mitä nyt koko päivän ollut. Kovaa paineen tunnetta ja mahan kovettumista.. Epämiellyttävän tuntuista muttei kipua.. Noin 10min välein, liikkeessä ollessa vähän harvemmin.

Kovasti yritti täti kannustaa ettei tiedä vaikka tänään jo lähettäis. Mutta ens ti äpolille yliaikais kontrolliin ja nyt sitten lupaili, että viimestään ens viikon lopulla on vaavi sylissä. Minä kun kirosin jo olevani kesäkuussakin kasassa tällä menolla :D

Hieman rupes toisaalta jännittämään :D

Muutaman yön nyt paremmin saanut nukuttuakin :)

mintssi ja rinsessa 40+5
 
Täälläkin neuvolareissu sujui ilman yllätyksiä. Tai no, hienoinen yllätys oli se, että paino oli laskenut 1,3 kg viikon takaisesta, vaikka turvotusta on nytkin. Ihan hienoltahan se tuntuu, kun sf-mittakin oli kuitenkin kasvanut ja terkka sanoi, että hänen mielestään se aiempi pikkuinen vauvan painoarvio on tosiaan ollut virhe.

Streptokokki testi ei tosiaan kuulu helsingin ja uudenmaan alueella testeihin, ellei ole erityistä syytä epäillä testin tarpeellisuutta. En sitten alkanut asiasta haastamaan, luotetaan siihen, että asia on jossain harkittu näin hyväksi.

Väsymys on ihan kamala ja hiilarihimossani vetelin äsken kasan jäätelöä ja suklaata. Saa nähdä, kuin hyvin pysyy tuo ylpeyttä aiheuttanut painonlasku :headwall:
 
huhu.. 4,5min välein.. kestoltaan 45-70s.. Kauanhan tässä odottelis vielä ennenkun soittelis eteenpäin..
Kumma napsahdus kuulu yhen supistuksen aikana ja johan tuli kipuilua sen jälkeen näihin mukaan. muttei muuta merkkiä.. Meinaakohan se sittenkin tulla ulos omin avuin :D

Ja Onnea Marjuska_ :flower:
 
Paljon onnea Marjuska, avantasia ja kaikki muutkin vauvautuneet! Onkohan mintssi synnyttämässä? Täällä taustalla kyllä tiiviisti seurataan keskustelua, vaikka itse harvemmin tuleekin kirjoiteltua.. Noita synnytyskertomuksiakin on tosi kiva lukea!

Täällä on la tasan viikon päästä, mut eipä vielä näy merkkejä synnytyksestä. Harkkasuppareita tulee aika paljon, mut ei juuri kivuliaampia. Lääkärissä kolme viikkoa sitte oli kohdunsuu jo pehmennyt ja vauva alkanut kiinnittymään, et kyllä siellä onneksi jotain on tapahtunut :) Tänään neuvolassa kaikki ok ja pää ei kuulemma juuri heilu. Seuraava neuvola kahden viikon päästä, mut toivottavasti on tilanne muuttunut siihen mennessä! Minäkin kyselin neuvolassa streptokokista, mut tosiaan täällä Hgissä sitä ei testata ellei ole jotain epäilyä..

Olo on ihan hyvä, oon jaksanu siivoilla, käydä kävelyllä ja eilen käytiin Ikeassakin ilman mitään vaikutuksia :D Eli odotellaan vaan.. Tsemppiä muillekin odottajille!

aoko 39+0
 
OnneaMarjuska ja avantasia nyyteistä! Ja Mintsille tsemppiä synnytykseen!

(.) Täällä supistelee kiitettävän kovasti, mutta ärsyttävän harvasti! Kundi myllää ja myllertää siihen malliin, että olen varma, jotta multa murtuu vielä lantio. Uhkasin ukonkin heittää pihalle, kunnes synnytys käynnistyy, kun ei voi edes ohi kävellä ilman, että toinen on heti lähdössä synnyttämään :D Mies on ihan koko päivän odottanut, että tulisi lähtö ja se on raivostuttavaa...varmaankin siksi, että itse odotan samaa, tosin kauhun sekaisin tuntein.

No nähtäväksi jää mitä tää yö tuo tullessaan. Varmaankin vaan univelkaa.

Joosukka ja MM 39+0
 
Onnea avantasia ja Marjuska!

Tänään onkin sitten taas sellainen päivä, ettei missään tunnu... Yön nukuin taas kokonaan yhtä vessareissua lukuunottamatta, eilen kävin koiran kanssa kahdesti reilun ½h lenkin. Limatulppaa on hitusen tullut, mutta siinäpä se. Ei supistelekaan, kuten eilen aamulla.

39+2
 
Onnea Marjuska ja Avantasia! - Taisi Avantasialla asiat edetä aika haipakkaa eilen iltapäivällä?

Täällä tuntui aamulla alkaneen taas uusi "päiväni murmelina" - eli ikäänkuin sama päivä alkaisi aina vaan uudelleen. Herään koviin selkä ja lonkkakipuihin, kamppailen ylös ja kärvistelen mitättömissä pikkupuuhissa koko päivän kunnes onkin taas aika mennä nukkumaan. Mitään supistelua tms. ei ole ollut kohta pariin viikkoon.

Ihan hienoa tietty, että ehdittiin jo hiukan kotiutuakin tähän uuteen kotiin ennen vauvan syntymää. Olisi ollut kauheaa etsiä tavaraa muuttokuormasta kun vauva olisi vaatinut jatkuvaa huomiota ja oma motivaatiokin olisi ollut kokonaan siinä vauvan hoidossa.

Tänään onneksi vatsa tuntuu taas olevan alempana ja kireyttä tuntuukin erityisesti tuolla alavatsan ja nivusten pehmeissä kudoksissa. Olisiko se jo merkki jostakin??? Tosin hiukan jo kyllästyttää tää merkkien bongailu. Tuntuu kuin olisi ihan epätoivoinen ja yrittäisin suunnilleen horoskoopista päätellä koska vauva syntyy :stick:

Niin ja eihän niitä viikkoja ollut vasta kuin 38+2.
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Yhä sairaalassa...meillä onkin ollut takkuileva alku yhteiselle elolle. Tyttö oli niellyt lapsivettä niin paljon, että voi ensimmäiset pari vuorokautta todella huonosti. Oksenteli runsaasti ja oli hyvin apaattinen ja nukkui koko ajan. Tämän myötä on syöminen lähtenyt todella huonosti liikkeelle. Paino laskee yhä, joten nyt siirryttiinkin sitten tissin lisäksi pulloon, joten istun täällä ahkerasti pumppaillen :-(
Kotiin tekisi jo niin kovasti mieli!

Flowerpower85 ja Möttönen
 
Flowerpower Tsemppiä sinne! Mun toiseksi vanhin teki samaa, eli veti lapsivettä henkeen ja oli sitten muutaman vuorokauden saamassa happea ym. Oli kyllä hurjaa, kun samassa paikassa oli keskosia, jotka olivat jo 3kk vanhoja, mutta pienempiä, kuin mun sumopainija muksuni, joka oli nelikiloinen makkaramanta :D

Minttumaari Ihan kuin olisit kirjoittanut mun näppäimistöltä. Tosin sillä erolla, että mulla niitä suppareita aina välillä tulee ja toivo nousee ja sitten tullaan rytisten alas.

(.) Ihana tuo mies, kun se on niin symppis välillä :D Soitteli aamulal taasen aj kyseli, tosin varovasti, että josko jotain merkkejä olisi ilmassa. Purin sitten turhautumistani ja sanoin, etten enää oikeesti edes halua synnyttämään, tekis mieli perua koko homma :D

Onneksi mieli on nyt vähän postiivisempi, kun käytiin tuon pienimmän kanssa uudella pyörällä ulkoilemassa ja laitoin makkarin järkän uuteen uskoon sekä touhuan nyt eteisen kimpussa. Tulee parempi fiilis kun touhuaa. Ja mikä parasta, ei muista kytätä kaiken maailman varpaan vihlomisia alkavan synnytyksen merkeissä :D

Joosukka ja Minimuru, joka ei ymmärrä omaa parastaan ja tule ulos 39+1
 
Onnea kaikille vauvoista :)

Jäbä tuli eilen jo 2vkoa ja oli ensimmäinen neuvola kotona, paino 4350g (kotialähtöpaino 3750g, syntymäpaino 3965g) eli hyvin oli 10 päivässä paino noussu. Saatiin myös ihana Ainun tuotepaketti ja Natusanin tuotepaketti =) Miten Mergellä menee???
 
Nitta: kiitos vaan kysymästä, näin se näyttää vauva ottavan ilon irti koko ajasta (40+1 meneillään), sinällään yllätys kaikista oireista ajatellen, toisaalta taas historian tuntien ei :) onneksi se hillitön ressi odottaminen on väistynyt, huomenna neuvolaan ja soittoa länskään koska suvaitsee saapua. Mahoton kuin nopeaa tuo aika kuitenkin kuluu kun teilläkin jo noin suuri pienimies :)
 
Kävin eilen puolentoista tunnin lenkillä ja yöllä vähän tavallista enemmän supistelikin, mutta ylös noustua ei taas mitään! No, tänään sentään taas neuvola, joten jotain vauvajuttua vaikkei vauvaa vielä. Lauantaina olis laskettuaika. Maanantaina Jorviin sopimaan sektioaikaa perätilan takia, jollei vauva vielä ole syntynyt. Syntyis jo niin ei ois helpompi synnyttää eikä joutuis sektioon, mut toisaalta vois vielä viivytellä, että se uus koti olis mahdollisimman valmis. Mut olishan se ihana kyllä saada jo oma uus nyytti syliin! Eli hiukan ristiriitasia toiveita täällä. Huomisen nimpparipäiväni kunniaksi vois nyt sitten vaikka syntyä... Huomisen päivämääräkin kuulostais mukavalta...

Flowerpowerille erityistsempit!

Lokakuinen
 
Neuvolakuulumisia:
Paino -500g (Oon vähän kävelly... :D Ei ollu tarkotus laihduttaa, mutta kun tyttönen ei suvaitse saapua)
Sf 34cm (+3cm viikossa, ala- ja keskikäyrän väliin)
sykkeet +140
liikkeet ++
RR 108/77, pulssi 108 (kuten aina)
kaikki näytteet puhtaita, hb:tä ei enää edes katso

Alkaa vähän jo tympiä kun voisi ihan käymättä tuolla kirjata korttiinsa jotkin lukemat ja tuskin kovin pieleen menisi.

Ensi viikolla tekee lähetteen yliaikaiskontrolliin, jollei ole vielä syntynyt...

Koska tuo esikoinen oli suht iso viikkoihin nähden ja nopea esikoiseksi, niin käski mun herkästi soittaa ja kysyä synnytyspäivystyksestä, että oisko tarvetta tulla ambulanssilla, jos alkaa kovin voimakkailla oireilla synnytys.

Joku täällä puhui siitä, että ennen vanhaan menny "kuukauden yli". Kai se on hyvinkin mahdollista, kun ei oo ultraa ollut niin kuinka tarkkoja lasketut ajat on olleet alunperinkään ja nykyäänkin taitaa jossain lukea, että edes yli 42 viikkoisia ei heti käynnistetä, jos kaikki on hyvin vauvalla, äidillä ja istukalla eikä vauva ole suuri. Tätä menoa päädyn varmaan niihin harvoihin rv 43+ synnyttäviin...

39+3
 
Viimeksi muokattu:
pikainen omanapa päivitys.

Poika syntyi 9.5 raskausviikoilla 37+5. Painoa 2295g ja pituutta 46 senttiä. Kiireelliseen sektioon meni, kun vauvalla laski sydänäänet liian alhaisiksi. Osastolla olin ennen synnytystä 1,5 viikkoa ja sitten käynnisteltiin. Oi onnea ja autuutta, kun lapsi on elossa ja terveenä maailmassa :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Poca ja Joosukka
LÄMMIN KIITOS TSEMPEISTÄ :)
Meillä näytettiin sisukkuutensa kun alettiin eilenillalla puhua osastolle otosta ja nenämahaletkusta ja alotettiinkin yhtäkkiä hirmuinen tankkaus :) tuloksena painoa eilisestä 87g lisää ja lupa kotiutumiseen annettu <3

Onnea kaikille vauvautuneille :)
Ja lopuille malttia ja supistuksia ;-)

Flowerpower ja Miss Möttönen 4vrk
 
Onnea Kana! Ihanaa että kaikki meni lopulta hyvin :flower:


Täällä on taas herätty uuteen murmeliaamuun. Vatsa taasen hiukan ylempänä, ei siis matkalla alas ja ulos. Hassua kun luulin synnyttäväni viimeistäään kaksi viikkoa ennen laskettua, kun niin olis meidän suvussa ollut tapana ja mieskin on syntynyt etuajassa - mutta kyllä nyt on pojulla niin lokoisat oltavat, ettei hän ole tulossa vielä pitkiin aikoihin. Samalla jotenkin uskon, että parempi jos vauva saa kasvaa masussa mahdollisimman pitkään (kunhan siis istukka ja napanuora jne toimivat). Eli olkoon siellä.
 
Lämpimät onnittelut kaikille suloisen nyyttinsä jo saaneille! Ja kolmen äidille erityisesti voimia sinne laitokselle nyt!

Itse olen ollut ihan varma, että olen täällä vielä kesäkuussakin, mutta viime yönä alkoi supistella säännöllisesti ja sitä on jatkunut koko päivän, vaikka supistusten väli onkin vielä pitkä. Toivoisin kovasti, että tämä oikeasti päätyisi synnytykseen eikä loppuisi. Eli jännitän täällä kovasti, miten tässä käy.
 
Nyt on kyllä jotain tapahtunut.. yöllä hersin supistuksiin ja siihen että jotain ylimääräistä nyt valuu alakerrasta.. limatulppaahan siellä ja sit lorahti myös n.desin verran lapsivettä. KÄÄÄK! JEEE! APUAA! Meinaakohan tämä jo et lähiaikana jakaannutaan.. mies oli jo yöllä lähdössä synnyttään, mut piti sit sitä vähän topuutella kun supistukset kuitenkin otti ja loppui kuin seinään. Jokohan tänään pääsisi vauvan hakureissulle.. Vaikea sanoa kun ei aiempaa kokemusta, mutta toivotaan vaikka alkokin pelottaan ja jännittään ihan sikana!
Onnittelut jälleen kaikille viimeisimmille vauvautuneille <3

-Kaksihärkää 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka

Yhteistyössä