Toukomurut 2014

Huija, meän yöt on ihan mahottomia....
Lapset oireilee tosi erilälailla korvia, esikoinen alko huutaan puol 2 yöllä korvia, keskimmäinen vinku pitkin yötä ja nuorimmainen raapii päätään, reppii korvia jatasasta kitinää pitkin päivää.... 6kk tulee täyteen jo ens viikolla mutta neuvola vasta 2vkon päästä.
 
Me jouduttiin hankkimaan jo isompi autoistuin :/ Neiti nyt 5kk + 10pv.. Pituus kaukalossa riittää just pari senttiä vielä. Ja paino raja 1kg sisällä tulee täyteen. Hankalintahan tuossa oli kun ei saa edes istuttaa vielä, eikä neiti kyllä osaakkaan.

Neuvolasta sain kuitenkin ohjeeksi aloittaa 6kk ikäisenä syöttötuolin käytön jotta selän lihakset kasvaisivat/kehittyisivät.

Vieläkään ei pyöritä kun mahalta selälleen. Selältään korkeintaan kylkiasentoon, muttei ympäri asti jaksa edes yrittää. Ei millään houkuttimilla.

Sitterissä syötetään, siinä yrittää kovasti istuvampaan asentoon itseään puskea.

Alas tullut kaksi hammasta kunnolla näkyviin kaksi viikkoa sitten. Ylä ikeniä koitin testata kun niin himona kaikkea suuhunsa työntää,mutten saanut paljon testailtua kun alahampaat on melko terävät ;)

Huhu hurja ajatella, että kohta ne on puol vuotiaita jo <3 Kovasti päristellään, muristaan ja äristään kun dinosaurus.. Mistä lie keksinyt :D hassulta vaan kuulostaa.

Kaurapuuroa ollaan viikko maisteltu. Aloitin ensin perus puurolla, mutta se sai aikaan yökkäyksiä niin ostettiin ensin ihan vauvoille tarkoitettua puuroa. Maistellaan nyt paketti sitä ja kokeillaan sitten uudelleen "kunnon puuroa"
 
Meilläki istunu jo kohta kk päivät istuimessa kun kaukalon vyöt ei enään riittäneet :) meillä kallistettava istuin. poika on n. 10kg, 70cm.
Meillä on 6 hammasta, 2 alhaalla ja 4 ylhäällä. Kovasti ryömitään ja huonekki vaihtuu jo mutta kuitenki aika laiska tapaus ;)
 
Itekkin mietin et joko pitää ostaa se isompi istuin kohta puoliin kun jalkatila loppuu mut mietin kun ei vielä saisi istuttaa vauvaa kun tyttö vasta 6 kk ensi kuun 18 pvä et kumpi se sit parempi et istuu jalat myttyrässä vai istualteen automatkat joista pisin on 45min mummolaan..

Meillä puhkesi viimeinkin ne hampaat (2 alas)mitä on kiukuttu ja veljen sormea on kiva jätystää :D soseet ja puurot maistuu tosi hyvin hampaiden tulosta huolimatta onne0ksi.. !


Mietityttää vaan kun on alkanut korvia haromaan ja nukuttaessa välillä parkasee silleen et johonkin koskisi ettei olis korvatulehdus.. esikoisella oli tosi pahat tulehduskierteet 1 v asti niin en haluis samaa tytölle.. voi tiesti johtua hampaistakin ja lähinnä väsyneenä hinkaa korvia kun nukahtaa kumminiin pitkälleen mitä poika ei tehnyt kun oli tulehdukset. Ma. Arvelin kumminkin varuilta käydä tarkastuttamassa niin ei tartte miettiä..

Aika menee ihan huimaa vauhtia ja alan kohta olla ihan kypsä tähän kierukkaan kun vuoto ei tunnu loååuvan millään.. tosin vasta 2 vk ollut ja tiiän että saattaa useampi kk mennä ennenkuin tasoittuu mutta onko kellään vuoto loppunut kierukan laiton jälkeen jo suht järkevän ajan päästä.. nm. Minä ja mies kyllästyneet kohta tähän :D no ehkäsyhän ainaskin 100% tällähetkellä :D
 
Kääk, mä olen tuota kierukkaa miettinyt ankarasti, mut kovin monelle se tuntuu tuovan noita vuotoja :confused: Ehkä mä vaan yritän muistaa nää pillerit, vielä ei ole tullut sivuvaikutuksia..

Meillä on varmaan ihmeen tilava tuo turvakaukalo (Maxi Cosi) kun poika mahtuu vielä hyvin, vaikka on toppapuku päällä. Isosisaruksilla taisi olla Britax, joka jäi pieneksi aika nopsaan.

Hampaita ei vieläkään näy, mut poskessa on nyt jotain rohtumaa, joka vois niitä ennustaa tai sit hedelmäsose on sen aiheuttanut.

Puurot pitäis täälläkin jossain välissä aloitella, tosin vielä on monta hedelmää ja vihannestakin maisteltavana. Tänään jos sais keiteltyä porkkanasosetta niin olis vaihtelua bataatille.

Onko kukaan vielä miettinyt työkuvioita? Minä mietin, koska ilmoittais työnantajalle, et en ole vielä helmikuussa tulossa vaan vasta syksyllä..lomatkin pitäis miettiä, kun jäivät viime kesältä pitämättä kokonaan..
 
KIERUKKA pohdintoihin...tosiaan mulla tiputteluvuotoa oli asennuksen jälkeen 1kk ja sitten oli viikon vuotamatta ja taas tiputeltiin kk verran...mutta nyt ei olekkaan vuodellut reiluun kk mitään :p kalenterin näyttäessä, että pitäisi menkkojen alkaa niin tunsin pari nipistystä kohdun seutuvilla ja tais kerran paperiin tulla joku tippa verta ja that's it :) jos tosiaan näin nopeasti kroppa sopeutui kierukkaan ni mä oon super yllättynyt!
 
Ite ootan max. sen 4kk ja jos vieläkin vuotaa niin sitten riitti :D Tosiaan tässä ei olla päivääkään oltu etteikö olisi vuotanut niin ei kovin kiva, mutta pakko koittaa vielä kun kerran tuli laitettua ja parempi kai tämäkin kun pillereitä en uskalla enää ottaa ja kumin kanssa ei tule mtn. kun se aina vähän unohtuu... :D
 
Meillä tänään neuvolassa neiti 5,5kk 7565g ja 68,2cm. Pituuskäyrä näyttää tasaantuvan ja painokäyrä hippusen nyt ylöspäin käyrältään. Rokotteet sai ja niin hienosti neiti ne otti. Pikkusen alkoi itkettämään, mutta edes tuttia ei tarvittu lohdutukseksi. Kehittyy hienosti ja kaikki on hyvin :) kyselin neuvolasta kun pelkäsin jo korvatulehduksen uusineen kun pari yötä mennyt taas aivan pirstaleeksi. Tunnin välein kitisee ja välillä jopa kipuitkuun parahtaa. No olinkin kiinnittänyt huomiota että normaalia enemmän nyt mussuttaa kättään ja kaikkea järsii valtavasti. Neukkutäti olikin sitä mieltä, että ei menee kauaa niin on eka hammas läpi o_O itsekin kun suuhun katsoin ni oli kyllä eilusestä turvonnut ien ja punoitti jo kovasti. Hui...vähän jännittää tissieni puolesta...
Toivottavasti ei tuu kovin kipeäksi rokotteista, viimeksi nousi kuume ja viikon verran oltiin vähän kärttyisiä.

Miten teillä oireiltiin hampaiden puhkeamiseen? Kuinka nopeasti hampaat teillä tulivat läpi asti kun huomasitte ikenen punoittavan ja turvonneen?
 
Meilä on kallistettava istuin eli ei ole niin istuvassa asennossa.
Hampaan tuloonhan voi liittyä, lämpöä, ripulia yms.... tuota kuudetta meillä tehtiin pitkään ja kitistiin :( poika kolmatta päivää kuumeessa, la-su yönä alko, aamulla 39, 5, eilen aamulla 40, 3 ja tänä aamuna 38, 8.. oiskohan vauvarokkoa???? Sen näkee huomenna, jos ei tuu näppyjä ja kuume jatkuu niin taidan käyvä tk:ssa otattaan crp.

Olen ilmottanut jo töihin paluusta, palaan töihin 10.2, mies saa toivottavasti olla helmikuun isyyslomalla....
Ens viikolla 6kk neuvola.
 
Toi kuulostaa hyvältä Flowerpower, täytyypä kokeilla meilläkin - kunhan päästään enemmän viljoja kokeilemaan. Ihan hiukan on kauraa kokeiltu, mutta vasta varovaisesti. Meillä on ihottuman vuoksi edessä maitorasituskoe ja siksi hiukan sekava tilanne ruokakokeilujen kanssa nyt. Eli ei varmaan laajenneta valikoimaa ennen kuin tuo maitoasia selviää.

Sellaista piti mun kysyä, että millaiset heijastimet olette laittaneet vaunuihin - sais sanoa ihan mistä ootte ostaneetkin... Meillä on lähikaupasta loppunut sellainen liimattava heijastinnauha ja vahingossa ostettiin sellaista jossa ei ole liimapintaa. Sitä oon sitte epätoivoisena teippivirityksenä kiinnitellyt eikä tosiaan näytä kovin hääviltä. Lopulta laitoin vielä riippuheijastimia hakaneuloilla kiinni, joten vaunut näyttää melkoiselta sirkukselta tällähetkellä. Hitsi kun olis joku valmis systeemi, olis paljon helpompaa... Meillä on siis koira ja joskus joudun menemään myöhäänkin illalla viemään koiraa vaunujen kanssa, kun miehellä on vuorotyö. Ja nythän on pimeetä myös alkuillasta.

Meillä pojasta näyttää kehkeytyvän yksien päiväunien lapsi. Yleensä jäbä torkahtaa vain noin 15 min aamupäivällä ja nukkuu sitten iltapäivällä 2,5 h päiväunet. Alkuillasta on toinen lyhyt torkkuhetki, ehkä 30-45 min. Yöllä nukkuu yleensä 11 h. Oon niin monta kertaa turhaan yrittänyt noita aamupäivän päiväunia pidentää, mutta se ei onnistu, joten pyrin nyt sitten suunnittelemaan päivärytmiä tuon pitkän päiväunen mukaan.

Syöttötuoli hankittiin viime viikolla ja ollaan sitä aina muutama minuutti kerrallaan kokeiltu. Meillä on siis tripp trapp sellaisilla kankaisilla pehmusteilla, jotka estävät lasta liukumasta paikoiltaan + babyset jossa ihan kunnollinen selkänoja ja etukaari. Varsinainen syöttäminen tehdään edelleen sitterissä, mutta hiukan mietin, et kun poika jaksaa ihan hyvin istua tuettuna, niin miksi ei voisi istua myös syöttötuolissa. En kuitenkaan uskalla uhmata sitä 6kk sääntöä, kun en sen perusteita tunne.

Mun on tarkoitus olla kotona elokuulle 2015, mutta meillähän on toiveissa se toinen lapsi, eli jos hyvin käy olisin kotona vuoden 2016 loppuun - tai mies voisi myös olla niitä viimeisiä kuukausia. Kuitenkin niin, että saataisiin nähdä ekat kävelyharjoitukset ja kuulla ekat sanat kotona. Mulla näihin päätöksiin vaikutti myös työtilanne, eli jos se olisi parempi, olisin varmaankin suunnitellut nopeampaa paluuta.
 
Minttumaari, meillä on nuo unet täysin samoin kuin teillä :)
Joskus tuossa aikaisemmin valitin sitä, että neiti ei nuku vaunuissa kuin liikkeellä ollessa...no olipa järin fiksu olo kun oma äitini kysyi, että olenko nukuttanut vaan paikoillaan oleviin vaunuihin ILMAN lenkkiä? Noh siitä päivästä lähtien meillä on nukuttu päikkärit sään salliessa vaunuissa :-D

Mulle just tiistaina sanoi, että hyvin voi jo alkaa syöttää syöttötuolissa. Jos vauva jo vähän tukee itseään selällään. Meillä ei enää mene selkä pyöreäksi istuessa niin tänään kun syöttis haetaan niin aletaan siinä syömään. Jee, ei tartte joka päivä pestä enää sitteriä :) meillä kun vielä on tuollainen 3 in 1 sitteri niin on vähän hankalaa tuo putsaus.
 
Poitsu oli vasta 3vrk 40 astern kuumeessa mutta näp8yjä ei tullu joten ei tainnu olla vauvarokko kuitenkaan kuten epäilin.
Meillä nukkuu yöllä 10h, aamulla 1-3h, päivällä 1-2h ja iltapäivällä 1h.
Minua jännittää kans nuo kiinteiden alotus ku vasta nyt alkaa 1, 5v allergiat selviämään (maito, muna, soija ainaki) niin pelottaa jos sama huuto helvetti on pojanki kanssa edessä :(
 
Meilläkin jo jonkun näkönen rytmi tullut päiviin että suunilleen samoihin aikoihin syö ruuat ja nukkuu päikkärit..

Heräillään siinä 7 aikaan ja puuro 08.30, päikyt nukkuu 10.00 aikaan jonkun pari tuntia ja aina ennen päiväunia vielä 160ml maitoa. 13.00 paikkeilla syö hedelmäsoseen n. 1prk ja 14.00 päikyille ja sillon nukkuu vaan n. 30 min jos nukkuu sisällä.. Kasvisosetta menee sitten kanssa n.1prk iltapäivällä ja ennen yöunia annan sitten puuron n. 17.30 ja viim. 18.30 ollaan nukkumaanmeno puuhissa.

Tarviisi vielä ehkä ne kolmannet pienet unet kun menee liian pitkäksi tuo valvominen illasta kun joutuu valvomaan sen 4h ennen yöunia, mutta en halua liian myöhään laittaa enää päikyille koska sitten menee yöunet liian myöhälle eikä itse enää jaksa.. Ollaankin sitten yleensä ajoitettu kauppaan lähtö tuohon kolmen-puoli neljän aikaan että tyttö nukkuu vielä hetken autokyydissä niin jaksaa sitten iltaan eikä mene yöhön asti valvominen :D

Meillä tyttö ei ryömi vieläkään muuta kun takaperin ja hermo menee kun lelut jää sitten vielä kauemmaksi. Syöttötuolissa olisi jo kiva syöttää jos viihtyisi paremmin mutta istuu vielä vähän "lytyssä" niin sitterissä syödään vielä.

Meillä on jo puurot aamuin illoin ruokavaliossa ja lihojakin on maisteltu. Kaikki maistuu, ainoana kukkakaali käy niin pahasti mahaan että sitä en ole nyt antanut. Porkkana-peruna on selvä suosikki ja sitä syötäisiin vaikka kuinka paljon.

Vähä taas tyhmä kysymys mutta voihan puoli vuotiaalle varmaan jo antaa leipää ja muutakin mitä itse syö? Siis kunhan ei tottakai ole suolaa tms. maustetta tai mitään isoja paloja..? Kun maissinaksujakin tykkää syödä ihan että on pieniä paloja niin mietin mitä kaikkea sellaista olisi että saisi jo pikkuhiljaa totutettua karkeampaan kerran sellaista tykkää syödä?
 
Meilläkin on siis semmone 0-18kg istuin nii sen saa kans kivasti kallelleen nyt :) saas nähä kauan siihenkää mahutaan. Ehka hommataan toinenkin kun kaks autoakin on käytössä kokoajan.

Meillä tänään ekaa kertaa syöttötuoli kokeilussa, kun sitterissä ja sylissä ni kovasti nousi aina istumaan. Ja tosiaan neuvolasta sain luvan alkaa harjottelemaan pikkusia aikoja kerrrallaan. Kovasti tuntu tykkäävän :)

Meillä ei ryömi vieläkää ollenkaan :/
2vk päästä 6kk <3
 
Siis miten te saatte vauvan syömään "oikeaa" puuroa? :O Meillä syljetään pois jos vähänkin pientä karkeutta mukana.. Oon ostanut muksun banaanipuuroa ja se nyt jotenkuten menee alas mutta kallistahan tuo pidemmän päälle on.. Sama on omatekoisissa soseissa,ei niin millään mene jos ei ihan sileää niin pakko tarjota pilttiä yms.
Hampaita kuvittelin olevan tulossa, mutta ei ainakaan vielä näy..Kuolaa valuu ihan kauhiasti ja kokoajan puree sormiaan tai leluja..
Liikkuminen on vielä hakusassa,mahalleen kääntyy muttei juuri siitä mihinkään.Joskus tosin on siirtynyt muutaman metrin lattialla jotenkin pyörien mutta ei liikkumisesta voida puhua vielä :D
Yöt on mennyt ihan pipariks..Tuntuu että kun soseita syo niin päivällä ei mene maitoa niin paljon joten sitä tankataan nyt sitten öisin..:headwall:
Onko muilla palautunut kierto vielä jos menkat siis alkanut? Itsellä tuli kolmet menkat n.30pvä välein ja viimeisimmät alko jo kp23/31 ihan puskista ja täysin iöman kipuja ja hyytymiä:confused: Nyt sitten välillä tuntuu että ne alkais taas vaikka loppuivat viikko sitten..Pyh sanon minä kun kroppa temppuilee omiaan.
 
Avantasia, koetappa tehdä puuro niin, että aja sauvasekoittimella ensin hiutaleet niin hienoksi kun saat ja liota puolisen tuntia lautasella ennen kuin kypsennät. Nöin mä tein aluksi :) no meillä ei tunnu olevan lainkaan sihtikurkun vikaa neidissä. Ainut jota yhä vähän kakoo on raastettu päärynä :-D

Meilläkään ei ole nukuttu kunnolla kohta viikkoon. Kävin jo uusiksi tarkistuttaa korvatkin, mutta ei niissä mitään ollut. Suuhun kun lääkäri kurkkas ni hampaathan siellä tekee tuloaan. Alaien todella turvonnut ja pikkuset naskalit jo aavistuksen kuultaa läpi.

Perjantaina neiti meinas ettei syö päivällä lainkaan tissiä. Meinas tulla paniikki kun ei suostu tosiaan juomaan mistään kunnolla maitoa saatika vettä. Onneksi lauantaina taas jo kelpas normaalisti tissikin :-D
 
Meilläkin maistuu oikeastaan vain nuo kaupan soseet ja vellit - itsetehtyjä herra vaan pyörittelee suussa tai alkaa pahimmassa tapauksessa itkeä kun sellaista mentiin tarjoamaan. Itsetehtyä velliä en ole saanut kelpaamaan, puuroa meillä ei vielä olla kokeiltukaan.

Meillä on nyt menossa 3/20 kokeilupäivä maitoallergisten korvikkeella ja ruokavaliolla. Eli nyt onkin sitten pakko saada niitä omatekoisiakin kelpaamaan. Ihan kivasti on muuten alkanut, mutta korvikkeen maku on niin outo, että soseiden ja maidon määrä on kääntynyt päälaelleen entisestä. Kun aiemmin vihannessoseet olivat epäsuosiossa, niin nyt soseita menee useampi purkki päivässä (tänään mennyt jo 2 prk). Suurimman osan maidosta syötän unisyöttönä, koska poika vielä vierastaa sen makua. Kovassa nälässä pepti-korvike menee myös päivällä.


Mehän ravattiin aikamme lääkäreissä vauvaa vaivanneiden vatsavaivojen takia + sittemmin ensin poskiin ja myöhemmin muualle kehoon levinneen voimakkaan ihottuman takia. Mutta koska vauva nukkui yönsä suht hyvin - pidettiin meitä vain hermoheikkoina esikoisen vanhempina: "vauvat nyt vaan itkee", se on "koliikki-itkua" ja "iho on kuiva". Nyt vihdoin menimme lasten allergioihin erikoistuneelle lääkärille, joka suhtautui oireisiin vakavasti. Nyt siis kokeillaan, josko ruokavaliokokeilu toisi apua ihottumaan, pulautteluun se ainakin tuntuu auttavan. Ja ehkä myös vatsanväänteisiin, mutta ihan varma en enää nykyisin ole siitä milloin pojalla vaan palaa päreet noihin ryömintäharjoituksiin ja milloin sattuu mahaan. Kova on jumppaus pyllynseudulla joka tapauksessa.

Ryömiminen ei meilläkään ole vielä täysin hallussa. Poika osaa liikkua oman navan ympäri ja pyllyn ympäri selällään "kellonviisarina". Selältä vatsalle on mennyt ehkä kerran vahingossa ja vatsalta selälle satunaisesti - mutta ei ehkä vielä tajua kuinka se tapahtuu, joskus vaan onnistuu. Kyljelleen osaa kyllä kääntyä. Peruuttaminen onnistuu sekä selällä että vatsalla ja siinä alkaa olla jo vauhtiakin. =)


Vielä sellainen kysymys, että kuinka vanhoiksi teidän vanhemmat lapset ovat viihtyneet sitterissä?
 
Viimeksi muokattu:
Millä lihoilla te ootte aloittaneet noi lihamaistelut ja miten ootte valmistaneet ne jos siis itse valmistatte? meillä nyt alotettu kaurapuuro ja kotvasen päästä noita lihojakin vissiin pitäis alkaa ottaa mukaan... Entä millaiset noi ateriarytmit teillä on? Aamulla puuroa, päivällä ja perunat ja iltapäivällä hedelmää, sitten illalla puuro... näin meillä on menty mutta onkohan riittävä.. ja välillä maitoa sitten tietty.
 
Kuhuätti, minä ajattelin aloittaa broiskulla ja sitten possu ja sen jälkeen nauta etc...ihan maustamattomasta rintafileestä leikkaan suikaleiksi ja haudutan kypsäksi. Aluksi keitinliemineen sauvasekoittajalla hienoksi ja kun on totuttu niin ihan hakkaan puukolla hienoksi.
Ruokarytmi meillä on seuraavanlainen:
6.00 tissiä ja jatketaan unia pari tuntia
8.30 ensin tissiä ja1dl puuroa jossa joukossa vähän hedelmää.
11.00 tissiä ja pilttipurkillinen kasvissosetta
14-15 välipalatissiä ja tuorehedelmää
17.00 tissiä ja pilttipurkillinen kasvissosetta
19-19.30 1-1,5dl puuroa jossa vähän hedelmää
20.00 vielä tissiä ja yleensä neiti hörppii molemmat

Tuohon lounaaseen ajattelin lihat aloittaa kunhan on viljat käyty läpi.
 
Apuva, teillä mener jo nuin paljon kiinteää ja nuin säännöllinen rytmiki.... pakko skarpata vissiin ittekki, itte en ole koskaan vielä imettäny näin pitkään muttako tämä vain on niin helppoa... kiinteät aiheuttaaa vatsa vaivoja, puklausta ja vatta ei toimi, viimeksi 3 pvää sitten saanu kiinteää eikä ole vieläkkään vatta toiminu vaikka normisti toimii 1-3x päivässä ja selvästi häirittee poitsua ku yöt on ihan mahottomia...
Tänään vihdoin 6kk neuvola, 10kg ei mee vielä rikki eli painonnousu on tasaantunu :)
 
Nitta, meilläkin meni neiti tukkoon kun oli kiinteitä syönyt kolmisen viikkoa. Pari päivää annoin levolackia ja se auttoi. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Päinvastoin nyt kun on selkeä rytmi päivässä niin neiti on erittäin helppo vauva :) ja yöt parantunut hirveädti. Viime yönä nukuttiin 20-6.25 tauotta, hörppi tissiä ja jatkoi unia 8.15 asti. Alkaa siis ehkä tuo hammaskutina laantua vaikkei naskaleita vielä kyllä tullut ole.

Kysyinkin neuvolasta viimeksi, että annanko jo liikaa kiinteitä? Vastaus oli, että en ollenkaan. Kiinteiden määrää kuulemma kannattaa lisätä niin paljon ettei 6kk ikäinen vauva heräisi enää kuin kerran yössä syömään. Kuulosti kyl oudolta ettei yhtäkkiä enää toinen tarvitsekkaan yöllä tissiä :-D tosin meillä neiti nosti itse annoskoon melko nopeasti noihin mitä ne nyt on ja tuo välipala ollut nyt viikon verran osana päivää kun ei millään enää riittänyt maito pitämään nälkää 11-17. Saattoi itkeä nälkää tunnin välein. Nyt jaksaa hyvin nukkua päikkärit ja leikkiä tuonne päiväruokaan saakka :)

Mahtaako meillä olla jäämässä nämä aamun ns. Vauvapäikkärit pois? Eli nämä pikku unet kun on oltu reilu tunti hereillä. Pari päivää nyt ollut selkeästi jo väsynyt mutta ei millään meinaa antaa unen tulla. Eilen ei suostunut niitä nukkumaan ollenkaan ja sen huomas sitten lounasaikaan kun toinen pilkki syöttötuolissaan :-D meillä on muuten jo ekan kerran nukahdettu lautasen ääreen. Niin suloista kun toinen silmät kiinni aukoo suutaan että tänne sitä puuroa <3 hetki siitä eteenpäin ni kuorsasi puurot poskella :)
 
Meillä myös pojalla ummetusta kun kiinteät on nyt mukana -eikä auta luumusoseet vaikka niin aina väitetään. Mallasuutetta en enää edes kokeile, se ei ole aiemminkaan toiminut. Onneksi ei vielä ole ihan kovaksi vetänyt, enemmänkin sitkeäksi, mut nyt sitä tulee useammin kuin pelkällä imetyksellä.

Yöt on tosi risaisia, varsinkin aamuyöt, tuntuu, et sitä tissiä on saatava ihan koko ajan.

Mä en ole vielä tavallista kaurapuuroa antanut vaan ostanut nyt ekaksi kokeiluun vauvahiutaleita ja ihmeen hyvin uppoa hedelmäsoseen kanssa. Mut tosiaan sauvasekoittimella ajattelin sit tavalliset hiutaleet hienontaa, sillä teen kasvissoseetkin, tulee tosi sileää. Porkkanaa saa muuten tooosi pitkään keittää, et saa soseeksi mut se kaupan porkkanasose on niin karmeen makuista et teen suosiolla itse. Mä olen ihan ihmeissäni miten hyvin tää nuorimmainen syö kun varsinkin keskimmäinen ei syönyt soseita juuri lainkaan ja on vieläkin enempi "pyhällä hengellä" eläjä.

Meillä on aikaisemmin viihdytty sitterissä noin puolivuotiaaksi mut tää nuorimmainen ei viihdy yhtään, hermo menee heti. Hyppykiikku sen sijaan on bueno, kun taas vanhemmat sisarukset ei siitä tykänneet.

Mitäs muuta? Niin juu, multa hävis menkat kokonaan noiden pillereiden myötä, en niitä kyllä kaipaakaan, koska lapset on nyt tehtynä -miehen mielestä, mullehan vielä yksi kelpaisi :D Mut pitää vaan hyväksyä se et aika aikaansa kutakin.
 

Yhteistyössä