Tuleeko muille koskaan mieleen jos perheessä on monta tyttö/poikaa, että yrittävät sitä toista sukupuolta?

Jostain syystä itselleni tulee aina sellainen fiilis jos tulee vastaan perhe jossa on esim. kolme poikaa ja odotetaan uutta vauvaa, että halutaan se tytär. Tai toisinpäin, on monta tyttöä muttei poikaa niin se "pitäisi" vielä saada.

Tuleeko muille tällaista ajatusta mieleen? Jos siis kyseessä ei ole mikään uskonnollinen tausta tms. jonka vuoksi lapsia on enemmän kuin se tavanomainen 2-3.
 
..
No, eii kyllä mulle ole tullut mieleen. Paria äitiä on kuuden pojan jälkeen suoraan sanonut, että tyttö olis kiva ja kaiketi sen jokainen ymmärtääkin, mutta en ajattele noin.
 
"tiimarinvihko"
Mulle tulee jostain syystä tuo mieleen yleensä vain, jos perheen lapset ovat poikia. Tai uskon, että mies toivoisi varmaan poikaa, jos perheessä vain tyttöjä, mutta nainen on kuitenkin se joka joutuu olla raskaana ja synnyttää, joten..

Tietenkään kaikkien poikien äidit eivät edes kaipaa tytärtä, mutta silti joskus tulee tunne joistain tapauksista. Ja varmaan joku tyttöjen äiti voi haluta kovasti poikalasta. Mutta koska itse olen tyttöjen äiti, enkä erityisesti kaipaa poikalasta, niin sellasta tarvetta on mun vaikea olettaa olevan muillakaan.
 
Tulee
Tulee mieleen, joka kerta. Ei nyt vielä silloin jos on esim. kaksi tyttöä ja tehdään kolmas, mutta jos on kolme tyttöä tai poikaa ja tehdään vielä neljäs, niin silloin se käy mielessä. Etenkin, jos se neljäs (tai viides, tai kuudes) on sitä eri sukupuolta kuin ne isommat sisaruksensa, ja lasten teko jää siihen. Silloin jotenkin ajattelen, että noinhan ne sen toivoikin. :D
 
dolli
Tulee mieleen. Ystäväni lapsuudenperheessä on neljä tyttöä (nyt aikuisia siis jo), ja kyllä on käynyt mielessä että varmaan vanhemmat eivät enää jaksaneet yrittää poikaa neljännen tytön jälkeen..
 
"minä"
Meillä on kolme poikaa ja olin ihan varma että nyt riittää..mutta siltikin pieni ajatus yhdestä vauvasta on jossain piilossa...ja siis vauvasta, ei tytöstä tai pojasta. Mutta jos me vielä tehdään yksi, se tulee vasta jonkun vuoden päästä, ei vielä.
 
"vieras"
:-D.

Meillä neljä poikaa ja sitten tyttö. Halusin ison perheen, mutta epäilenpä itsekin, että lapsiluku olisi jäänyt "kohtuusajattelulla" pienemmäksi, jos heti alkuun olisi tullut molempia sukupuolia. Uteliaisuus (eikö tosiaankaan yhtään tyttöä???) avitti suurperhehaaveen toteutumista ;-). Melko hauska porukka meillä nyt onkin. Rankkaa mutta paljon rakkautta!
 
"nanna84"
Ei tule mieleen.

Me ollaan päätetty miehen kanssa jo aikoja sitten, että meidän perheen lapsiluku ei jää kahteen tai kolmeen vaan neljä tai viiskin saa tulla, jos on tullakseen. Kaksi poikaa jo on, kolmas poika tulossa. Voihan se olla, että muiden mielestä me lisäännytään vaan siks, että yritettäis saada tyttö. Mutta kun meille asia ei ole niin. Lapsia tulee vielä, jos tulee. Eipä nämäkään mitään itsestäänselvyyksiä oo ollu.
 
"vieras"
Ei minulle tule mieleen muuta kuin että he haluavat monta lasta :) Ehkä siksi että en itsekään osannut toivoa lapsen sukupuolta, vaan haaveilin vuorotellen tytöstä ja pojasta, ja jos saan toisen lapsen, en vieläkään toivo että saataisiin tiettyä sukupuolta oleva vauva, vaan molemmat on tervetulleita.
 
4xp
[QUOTE="minä";24939625]Meillä on kolme poikaa ja olin ihan varma että nyt riittää..mutta siltikin pieni ajatus yhdestä vauvasta on jossain piilossa...ja siis vauvasta, ei tytöstä tai pojasta. Mutta jos me vielä tehdään yksi, se tulee vasta jonkun vuoden päästä, ei vielä.[/QUOTE]

Peesi :) + meillä on lisäksi yksi enkelipoika. Ja vielä sitä yhtä LASTA toivon, jopa mieluummin poikaa kuin tyttöä :p

Olen kyllä törmännyt kyselyihin, että vieläkö meinaatte sitä tyttöä yrittää... vastaus riippuu mielialasta :D
 

Yhteistyössä