TURKU,kaupungin vuokra-asunnot..Mihin?

  • Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaa"
Mihin Turussa kannattaa muuttaa (lapsiperhe) ?
Esim.Hirvensalo...millainen paikka asua siellä nuo kaupungin asunnot?entäs koulut,alakoulu ja yläkoulu? Vähintään 4h täytyy olla asunnon ja suht.rauhalliselta alueelta turun lähettyviltä.. Kaarina,raisio,lieto...?niistäkin voisi olla vaihtoehto. Ja nimenomaan aluksi vuokralle mennään.
 
Itse asun Länsinummessa ja rauhallista seutua. Tykkään todella paljon. Hirvensalon kaupungin asunnot on osittain kuulema levottomia. Ja tosiaan liikenne on hirveä ruuhka-aikaan, kun saaresta vain yksi tie sinne ja takas. Jos pitää olla yli 4 h niin katsoisin Moisio, Länsinummi, Harittu-alueita ainakin. Myös Teräsrautela on hyvää seutua. Vähän on kokemuksia.. Myös Kohmo on osittain mukavaa aluetta, osittain vähän huonompaa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Kaupungin asunnot on siinä liikenneympyrän jälkeen/ympärillä olevat kerrostalot..
Siis Haarlassa asti?
Mulla ois joku hämärä käsitys että Moikoisessa/Kukolassakin olisi jotain kaupungin rivareita. En oo kyllä yhtään varma, eiköhän kaupungin sivuilta löydy.

Mun yks tuttu asui Länsinummessa kerrostalossa (oisko ollut Capsiankatu tms?) ja siellä oli aika mielenkiintoinen meininki... en sanois rauhalliseksi, mutta sen alueen rivarit taitaa olla ihan ok.
 
Siis Haarlassa asti?
Mulla ois joku hämärä käsitys että Moikoisessa/Kukolassakin olisi jotain kaupungin rivareita. En oo kyllä yhtään varma, eiköhän kaupungin sivuilta löydy.

Mun yks tuttu asui Länsinummessa kerrostalossa (oisko ollut Capsiankatu tms?) ja siellä oli aika mielenkiintoinen meininki... en sanois rauhalliseksi, mutta sen alueen rivarit taitaa olla ihan ok.
Siellä kans on rivareita kaupungilta.. taitaa olla ihan ympäri Hirvensaloa niitä asuntoja..
Me asuttiin 5 vuotta Capsiankadulla ja oli mun mielestä todella rauhallista asua.. ei ollu möykkääviä naapureita ja ihan sait olla rauhassa siinä.. tosin meän talon B-rappu oli vissiin sitten vähän vilkkaampi.. siellä kävi muutaman kerran poliisit ja viikottain poliisit kävi pihassa, mutta en mä tiiä minkä takia.. en ite huomannut mitään erikoista.. :) Monet haukkuu Capsiankadun taloja, mutta en tiiä minkä takia.. tosiaan tuo 5 vuotta oli todella hyvää aikaa, olisin jäänyt siihen vieläkin, jos oltais saatu isompi asunto siitä... :)
 
[QUOTE="harmaa";25721734]katoin että tvt asuntoja löytyy hirvensalosta myös rivareita...[/QUOTE]

Ne rivarit on ainakin ollut hyvää aluetta lapsiperheille.. serkku perheineen siellä asui joskus, mutta siitä on 4 vuotta aikaa, kun ovat muuttaneet poissa.. nykyisin ei ole käsitystä millaisia ovat..
 
Kaupungin asunnot on siinä liikenneympyrän jälkeen/ympärillä olevat kerrostalot..
Ja monet rivarit on vuokra-asuntoja ja todella levottomia. Me asuimme siinä heti sillan pielessä ja oli kyllä kamala paikka asua. Onneksi löydettiin melkein heti tämä asunto jossa nyt asutaan.
Itse kannatan näitä keskustan alueita jos siis löytyy vapaana vain. Tosin keskustassa on aika vähän kaupungin asuntoja.
 
raisiolainen
Yli-Maaria sekä Moisio ovat sitten hiton kaukana keskustasta (Raision ja Kaarinan alueetkin lähempänä Turun keskustaa). Alueena tietenkin aika ok, paljon lapsiperheitä... Tosin niin plajon, että en tiedä kuinka kaupungin palvelukapasiteetti pysynyt perässä (onko tarhassa ja koulussa paikkoja kaikille...)
Kaarina on aika läpikotaisin kivaa. Raisiossa kannattaa pohtia aluetta, esim Tikanmaalle ei missään nimessä
 
[QUOTE="harmaa";25722171]mitkä olisi istten sopivia alueita raisiossa ja kaarinassa?[/QUOTE]

Kaarinassa Piispanristin alue on ihana, ala- ja yläkoulu ja hyvät palvelut, mutta ainoat Kaarinan kaupungin asunnot taitaa olla Hovirinnassa mikä sit taas on aika slummia.
Raisio on nin kamala paikka (imho) kokonaan että unohtaisin vallan mutta älä ainakaan Petäsmäkeen, Vaisaareen, Hakinmäkeen tai Jermuntielle muuta kaupungin asuntoon.
 
"illi"
Yli-Maariasta, Moisiosta ja Jäkärlästä pääsee hyvin julkisilla keskustaan, nopeastikin. Jokaisessa on päiväkoteja ja viimeksi mainitussa neuvola/terveyskeskus ja muuta palvelut alueella. Moisiossa ja Jäkärlässä on alakoulut, yläkoulut bussimatkan päässä- Hirvensalossa julkinen liikenne on heikonlaista. Länsinummestakin on hyvät liikenneyhteydet ja taitaa palvelut olla hyvin saatavilla.
 
"illi"
[QUOTE="vieras";25722434]Huonoja alueita ja kaukana. Hirvensalo on hyvä ja samoin Harittu. Molemissa on VVO:n js kaupungin asuntoja.[/QUOTE]

Millähän perusteella huonoja?
Moisio tuntuu olevan turkulaisten lapsiperheiden nykyinen mekka.
 
Kyllä mä paljon mieluummin asuisin lapsiperheenä Raisiossa kuin Turussa. Mikä tahansa ympäristökunta (tai kauempanakin) on lapsiperheille parempi kuin Turku. Nytkin taas säästetään kaikista lapsiperhepalveluista samaan aikaan kun pistetään miljoonia uusiin siltoihin ja korotetaan kaupunginjohtajan "pientä" palkkaa.
 
"ullis"
Kyllä mä paljon mieluummin asuisin lapsiperheenä Raisiossa kuin Turussa. Mikä tahansa ympäristökunta (tai kauempanakin) on lapsiperheille parempi kuin Turku. Nytkin taas säästetään kaikista lapsiperhepalveluista samaan aikaan kun pistetään miljoonia uusiin siltoihin ja korotetaan kaupunginjohtajan "pientä" palkkaa.
No mitäs Raisio sitten tarjoaa lapsiperheille enemmän kuin Turku?
 
"vieras"
[QUOTE="harmaa";25723562]Hmm..entäs sitte harrastusmahdolisuudet? lentopallo,jääkiekko yms. onko parempi suosista muuttaa lähikuntaan?[/QUOTE]

no ehdottomasti harrastusmahdollisuudet parhaat turussa. Jos lapsesi pelaa esim. jääkiekkoa, saat jokatapauksessa kuskata jatkuvasti turkuun treeneihin ja peleihin. Bussit luonnollisesti kalliimmat jos matkustat turun rajojen ulkopuolelle.
Lähikunnissa asuvat saavat jatkuvasti olla kuskaamassa lapsia autolla, kun kulkuyhteydet moneen paikkaan julkisilla huonot. Turun sisäinen liikenne toimii kyllä ihan kohtalaisen hyvin.
Raision koulut tosiaan ihan järkyttäviä jättiläiskouluja, ja raisio on kyllä sellainen ankea ghetto muutenkin etten sinne muuttaisi vaikka millainen talo olisi tiedossa...
 
"harmaa"
Miten on tuo Itäharjun alue...liika lähellä Halista/varissuota kenties?
Löytyiskö lisää mielipiteitä Turun asuinalueista ja nimenomaan "vuokra-asunto alueista"? missä itse asut ja mitä tykkäät tms.
 

Yhteistyössä