Turkulaisia odottajia?

Möykky74 hyvää vointia sullekin. Eiköhän hän tule pois mahasta kun on valmis maailmaan. On varmaan silti raskasta vaan odottaa, et koska jotai tapahtuu jne. Toivotaan, että sit viime ti saat vaavin jo syliin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja funny:
Kuinka moni teistä meinaa mennä 4d-ultraan? Me ollaan vähän jo puhuttu, että se olis kyllä kiva.
Mä meinaan ( ehkä ) mennä, mutta katsotaan ensin sammuuko mun tiedonjano jo rakenneultrassa... :D Onko tietoa mitä ko. ultra kokonaisuudessaan maksaa? (nykyinen haku- toiminto täällä on mun mielestä niin pönttö, etten jaksa/ halua selata sen kautta... :ashamed: ) Yli 150 eur, I guess...?
 
funny Juu parturi-kampaaja olen ja ihan voit värjätä päätäs raskaana. Ainoa mikä siinä on, niin vaalennus ei välttämättä onnistu yhtä helpolla ku normaalisti ja värit ei välttämättä pysy samalla tapaa.. Tosin ite olen blondi ja on ihan suht samalla tapaa tyvi vaalentunu ku aina ennenkin.. Ne on niin yksilöllisiä juttuja kaikkien hormoonitoiminta.. mut ei siis siittä mitään haittaa sikiölle ole. Muutehan kaikki kampaajat joutus heti töistäki pois, ku raskaaks tulee jne.

Mä olen menossa 4D-ultraan 8.8 ku tulee 25vkoa täyteen, Terveystaloon ja siittä jää joku 150e maksettavaa ja aikaa varattu 40min ja saa sen DVD:n mukaan ja TOIVON, että sukupuoli selvii..

Tässä ollaan lapsen isän kanssa keksitty nimiä, molemmat laitto paperille 5 tytön ja 5 pojan nimee ja yhdet samat nimet oli papereissa molemmilla niin tytölle ku pojalle, et ne on nyt ainakin sit sairaalanimet, voipi olla että on sit lopullinenki nimi, sen näkee sitte.

5pvää ja sit alkaa loma =) Mä jaksan varmaan tästä mainita joka kerta, soriiiii...

Väsyttää |O

Sanna ja Nipsu 23+4
 
mulla alkaa huomenna yöt. oon ollu täs nyt 4 päivää vapaalla tai torstain olin saikulla, mut kuitenkin. me ei käyty dbtl:ssä, piti kyl mennä mut se sit vaan jotenkin kokoajan jäi, eilen käytiin kattomassa Harry Potter ja sen jälkeen mentiin ravintolaan syömään. oli se taas sellasta pientä luxusta. :D ainoa miinuspuoli oli kun en uskalla ottaa ravintolassa pihviä, jos se kuitenkin on jostain kohtaa raakaa, ni söin sitten paninin. mutta NAM, oli sekin hyvää!!!

mulla on huomenna se np- ultra Heikillä. hiukka jänskättää et miten siellä menee.. kaippa se hyvin menee, miksei menis? oltiin meinaan just torstaina tyksis ultras sen vuodon ja kipuilun takia, sillon kaikki oli kunnossa ja pikkunen ainakin möyrys kamalasti. miloon alkaa tuntemaan liikkeet? mä odotan sitä jo ihan kamalasti!!! :heart: vaikka kai se voi tehä loppuvaiheessa myös kipeetä.

sanna kävitkö jo hakee ne briot?

meillä ois reissu viroon tiedossa (juomat häihin) ja sit tarvis vielä vaikka mitä häihin tehä, mut kokoajan vaan ajattelen et kyl sen kerkee, no ohan täs viä kuukaus aikaa.. :LOL: ei, kyl mun pitää ottaa itteäni niskasta kiinni nyt ja alkaa väsäämään kaikkia juttuja.. ah, ei jaksais. paitsi et jos huomen yövuoros alkais tekee, pysyis ainakin hereil, ja kun ei siel vastata kun kelloihin... :D
 
tuu sitte kertomaan mitä heikille kuulu :whistle:

ekat liikkeet muuten tunsin ekassa raskaudessa vko 17 vasta, ku en oikeen tajunnut tunnistaa niitä, nyt tokalla kerralla tunsin jo 14 viikolla ja nyt ku oon 17 viikolla ni en tajua miten en sillon ollut aikaisemmin tajunnut niitä liikkeitä vaik niitä oli ollut. Toka kerralla ne on helpompi tunnistaa... Eka kerralla en sit millään tajunnut et ne oli NIITÄ mitä masussa tuntui... :D
 
Me oltiin 4d-ultrassa medisonarissa ja makso 153e oman dvd-levyn kanssa. ekaksi tarkisti ihan normaalilla rakenteet ja sitten 4d:llä katteltiin vauvaa. Koko ultraus kesti tunnin yhteensä ja dvd:tä saatiin 40 min.

Nyt aamupalalle ja sitten kohti neuvolaa käveleen, jos tämä olisi vaikka viimeinen kerta. Toivon jo kovasti, että pääsisi synnyttämään!
 
moikka!!

oltiin Heikillä aamulla ja arvatkaa mitä???? se oli MUKAVA!! :LOL: mä oli odottanut et se on joku ihan kamala ja puhuu tuskin mitään, mut sehän lörpötteli vaikka kuinka ja jopa hymyili!!! ihan totta! :D
tosin siinä alussa kun en tajunnut mitä se tarkotti kysymyksellään ja aloin vastaamaan kysymykseen sillä tavalla kuin luulin sen tarkoittaneen, ni siinä se sit tokas: ei, en mä tota tarkota kun kysyn että missä mennään? ja sit se loppujen lopuksi tarkotti sitä et onko lapsi luomu vai ei. ööh..

vauvalla kaikki hyvin, aika paljon Heikki pientä tökki et sai sen muuttamaan asentoaan, mutta kovasti mymmy touhusi sitten kun heräsi. :heart: niskaturvotus oli 1,2 mm ja kaikki oli vissiin justiis niinku pitikin, rakenteellisesti ainakin. siis sen minkä nyt näillä viikoilla näkee.

mun tarvis tossa puoli yhdeksän aikaan lähtee töihin, ja nyt paistan munkkeja! nam, toivottavasti onnistuu.

ai niin ja noista liikkeistä, musta tuntuu et tunnen joitain jo nyt. kun oltiin eilen menossa nukkumaan ja katottiin sängyssä leffaa ni ihan kuin silloin ois tuntunu sellanen hassu tökkäys ja tänään ultrassa kun Heikku mymmyä tökki ja hän heräs niin silloin ihan kun ois tuntunut sellasta.. ööh, miten sen sanois, muljuilua.. en osaa selittää.

liirah ja mymmy 12+3
 
liirah En oo viel hakenut Brioja, ens vkolla sitte, ku alkaa LOMAAA =) Ja hyvä, että Heikin kanssa meni hyvin. Oli se mulleki ekalla kerralla mukava ja sellasta..

Mä aloin tuntee jotai liikehdintään muistaakseni rv14 tietämillä ja siittä sitte ne voimistu ja alko ihan selvästi tunnistaa vauvan liikehdinnäksi.

amalia07
lle jaksamista :hug: Toivotaan, että oli vika neuvolakäynti sulla tänään.

Jos menis suihkuun ja sit kattos Sinkkuelämää ja sit menis nukkuun...

Sanna ja Nipsu 23+5
 
ääh, mä oon töissä. yövuorot on siitä inhottavia et tulee syötyä ihan kamalasti! ja viä kun osastolla on kaikkea namia. :D ilta alkanut todella riehakkaasti, kunpa tää rauhoittuis.

sanna onnea lomalle! vielä ois muutama päivä, ja sitten pelkkää loikoilua!!! :LOL:
 
liirah! Mä ajattelinkin et tuskin se mitään kamalaa se ultra on, voi olla et sillä on joskus huono päivä tai sitten vaan ei kemiat synkkaa kaikkien kanssa... Ite en vaan kestäny mennä sinne toista kertaa kun oli tosi kurja kokemus (joo, voi olla et hormoneilla oli osansa asiaan, mutta ne ei selitä koko juttua todellakaan!) :D Et hyvää vaan että meni paremmin kun odotit :D
 
me ollaan vatsataudissa koko porukka täälä, aika luksusta xD tai me ollaan paremmassa kunnossa jo, mutta toi lapsi on vieläkin ihan pipi, voi ressua..
eilen suppaili 3-8min välein, saas nähdä jatkuuko tätä ihan loppuun saakka, vauva kiusaa vaan.. puuh |O
 
Mulla viikon neukkakäynti takana, nyt 38+1. Oma täti on kuukauden lomalla ja nyt oli sitten sijainen. Ihan ok tätönen. Kertoi, että neuvolan listoilla on hurja määrä odottavia, joilla on viikot 41 ja 42 täyttymässä. Ja TYKS:stä oli tullut tieto neuvolaan, ettei uudelleensynnyttäjiä saa lähettää sinne yliaikakontrolliin ennen viikkoa 42, ellei ole todella hätä. Elikkä vasta viikolla 42 ruvetaan TYKS:n osalta miettimään, että käynnistetäänkö vai odotellaanko vielä vaavin omaa lähtöä. Ilmeisesti tuo rajapyykki uudelleensynnyttäjille on ollut ennen rv 40.

Sf jatkaa kasvuaan, nyt 36 :-? Tajuaako tää ihmisen alku lainkaan, että sen pitäis laskeutua ei nousta mun keuhkoihin. Onneks on pitkä selkä, joten ainakaan vielä ei keuhkoissa tunnu pepun siirtelyt. Varsinainen hetkupeppu tää taimi kyllä onkin.
 
Sssalla Toivottavasti lapsikin paranee pian ja hyvä että ootte muutenki parantumaan päin. Vatsatauti on kamala..

Ruska76 Anteeks tyhmä kysymykseni, mut mitä eroa on sillä onko uudelleen synnyttäjä vai ekaa kertaa synnyttävä, niin miks venytetään käynnistystä tonne vkolle 42? Mitä eroa sillä on kuin mones raskaus on? Vai voiko sitte uudelleen synnyttäjät vaan odottaa kauemmin vaavi mahassa tms.? Mulla kun on tää eka vasta mahassa, niin ei tollasista mitään tiedä =)

Huomenna se alkaa, LOMA =) Klo 9-17 viel töitä ja sit 4 vkoa lomailua. Takas töihin 3.9 ja ainakin vkonlopuks on nyt luvattu nättiä keliä, ihanaa ihanaa ihanaa =) =) =)

Jokohan moni on meen listalta jakautunut.. No, eiköhän se selviä jossai vaiheessa sekin sitte..

Täällä on mahassa välillä oikeen kunnon jortsut ja sit on välillä vähän rauhallisempaa. Ummetus ja pakarakipu on ainaki toistaseks poissa, hyvä niin ja vois pysyäkin poissa..

Jospa menis vetää iltajumpat, öitä

Sanna ja Nipsu 24+1
 
Sanna-78 odotin esikoistamme 2003 ja silloin olin yliaikakontrollissa TYKS:ssä viikon 41 tullessa täyteen.
Tuolloin tehtiin ultraus, otettiin sydänkäyrää, kohdunkaulan tilanne tutkittiin (olin sormelle auki ja kaulan pituus 1.5cm) painoarvio oli 3,8 kiloa. Viikolla 42 oli uusi aika ja jäin käynnistykseen.
Ei sillä mustakaan ole mitään väliä, montako synnytystä on takana, mutta kai nääkin on säästökysymyksiä.
Samoin kuin se, että vielä ainakin 2003 kaikki ekaa kertaa synnyttäjät kävivät TYKS:ssä synnytystapa-arvioinnissa, kunhan meni sinne synnyttämään. Otettiin sydänkäyrää ja ultrattiin jopa toista tuntia. Ja nykyäänhän tuo arvio tehdään neuvolalääkärissä alle vartissa suurilta osin.
 
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena valitettavasti la olisi sunnuntaina. Toivon jo kovasti,että neiti päättäisi tulla tähän maailmaan!!

Olo on jo todella tuskainen ja turvotus pahenee päivä päivältä! :headwall: jalat niin turvoksissa ettei enää mee uudetkaan kengät jalkaan mitkä ostin! Taitaa mennä neiti yli las ajan. Nyt tuntuu kyllä odottavan aika todella pitkältä! Neidille näköjään tuli hikka taas...voi pientä :LOL: :heart:

Mutta hyvää vkoloppua kaikille ja hyviä vointeja!!
 
Täällä olis yks vielä toistaiseksi turkulainen esikoisen odottaja, masuvauva IVF-hoidon tulos ja laskettu aika tammikuun alussa. Ikää 27, neuvolana Varissuo...

Mahtuisko mukaan? Ja jumppa- tai lenkkiseuraakin olis jossain vaiheessa ihan kiva saada... :)

T. Lallera ja masukki, rv 18+1
 
Nyt se alko, vihdoinkin, LOMA =) =) =) B) =)

Lallera tervetuloa,lisään sut listalle. Kerrotko viel tarkan lasketunajan niin helpompi laittaa listalle. Mullaki mahassa IVF-vauva ja käyn myös Varissuolla neuvolassa. Kukas sulla on siel "tätinä" ja asutko missä päin? Heti kauhee utelu =) =) =)

Lentomuurahaisia lenteli äsken ku kävelin bussipysäkiltä kotiin, ei kiva.

Pitäs kauppaan lähtee, ajattelin vetää kaikkii herkkuja tänään loman alkamisen kunniaks :LOL: Hyvä tekosyy =)

Ruska76 kiitos valaisusta.

Ja amalia07 jaksamista :hug:

Mä varmaan lähden kauppaan, jos täältä talon pihasta nyt autolla pääsee pois, ku tää on päättyvä katu, missä tää kerrostalo on, missä asustellaan ja tossa on noita omakotitaloja toi tie täynnä ja noi yhdet tekee jotai ihme remppaa ja yli puol katuu on kaivettu auki ja pitää jalkakäytävällä ajella ja tosi kivaa ku on matala auto. Meen perii niiltä sitte puskurin hinnan jos jää kiinni, prkl :LOL:

Sanna ja Nipsu 24+2
 
Jumpista; pistin kyselyä tuonne TNV:n jumppaan, mutta ei ole vastausta kuulunut (yli viikko, kun sähköpostia laitoin... :/ ). Eivät varmaan tarvitse lisää asiakkaita... *hmph* Tutun k:gin sivuilla ja TNV:n sivuilla on tuosta mammajumpasta ristiriitaista tietoa. Jumppalassakin järjestetään odottaville äideille jumppaa, mutta niidenkin sivuilla on iankaiken vanha aikataulu. Päädyin itse siihen ratkaisuun, että käyn "tavallisissa" jumpissa, mutta jätän hyppytunnit ja rankat vatsalihakset väliin. Neuvolassa sanottiin, että kaikkea saa harrastaa, mikä tuntuu hyvältä.

Niin siinä sitten kävi, että kun neuvolantäti vitkutteli ajanvarausta niin meidän rakenneultra on sitten vasta viikolla 22+0 :eek: Ei yhtään vapaata aikaa ennen! Eihän tällaisia kannata ajatella, mutta jos siellä sitten kuitenkin jotain kamalaa paljastuu, niin tuo myöhäinen ajankohta ei ole mitenkään hyvä. Mä en muutenkaan tästä ko. neuvolatädistä tykkää. Se ei ota mihinkään kantaa, vaan käskee vaan kysyä muualta. No mistä /%)#&/:sta sitä odottava äiti kyselee, ellei neuvolasta! :eek:
Sori valitus... ahdisti... :ashamed:

Onnea Sanna78lle lomasta! :flower: Minullapa sitä onkin kertynyt kaikki 2 päivää. Nyt pitäisi miettiä, missä vaiheessa syksyä sitä pitäisi tuon hurjan pitkän kesälomansa... :/

Onnea liirah hyvistä ultrakuulumisista. Kiva kuulla, että on muitakin joilla on hyviä kokemuksia Virtasesta.
 
Kiitos tervetulotoivotuksesta sanna. Tarkka laskettu aika on 3.1. ja ihan Vakkella asustellaan. Just tuossa Itäkeskuksesta kaupasta tullessa katteltiin, että ei kyllä ehkä tänne jäätäis jos ei muutenkin olis tarkoitus muualle päin Suomea muuttaa. On sen verran levotonta touhua. Mut sit toisaalta, löyty ihan mielettömästi vadelmiakin...

Neukkutädin nimeä en muista, pitänee tarkistaa kortista (kai se siellä lukee). Semmonen päälle viiskymppinen, rehevä lyhyttukkainen täti se on. Ja muistaa koko ajan mainita siitä, että kun tää mein vauva "ei ihan helpolla alkuaan saanut". D'oh. Kai me nyt se muistetaan muutenkin. Se luulee, että hoidoilla vanhemmiksi tulleet on automaattisesti ylivarovaisia kasvattajia. Just just. Et jos kuulostaa tutulta, niin sit meillä saattaa olla sama neuvolatäti. ;)
 
Lallera me asutaan Pääsyvuoressa, täällä on onneks ihanan rauhallista. Just ainoo miinus on toi Varissuolla neuvolassa käynti, yöks, en tykkään yhtään. Mut täti on siellä ihan mukava ja kuulostaa tutulta kyllä toi sun selitys, Tuula on hänen nimi.. Viimeks vaan oli sijainen ja se ei ollu kiva.. Tolle Tuulalle voi purkaa kaikkee jos siltä tuntuu eikä ole kertaakaan pahaa sanaa sanonu vaikka tosiaan jaksaaki muistutttaa tosta mulle että tämä on 7 vuoden yrityksen tulosta. Mut niinhän se on joo, mut ehkä sitä ei tosiaan tarvis joka kerta mainita.. Minnes päin ootte ajatellu muuttaa sitte? Mua kauheesti houkuttas muuttaa takas Treelle, siellä joskus asuin reilu 3v.

Mut nyt aamukahville ja sit ulos ku on nätti ilma..

:wave:

Sanna ja Nipsu 24+3
 
Tervehdys pitkästä aikaa =)

Sonera on pitänyt meidät nettipimennossa ansioituneesti sellaiset 6 viikkoa - kiitoksia vaan :headwall:


Mutta tässä välissä olen tosiaan kaarinalaistunut (tevehdys kertulle: asustamme Piispanristillä). Ja synnyttääkin olen kerinnyt: 12.7. meille syntyi toinen poika. Synnytys oli helppo; kerettiin olla sairaalassa vaan pari tuntia. Strategiset mitat olivat: 3560g ja 49cm. Kokonaisuudessaan synnytys kesti reilut neljä tuntia.

Sanna-78 kiitos listan pystyyn pistämisestä: ikää allekirjoittaneella tosi on vasta 28, ei 38 vuotta :whistle:

Nyt täytyy lähteä taas avaamaan maitobaari. Voikaapa hyvin!
 
Onnea ninniliinalle pojasta! :flower: =)

Laskettu aika oli eilen,mutta ei ole ollu minkäänlaista merkkiä nyt, että synnytys lähestyisi. :kieh: Olo on vaan niin tuskainen varsinkin nyt kun alkoi nämä ihanat helteet! yhtään en pysty ulkona olemaan....Jalat ja kädet ihan turvoksissa :headwall: rupee tuntumaan ettei jaksaisi enään, mutta onneksi lopussa on se ihana palkinto minkä voimalla jaksetaan eteenpäin!!! :heart:
 

Yhteistyössä