TYKS hoidot 2013!

Tädää turkulaiset! (ja lähiseutulaiset)

Nyt mä tuun taas virallisesti tähän porukkaan kun on aika varattuna takas Tyksiin. Olen siis 2x ivf kierroksen käynyt tyksissä jonka jälkeen tein pienen sivuloikan ja kävin yksityisellä vetäsees kolmannen ivf rumban ja nyt jännätään vieläkö tyksi tekee sen kolmantensa (eli meidän neljännen) vai oliko tää nyt sitten tässä ja adoptiojonoon.

Sen verta oon tätä pinoa ihmetelly että onpa meillä todella surkeen vähän onnistumisia tullut vuoden sisään? Onko joku laskuissa mukana montako on päässy odottajien puolelle?

Meillä takana nyt 9 siirtoa ja alkioita on siirretty mun laskujen mukaan n.12. Minulla on alhainen AMH ja solureservit vähissä. Perus sairautena on kilpirauhasen vajaatoiminta (ollu jo yli 10v pitkälti lääkkeet) Kaik mahdollinen ja mahdoton on tutkittu ainakin olevinaan, ja nyt yksityisellä oli käytössä sitten kaikki alkioliimat, kortisonit ja megamäärät erinäisiä hormoneja mitä vaan voi mistäkin ruumiin aukosta sisään tunkea.

Uutena väännöksenä olen ollut gluteenittomalla muutaman kuukauden ja jatkan kokeilua ainakin jouluun. Pohdin josko pystyisin myös maidon jättämään pois... Väittävät "autoimmuuniuskovaiset" että noista voisi olla apua vaivoihini.

Yhden yhtä plussaa en ole eläissäni saanut vaikka aikaan saadut alkiot on huippuluokkaa ja limakalvo ihan priimaa mitä nyt ultralla näkee.

Nirppanen> Voi elämä että on kiusallinen tilanne sulla... Toivotaan parasta!
 
Hei myös täältä,
Haluaisin liittyä mukaan joukkoonne. :)
Yritystä takana 1,5v janikää minulla 26, miehellä 29. Ensimmäistä lasta yrittämässä ja ensimmäinen clomifen kuuri juuri tänään ohi. ( kp1 tänään ...todella suuri pettymys ja siksi uskaltauduin liittymään tänne.. Pää hajoaa).. Todettu pco eli vika minussa. Ylipainoa ei sillai isosti ole, masennus kiloja tullut pari viimeisen 2 kk aikana.. BMI 21,9.

Sain clomeist pahat sivuoireet joten femar on suunnitelmissa tälle kierrolle..
Jotenkin tuntuu nyt siltä että keho tarvitsee kunnin hoitoja mutta ymmärsin että 3kiertoa näillä mennään ennen kuin tyksissä suunnittelevat lisää..
Yritin lukea koko palstan läpi ja huomasin että joillain oli clomit takana, jollain femar. Kuinka kauan kuureja veditte ja kuinka pitkä odotus esim ivf pääsyyn sen jälkeen?

Toivon kaikille plussaa, olisi mukava nähdä monta plussaa tuossa teidän taulukossanne. Se antaisi toivoa toivettomalle..
 
grosjean......*31v....... *1.........*2.IVF syksy 2013?
Helge...........*31.........*1.........* 2.IVF, ?
Helistin_83.....*29v.......*1.........* 1. IVF ?, toiv. alkukesästä??
hannuliini.......*24...... *1......... *eka tutkimuskäynti 20.2
SusannaO.......*29.......*2..........* luomukierto huhtikuu
Maikki1985.....*27.......*1..........*TS SG helmikuussa?
LaaL.......... * 31....... *1..........* OI helmikuu
Sansu86.... *27........ *1........ *Suunnittelukäynti huhtikuu
83_yrittäjä
Sofianna......*36.......*1.........*2.IV F
Heidi13......*36........*1......... Aukiolotutkimus ?
Nirppanen.....*30.......*2.........1.IVF/1.PAS elokuu 2013

PIINAILIJAT:



PLUSSANNEET!!

Burana........ ?........*4........ LA?

Sera2010....*29.....*2....1IVF 5.PAS......LA 18.2
 
Nostelin listaa, päivittäkäähän tietonne :)

Tervetuloa takaisin 83yrittäjä! Harmi, ettei käynti yksityisellä tuottanut tulosta :( Ja toivotaan että tyks suostuu vielä tekemään hoidon, uskoisin kyllä et suostuu. Mitä tuo "alhainen AMH ja solureservit vähissä" tarkoittaa? On teillä hurjan paljon siirtoja takana, mut toivotaan että SE siirto tulee vielä, pian...
Plussia tässä ketjussa ei paljoo oo, mut eipä oo kyllä hirveesti tapahtunutkaan, kun on ollut kesätauko, ja muutenkin monella vasta alkuvaiheessa hoidot... Toivottavasti syksy tuo tullessaan paljon plussia tähän ketjuun!! Ei se tyks kuitenkaan ihan surkea paikka oo, on meillä sentään eläviä todisteita täällä siitä ;)

RooRoo:lle kans kovasti tervetuloa! Kyselit tosta ivf:n pääsystä, niin mulla itellä ( silloin vielä selittämätön lapsettomuus ) tais muinoin mennä niin, et ensin pari kolme kiertoa pelkillä clomeilla, sitte muistaakseni kolme tai neljä inseminaatiota, ja sitten "pääsi" ivf:n. Mut toivotaan ettet sä tarvi muuta kuin ne clomit/femarit. Sulla kun tiedossa tuo pco, niin eikös nuo lääkkeet pelkästään usein tehoa siihen. Tsemppiä kovasti!! :)

Nirppaselle älyttömästi peukkuja huomiselle!!! :heart: Samoin Sansulle tiistain testailuun!
 
Anteeksi taas omanapaisuuteni, en ehdi hirveesti nyt muuta kun päivittämään nämä omat kuulumiset, eli ultrassa on siis käyty. "Tuuliksella" on kuin onkin syke! :O Kaikkinensa hyvin mielenkiintoinen tapaus. Nyt koon perusteella viikkoja olis 5+5 tai 5+6, eli viikkoa vähemmän ku pitäis. Syy tähän on se, että "Tuulis" on koettanu jakaa itseään kahteen osaan (hemmetin sukurasite :D), siinä kuitenkaan (Luojan kiitos!) onnistumatta. Siellä näkyy kaksi...lokeroa(??) tässä pussissa. On siis kiinnittyny viikkoa myöhemmin tämän takia. Jotain hematoomaa myös näkyy, sillä selittyy osittain tää mun vuoto. Jostain kumman syystä mulla myös näkyy molemmilla puolilla keltarauhanen, viimeks ultrassa ei ollu ku toisella puolella. Tämäkin ihmetytti lääkäriä hyvin paljon. Jos tämän synnytän, niin saan myös ennätyksen haltuuni, koska alin hcg on tähän mennessä kuulemma ollu 35 (mulla siis se 19).

Mutta on siis myös se keskenmenon riski kasvanu. Lääkäri ei voi nyt tehdä muuta ku nostaa kädet pystyyn ja seurata, luonto hoitaa. Parin viikon päästä uus ultra. Huhhuh! :popcorn:
 
NIRPPANEN> Jumankauta ämmä! ONNEA! Siis en tiedä onko se nyt niin onnea saada tuollainen määrä epävarmuustekijöitä, mutta siellä on nyt edes saatu kiinnittyminen aikaan ja homma etenee ainakin toistaiseksi! Toivottavasti osaat ottaa tän asian nyt edes jotenkin hyvin ja kestät henkisesti epävarmuustekijät. Ihan mahtava juttu!

RooRoo> Kyllähän sinulla menee varmasti vuodenpäivät melkeen että olisit ivf:ässä asti, mutta täytyy muistaa että iso osa saa sen lapsensa muilla konstein kuin koeputkesta. Jos sinulla ei ole muuta ongelmaa kuin monirakkulaisuus niin se voi olla hyvinkin helposti hoidossa.

Sera> AMH arvo kertoo osviittaa paljonko munasoluja on munasarjoissa jäljellä. Minulla se arvo ei ole kovin kummoinen ja fsh on ihan surkea. Ovat ihmeissään että saadaan näinkin hyvin soluja (5-9 solua / Punktio) ja varsinkin ihmettelevät hedelmöitysprosentteja joka oli viimeisessäkin 100% ja kaikki olis ollu siirtokelpoisia ja neljä oli ihan huippuja ja yks hyvä. Huonosti vaan kestää pakastusta ja siinä niitä sitten tippuu.

Eipä meistä monikaan oo täällä plussiaan saanu mutta nyt tuli taas yks onneks lisää :)
 
ONNEA Nirppanen :flower: :hug:

Ja uusille tervetulua.. Ystävän kehotuksesta testasin tänään negan. nyt iltäpäiväst kaks kertaa valkkarin mukan tullut vaaleanpunaista tuhrua hyvin minimaalinen ja menkka kipui hiukan ilmassa kanssa eli mahtoiko tämä kierto olla tässä.. dpo11 siis tänään
 
Onnea Nirppanen plussasta, toivon mukaan kaikki menee hyvin eikä tuu keskenmenoa! =)
Mä oon päättänyt olla stressaamatta ja ajattelin unohtaa ton vaa`an sinne tyksin punnitukseen asti ja elää suht normaalia elämää siihen asti olis varmaan parempi hävittää koko vekotin siks aikaa et ollaan siellä lokakuun puolen välin tiennoilla.. Ja sansu ootko varma ettei se testi vielä plussaksi muutu?
 
hannuliini hyvä jos vaa an saat pois mielest mulle se jäi tavaks se vaaka :D en tie toivon testin muuttavan viel tulosta.1,5 tuntia salirääkkiä tänään ei saanut vuotoa alkamaan kunnol.. onko se sit hyvä vai ei
 
Rooroo tervetuloa mukaan turisemaan tänne. Mä oon aatellut et alotan vhh-kuurin jos vaikka sillo lähtis ne puuttuvat kilot sillä sitten pois. Mulla olis täällä kotona hyvät ohjeet siihen hommaan kun sisko sain tossa kesällä lainaan. Mä oon tässä reilu 6kk syönyt noita metuja mut silti vaan maha oireilee välillä niistä oikeen kunnolla viime yönä oli taas kauheat kivut ja tänään maha oli jotenkin outo mut kyl taas on onneks rauhottonut.
 
nyt vähän omanapailen mut siis: tyks soitin tänään et mitä he sanoo tänään on hiukan tullut vaalean ruskeaa vuotoa ja hiukan punaväriä ollut illas ihan vähän. mut pyyhkies ei tuu paperiin eikä pönttöönkään (sori kuvaus näin tarkkaan) tyks sanoivat et ootan torstaihin jos vuoto ei ala niin teen testin ja jos vuoto alkaa niin sit sama annostus clomeilla kuin tässäkin kierrossa
 
mun kaveri kyhäili tälläisen runon kun pyysin et voidaan sitten tärpätty kertoa kaikille kaveri piiris ym ketä ei hoidoist tiedä.

Yritimme lasta saada kertaan useaan
Tulokset vain aina päätyivät tilaan surkeaan
pitkän ajan yritimme
Ja koko ajan surimme
Jos emme lasta saada voisikaan
Kuinka paljon lisää surua se toisikaan
Kävimme läpi lääkkeen sekä hoidon
Se antoi meille uuden toivon
Nyt yhteisen ilon jaamme
Ja uuden perheenjäsenen kotiin tuoda saamme
 
Ihana toi runo ja pahoittelut sansu että menkat alkoivat. Onks sulla sama annostus uudessa kierroissa kuin mitä tässä oli? Itel alkaa olemaan aika hyvä mieli siitä kun muut myös huomaa sen et oon jonkin verran hoikistunut, mutta sit taas toisilla se aiheuttaa jonkin verran kateutta. Huomen aamulla on pakko mennä vaa`alle kun haluan tietää et missä mennään vaikka tein itselleni lupauksen etten mene..
 
sansu86 pahoittelut negasta :( Ei muuta ku uutta putkeen vaan! Ja tosi kiva tuo runoidea :)

yrittäjä83 oonkin välillä miettiny että miten teidän hoidot mahtaa sujua. Toivotaan nyt et tää kova työ alkais tuottaa tulosta! Ja tosiaan, kyllä nää epävarmuustekijät hieman himmentää iloa, mut toisaalta, kuinka moni luomusti raskautunut pystyy valmistautumaan mahdollisiin vastoinkäymisiin, kun ei niitä edes tiedä olevan ;) Jos nyt jotain positiivista lähtee hakemalla tästä hakemaan :D

Tervetuloa joukkoon RooRoo1! Toivotaan onnistuneita hoitoja sinnekin suuntaan :)

ON: Vuotoa eikä menkkajomotuksia ole nyt maanantain jälkeen ollu. Silti joka kerta ulos lähtiessä varaudun terveyssiteellä, jos kuitenkin holahtaa. En oikein osaa ajatella vieläkään olevani raskaana, ehkä sitten JOS sen 12 viikkoa saa täyteen. Oon vaan koettanu ajatella niin, et luonto päättää ja siihen on sopeuduttava, kävi miten kävi.
 
Täällä kp 3 ja menkat ohi kaks päivää kipui ja vuoto.. jo oli lyhyet. välist vuodan viikonkin... koitin oman rivini päivittää mut vaikka omaan rivin kirjoitin mein hoidon ym. kun koitan sen lähettää niin sanoo viesti liian lyhyt.pitää ainakin yksi merkki olla. mitä mä teen väärin siin :D
 
Tänä aamuna käyty vaa`alla ja sen mukaan olis sitten alitettu se tyksin raja, vaaka näytti 79.7 pikku hiljaa mennää alaspäin vielä muutama viikko. On muuta vuos kun oon painanut alta sen 80kg. Toivon mukaan ovat sitten myös tyksissä tyytyväisiä, maanantai aamuna labralle ennen töihin menoa et on mielenkiinnoista nähä miten arvot on muuttunut kun oon se reilu 12kg saanut vuoden vaihteesta pois.
 
Hienoa Hannuliini :flower: Kertoiles sitten mitä ne arvot oli :) ja mikäs päivä sulla se tyks oli :D eilen hiukan viel sittenkin tuhrutti illal mut nyt rupeaa olemaan sekin ohi.

Kyllä sä nirppanen vielä totut jättämään ne siteet sinne kaappiin :)

83yrittäjä toivottavasti sinäkin pian saat sen positiivisen testin. Meni minulta ohi mutta mitä tyks on meinannut et mikä hoito olis seuraavaksi.

RooRoo1 Kertoiles sit vähän kokmuksia femareista kun jotain tyks mulle höpötti niist et jollei clomit toimi niin vaihetaan niihin.. kun mä noi sivuoireet kyllä clomeissa kestän.. en sit tiedä kun ne on kans puhunut et ois kolme clomi kiertoo ja sit vaihetaan. mut sit jäis viel yks clomi kuuri "yli" et pitäiskö tyksiin ehottaa et ottaisin sen 4 kuurin ennen vaihtoa. en tykkää kerätä tablettei kotiin :D
 
Mulla on se tyksin käynti vasta 21.10 sit on muuten tasan 8kk kun käyntiin ekaa kertaa tyksissä. mulla on se labra sillai et multa otetaan työterveydessä ihan perusverenkuva, mut voi sillo lokakuussa ehdotella niitä uusia hormonikokeita.
 
sansu86 femar on nyt syöty 4 päivää, yks päivä jäljellä. Todella hyvät fiilikset, ei mitään oireilua viellä. Ultra to joten silloin selviää miten ne on clomiin verrattuna toiminut.. :) kerron lisää lääkäri käynnin jälkeen.
 
Täällä aamu on pähkäilty kun eilen harrastime seksiä kun vuoto oli jo ohi.. seksin jälkeen munasarjat oikealla kipiät ja alkoi vuoto taas ja mukana hyytymiäkin... eikä ollut edes mistän rajusta sessiosta kyse, ja edelleen verta vuodan miks? eipä oo ennen näin ollut
 
Itellä on jotenkin tällä hetkellä vähän oudot fiilikset omalla tavalla olen onnellinen et meijän hoidot tulee jatkumaan vielä tässä syksyllä, mutta sitten tulee se pelko et mitä jos tulenkin raskaaksi niin pystyykö siitä nauttimaan kun ollaan kummiskin kauan yritetty ja omalla tavalla toivon et tää kaikki oikeesti lähentäis meitä miehen kanssa. Ja kun itellä on ollu muutenkin välillä aika rankkaakin vois näistä kaikista puhua sit tuolla tyksissä kun meen sinne seuraavan kerran.

Ollaan tänään puhuttu häistä, kun mun piti viedä kihlasormus pienennettäväksi, mutta kun siinä on kultaa ja titaania niin sitä ei pysty titaanin takia pienentää. et kultasepän liikkeessä sanoivat, että kannattaa sit hankkia toinen pienempi sormus et se pysyy sormessa loput voitte sitten arvatakin..
Tässä illan aikana olen netissä kattellu vauvanvaatteita ja ne on aivan ihania, jos vaikka joskus sais niitäkin shoppailla. Ja kaikkea muutakin olen kattonut mitä sit vois sille tulevalle lapselle hankkia..
 

Yhteistyössä