Työkkäri tarjoaa vain palkatonta työtä?

  • Viestiketjun aloittaja en huoli
  • Ensimmäinen viesti
juupsd
eli pelkkiä harjoittelu paikkoja ? En kyllä minäkään menisi kenellekään ilmaseksi töihin koska minun kuitenkin pitää maksaa lapsen hoitomaksut,mielellään ne näihin päiväkoteihin ym ottaa ilmaista työvoimaa jolloin ei tarvi palkkaa maksella
 
"vieras"
Työssäoppimisjakso? KAIKKI rahta menee tarhamaksuihin ja kulkemisiin. Okei, joo, pääsee työhön, mutta se tarhapaikkojen hankinta, työn raskaus, hoitoon raahaaminen sun muu ei ole sen vaivan arvoista.
 
Keittiönoita
Kieltämättä systeemissä on matoja. Tuttavani tekee nyt harjoittelijana samaa työtä, missä hän oli yli kymmenen vuotta. Siis sama firma, sama työ, sama tuoli ja sama työpöytä. Kun kysyin, onko mikään muuttunut, niin hiiri on kuulemma vaihdettu.
 
Mä oon ollu töissä työharjottelussa aikoinani ja poiki sitten ihan palkkatyötä. Kannattaa vaan ottaa kokemuksena kaikki. Huonointa on jäädä lusmuumaan kotiin. Kyllähän siitä kuitenkin jotain päivärahoja maksetaan...kaikesta kun ei alkuun voi saada huimia palkkoja, mutta töitä on tehtävä jos niitä edes joskus haluaa saada!!
 
Lunatic
[QUOTE="mie";22079383]Saathan sinä työttömyyskorvausta joten et sinä nyt täysin ilman "palkkaa" sitä työtä tee.[/QUOTE]

Työttömyyskorvaus ei ole mikään palkka.
Ja samaa mieltä olen ap:n kanssa, kieltäytyä meinaan "harjotteluista".. olen mieluummin karenssilla.
Aion hakea eläkkeelle mutta tuskin se onnistuu.

Tulis nyt jo se kansalaispalkka.
 
En minäkään suosittele ihan helposti ottamaan harjoittelupaikkaa vastaan. Niin paljon olen niistä lukenut ja kuullut että se on pelkkää orjatyövoimaa.

On se tietenkin hienoa JOS sen kautta saa paikan mutta aina näin ei käy. Saa siitä paperinkin mutta millaisen ja mitä se merkkaa jos olet tehnyt vaikka jotain aivan muuta kuin mitä oma alasi on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Välillä meren ja maan;22079512:
Mä oon ollu töissä työharjottelussa aikoinani ja poiki sitten ihan palkkatyötä. Kannattaa vaan ottaa kokemuksena kaikki. Huonointa on jäädä lusmuumaan kotiin. Kyllähän siitä kuitenkin jotain päivärahoja maksetaan...kaikesta kun ei alkuun voi saada huimia palkkoja, mutta töitä on tehtävä jos niitä edes joskus haluaa saada!!
Samanlaisia kokemuksia. Olin harjoittelijana, pidin työstä, päivät olivat olivat lyhyitä ja ruoan sain ilmaiseksi. Palkkaa ei saanut, mutta sain sen korvauksen, jota kotona ollessa en olisi saanut sekä verottoman kulukorvauksen. Työpaikka oli niin lähellä että matkoihin ei kulunut rahaa. Joten koin saavani ihan hyvän korvauksen.

Tein töitä alalla johon minulla ei ollut koulutusta, vain nähdäkseni millaista työtä se olisi. Heti pois jäätyäni, aloin tehdä oikeita palkallisia sijaisuuksia (edelleen kouluttamattomana) samaan työpaikkaan. Nykyään teen töitä niin paljon kuin haluan/ehdin.

Kannattaa ottaa tuollaisetkin mahdollisuudet kokeiluun.
Ja niin, minä hain paikkani itse, sitä ei työkkäri määrännyt.
 
hyvä minä
jos kaikki suostuvat orjaksi, ihmisten työelämä menee vaan heikompaan suuntaan ja kohta kukaan ei maksa palkkaa kenellekään. vedetään vaan entistä enemmän mehuja pois ja kohta ollaan kaikki harjoittelijoita euron tuntipalkalla.

hesarissakin oli juttua että saksassa on tätä nykyä niin huonot palkat, että suuri osa työssäkäyvistä alkaa olla köyhiä. esim. siinä oli joku kampaaja siin jutussa ja kuukausipalkka oli ollut 400 euroa. nyt oli perustamassa omaa yritystä.

Eli minusta meidän kunnia-asia, jotka juuri ja juuri yhdellä palkalla toimeent ulemme, on vastustaa tätä ihmisten hyväksikäyttöä.
Jos ottaa vastaan tai tarvitsee ihmisen työpanosta, siitä m aksaa silloin asiallisen palkan. ja ihan itse. ei niin että ottaa tukityöllistetyn jolle valtio maksaa palkan.

se on väärin. miksi rikkaalle miljonäärille makstaan rahaa ja työpanoksia?

köyhähän voi tehdä työtä itselleen ja maksetaan sitten sille köyhälle se tonni. ja hän toimikoon itsensä työllistäjänä.
 
hyvä minä
Alkuperäinen kirjoittaja Nöf nöf täti;22079923:
Samanlaisia kokemuksia. Olin harjoittelijana, pidin työstä, päivät olivat olivat lyhyitä ja ruoan sain ilmaiseksi. Palkkaa ei saanut, mutta sain sen korvauksen, jota kotona ollessa en olisi saanut sekä verottoman kulukorvauksen. Työpaikka oli niin lähellä että matkoihin ei kulunut rahaa. Joten koin saavani ihan hyvän korvauksen.

Tein töitä alalla johon minulla ei ollut koulutusta, vain nähdäkseni millaista työtä se olisi. Heti pois jäätyäni, aloin tehdä oikeita palkallisia sijaisuuksia (edelleen kouluttamattomana) samaan työpaikkaan. Nykyään teen töitä niin paljon kuin haluan/ehdin.

Kannattaa ottaa tuollaisetkin mahdollisuudet kokeiluun.
Ja niin, minä hain paikkani itse, sitä ei työkkäri määrännyt.
enemmistö työpaikoista onkyllä niin, että koko puljua pyöritetään harjittelijoiden ja tukityöllistettyjen voimin. eivätkä palkkaa oikeasti vaikkamiten hyvin tekisit työt.
 
"vieras"
[QUOTE="mie";22079383]Saathan sinä työttömyyskorvausta joten et sinä nyt täysin ilman "palkkaa" sitä työtä tee.[/QUOTE]

Juuri näin. Kyllä jossain vaiheessa työttömyyskorvaukset ja sosiaalituet täytyy muuttua vastikkeellisiksi. Jo joku on todella niin onneton työntekijä, että hänen työpanoksestaan ei voi todella maksaa täyttä palkkaa (eli ei löydä töitä), niin tällaisiin hommiin vain tukien vastapainoksi.
Ei meidän muiden pidä näitä raukkoja loputtomiin elättää verovaroilla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä minä;22079961:
enemmistö työpaikoista onkyllä niin, että koko puljua pyöritetään harjittelijoiden ja tukityöllistettyjen voimin. eivätkä palkkaa oikeasti vaikkamiten hyvin tekisit työt.
Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Yhtä hyvin voisi väittää, että suurin osa työntekijöistä on niin huonoja ja laiskoja, ettei niille voi maksaa normaalia palkkaa.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";22080078]Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. Yhtä hyvin voisi väittää, että suurin osa työntekijöistä on niin huonoja ja laiskoja, ettei niille voi maksaa normaalia palkkaa.[/QUOTE]

Täytyy olla tyhmä jos ilmaseksi raataa. Ihan hyvä jos ilmanen työvoima onkin "huonoa ja laiskaa".
Niin kuuluukin olla.
Työmotivaatio katsos kasvaa huomattavasti palkan myötä.
 
[QUOTE="vieras";22080065]Juuri näin. Kyllä jossain vaiheessa työttömyyskorvaukset ja sosiaalituet täytyy muuttua vastikkeellisiksi. Jo joku on todella niin onneton työntekijä, että hänen työpanoksestaan ei voi todella maksaa täyttä palkkaa (eli ei löydä töitä), niin tällaisiin hommiin vain tukien vastapainoksi.
Ei meidän muiden pidä näitä raukkoja loputtomiin elättää verovaroilla.[/QUOTE]

Sun kaltaisia provoja on netti täynnä, ja sun kaltaiset muut ihmiset ei varmaan koskaan ole kuulleet konkursseista, irtisanomisista, johdon huikeista palkoista... kaikki työttömät on luusereita on sellainen mantra, että sillä ei pitkälle pötkitä eikä valeta uskoa kenenkään, päinvastoin.

Oikein odotan sitä päivää koska sun kaltaiselle ihmiselle käykin vähän höplästi ja elämä ei menekään niin kuin olet suunnitellut. Ai että ne on hyviä hetkiä, kun pääsee hymysuin sanomaan että mites nyt suu pannaan? =)
 
[QUOTE="vieras";22080124]Ja tuolla asenteella sinun työurasi aukeaa.. Not..[/QUOTE]

Työharjoittelusta maksettu "palkka" ei kata edes asumista saati ruokaa, jos ihminen on vaikka yksin. Mutta ihan kunnon töitä pitäisi tehdä siltikin kahdeksan tuntia päivässä ja olla kiitollinen vieläpä päälle.
 
"vieras"
Valtio kustantaa yrittäjille, erilaisille yhteisöille, yhdistyksille, kunnille tms. puljuille ilmaista tai hyvin edullista työvoimaa minkä jaksaa, eikös ne rahat ole ihan kaikkien verovaroista? Ilmaiset harjoittelijat, palkkatukityössä olevat, kuntouttava työtoiminta, työkokeilu; ilmaistyövoimanimikkeitä riittää valittavaksi
Niin kauan, kun tälläinen ihmisten hyväksikäyttö on laillista ja sallittua, ja toiminta valtion rahallisesti tukemaa, kierre ei lopu koskaan.
Jokaisen pitää saada tekemästään työstä asiallinen korvaus, jolla voi tulla toimeen.
 
"vieras"
Työharjoittelusta maksettu "palkka" ei kata edes asumista saati ruokaa, jos ihminen on vaikka yksin. Mutta ihan kunnon töitä pitäisi tehdä siltikin kahdeksan tuntia päivässä ja olla kiitollinen vieläpä päälle.
No kyllä sillä työharjoittelulla on joku tarkoitus. Ja saahan siitä saman mitä saisi kotona, ainoastaan työssä voit saada mahdollisuuden työllistyä ja verkottua työmaailmaan.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";22080124]Ja tuolla asenteella sinun työurasi aukeaa.. Not..[/QUOTE]

Kuule evvk. Kuka tässä on töihin halunnu, en minä ainakaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
[QUOTE="heips";22079126]onko nämä työt näitä jos on ollut 500 päivää työttömänä?niissähän pääsee ihan kunnon ansioille[/QUOTE]

no ei tosiaankaan pääse 980e-verot, ei mikään kunnon ansiot. tuntipalkka on 7eja risat.
 
"juu"
[QUOTE="vieras";22080187]Valtio kustantaa yrittäjille, erilaisille yhteisöille, yhdistyksille, kunnille tms. puljuille ilmaista tai hyvin edullista työvoimaa minkä jaksaa, eikös ne rahat ole ihan kaikkien verovaroista? Ilmaiset harjoittelijat, palkkatukityössä olevat, kuntouttava työtoiminta, työkokeilu; ilmaistyövoimanimikkeitä riittää valittavaksi
Niin kauan, kun tälläinen ihmisten hyväksikäyttö on laillista ja sallittua, ja toiminta valtion rahallisesti tukemaa, kierre ei lopu koskaan.
Jokaisen pitää saada tekemästään työstä asiallinen korvaus, jolla voi tulla toimeen.[/QUOTE]

juuri näin. Miksi sitä samaa rahaa ei voi antaa jokaiselle ihmiselleitselleen? Esim. jos menen naapuriin hoitamaan naapureiden lapsia pitkäaikaistyöttömänä, valtio maksaa naapurille rahaa, ja naapuri antaa sen rahan minulle.

Omia lapsiani saisin hoitaa valtion palkkaaman vain, jos miehellä olisi joku yritys, ja olisin muka siellä töissä ja oikeasti hoitaisin lapsiani kotona.

Mutta miksi kukaan palkkaisi ketään kun ilmaistyövoimaa on saatavilla ja orjia tuodaan jopa thaimaasta saakka tänne ja osa jää ikuisen velkavankeuteen?

ihmisten hyväksikäyttö lisääntyy koko ajan.
 

Yhteistyössä