Tytön ja pojan ajokortti

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Ei kumpikaan. Molemmille maksetaan puolet ajokortista ja loput saa itse tienata töillä tms.
Perusteletko tuota, miksi ajokortti on pojalle tärkeämpi?
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..


 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Mä en ikinä vois kohdella lapsiani epätasa-arvoisesti. Joten molemmat olis sitten varmaan kortitta. Enkä varsinkaan lähtis ruokkimaan mitään pojille se ja tää on tyttöjä tärkeämpää-asennetta. Se riittää että meillä on suvussa yks pässi, joka niin tekee.
Tarkoitukseni ei ole olla epätasa-arvoinen.. Jos olisi joku "enemmän" tytön juttu niin ostaisin ennenmmin tytölle eka..Kodin sisustaminen, shoppailu...
Tarkoitukseni ei ole kasvattaa lapsiani sillain että poika on paremmassa asemassa, eiköhän tuollaiset ajatukset kasva/tule jo ennen 18v tätettyä :)

Siis tasa-arvo ktysymykset ja "Tunne" että ollaan tasa-arvoisia --> tuskin kaatuu ajokorttiin..
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..
Sä kannatat tasa-arvoa, kunhan joku muu vaan hoitaa asian puolestasi. Tuo asenteesi "pojat korjailee autoja" kertoo sen, että et ole sisäistänyt tasa-arvon ajatusta mitenkään. Jotkut pojat korjailevat autoja ja useammat pojat korjailevat autoja kuin tytöt. Monet eivät sitä kuitenkaan tee ja jotkut tytötkin korjailevat niitä autoja. Jos ymmärtäisit tasa-arvon oikein, ei ajokortin saaminen riippuisi mitenkään sukupuolesta. Esim. tyttö, joka käy naapurikaupungissa lukiota tarvitsee varmasti ajokorttia enemmän kuin 100m päässä kodista ammattikoulun autolinjalla oleva poika. Autoja nääs pystyy korjaamaan myös ilman ajokorttiakin.
Kyllä tasa-arvo lähtee ennen kaikkea siitä, että hylkää stereotypiset ajatukset sukupuolten rooleista, ja tukee sukupuolesta riippumatta lapsen harrastuksia ym. kiinnostuksenkohteita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Silloin annetaan kummallekin puolet summasta ja kumpikin säästää/tienaa loppuosan.
En voisi antaa vain toiselle lapselleni ajokorttirahaa jos toinen jäisi ilman - ellei sitten ole joku tilanne ettei toinen tarvitse ajokorttia laisinkaan mutta toisen elämää se helpottaisi oleellisesti, siinäkin tapauksessa lupaisin toiselle kustantaa kortin myöhemmin.

Minusta se olisi niin röyhkeän epäreilua vain toiselle maksaa.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Tarkoitukseni ei ole olla epätasa-arvoinen.. Jos olisi joku "enemmän" tytön juttu niin ostaisin ennenmmin tytölle eka..Kodin sisustaminen, shoppailu...

Siis tasa-arvo ktysymykset ja "Tunne" että ollaan tasa-arvoisia --> tuskin kaatuu ajokorttiin..
Tytön harrastus on shoppailu, voi hyvänen aika sentään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..
Sä kannatat tasa-arvoa, kunhan joku muu vaan hoitaa asian puolestasi. Tuo asenteesi "pojat korjailee autoja" kertoo sen, että et ole sisäistänyt tasa-arvon ajatusta mitenkään. Jotkut pojat korjailevat autoja ja useammat pojat korjailevat autoja kuin tytöt. Monet eivät sitä kuitenkaan tee ja jotkut tytötkin korjailevat niitä autoja. Jos ymmärtäisit tasa-arvon oikein, ei ajokortin saaminen riippuisi mitenkään sukupuolesta. Esim. tyttö, joka käy naapurikaupungissa lukiota tarvitsee varmasti ajokorttia enemmän kuin 100m päässä kodista ammattikoulun autolinjalla oleva poika. Autoja nääs pystyy korjaamaan myös ilman ajokorttiakin.
Kyllä tasa-arvo lähtee ennen kaikkea siitä, että hylkää stereotypiset ajatukset sukupuolten rooleista, ja tukee sukupuolesta riippumatta lapsen harrastuksia ym. kiinnostuksenkohteita.
Tasa-arvoa voi siis olla vain kokonaan vastaan tai kokonaan sen puolella?
Missään tapauksessa EN halua tyttöjä ja poikia samaan muottiin.
En siis ole tasa-arvoinen.
Ymmärrän pointtisi ja nuo koulumatkat on eri asia mitä tässä alun perin olin "hakemassa".
 
täh
täh. miksi ihmeessä pojalle olisi tärkeämpää? esim. itse en nauti ollenkaan kuljettaa lasta harrastukseen, joten kun saa oman kortin voi itse sinne mennä.

kun taas jonkun poika harrastaa vaan pleikkaa niin ei tarvitse edes välttämättä korttia.

tai ei käy töissä.
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..
Sä kannatat tasa-arvoa, kunhan joku muu vaan hoitaa asian puolestasi. Tuo asenteesi "pojat korjailee autoja" kertoo sen, että et ole sisäistänyt tasa-arvon ajatusta mitenkään. Jotkut pojat korjailevat autoja ja useammat pojat korjailevat autoja kuin tytöt. Monet eivät sitä kuitenkaan tee ja jotkut tytötkin korjailevat niitä autoja. Jos ymmärtäisit tasa-arvon oikein, ei ajokortin saaminen riippuisi mitenkään sukupuolesta. Esim. tyttö, joka käy naapurikaupungissa lukiota tarvitsee varmasti ajokorttia enemmän kuin 100m päässä kodista ammattikoulun autolinjalla oleva poika. Autoja nääs pystyy korjaamaan myös ilman ajokorttiakin.
Kyllä tasa-arvo lähtee ennen kaikkea siitä, että hylkää stereotypiset ajatukset sukupuolten rooleista, ja tukee sukupuolesta riippumatta lapsen harrastuksia ym. kiinnostuksenkohteita.
Tasa-arvoa voi siis olla vain kokonaan vastaan tai kokonaan sen puolella?
Missään tapauksessa EN halua tyttöjä ja poikia samaan muottiin.
En siis ole tasa-arvoinen.
Ymmärrän pointtisi ja nuo koulumatkat on eri asia mitä tässä alun perin olin "hakemassa".
Ei, ymmärsit minut väärin! tasa-arvoa on siis se, että jokainne tekee sitä mitä haluaa, sukupuolesta riippumatta! mielipiteesi siitä, että oletusarvoisesti poika "ansaitsee" ajokortin tyttöä paremmin sukupuolensa takia ei ole tasa-arvoista ajattelua. Entäs jos teidän perheessä se tyttö korjailee niitä autoja ja poika sisustaa ja shoppailee, maksatko silloinkin ennemmin pojalle ajokortin?
 
täh
olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.

nykyään on joillakin vielä tuollaisia käsityksiä kutensinulla mutta eivät ole enää niin yleisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..
Sä kannatat tasa-arvoa, kunhan joku muu vaan hoitaa asian puolestasi. Tuo asenteesi "pojat korjailee autoja" kertoo sen, että et ole sisäistänyt tasa-arvon ajatusta mitenkään. Jotkut pojat korjailevat autoja ja useammat pojat korjailevat autoja kuin tytöt. Monet eivät sitä kuitenkaan tee ja jotkut tytötkin korjailevat niitä autoja. Jos ymmärtäisit tasa-arvon oikein, ei ajokortin saaminen riippuisi mitenkään sukupuolesta. Esim. tyttö, joka käy naapurikaupungissa lukiota tarvitsee varmasti ajokorttia enemmän kuin 100m päässä kodista ammattikoulun autolinjalla oleva poika. Autoja nääs pystyy korjaamaan myös ilman ajokorttiakin.
Kyllä tasa-arvo lähtee ennen kaikkea siitä, että hylkää stereotypiset ajatukset sukupuolten rooleista, ja tukee sukupuolesta riippumatta lapsen harrastuksia ym. kiinnostuksenkohteita.
Tasa-arvoa voi siis olla vain kokonaan vastaan tai kokonaan sen puolella?
Missään tapauksessa EN halua tyttöjä ja poikia samaan muottiin.
En siis ole tasa-arvoinen.
Ymmärrän pointtisi ja nuo koulumatkat on eri asia mitä tässä alun perin olin "hakemassa".
Ei, ymmärsit minut väärin! tasa-arvoa on siis se, että jokainne tekee sitä mitä haluaa, sukupuolesta riippumatta! mielipiteesi siitä, että oletusarvoisesti poika "ansaitsee" ajokortin tyttöä paremmin sukupuolensa takia ei ole tasa-arvoista ajattelua. Entäs jos teidän perheessä se tyttö korjailee niitä autoja ja poika sisustaa ja shoppailee, maksatko silloinkin ennemmin pojalle ajokortin?
En..
Ajatusmaailmani ehkä on "vanhanaikainen" tähän päivään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
En varmaan osaa perustella sillain että olisitte tyytyväisiä, hmm.. Mielestäni "pojat on poikia" pojat korjailee autoja ja se on jonkinlainen "status" pojille.. Tasa-arvoa minäkin haluan ja kannatan mutta mutta...en osaa kunnolla selittää..
Jos nyt vertaa itseäni ja veljeeni niin mä ymmärrän autojen tekniikasta enemmän ja muutenkin elämäni liittyy autoiluun huomattavasti enemmän.

Ihan yhtä tärkeetä se molemmille on jos on, kyllähän siihen vaikuttaa paljon muut asiat kun sukupuoli.
 
piina
Täällä kaukana sivistyksestä, on ajokortti kaikille yhtä tärkeä. Se on hyötykulkuneuvo, jolla pääsee töihin, kouluun ja harrastuksiin.

Mutta noin muuten, niin ehkä pojat keskimäärin valitsevat sen ajokortin sijalle 1., kun taas tytöt keskimäärin saattaisivat käyttää sen rahan, johonkin muuhun yhtä hyödylliseen.

Jos mulla olisi varaa kustantaa vain yksi ajokortti, niin kustantaisin molemmille puolet ja saisivat itse kustantaa loput puolet. Tai jos esim. se tyttö ei haluaisi sitä ajokorttia, niin saisi kuitenkin saman summan johonkin muuhun, minkä itsekin koen hyödylliseksi tulevaisuutta ajatellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.

nykyään on joillakin vielä tuollaisia käsityksiä kutensinulla mutta eivät ole enää niin yleisiä.
Jos sinua saan enemmän ärsytettyä niin asia ei ole noin niinku ajattelet =)
 
uuuh.. siis vieläkin on olemassa tälläisen ajatusmaailman omaavia ihmisiä... :/

opetatko tai oletko opettanut pojalle/pojillesi kotitaloustaitoja? siis pyykkäystä, siivousta, tiskausta, ruuanlaittoa vai laitatko senkin vanhanaikaisen stereotypian piikkiin että kotityöt kuuluu tytöille?

meillä esim. minä tiedän autoista enemmän kuin mies ja mua ne jopa kiinnostaa enemmän. Mies on taas taiteellinen ja tietää tietokoneista enemmän.

 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
uuuh.. siis vieläkin on olemassa tälläisen ajatusmaailman omaavia ihmisiä... :/

opetatko tai oletko opettanut pojalle/pojillesi kotitaloustaitoja? siis pyykkäystä, siivousta, tiskausta, ruuanlaittoa vai laitatko senkin vanhanaikaisen stereotypian piikkiin että kotityöt kuuluu tytöille?

meillä esim. minä tiedän autoista enemmän kuin mies ja mua ne jopa kiinnostaa enemmän. Mies on taas taiteellinen ja tietää tietokoneista enemmän.
Poika on vasta 2v ja paljon kiinnostuneempi auttamaan pyykkäyksessä yms. kuin tyttö (nyt 9v) ja todellakin annan olla mukana.. Tyttöä ei ole kiinnostanut niissä olla mukana ja en ole pakottanutkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
olet ap joku nuori kouluttamaton. ajatuksesi ovat todella tyhmiä. ja naista alistavia. ennen oli normaalia ajatella, että naisen ei tarvitse kuin synnyttää ja hoitaa lapsia. siihenhän se perustuu, että miehet halusivat itse huvitella ja loisia ja pitää hauskaa ja vahvempana sukupuolena varmistivat asian tekemällä selväksi että naisen rooli on kakrut ja toisten passaaminen. kun miehet makasivat perse homeessa nainen on aina raatanut.

nykyään on joillakin vielä tuollaisia käsityksiä kutensinulla mutta eivät ole enää niin yleisiä.
Tällainen minullekin tuli mieleen. Harmi että tuollaisen ajatusmaailman omaavia ihmisiä yhä on.:/ Toivottavasti lapsensa ovat fiksumpia.
 
kuula
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Ei kumpikaan, jos oikeasti vain yhdelle olis mahdollisuus maksaa. Saisivat teinit tienata sitten itse osuutensa korttiin.

Miten ylipäätään voidaan sukupuolen perusteella arvottaa tuollainen asia, ei tajua...
 
Ihan yhtä tärkeä molemmille. Jos ei olisi varaa maksaa kuin yksi kortti, eivätkä kaksoset pääsisi sopuun kumpi sen saa, saisivat molemmat puolet ja tekisivät itse loppurahat.

Mulle ja mun miehelle on molemmille vanhemmat maksaneet kortin. Mä olen autoihminen, mun mies ei. Kun me alettiin seukata, mun mies oli 23-vuotias, eikä sillä ollut koskaan elämässään ollut omaa autoa, se meni fillarilla duuniin. Mulla toki oli auto, ihan itse ostettu ja maksettu. Meidän molemmat nykyiset autot on mun, miehellä ei ole niihin osaa eikä arpaa.
 
kuula
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Mun mielestä auto vaan on enemmän poikailua kuin tyttöilyä, pojat hakee tytön treffeille. Harmi kun sain teidät ajattelemaan minusta tuollaista.. Palataan asiaan mukavemmissa keskusteluissa :)
Anteeks, mutta mä kyllä hain poikaystäväni autolla treffeille. :D Et taida elää ihan nykyajassa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Ei kumpikaan.
 

Yhteistyössä