Tytön ja pojan ajokortti

vieras
Yhtä tärkeää!
Minulle ajokortti oli kyllä paljon tärkeämpi kuin veljelleni. Veljeni ei edelleenkään tykkää ajaa autoa ja on luopunutkin autosta, kun minä taas pidän. Mutta ap, jos sinä olisit ollut minun äitini ja olisit tullut kertomaan minulle, että veljeni saa ajokortin ja minä en, olisin vihannut sinua. ihan oikeasti. Se olisi ollut mielestäni kauhea vääryys, jota olisin tuskin koskaan antanut kokonaan anteeksi. Ja lisäksi olisin tuntenut itseni vähemmän tärkeäksi kuin veljeni.
 
:)
Mul on poika ja tyttö enkä kummallekaan tuu maksaa ajokorttia. Saavat ite maksaa. Asutaan kaupungissa eli ajokortti ja auto ei pakollisia. Sit eri jos sellaseen työhön tai opiskeluun lähtee missä tarvii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhtä tärkeää!
Minulle ajokortti oli kyllä paljon tärkeämpi kuin veljelleni. Veljeni ei edelleenkään tykkää ajaa autoa ja on luopunutkin autosta, kun minä taas pidän. Mutta ap, jos sinä olisit ollut minun äitini ja olisit tullut kertomaan minulle, että veljeni saa ajokortin ja minä en, olisin vihannut sinua. ihan oikeasti. Se olisi ollut mielestäni kauhea vääryys, jota olisin tuskin koskaan antanut kokonaan anteeksi. Ja lisäksi olisin tuntenut itseni vähemmän tärkeäksi kuin veljeni.
En olisi missään tapauksessa sanonut toiselle lapselleni että hän ei saa korttia mutta toinen saa.
 
karkki on hyvää
Juu, no meillä kyllä perheen poika sai lapsena enemmän kallista materiaa. me emme saaneet mitään mutta poika sai mopot ja legot ja telkkarin omaan huoneeseen.

Jo lapsena ärsytti suunnattomasti ja siitä johtuukin, että inhosin aina veljeäni ja tappelimme paljon.

Nyt vanhempana mietin, että ehkä hän sai materiaa, koska oli ehkä vähän yksinäinen tyttöjoukossa. Jos minullekin olisi selittänyt olisin voinut ymmärtää. Ei siksi että häntä pidettin parempana vaan korvaukseksi jostain.
 
karkki on hyvää
Alkuperäinen kirjoittaja karkki on hyvää:
Juu, no meillä kyllä perheen poika sai lapsena enemmän kallista materiaa. me emme saaneet mitään mutta poika sai mopot ja legot ja telkkarin omaan huoneeseen.

Jo lapsena ärsytti suunnattomasti ja siitä johtuukin, että inhosin aina veljeäni ja tappelimme paljon.

Nyt vanhempana mietin, että ehkä hän sai materiaa, koska oli ehkä vähän yksinäinen tyttöjoukossa. Jos minullekin olisi selittänyt olisin voinut ymmärtää. Ei siksi että häntä pidettin parempana vaan korvaukseksi jostain.
kortit olemme ajaneet kaikki heti, enkä edes oikein muista kenen rahoilla. muistaakseni niillä omilla minä ainakin, joita meille oli tilille säästetty.
 
vieras
mikä tota aloittajaa oikein vaivaa? tähän mennessä vielä kukaan viideltä sivulta ei oo ollu sen kans samaa mieltä, mutta edelleen jaksaa inttää vastaan kuin joku yleinen mielipide olisi hänen puolellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä tota aloittajaa oikein vaivaa? tähän mennessä vielä kukaan viideltä sivulta ei oo ollu sen kans samaa mieltä, mutta edelleen jaksaa inttää vastaan kuin joku yleinen mielipide olisi hänen puolellaan.
Mitä vastaan minä intän? Pitäisikö minun nyt pyörtää mielikuvani sen takia mitä muut ovat sanoneet? En halunnut tästä asiasta tälläistä "riitaa" itselle on jäänyt paha maku suuhun koska tuntuu että olen niin väärin ymmärretty tässä asiassa. Vastaan kyllä jos joku kysyy mutta mun mielestä tää asia sais jo olla tässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja aino:
Miksi ihmeessä ei olis yhtä tärkeää molemmille?! Nyt ei ymmärrä...
On varmasti tärkeä molemmille, musta se on vaan pojalle vielä tärkeämpää, ymmärrän kyllä jos muut on asiasta eri mieltä, oli vain minun mielipide.
Jos tilanne kaksoset, tyttö ja poika--> mahdollisuus maksaa 1 ajokortti, kumpi saisi? :D
Ei kumpikaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä tota aloittajaa oikein vaivaa? tähän mennessä vielä kukaan viideltä sivulta ei oo ollu sen kans samaa mieltä, mutta edelleen jaksaa inttää vastaan kuin joku yleinen mielipide olisi hänen puolellaan.
Mitä vastaan minä intän? Pitäisikö minun nyt pyörtää mielikuvani sen takia mitä muut ovat sanoneet? En halunnut tästä asiasta tälläistä "riitaa" itselle on jäänyt paha maku suuhun koska tuntuu että olen niin väärin ymmärretty tässä asiassa. Vastaan kyllä jos joku kysyy mutta mun mielestä tää asia sais jo olla tässä.
miten olet ymmärretty väärin?
jos selaa sun aikaisempia viestejä niin käy melko selväksi että sun poika on sukupuoliroolien vuoksi listalla ensimmäisenä saamassa teidän perheessä ajokortin.

huvittavaa sinänsä, että noin äärikankealla ja vanhanaikaisella perheellä ei ole varaa kustantaa molemmilla sitä korttia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiraki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä tota aloittajaa oikein vaivaa? tähän mennessä vielä kukaan viideltä sivulta ei oo ollu sen kans samaa mieltä, mutta edelleen jaksaa inttää vastaan kuin joku yleinen mielipide olisi hänen puolellaan.
Mitä vastaan minä intän? Pitäisikö minun nyt pyörtää mielikuvani sen takia mitä muut ovat sanoneet? En halunnut tästä asiasta tälläistä "riitaa" itselle on jäänyt paha maku suuhun koska tuntuu että olen niin väärin ymmärretty tässä asiassa. Vastaan kyllä jos joku kysyy mutta mun mielestä tää asia sais jo olla tässä.
miten olet ymmärretty väärin?
jos selaa sun aikaisempia viestejä niin käy melko selväksi että sun poika on sukupuoliroolien vuoksi listalla ensimmäisenä saamassa teidän perheessä ajokortin.

huvittavaa sinänsä, että noin äärikankealla ja vanhanaikaisella perheellä ei ole varaa kustantaa molemmilla sitä korttia.
Laitoin jo ihan ensimmäiseen viestiin "riippuen olosuhteista". Minulla on itsellä kuva että pojat ajavat enempi autoilla, mielikuvani ei tarkoita sitä että automaattisesti poika saa kortin vaan tottakai se kumpi sitä tarvii/haluaa enempi..Juuri sillain kun moni onkin kirjoittanut. En vain ollut ajatellut asiaa siltä kantilta muuten kuin " riippuen olosuhteista". Sillehän en mitään voi että näen mielessäni pojan ratissa ennemmin kuin tytön, ehkä se johtuu siitä että kortti ei ole minulle ollut tärkeä. Kysymys oli vain "ajatus" "heitto", ilmaan jota ei ymmärretty niin kuin olin ajatellut. Lyhkäisesti siis:
-Näen pojan auton ratissa ennemminkuin tytön, MUTTA se ei tarkoita sitä että poika automaattisesti kortin saa.

( ja niinkuin aiemmin sanoi, tämä oli ajatus, näin en ole tosissani miettinhyt..lapseni on 2 ja 9v..joten voinet uskoa että en laittanut kysymystä sillä että täällä oikeasti miettisin asiaa.. )

 

Yhteistyössä