ulkoilu oksennustaudissa..

meillä tuo 5v oksensi äsken. : / mietin että jos se ei nyt rupee joka kolmas minuutti oksentamaan, et uskallanko lähteä sen kans tuohon pihalle leikkimään? nyt on ihan pirteänä syömässä aamupalaa tuolla..
 
no huhhuh
Mikä siinä sisällä olemisessa on niin kamalaa, että sairaskin lapsi on pakko ulkoilemaan viedä? Miksei saisi viettää rauhassa sairaspäivää ja olla vaan sisällä? Mä en pysty käsittämään tuollaista, että sairaat lapset viedään "ulkoilemaan". Lähtisitkö itse vatsataudissa "reippailemaan" ja ulos ihmisten ilmoille?
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
"vieras"
En kyllä nyt heti ulos veisi, korkeintaan iltapäivällä jos ei ole mitään tullut kummastakaan päästä. Mutta en kyllä silloinkaan mihinkään yleiseen leikkipuistoon veisi missä muita lapsia.
 
"jeps"
Menkää ihmeessä. Kyse ei ainakaan vielä mistään pitkittyneestä, voimat vieneestä taudista. 5v osaa jo sanoa jos väsyttää ja äkkiähän siitä pääsee sisälle.
 
"jeps"
[QUOTE="vieras";28271022]En kyllä nyt heti ulos veisi, korkeintaan iltapäivällä jos ei ole mitään tullut kummastakaan päästä. Mutta en kyllä silloinkaan mihinkään yleiseen leikkipuistoon veisi missä muita lapsia.[/QUOTE]

jos luet, niin huomannet, että tässä puhuttiin OMASTA pihasta.
 
"Vieras"
Meillä oli tossa alkuviikosta "ihme" tauti lapsilla.
Pienempi oksensi yhden kerran, juuri juomansa mehut. Ajattelin ettei ole vatsatauti, vaan johtui vaan siitä kun joi niin nopeasti. Oli aivan reipas sen jälkeen, söi samantien jne. Seur. aamuna oli vähän normaalia löysempi vatsa, ei muuta.

Taisi se kuitenkin olla vatsatauti, koska isompi okseni sitten tasan vuorokauden päästä siitä. Huomasin kyllä, että joku oli vialla kun oli niin väsyneen oloinen. No oksennuksen jälkeen, nukkui n. tunnin ja sen jälkeen oli taas ihan reipas. Söi vähän (ei muutenkaan syö kovin hyvin) ja ajattelin että meni sillä ohi. No yöllä oksensi kuitenkin vielä toisen kerran, muttasitten olikin jo ohan normaali.

Eli, jos lapsi vaikuttaa reippaalta niin saattoihan se olla vaan erityisen lievä tauti? Ja ulos voi menna, jos lapsi jaksaa. Toki ei kannata ketään tartuttamaan.
 
Fff
Meillä ulkoillaan aina sairaanakin, jos vain lapsi jaksaa. Hyvää se raitis ilma tekee kipeänäkin. En tajua, miksi pitäisi sisällä nyhjätä, jos vointi on sellainen, että jaksaa ulos mennä.
 
no nyt on tässä seurailtu. aamupalan jälkeen oksenti toisen kerran, mut sen jälkeen tossa tanssahtelikin kun minä zumbasin, ja koko ajan laulaa jotain , niin kun yleensäkin. :) ootellaan hetki kestääkö äsken syöty ruoka sisällä ja mennään sitten ulos...
 
"vieras"
Mä en veis ulos, koska inhottava sitten niitä oksennuksessa olevia haalareita pestä tai sieltä pihalta sitä oksua pois kaapia. Mutta jos haluat ulos mennä, niin siitä vaan.
 

Yhteistyössä