Uskisketju pääsiäisen kunniaksi

Niin siis ihan oikeasti minulla on keskenmenoja lukuisia ja esikoiseni isä tapettiin ennen kuin esikoiseni syntyi. Ystäväni kuoli käsiini yliannostukseen vaikka yritin kovasti elvyttää. Olen ollut todistamassa kun viisi vuotias hyppäsi kuolemaansa parvekkeelta vuosien seksuaalisen hyväksikäytön takia kun sosiaalihuolto ei tehnyt mitään vaikka me naapurit kovasti yritimme auttaa. Miten kamalia asioita pitäisi tapahtua? Tai mikä on mielestäsi ihan oikea asia?
:ashamed: Nyt vasta huomasin nuo viestit! En muistanut katsoa vastaustasi, kun klikkasin suoraan "viimeinen" sivulle. Anteeksi siis kamalasti :( Olet nähnyt kauheita asioita ja en usko että noista voi ehjin nahoin selvitä ilman Jumalan apua<3 Jumalalla on suunnitelma ja he pääsi parempaan paikkaan.. Voimia:hug:
 
Olet saavuttanut mukavasti? Jep jep, sanoo ihminen joka ei pärjää edes mamman kukkaron avulla.
Kaikki ei tässä elämässä aina mene niin kun toivoo ja pitäisi. Ymmärtkö sinä sen? Joskus ihminen ei jaksa eikä pysty pitämään huolta omasta taloudestaan ja siihenkin on mahdollista saada apua. Ei se ole niin että aina pitää pärjätä ja vielä itse.
 
Tosi aikaisessa vaiheessa olet vuodelepoon joutunut, monilla se on ehkä viimeinen kolmannes tms. Olitko kotona sen ajan vai sairaalassa?
Sekä että. Kakkosen kanssa jouduin olemaan lähes koko ajan sairaalassa tipassa kun supistukset oli alusta asti aika voimakkaita. Vaikka lapset on jouduttu pitämään väkisin sisällä on ne käynnistetty aikaisin kun mun kroppa on romahtanut. Kaksi ekaa viikoilla 36 ja kolmas viikolla 38.
 
Sekä että. Kakkosen kanssa jouduin olemaan lähes koko ajan sairaalassa tipassa kun supistukset oli alusta asti aika voimakkaita. Vaikka lapset on jouduttu pitämään väkisin sisällä on ne käynnistetty aikaisin kun mun kroppa on romahtanut. Kaksi ekaa viikoilla 36 ja kolmas viikolla 38.
Mua inhotaa, että ihmiset joutuvat kokemaan monta keskenmenoa ennen kuin asialle koitetaan edes tehdä mitään. Yks tuttu on haudannu kolme lasta (myöhäisiä keskenmenoja eli ihan vauvoja jo), toinen hautas myöhäisillä keskenmenolla kaksi lasta ennen kuin pääs vuodelepoon alusta asti. Näin he saivat lapsensa.
 
tjaah
Jeesus on metafora ihmisestä, sen houkutuksista, rikkinäisyydestä, ristiriidoista, arvosta ja mahdollisuuksista tällä matkalla mitä elämäksi kutsutaan.

Pyhä Henki on Yhteys, joka meillä on. Henki jonka muodostamme, kun keskitymme.

Ja Jumala on alku ja loppu, kaikkeus.

Olen ehkä vähän panteisti. En enää osaa niin kirjaimellisesti ottaa Lasten Kuvaraamattua. Mutta vaikka runossa lausutaan että lapsenuskos säilytä, se sul on paras ystävä, silti ajattelen että aikuisen kypsään ajatteluun ja uskoon olisi hyvä tähdätä.
 
Sekä että. Kakkosen kanssa jouduin olemaan lähes koko ajan sairaalassa tipassa kun supistukset oli alusta asti aika voimakkaita. Vaikka lapset on jouduttu pitämään väkisin sisällä on ne käynnistetty aikaisin kun mun kroppa on romahtanut. Kaksi ekaa viikoilla 36 ja kolmas viikolla 38.
Huhhuh, siinä on miettimistä ollut miten saa ajan kulumaan siellä sairaalassa. Ja rohkeutta on sulla ollut kun olet uskaltanut jokaisen kohdalla alkaa siihen ruljanssiin. Onneksi ne raskaudet jatkui edes jotenkin turvallisille viikoille.
 
Huhhuh, siinä on miettimistä ollut miten saa ajan kulumaan siellä sairaalassa. Ja rohkeutta on sulla ollut kun olet uskaltanut jokaisen kohdalla alkaa siihen ruljanssiin. Onneksi ne raskaudet jatkui edes jotenkin turvallisille viikoille.
Juu, mutta ei enää. Viimeinen oli niin vaikea, että ei jaksa ja ikääkin kuitenkin on sen verran, että viisainta jättää lasten teko nuoremmille ihan suosiossa. Olemme kaikki erilaisia. Toinen kestää sen mitä toinen ei. Minulle tuo on arkea joten en osaa ottaa sitä enää niin vakavasti. Ensimmäisten kohdalla se olikin hankalaa. Ja kun ensimmäisen sain olin varma että se on tässä...ei enempää kiitos mutta sitten monen keskenmenon jälkeen tulin toisiin aatoksiin ja pidin pojan. Viimoisen kanssa oli tilanne se, että miehellä ei ollut vielä omaa lasta ja minulle tuli pieni paha mieli siitä...joten nyt on kaikki kolme maailmassa :)
 
"Vieraana"
Jeesus merkitsee ainutta toivoa, mihin muuhun voisi turvata vaikkapa parantumattomasti sairaana? Ihmisten apu on aina rajallista.
Olen uskossa mutta vaikeaakin ollut viime aikoina, tuntuu etten jaksa lukea Raamattua enkä käydä missään...jotenkin arki vie voimat.
 
Juu, mutta ei enää. Viimeinen oli niin vaikea, että ei jaksa ja ikääkin kuitenkin on sen verran, että viisainta jättää lasten teko nuoremmille ihan suosiossa. Olemme kaikki erilaisia. Toinen kestää sen mitä toinen ei. Minulle tuo on arkea joten en osaa ottaa sitä enää niin vakavasti. Ensimmäisten kohdalla se olikin hankalaa. Ja kun ensimmäisen sain olin varma että se on tässä...ei enempää kiitos mutta sitten monen keskenmenon jälkeen tulin toisiin aatoksiin ja pidin pojan. Viimoisen kanssa oli tilanne se, että miehellä ei ollut vielä omaa lasta ja minulle tuli pieni paha mieli siitä...joten nyt on kaikki kolme maailmassa :)
Mulla ei ole niin pahoja juttuja ollut kuin sulla mutta munkaan kroppaa ei ole tehty kovin monen muksun tekemiseen, mun kudostyyppi on tosi venyvä, kuten mun äidillä. Vaikka olen jumpannut niin tuntuu että olen yhtä irrallista osasta vieläkin. :D
 
[QUOTE="Vieraana";29797973]Jeesus merkitsee ainutta toivoa, mihin muuhun voisi turvata vaikkapa parantumattomasti sairaana? Ihmisten apu on aina rajallista.
Olen uskossa mutta vaikeaakin ollut viime aikoina, tuntuu etten jaksa lukea Raamattua enkä käydä missään...jotenkin arki vie voimat.[/QUOTE]

Kun on selkä seinää vasten, niin jäljelle jää Jumala.

Joskus tekee mieli sanoa tuskissa Jumalalle että "mulla ei ole kuin Sinut".
Sit mietin: mikä ihmeen "kuin?" Kun on Jumala, on kaikki, vaikka kaikkea ei vielä tässä ajassa saisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Peyote
Jeesus on paras ja kuningas ja mahtava ja voittaja. Sen sijaan muutaman ihmisen suhteen oon vaan pettynyt ja ärtynyt. Sillon auttaakin ajatella, ettei niillä oo mitään oikeeta merkitystä, ei sellasta, mitä Jeesuksella. Se vaan onnjuttu joka on ja pysyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Peyote
Meillä ei oikein oo mitään pääsiäisperinteitä mitä noudatettais. Oon kelaillut noita pääsiäisen tapahtumia ihan muuten vaan. Mukavalta tuntuu että joku on välittänyt musta ja mun elämästä niin paljon että on ihan mua (ja muitakin) varten tehnyt suunnitelman, että maksaa mun sielusta semmoisen hinnan.
 
Jeesus on paras ja kuningas ja mahtava ja voittaja. Sen sijaan muutaman ihmisen suhteen oon vaan pettynyt ja ärtynyt. Sillon auttaakin ajatella, ettei niillä oo mitään oikeeta merkitystä, ei sellasta, mitä Jeesuksella. Se vaan onnjuttu joka on ja pysyy.
Ihmiset on...mielenkiintoisia. Ihania ja rasittavia. Ne valtaa päivittäin mielen ja heihin tulee uhrattua varmaan suurin osa aikaa ja energiaa. Mäkin olen tämän päivän hakannut päätä seinään kun pännii.

Sit kun vertaa Jumalaan niin kokoluokka on eri.
"Kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa." Psalmeista siis tuo.
 
Peyote
Ihmiset on...mielenkiintoisia. Ihania ja rasittavia. Ne valtaa päivittäin mielen ja heihin tulee uhrattua varmaan suurin osa aikaa ja energiaa. Mäkin olen tämän päivän hakannut päätä seinään kun pännii.

Sit kun vertaa Jumalaan niin kokoluokka on eri.
"Kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa." Psalmeista siis tuo.
Nimenomaan ja jos joku ei musta tykkää, ajattelen, että Jeesus tykkää ainaskin. Jajos joku tuomitsee mut väärin ja puhuu musta pahaa ja väittää asioita mitkä ei oo totta, voi vaan aatella, että Jumala näkee miten asiat on oikeesti ja puolustaa mua.
 

Yhteistyössä