uskovaiset-

  • Viestiketjun aloittaja tsippadippa
  • Ensimmäinen viesti
tsippadippa
mua vään ihmetyttää ton valoimiö-enkelijutun inspiroimana että mistä te päättelette mikä on sitä oikeaa jumalan ihmejuttua ja mikä jotain muuta?

olen töissä tekemisissä aika paljon harhaisten mielisairiden ihmisten kanssa ja aika monella on mitä erilaisimpiä juttuja jumalasta. sellaisiakin, joissa jutut sotii raamatun oppeja vastaan. on myös ihmekokemuksia jne.

mistä ihmeestä te erotatte onko se kielillä puhuva ja näkyjä näkevä seurakunnan heppu mielisairas vai uskonnollisessa hurmoksessa? ihan filiksellä, vai joku oppi-isä sanoo, että onko totta vai jotain muuta?

ihan mielenkiinnosta kyselen, ottamatta nyt kantaa siihen että mihin nyt pitäisi uskoa ja mikä on oikein.
 
Odota ympäripyöreää vastausta jumalan rakkaudesta ja jumalan tuntemisesta, joka tiivistyy about näin: "Mitään luotettavaa mittaria ei ole olemassa, emme tiedä onko mikään uskomamme totta, mutta uskottelemme niin toisillemme."
 
"Uudi"
Joillain on henkien erottamisen lahja, joka sitten tietää onko jokin asia Jumalasta vai ei. Sitten mikä on vastoin Raamatun oppia ei tietenkään ole Jumalasta. Kaikki täytyy koitella Raamatun sanan pohjalta ja yhdessä muiden uskovien kanssa, joilla on yo lahja ja kokemusta muutenkin. Ihan uudelle uskovalle voi ollakin vaikeampaa.
 
"vieras"
Kuules. Olen elänyt ikäni erittäin vahvan herätysliikkeen otteessa ja päässyt siitä eroon vasta aikuisena. Minä näen asian näin, että heti ja aina, kun jotain erikoista/pelottavaa/ihmetyttävää tapahtuu, niin uskovaiset innostuu.

Se on heidän tapa iskeä, takoa silloin, kun iihminen seisahtuu ja tuumaa, että hetkinen, mitä tää on. Silloin tulee uskovainen ja sanoo: rakas ystävä, se on jumalan puhuttelua ja merkki siitä, että sinun on aika miettiä, kenen lauluja laulat.

He toimii niin. Se on tehokkainta niin. He tulee aina silloin, kun ihminen on heikkona. *puistatus*
 
-ap-
[QUOTE="Uudi";23029125]Joillain on henkien erottamisen lahja, joka sitten tietää onko jokin asia Jumalasta vai ei. Sitten mikä on vastoin Raamatun oppia ei tietenkään ole Jumalasta. Kaikki täytyy koitella Raamatun sanan pohjalta ja yhdessä muiden uskovien kanssa, joilla on yo lahja ja kokemusta muutenkin. Ihan uudelle uskovalle voi ollakin vaikeampaa.[/QUOTE]

mitä tämä koitteleminen tarkoittaa? jotain ristikuulustelua?

henkien erottamisen lahja? en ole tällaisesta kuullutkaan? eli se on joku heppu joka osaa erotella mikä on huuhaata mikä aitoa ihmettä?
 
"vieras"
Raamatussa sanotaan että koetelkaa kaikki näyt /profetiat yms..
Koska myös paholainen osaa puhekutua valkoiseen ja näytellä jotta ihminen menisi lankaan.

Raamatussa myös sanotaan Jeesus on sama eilen , tänään ja ikuisesti. Sana ei muutu.
Jos näky ei ole raamatun sanan mukaista se ei ole Jumalasta.
 
[QUOTE="vieras";23029131]Kuules. Olen elänyt ikäni erittäin vahvan herätysliikkeen otteessa ja päässyt siitä eroon vasta aikuisena. Minä näen asian näin, että heti ja aina, kun jotain erikoista/pelottavaa/ihmetyttävää tapahtuu, niin uskovaiset innostuu.

Se on heidän tapa iskeä, takoa silloin, kun iihminen seisahtuu ja tuumaa, että hetkinen, mitä tää on. Silloin tulee uskovainen ja sanoo: rakas ystävä, se on jumalan puhuttelua ja merkki siitä, että sinun on aika miettiä, kenen lauluja laulat.

He toimii niin. Se on tehokkainta niin. He tulee aina silloin, kun ihminen on heikkona. *puistatus*[/QUOTE]
Pitää muuten paikkansa. Tykkäävät iskeä erityisesti silloin, kun vanhasta pariskunnasta jompikumpi kuolee pois. Silloin on heti uskontofriikkejä oven takana kärkkymässä rahoja ja tarjoamassa "lohtua". Ihan oikeasti palstalaisille varoituksena, jos tuollainen tilanne kohtaa vaikka omia isovanhempia. Kannattaa hienovaraisesti selittää mummolle tai papalle, että jeesuskorppikotkat tulevat ns. raadolle, niin rumalta kuin se kuulostaakin. Mutta rumaahan uskonto on.
 
ateisti
[QUOTE="vieras";23029131]Kuules. Olen elänyt ikäni erittäin vahvan herätysliikkeen otteessa ja päässyt siitä eroon vasta aikuisena. Minä näen asian näin, että heti ja aina, kun jotain erikoista/pelottavaa/ihmetyttävää tapahtuu, niin uskovaiset innostuu.

Se on heidän tapa iskeä, takoa silloin, kun iihminen seisahtuu ja tuumaa, että hetkinen, mitä tää on. Silloin tulee uskovainen ja sanoo: rakas ystävä, se on jumalan puhuttelua ja merkki siitä, että sinun on aika miettiä, kenen lauluja laulat.

He toimii niin. Se on tehokkainta niin. He tulee aina silloin, kun ihminen on heikkona. *puistatus*[/QUOTE]


Täysi Peesi!!
Itse jouduin kasvamaan hellari perheessä ja vasta aikuisena pääsin irtaantumaan siitä lahkosta. Eipä paljon löydä hyvää sanottavaa sitä porukasta. Heidän suorittama aivopesu johti jopa erään ystäväni kuolemaan. :(
 
"Uudi"
Koitteleminen tarkoittaa sitä, että tutkitaan asiaa Raamatun valossa ja jos se on Raamatun sanoman kanssa tai Raamatun tapahtumien kanssa ristiriidassa, se ei voi olla Jumalasta.
Henkien erottamisen lahja on ihan Raamatussa mainittu. Jolle se on annettu tuntee hengessään mikä ei ole Jumalasta. Esim. Hän ahdistuu, kun kuulee värää oppia tai voi tuntea esim. kalseaa kylmyyttä, jos lähellä on paha henki.
 
[QUOTE="Uudi";23029206]Koitteleminen tarkoittaa sitä, että tutkitaan asiaa Raamatun valossa ja jos se on Raamatun sanoman kanssa tai Raamatun tapahtumien kanssa ristiriidassa, se ei voi olla Jumalasta.
Henkien erottamisen lahja on ihan Raamatussa mainittu. Jolle se on annettu tuntee hengessään mikä ei ole Jumalasta. Esim. Hän ahdistuu, kun kuulee värää oppia tai voi tuntea esim. kalseaa kylmyyttä, jos lähellä on paha henki.[/QUOTE]

Siis kylmän väreet on merkki pahasta hengestä? Eikä esim. kylmän tunteesta muuten vaan? I see dead people... :whistle:
 
"Uudi"
Ikävä kyllä uskovaisten seassakin on vääryyttä ja pahaa, mutta se ei taas ole uskon syytä. Ihmiset käyttävät Jeesusta väärin omien tarpeidensa pönkittämiseen.
Toisaalta, kun ihminen on heikoilla, niin Jeesuksen on helpompi kutsua ja tarjota apuaan, kun silloin kun ihmisellä menee hyvin ja hän ei Herraa tarvitse. Lahkot, jotka kerää vain rahjoja ja hyötyy toisen ahdingosta, eivät ole Jumalan tahdon mukaisia. Jumala tuo ilon, rauhan ja rakkauden ei pahaa oloa eikä epätoivoa, se tulee paholaisesta.
 
jeesustella saa aika paljon ennenkö pääsee osastolle ja lääkitykselle, mutta puhuppas pahalaisesta tai ufoista niin ei tarvii kauaa odotella..

ja en ole ollut lääkityksellä tai osastolla, asiakkaana.
 
kokokokoko
uskon asiat on näemmä uskon asioita. mä oikeatsi pahoin pelkään, että osa keskeisistä vaikuttajista karismaattisissa liikkeissä on oikeasti mielenterveydeydeltään sairastuneita vetovoimaisia persoonia, joiden jutut rajoittuvat sen verran mukavasti että hulluksi ei tuomita. ja iso osa seuraajista haluaa uskoa.

kaikkinensa jumalan olemassaolosta en tiedä, mutta arvelen että ihminen on liian pieni tajuamaan oikeasti mitään. täytämme vain aukkopaikkoja arvailemalla. uskon asiat on uskon asioita..
 
Odota ympäripyöreää vastausta jumalan rakkaudesta ja jumalan tuntemisesta, joka tiivistyy about näin: "Mitään luotettavaa mittaria ei ole olemassa, emme tiedä onko mikään uskomamme totta, mutta uskottelemme niin toisillemme."
[QUOTE="Uudi";23029292]Nuo oli vain esimerkkejä älä tartu epäolennaiseen. Kenellä tämä lahja on tietää kyllä, miten se ilmenee. Ei mitään kylmän väreitä vaan sellainen kylmä kalsea tunne esim. miehelläni on näin.[/QUOTE]

:LOL: Mikä oli todistettava.
 
Voitte varmaan kertoa myös, miksi mä pelkään Jeesusta, sen toista tulemista, sen rangaistusta? Olen kasvanut uskovaisessa perheessä ja aina puhuttiin että Jumala rankaisee, Jumala tulee hakemaan ymym. Taivas/helvetti- kuvio on ehkä pahin,koska eihän ihminen voi päästä taivaaseen kun syntiä tekee joka tapauksessa? Kaverit heitti Jeesus läppää ja mua kauhistutti kokoajan et tulee salama päähän. Ukki on uskovainen ja aina toitottaa että maailmanloppu tulee kun jotain pahaa tapahtuu. Tää on Jumalan merkki. Onko Jumalan tarkoitus pelotella ihmisiä?
 
"Uudi"
Muuten Raamatussahan sanotaan, että usko ei ole joka miehen. Eli siellä jo tiedetään, että kaikki eivät tule uskomaan, vaikka tapahtuis mitä. `Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen jotuvat, sanoo Sana.
 
[QUOTE="Uudi";23029292]Nuo oli vain esimerkkejä älä tartu epäolennaiseen. Kenellä tämä lahja on tietää kyllä, miten se ilmenee. Ei mitään kylmän väreitä vaan sellainen kylmä kalsea tunne esim. miehelläni on näin.[/QUOTE]

Sun miehesi kannattaisi hakea lääkärisedältä pillereitä, mitkä hävittävät harha-ajatukset. Lämpimästi suosittelen samoja miehesi vaimolle.
 
no morjes
Ei ole totta! Viestien perusteella ei ole mikään ihme, että monessa uskonnonlahkossa on näitä karismaattisia esiintyjiä, jotka suistavat muiden mielenterveyden ojaan ja jotka tekevät pahojaan monin eri tavoin. Heitä kaikki ympäripuhutut katsovat palvoen. Vertaisin näitä karismaattisia "parantajia" ja mitä lieneekään jopa Hitleriin. Tarpeeksi hyvin kun esiinnyt ja hyvään aikaan isket, niin saat kansajoukot seisomaan rinnallasi. Uskonlahkot ovat oivallinen temmellyskenttä sosiopaateille, pedofiileille tai muuten vaan tasapainottomille ihmisille. Tarpeeksi vakuuttava kun on esiintymisessään, niin aikamoisen aseman saa. Sitten saa lukea näistä puhujista, jotka ovat käyttäneet seksuaalisesti lapsia hyväksi jne. Pelottavaa!
 
[QUOTE="Uudi";23029334]Muuten Raamatussahan sanotaan, että usko ei ole joka miehen. Eli siellä jo tiedetään, että kaikki eivät tule uskomaan, vaikka tapahtuis mitä. `Sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen jotuvat, sanoo Sana.[/QUOTE]
Todella yllättävä markkinointikikka.. "Ne jotka ei osta tätä tuotetta, niille käy pahasti." TV-Shopissa tuo ei mene enää kellekään läpi, mutta pari tuhatta vuotta vanhassa tarukirjassa se on ilmeisesti vielä ihan validi juttu :D
 
"Uudi"
Voitte varmaan kertoa myös, miksi mä pelkään Jeesusta, sen toista tulemista, sen rangaistusta? Olen kasvanut uskovaisessa perheessä ja aina puhuttiin että Jumala rankaisee, Jumala tulee hakemaan ymym. Taivas/helvetti- kuvio on ehkä pahin,koska eihän ihminen voi päästä taivaaseen kun syntiä tekee joka tapauksessa? Kaverit heitti Jeesus läppää ja mua kauhistutti kokoajan et tulee salama päähän. Ukki on uskovainen ja aina toitottaa että maailmanloppu tulee kun jotain pahaa tapahtuu. Tää on Jumalan merkki. Onko Jumalan tarkoitus pelotella ihmisiä?
Sinut on opetettu pelkäämään. Sinulle on puhuttu vain Jumalan rankaisusta ym. ei ihme, että pelkäät. Jumalan rakkaudesta olet jäänyt paitsi. Ikävä kyllä vanhalla kansalla oli tapana lapsia tällä lailla pelotella.
Jos uskot Jeesukseen sinun ei tarvitse pelätä. Me emme ole täydellisiä, joten syntiin lankeamme, mutta Raamatussa sanotaan. Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen. Ei jäädä makaamaan vaan kadutaan oikeasti ja jaketaan tiellä. Jeesus oli maan päällä ainoa täydellinen.
 
Voitte varmaan kertoa myös, miksi mä pelkään Jeesusta, sen toista tulemista, sen rangaistusta? Olen kasvanut uskovaisessa perheessä ja aina puhuttiin että Jumala rankaisee, Jumala tulee hakemaan ymym. Taivas/helvetti- kuvio on ehkä pahin,koska eihän ihminen voi päästä taivaaseen kun syntiä tekee joka tapauksessa? Kaverit heitti Jeesus läppää ja mua kauhistutti kokoajan et tulee salama päähän. Ukki on uskovainen ja aina toitottaa että maailmanloppu tulee kun jotain pahaa tapahtuu. Tää on Jumalan merkki. Onko Jumalan tarkoitus pelotella ihmisiä?
Kyllä sun perheesi ja ukkisi jumala on helvetin pikkumainen narsisti. Eikö kaikkivaltias armollinen ole armollinen kaikille lapsilleen? Tappaisitko sinä lapsesi jos hän kapinoisi?

Kun olet työstänyt tuota ajatusta tarpeeksi, tässä toinen:

Jumalaa ei ole. Joten mitä jos lopetat murehtimasta ja nautit elämästäsi. :)
 
"Uudi"
Todella yllättävä markkinointikikka.. "Ne jotka ei osta tätä tuotetta, niille käy pahasti." TV-Shopissa tuo ei mene enää kellekään läpi, mutta pari tuhatta vuotta vanhassa tarukirjassa se on ilmeisesti vielä ihan validi juttu :D
Jumala haluaa, että kaikki pelastuisivat, mutta kaikki eivät ota vastaan. Ethän sinäkään ota.

Mieheni kiitos vaan ei tarvi pillereitä enkä minäkään. Ihan on järki päässä todistetustikin-Trollille vaan terveisiä.
 

Yhteistyössä