V"**un päiväkoti käytäntö!!!

  • Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nämä virikelapset pitäis olla siellä sellasella sopimuksella, että jos on tollanen tilanne että jonkun on PAKKO se paikka saada, niin sitten virikelapsi sen paikkansa luovuttaa.
Tämä olisi hyvä ratkaisu. Isomman sopii jatkaa hoidossa uuden vauvan tullessa, jos tilaa on. Minäkään en voi ymmärtää yhtälöä, jossa päivät kotona notkuvat vanhemmat saavat viedä lapset lähitarhaan ja työssäkäyvät kuluttavat useita tunteja tarhamatkaan päivässä. Ei se ainakaan lapsen etu ole, että päiväkotipäivät pitenevät.
 
minä
Vinkkinä itsekunkin kuntaan tai päättäjille:
Meidän kunnassa on tehty sellainen päätös että virikepaikka on joko 2 tai 3 päivää viikossa, virikelapsella on siis kaverina toinen samanlainen ja ne kaksi vievät yhteensä yhden paikan koska eivät ole koskaan päiväkodissa samaan aikaan keskenään.

Kun hakee virikepaikkaa sitoutuu tähän järjestelyyn NIKO on ti ja to hoidossa PETTERI taas ma, ke ja pe, seuraavalla viikolla voivat olla toisinpäin mutta samana päivänä ei ole lupa tulla. Näin saatiin päiväkotiin monta lisäpaikkaa
 
:P
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapa:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Leikkikavereita voi nähdä puistoissa, pihalla, kerhoissa jne. EI todellakaan ton takia tarvitse päiväkotiin viedä! Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Uusavuttomuutta!

Johan täältä Löyty Ainaki yksi KATKERA ihminen :D ! Kuten jo sanoin minun ratkaisuni ei kuulu KELLEKKÄÄN muulle!NIIN JA TIEDOKSI VAIN TYHMILLE NEUVOLATÄTI SUOSITTELI JUURI TÄTÄ RATKAISUA MEILLE ;) :p se sopii meille paremmin kun hyvin :p VITUTTAAKO?:D mitä te kuvitteletta saavuttavan tällä keskustelulla?? luutetteko te todella että jotakin tapahtuisi ku täälä mesuaa?:D
on se hyvä että tällaisia palstoja on keksitty niin saa NAURAA katkerille ihmisille :D :D
Huhhuh. On sinullakin itseilmaisutyyli kohdillaan...
Tottakai on :) sinun arvomaailmat ei sitten olekkaan kohdallaan :D
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nämä virikelapset pitäis olla siellä sellasella sopimuksella, että jos on tollanen tilanne että jonkun on PAKKO se paikka saada, niin sitten virikelapsi sen paikkansa luovuttaa.
Tämä olisi hyvä ratkaisu. Isomman sopii jatkaa hoidossa uuden vauvan tullessa, jos tilaa on. Minäkään en voi ymmärtää yhtälöä, jossa päivät kotona notkuvat vanhemmat saavat viedä lapset lähitarhaan ja työssäkäyvät kuluttavat useita tunteja tarhamatkaan päivässä. Ei se ainakaan lapsen etu ole, että päiväkotipäivät pitenevät.
Uskokaa nyt jo, se pitkän matkan päässä oleva päiväkoti on jonkun toisen lähitarha! On ihan turha väittää että kotiäitien lapset vievät paikat lähitarhoista, koska jos he veisivät lapset toiselle puolen kaupunkia, he veisivät jonkun toisen lähitarhapaikan. Lopettakaa jo jauhaminen lähitarhapaikkojen varastamisesta! Yrittäkää nähdä hiukan omaa napaanne pidemmälle!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja diipadaapa:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Leikkikavereita voi nähdä puistoissa, pihalla, kerhoissa jne. EI todellakaan ton takia tarvitse päiväkotiin viedä! Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Uusavuttomuutta!

Johan täältä Löyty Ainaki yksi KATKERA ihminen :D ! Kuten jo sanoin minun ratkaisuni ei kuulu KELLEKKÄÄN muulle!NIIN JA TIEDOKSI VAIN TYHMILLE NEUVOLATÄTI SUOSITTELI JUURI TÄTÄ RATKAISUA MEILLE ;) :p se sopii meille paremmin kun hyvin :p VITUTTAAKO?:D mitä te kuvitteletta saavuttavan tällä keskustelulla?? luutetteko te todella että jotakin tapahtuisi ku täälä mesuaa?:D
on se hyvä että tällaisia palstoja on keksitty niin saa NAURAA katkerille ihmisille :D :D
Huhhuh. On sinullakin itseilmaisutyyli kohdillaan...
Tottakai on :) sinun arvomaailmat ei sitten olekkaan kohdallaan :D
Ja mistäs niin päättelet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Vinkkinä itsekunkin kuntaan tai päättäjille:
Meidän kunnassa on tehty sellainen päätös että virikepaikka on joko 2 tai 3 päivää viikossa, virikelapsella on siis kaverina toinen samanlainen ja ne kaksi vievät yhteensä yhden paikan koska eivät ole koskaan päiväkodissa samaan aikaan keskenään.

Kun hakee virikepaikkaa sitoutuu tähän järjestelyyn NIKO on ti ja to hoidossa PETTERI taas ma, ke ja pe, seuraavalla viikolla voivat olla toisinpäin mutta samana päivänä ei ole lupa tulla. Näin saatiin päiväkotiin monta lisäpaikkaa
Meidän esikko on tällaisella järjestelyllä virikepaikkalaisena. Homma toimii hyvin, eli sovitaan itse toisen perheen kanssa hoitopäivät. Vinkkinä muille: lapsen kannalta on parempi olla esim ma-ti hoidossa ja ke-pe kotona tai ma-ke hoidossa ja to-pe kotona, niin on selvempi rytmi. Joo ja jonkun mielestä tottakai lapsen kannalta on paras olla kotona koko ajan!!! ;)
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nämä virikelapsien äidithän ihan hyvin joutais kuskaamaan niitä lapsia sinne hevonkuuseen julkisilla, niillähän sitä olis aikaa se 3h SUUNTAANSA ajella bussilla.
Voi vitjat mitä logiikkaa! Kai ymmärrät, että se kotiäidistä 10 km päässä sijaitseva päiväkoti on jonkun toisen lapsen lähipäiväkoti? Silloin teidänkin päiväkodissanne olisi ihan yhtä paljon virikelapsia, he vain tulisivat toiselta puolen kaupunkia. Miten se sinua auttaisi?
Kai sinä sen tiedät, että joillain alueilla on pitkät jonot hoitopaikkoihin ja joissain on niin vähän lapsia, että päiväkoti on lakkausuhan alla? Ei siis välttämättä vie toiselta lapselta lähipäiväkotipaikkaa, jos sillä alueella ei ole hoitontarvetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ja eikä totakaan tilannetta yleensä ite tiedosta ennenkuin se nasahtaa omalle kohalle...
ja vaikka tiedostaa niin silti muiden vanhempien syyttäminen ei auta mitään kun vika on paljon ylempänä. tietääkseni niitä virikelapsia on hoidossa noin 3% (täällä joku osasi joskus kertoa). kun minä hain hoitopaikkaa lapsilleni 10kk ennen hoidon tarvetta olis lapsia jonottamassa paikkaa 45.. ennen meidän lapsia siis. hoitopaikka ei järjestynyt niistä paikoista jonne hain, ei edes tältä meidän alueelta. pienen paikan etuja on se että vaikka lapset ovat eri alueella hoidossa niin hoitmatka ei ole kohtuuton. valitettavasti se homma vaan välillä menee näin. toivottavasti ap saa lapsilleen paikat joissa lapsen hoitopäivä tulee inhimilliseksi.. valitettavasti se naapuri ei voi kuitenkaan siinä auttaa vaan on puhuttava/painostettava niitä jotka näistä asioista päättää.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nämä virikelapset pitäis olla siellä sellasella sopimuksella, että jos on tollanen tilanne että jonkun on PAKKO se paikka saada, niin sitten virikelapsi sen paikkansa luovuttaa.
Tämä olisi hyvä ratkaisu. Isomman sopii jatkaa hoidossa uuden vauvan tullessa, jos tilaa on. Minäkään en voi ymmärtää yhtälöä, jossa päivät kotona notkuvat vanhemmat saavat viedä lapset lähitarhaan ja työssäkäyvät kuluttavat useita tunteja tarhamatkaan päivässä. Ei se ainakaan lapsen etu ole, että päiväkotipäivät pitenevät.
Uskokaa nyt jo, se pitkän matkan päässä oleva päiväkoti on jonkun toisen lähitarha! On ihan turha väittää että kotiäitien lapset vievät paikat lähitarhoista, koska jos he veisivät lapset toiselle puolen kaupunkia, he veisivät jonkun toisen lähitarhapaikan. Lopettakaa jo jauhaminen lähitarhapaikkojen varastamisesta! Yrittäkää nähdä hiukan omaa napaanne pidemmälle!

Luepa toinen vastaukseni samaan asiaan ja mieti itse asiaan hieman pidemmälle.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Kai sinä sen tiedät, että joillain alueilla on pitkät jonot hoitopaikkoihin ja joissain on niin vähän lapsia, että päiväkoti on lakkausuhan alla? Ei siis välttämättä vie toiselta lapselta lähipäiväkotipaikkaa, jos sillä alueella ei ole hoitontarvetta...
Tällaiset kunnat ovat erittäin harvassa, joissa päiväkoteja lopetetaan. Ja parempihan se onkin lopettaa ja sitten perustetaan vaikkapa viipalepäiväkoti sellaiselle alueelle, jossa tarvetta on enemmän.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ja eikä totakaan tilannetta yleensä ite tiedosta ennenkuin se nasahtaa omalle kohalle...
ja vaikka tiedostaa niin silti uiden vanhempien syyttäminen ei auta mitään kun vika on paljon ylempänä. tietääkseni niitä virikelapsia on hoidossa noin 3% (täällä joku osasi joskus kertoa). .
Virikelapsia 3 %? Ainakin omassa tuttavapiirissäni on lähes poikkeuksetta tapana, että isompi lapsi jatkaa päiväkodissa/pph:lla kun uusi vauva syntyy. Tunnen siis kymmeniä tällaisia perheitä. Joten aika pieneltä tuntuu tuo 3 %...

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meidän esikko on tällaisella järjestelyllä virikepaikkalaisena. Homma toimii hyvin, eli sovitaan itse toisen perheen kanssa hoitopäivät. Vinkkinä muille: lapsen kannalta on parempi olla esim ma-ti hoidossa ja ke-pe kotona tai ma-ke hoidossa ja to-pe kotona, niin on selvempi rytmi. Joo ja jonkun mielestä tottakai lapsen kannalta on paras olla kotona koko ajan!!! ;)
Joo en mä tiedä mitä päiviä ovat mutta vuosi sitten kun tämä järjestely kunnassa tehtiin se aiheuttu sen että omat lapseni (2 kpl) saivat sitten kuitenkin paikan siitä päiväkodista johon olin hakenut =)
Mulle vain kerrottiin että tämä on uusi käytäntö, kaksi virikelasta vie yhden paikan.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Kai sinä sen tiedät, että joillain alueilla on pitkät jonot hoitopaikkoihin ja joissain on niin vähän lapsia, että päiväkoti on lakkausuhan alla? Ei siis välttämättä vie toiselta lapselta lähipäiväkotipaikkaa, jos sillä alueella ei ole hoitontarvetta...
Tällaiset kunnat ovat erittäin harvassa, joissa päiväkoteja lopetetaan. Ja parempihan se onkin lopettaa ja sitten perustetaan vaikkapa viipalepäiväkoti sellaiselle alueelle, jossa tarvetta on enemmän.
Kyllä niitä löytyy ihan täältä Espoosta ja Helsingistäkin niitä lakkautettavia päiväkoteja. Ja täällähän se pahin päivähoitotilanne on.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Luepa toinen vastaukseni samaan asiaan ja mieti itse asiaan hieman pidemmälle.
Kerro missä kunnassa on tällainen tilanne! Ja perustele miksei ole sitten kannattavampaa siirtää päiväkotia sinne, missä hoitoa tarvitaan.
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Voi pyhä yksinkertaisuus...Uusavuttomuutta parhaimmillaan. Eiköhän niitä leikkikavereita löydy ensimmäiseltä leikkikentältä mihin viitsisit kävellä.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Luepa toinen vastaukseni samaan asiaan ja mieti itse asiaan hieman pidemmälle.
Kerro missä kunnassa on tällainen tilanne! Ja perustele miksei ole sitten kannattavampaa siirtää päiväkotia sinne, missä hoitoa tarvitaan.
Ehdin jo vastata, että Espoossa ja Helsingissä. Miten sinä ajattelit sen päiväkodin siirtää, rekan lavallako?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Voi pyhä yksinkertaisuus...Uusavuttomuutta parhaimmillaan. Eiköhän niitä leikkikavereita löydy ensimmäiseltä leikkikentältä mihin viitsisit kävellä.
Joo ja tietty tää tyttö tarvii sitä leikkiseuraa 5 päivää viikossa 8 tuntia päivässä :D Eikö isoissa kaupungissa ole seurakunnan kerhoja tms? Täällä meilläpäin on kotihoidossa oleville lapsille 2 kertaa viikossa kerho, joka kestää parin tunnin ajan.
 
Lisäänpä minäkin omalta osaltani vettä tähän myllyyn... Ensinnäkin isot sympatiat ap:lle, toivottavasti asia järjestyy!

Meidän kunta teki niin pirullisesti, että pistivät kaikki virikelapset pois tosta suurimmasta päiväkodista, lähinnä siirsivät perhepäivähoitoon ja pienempiin yksiköihin (ja lähinnä ylipaikoille). Syyksi ilmoittivat vaan, että työssäkäyvien ei tarvi kuskata lapsiaan useaan eri osoitteeseen eikä useilla eri kuljetuksilla ja että näillä virikeäideillä on paremmin aikaa roudata lapsiaan kun ei ole mihinkään kiire... No mitä kävi... 70% näistä virikelapsista lopetti päivähoidossa kokonaan!!! Eli oli kerrankin paikkoja mitä jakaa ihan oikeasti niitä tarvitseville. Ainoastaan muutaman virikelapsi jätettiin tähän suurimpaan päiväkotiin ja nämä olivat kaikki sellaisia, että perhesyistä tarvitsivat paikan tai sitten tarvitsivat ELT:n palveluita.

Minä kyllä taputin pieniä kätösiäni. Ja lisään vielä, että näille virikelasten perheille kerrottiin kyllä kirjeitse etukäteen ja yritettiin nätisti näitä saada luopumaan paikoista. Kuulin tästä kun meidän naapurin rouva, joka on 1 vuotiaan kanssa kotona kun 3 ja 4 vuotiaat viettävät pitkät päivät tarhassa (isä vie klo 7 ja hakee klo 17...)pärräsi kuin hänen nyt tarvii omille lapsillee ryhtyä aktiviteettiä järjestämään :headwall: ...
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Voi pyhä yksinkertaisuus...Uusavuttomuutta parhaimmillaan. Eiköhän niitä leikkikavereita löydy ensimmäiseltä leikkikentältä mihin viitsisit kävellä.
Ei välttämättä. Riippuu paljon asuinalueesta, löytyykö niitä lapsia keskellä päivää puistosta vai ei. Mutta ei vauva tarvitse mitään leikkikaveria vielä moneen kuukauteen. Älä nyt hyvä ihminen sen takia katkaise ison sisaruksen kaverisuhteitä päiväkodissa! :eek:
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Luepa toinen vastaukseni samaan asiaan ja mieti itse asiaan hieman pidemmälle.
Kerro missä kunnassa on tällainen tilanne! Ja perustele miksei ole sitten kannattavampaa siirtää päiväkotia sinne, missä hoitoa tarvitaan.
Ehdin jo vastata, että Espoossa ja Helsingissä. Miten sinä ajattelit sen päiväkodin siirtää, rekan lavallako?
Vanhan päiväkodin tilat muuhun käyttöön ja viipale jonkun täyden päiväkodin kylkeen. On toiminut monessa paikassa, toimisi kyllä pk-seudullakin.
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Kuulin tästä kun meidän naapurin rouva, joka on 1 vuotiaan kanssa kotona kun 3 ja 4 vuotiaat viettävät pitkät päivät tarhassa (isä vie klo 7 ja hakee klo 17...)pärräsi kuin hänen nyt tarvii omille lapsillee ryhtyä aktiviteettiä järjestämään :headwall: ...
Voi raukkaa. Ei auta kun sääliä.

 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä kun olen vahvasti sitä mieltä, että jos joku pitää lapsensa mieluummin hoidossa kuin kanssaan kotona, vaikka se olisi mahdollista ( ei siis ole töissä tai opiskele, ole sairaana tms.) niin on varmasti sen lapsen etu, että saa olla muualla kuin kotona! Kaikilla ei ole kykyä toimia vanhempina, vaikka sikiäminen onkin mahdollista... :saint:
No sen kyllä huomaa tän palstan kirjoitusten tasosta ; ei ole kykyä toimia vanhempina, mutta sikiäminen kyllä onnistuu.
Kun tällainen virikepaikka mahdollisuus on luotu ( ehkä alunperin juuri ongelmissa olevien perheiden lapsille ), niin tätä käytetään häikäilemättä hyväksi. Kuulee jopa kommenttia, että lapsi haetaan vasta klo 17, kun siitä kerran maksetaankin. Lapsen etuko on pitkä päivä?
Kyllä ryhmään mahtuisi, jos työssä EI - käyvien lapset hoidettaisiin kotona. Näin sanoi suoraan eräskin alalla työskentelevä.
 
:P
Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja :P:
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Se on kiva, että kaikilla kotona olevillakin on oikeus laittaa lapset hoitoon kokopäiväsesti. Tarviihan ne vauvojen äidit kahdenkeskeistä aikaa ja työttömät omaa aikaa ilman isompia muksujaan :headwall:
Tätä kun en minäkään ymmärrä, niin voin hyvin kuvitella vitutuksesi määrän.

ja minä ymmärrän laitan oman tyttöni (2v 4kk)päiväkotiin vaikka olen ite kotona.en tee tätä itseni takia VAAN LAPSENI.tytön kehityksen kannalta on tärkeää että pääsee touhuamaan oman ikäistensä kanssa.meillä ei ole pieniä lapsia suvussa.että todellaki ymmärrän miksi aikuiset laittaa lapsia hoitoon ! :)
itse jään kotia nauttimaan raskaudesta <3 sitten ku vauva syntyy omat tyttöni pois päiväkodista..näin olen suunnitellut.näin tytölläni on oman ikäistänsä seuraa sen aikaa kun ootan ja näin vauvalla on isosisko leikkikaverina!tämä on minun ratkasu enkä tarvitse kenenkää katkeran äidin mielipiteitä mihinkää :D
Voi pyhä yksinkertaisuus...Uusavuttomuutta parhaimmillaan. Eiköhän niitä leikkikavereita löydy ensimmäiseltä leikkikentältä mihin viitsisit kävellä.

Mistä sää tiijät kuinka paljon kävelen päivässä :D laitan lapsen hoitoon VIRIKEPAIKALLE ja sillä siisti.Kuten jo sanoin siihen ei kenenkään mielipiteet vaikuta ;P
 
Heh
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Luepa toinen vastaukseni samaan asiaan ja mieti itse asiaan hieman pidemmälle.
Kerro missä kunnassa on tällainen tilanne! Ja perustele miksei ole sitten kannattavampaa siirtää päiväkotia sinne, missä hoitoa tarvitaan.
Ehdin jo vastata, että Espoossa ja Helsingissä. Miten sinä ajattelit sen päiväkodin siirtää, rekan lavallako?
Vanhan päiväkodin tilat muuhun käyttöön ja viipale jonkun täyden päiväkodin kylkeen. On toiminut monessa paikassa, toimisi kyllä pk-seudullakin.

On niitä tulossa lisää noin vuoden päästä. Mutta kestäähän se kaavoitus ja rakentaminen. Eikä sekään ilmaista ole.
 

Yhteistyössä