Vähän mahtava tää vähähiilarinen dieetti!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, tuo nimimerkki "hei" taitaa olla aikasta...juu...

Väittää että VOI EI OLE KOVAA RASVAA, vaikka SITÄ SE NIMENOMAAN ON.

Vitsit mikä hölömö.

Koitas huviksesi voi pakettia, tuntuuko se sinusta löysältä verrattuna öljyihin?

Niin, sitähän minäkin
:headwall:
 
tietoa
Tyydyttyneet ja transrasvahapot


Tyydyttyneitä rasvahappoja sisältävät rasvat ovat huoneenlämmössä kiinteitä. Nämä rasvat ovat yleensä eläinperäisiä (liha, maito ja voi), mutta aasialaisessa keittiössä usein käytetty kasviperäinen palmuöljy samoin kuin kookosrasva sisältävät runsaasti tyydyttyneitä rasvahappoja.


http://www.tohtori.fi/?page=5999474&id=8438194
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, tuo nimimerkki "hei" taitaa olla aikasta...juu...

Väittää että VOI EI OLE KOVAA RASVAA, vaikka SITÄ SE NIMENOMAAN ON.

Vitsit mikä hölömö.

Koitas huviksesi voi pakettia, tuntuuko se sinusta löysältä verrattuna öljyihin?

Niin, sitähän minäkin
*repskops* Itse kyllä ole kenekään nähnyt väittävän, ettei voi ole kovaa. Ehkä minulla jäi sitten joku viesti lukematta.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, tuo nimimerkki "hei" taitaa olla aikasta...juu...

Väittää että VOI EI OLE KOVAA RASVAA, vaikka SITÄ SE NIMENOMAAN ON.

Vitsit mikä hölömö.

Koitas huviksesi voi pakettia, tuntuuko se sinusta löysältä verrattuna öljyihin?

Niin, sitähän minäkin
*repskops* Itse kyllä ole kenekään nähnyt väittävän, ettei voi ole kovaa. Ehkä minulla jäi sitten joku viesti lukematta.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovat rasvat eli voi, on epäterveellistä.
Tiiätkö, että noista, mikä on terveellistä ja mikä ei, on olemassa yhtä monta mielipidettä kuin on tutkijaakin. :) Ja yhtä monta tutkimustulosta.

Guugletapa transrasvat. Siitäkin on nykyisin PALJON tietoa ja yleinen käsitys niistäkin aika lailla sama. ;)

Aa. Piti vielä sanoa, että ootko koskaan kuullut, että raha pyörittää maapalloa? ...tuon virkkeen takana on syy, miksi nykyisin monia kevyt-tuotteita markkinoidaan huipputerveellisinä, vaikka ne todellisuudessa on paljon haitallisempia kuin kerma ja voi.
Toinen ruuan haitallinen rasva on ns. trans-rasva, jota syntyy kasvirasvaa kovetettaessa. Sen saanti on melko vähäistä normaalissa suomalaisessa ruokavaliossa. Sitä on mm. ranskanperunoissa, kasvirasvajäätelössä, mikropopcorneissa, pussikeittojauheissa ja kekseissä.[/quote]

Otapa käteesi kaupasta lähestulkoon mikä tahansa valmisruokapakkaus, keksipakkaus, karkkipussi, margariinirasia. ...mitäpä siellä lukee: kovetettu tai osittain kovetettu kasvisrasva.

Tiedä sit, mistä toi sun tieto tohon oli peräisin, mutta aika p...aa oli. ;)[/quote]

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ako00013&p_ylataso=&p_osio=

Sun tietos on paskaa...[/quote]

Hei mulla on asiasta pirun paljon enemmän tietoa kuin tähän voin koskaan kirjoittaa (tai voin, mutta en tahdo käyttää siihen koko päivääni). Ja myös pirun paljon luotettavammista ja kattavammista lähteistä kuin 1. nettilinkki. :D

Joten tee sä, kuten sä tahdot, mä teen kuten mä tahdon ja parhaaksi tiiän. ...mua voi vähempää kiinnostaa, millä sä suonesi tukit. :D[/quote]

Tuossahan tuo juuri niin väittää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heh, tuo nimimerkki "hei" taitaa olla aikasta...juu...

Väittää että VOI EI OLE KOVAA RASVAA, vaikka SITÄ SE NIMENOMAAN ON.

Vitsit mikä hölömö.

Koitas huviksesi voi pakettia, tuntuuko se sinusta löysältä verrattuna öljyihin?

Niin, sitähän minäkin
*repskops* Itse kyllä ole kenekään nähnyt väittävän, ettei voi ole kovaa. Ehkä minulla jäi sitten joku viesti lukematta.
Tuossahan tuo juuri niin väittää...
Missä kohtaa oli muka väite siitä, etteikö voi olisi kovaa rasvaa? :eek:
 
Ihmettelen täältä sivusta että miksi vetää aina nämäkin ruokavalioasiat äärilaidasta toiseen? Jos ylipainoa on paljon niin yleensähän on kyse siitä että syö enemmän kuin kuluttaa. Ns. virallisterveellinen ruokavalio jota tässäkin ketjussa on kritisoitu tuskin on mitenkään erinomaisen epäterveellinen mikäli sitä toteutetaan niin kuin on tarkoitus. Veikkaan vaan että moni ei toteuta: salaattia ei ole puolta lautasesta vaan sitä pastaa tai perunaa. Lihaa voi olla -kalaa harvemmalla. Leipää syödään koska ei ole aikaa tehdä/syödä kunnon ateriaa -ja leivän päälle kasataan kaikki mitä jääkaapista löytyy -no, mansikkahillo ehkä jää laittamatta.

Moni hehkuttaa että paino putoaa nopeasti VHH:lla. No näin varmaan. Onko se jonkinlainen ihme kun elimistön ravinnonsaantia rajoitetaan näin voimakkaasti yhtäkkiä. Voihan sitä kokeilla vaikka niinkin että aamupäivät syö entiseen malliin ja vaikka klo 15 alkaen juo pelkkää vettä. Ei se toki terveellistä ole mutta paino laskee taatusti silläkin keinolla.

Samoin tässäkin ketjussa joku oli sitä mieltä että diabeteksestäkään on turha kärsiä kun siirtyy tälle ruokavaliolle. No ihan tiedoksi vain että kun elimistön haiman saarekesolut ovat sanoneet työsopimuksensa irti ja lopettaneet toimintansa niin ne eivät korjaannu vaikka mitä söisin tai olisin syömättä. Poikkeuksetta jokainen lääkäri jonka kanssa olen tästä VHHsta jutellut ovat ihmetelleet että kuinka voidaan suositella rasvojen voimakasta lisäämistä ruokavaliossa. Eräs VHHtä kannattava "guru" mainitsee blogissaan että "kun diabeetikoiden ruokavalioon lisätään runsaasti rasvaa joka nautitaan mieluiten eläinrasvana niin samalla lisätään elämän nautintoa". Voihan jollekin olla nautinnon huippu napostella pekonia mennen tullen ja siinä välissäkin mutta... Ja vaikka kuinka kolesteroliarvot tällä ruokavaliolla olisivatkin kunnossa niin valitettava tosiasia on että varsinkin naispuolisilla diabeetikoilla on kohonnut riski sairastua sydän-ja verisuonitauteihin. En tiedä onko asioiden näin ollessa loistava ajatus markkinoida rasvaa ruokavalion pääasialliseksi energialähteeksi.

Tiedän että kohta saan "silmilleni" monta jotka ovat sitä mieltä että "älä jauha potaskaa", "tää sopii mulle, kokeile itse", "jos ei ole hyvää sanottavaa niin pidä turpasi kiinni"..ja sitä rataa. Tosiasia kuitenkin on että eihän tämä kaikille käy ja aina kun on kyse jostakin asiasta niin sitä käsittelevissä foorumeissa yleensä esitetään vain positiivisia mielipiteitä ja tutkimuksia asian puolesta. Kannattaa etsiä niitä mahdollisia haittavaikutuksiakin (jos niitä löytyy) ja sitten tehdä päätöksensä kokeillako vai ei. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
 
Kipinäsääri
Mulla nyt alkaa viikko viisi ja oaino pudonnut n.6.5kg, senttejä kadonnut aika paljon, huomaa vaatteista selvästi että olen laihtunut.

Tohon suolaan sanon että kun jättää einekset ja leivän pois, suolan saanti vähenee automaattisesti joten mökin surutta laitan ruokiini suolaa.

ja eihän sillä voilla ja kermalla läträtä( tyyliin juoda purkista suoraan:D) varmasti vähemmän lorautan esim kastiin kun aiemmin kevyttuotteita.


ja mäkin ex karkkihiiri, joka päivä meni jotain, nyt se mielihalu kadonnut kokonaan:O:O enenn vedin vaikka pottua ja kastia ja sen jälkeen tuli sellanen olo että tarttis saada jotain makeeta ja kierre oli valmis
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet"

Nimenomaan ei ole...
Onpas.
Koska voi on luonnostaan sitä mitä se on. Kevytrasvat taas on keinotekoisia.
Voi Äbää, sinä siis väität että kovetettu voi on terveellistä :)

Jep,
 
häh
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostuneelle:
käytännössä jätät pois kaikki viljatuotteet.. ei leipää, muroja, kastikkeita (paitsi tietysti kermaa..)
Eikä ainoastaan viljatuotteet, vaan myös sokerit (koskee myös hedelmiä, niissä on hedelmäsokeria) ja peruna jätetään pois.
No mitäs sitten voi ruuaksi syödä, kermakastikkeen kanssa esim?
 
En kyllä edelleenkään löydä ko. väitettä. Johtuuko sitten epäselvistä lainauksista. Millä rivillä ko. asia lukee?

Sen väitteen minäkin olen valmis allekirjoittamaan, että voi ei ole epäterveellstä. Voi ei myöskään ole teollisesti kovetettua tai osittain kovetetua vaan ihan luonnollista rasvaa. Niistä hei on ainakin puhunut.
 
Kipinäsääri
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostuneelle:
käytännössä jätät pois kaikki viljatuotteet.. ei leipää, muroja, kastikkeita (paitsi tietysti kermaa..)
Eikä ainoastaan viljatuotteet, vaan myös sokerit (koskee myös hedelmiä, niissä on hedelmäsokeria) ja peruna jätetään pois.
No mitäs sitten voi ruuaksi syödä, kermakastikkeen kanssa esim?
mä voin vastata, eilen mulla oli jauhiskastike ja porkkanaraastetta, tai sit lutraan sitä höyrytetyn kukkakaalin tai parskakaalin päälle

 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostuneelle:
käytännössä jätät pois kaikki viljatuotteet.. ei leipää, muroja, kastikkeita (paitsi tietysti kermaa..)
Eikä ainoastaan viljatuotteet, vaan myös sokerit (koskee myös hedelmiä, niissä on hedelmäsokeria) ja peruna jätetään pois.
No mitäs sitten voi ruuaksi syödä, kermakastikkeen kanssa esim?
Lihaa ja kasviksia.

Hedelmätkin mahtuvat niin haluavan karppaajan ruokavalioon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet"

Nimenomaan ei ole...
Onpas.
Koska voi on luonnostaan sitä mitä se on. Kevytrasvat taas on keinotekoisia.
Voi Äbää, sinä siis väität että kovetettu voi on terveellistä :)

Jep,
Kerrotko vielä mitä on kovetettu voi?
 
kipinäsääri
Voin esimerkiksi laittaa esim eilisen syömiseni


Aamulla klo 9 2mukia kahvia kermalla, muutama siivu juustoa ja metukkaa, paprika

Lounas klo 14 jauhelihakastike ja porkkanaraaste


Illalla sitten söin paprikan, kurkkua ja miniluumutomaatteja ja pari palaa 86% suklaatia
 
Onko jäätelö sallittua? :p

Löytyykö jostain hyviä ruokaohjeita ko. dieetille? Kun mulla tuo ruuanlaittotaito meinaa rajoittua aika paljon vain peruna, riisi ja pasta ruokiin. :ashamed:

Mutta eikö tumma riisi ole sallittua sillon tällön käytettynä?

Onko täälä muuten mitään karppaajien kerhoa?


Mua kiinnostais tää, mut se on niin vaikea lähtee muuttamaan ku tottunu että aamupalalla syö muroja tai leipää (sentään ruisleipää), ruualla just peruna tai riisi.. Ja nyt hankala sikäli, että kun on tuo rakennushomma, ja käydään anoppilassa syömässä. Sielä on AINA perunaa ruuaksi, leipää välipalalla, pullaa kahvilla... :( Rehuista lähinnä porkkanaraastetta tarjolla. Vanhempia ihmisiä ne jo, joten niiltä ei kyllä voi vaatia että "parempaa" tarjolle laittasivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet"

Nimenomaan ei ole...
Onpas.
Koska voi on luonnostaan sitä mitä se on. Kevytrasvat taas on keinotekoisia.
Voi Äbää, sinä siis väität että kovetettu voi on terveellistä :)

Jep,
Kerrotko vielä mitä on kovetettu voi?
Niinpä...eikös voi ole luonnostaan kovaa, ja joku kevyempi ja ns. terveellisempi rasva taasen on keinotekoisesti kovetettu?
Voin kyllä olla täysin väärässäkin, mutta näin mä olen asian kuvitellut :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
En kyllä edelleenkään löydä ko. väitettä. Johtuuko sitten epäselvistä lainauksista. Millä rivillä ko. asia lukee?

Sen väitteen minäkin olen valmis allekirjoittamaan, että voi ei ole epäterveellstä. Voi ei myöskään ole teollisesti kovetettua tai osittain kovetetua vaan ihan luonnollista rasvaa. Niistä hei on ainakin puhunut.
http://www.tuuli.net/ravinto/5_4.htm

Hiilihydraattien ja proteiinien lisäksi kuuluvat rasvat makroravintoaineisiin, eli kehollemme elintärkeisiin rakennuspalikoihin. Rasvojen virallinen nimi on lipidi ja sillä tarkoitetaan sekä kovia, että juoksevia rasvoja. Monelle jako tyydyttyneet ja kerta- ja monityydyttymättömät rasvat on tuttu. Tyydyttyneet rasvat ovat niitä kovia ja epäterveellisiä rasvoja (esim. voi ja laardi), kun taas tyydyttymättömät ovat juoksevia ja terveellisempiä (esim. oliivi-, auringonkukka- ja rypsiöljy).

Lue huolella, niin tajuat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Oikea kerma ja voi on kyllä moninverroin terveellisempää kuin teollisesti käsitellyt tuotteet"

Nimenomaan ei ole...
Onpas.
Koska voi on luonnostaan sitä mitä se on. Kevytrasvat taas on keinotekoisia.
Voi Äbää, sinä siis väität että kovetettu voi on terveellistä :)

Jep,
Kerrotko vielä mitä on kovetettu voi?
Niinpä...eikös voi ole luonnostaan kovaa, ja joku kevyempi ja ns. terveellisempi rasva taasen on keinotekoisesti kovetettu?
Voin kyllä olla täysin väärässäkin, mutta näin mä olen asian kuvitellut :)
Ja olet kuvitellut ihan oiken.

Ihmiset käyttää paljn nykyään just noita kevytkermoja, esim. Floran. Niissä onkin sitten rasvan tilalla sokeria. Sitten ollaan niin terveellisiä, niiiiin terveellisiä. Ei näin.

Sellaisten ihmisten jotka tuskin tietävät mitä proteiini tarkoittaa, on melko turha osallistua tähän keskusteluun.
 
Muakin kyllä kiinnostaa! Oon lukenut pari Zone-dieetti kirjaakin ja joskus pudottanut paljon painoa 30% P, 30% R, 40% HH -ruokavaliolla. Se oli helppoa ja kun samaan aikaan treenasin kuntosalilla niin tulokset oli huimia!

Mutta eipä ollut onnellinen loppu kun hiilarit vei mut taas :(
Nyt oon raskaana rv31 ja oon lihonnut jo 18kg ja pojusta veikataan isokokoista (kontrolli tulossa). Voisinko kuitenkin aloittaa?! Onko induktio liikaa? En tiiä miten pääsisin tästä hiilarikoukusta :kieh:
 
hyh
Mä en ainakaan koskaan luopus leivästä ja perunasta, vaikka painoa tippus kaikki ylimääränen. Nou vei. Ei kuulosta kovin tervelliseltä. Joskus tuli ohjelma tosta atkinsin dieetistä, suuri sydänkohtausten ja sydänsairauksin vaara kuulemma jos noudattaa vaikka vuodenkin.
Enkä yhtään ihmettele.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Ihmettelen täältä sivusta että miksi vetää aina nämäkin ruokavalioasiat äärilaidasta toiseen? Jos ylipainoa on paljon niin yleensähän on kyse siitä että syö enemmän kuin kuluttaa. Ns. virallisterveellinen ruokavalio jota tässäkin ketjussa on kritisoitu tuskin on mitenkään erinomaisen epäterveellinen mikäli sitä toteutetaan niin kuin on tarkoitus. Veikkaan vaan että moni ei toteuta: salaattia ei ole puolta lautasesta vaan sitä pastaa tai perunaa. Lihaa voi olla -kalaa harvemmalla. Leipää syödään koska ei ole aikaa tehdä/syödä kunnon ateriaa -ja leivän päälle kasataan kaikki mitä jääkaapista löytyy -no, mansikkahillo ehkä jää laittamatta.
Siihenkin on varmasti syy miksei moni pysty noudattamaan virallsiterveellistä. Hiilariherkille se on liian hiilihydrtaattipainotteinen, jolloin se aiheuttaa verensokerin heilahtelua ja nälkää vaikka kaloreiden mukaan nälkää ei pitäisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Moni hehkuttaa että paino putoaa nopeasti VHH:lla. No näin varmaan. Onko se jonkinlainen ihme kun elimistön ravinnonsaantia rajoitetaan näin voimakkaasti yhtäkkiä. Voihan sitä kokeilla vaikka niinkin että aamupäivät syö entiseen malliin ja vaikka klo 15 alkaen juo pelkkää vettä. Ei se toki terveellistä ole mutta paino laskee taatusti silläkin keinolla
VHH:lla paino putoaa vaikka kalorinsaanti pudetään virallisterveellisellä tai jopa korkeammalla tasolla. Tästäkin on ihan tieteellisiä tutkimuskia löydettävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Samoin tässäkin ketjussa joku oli sitä mieltä että diabeteksestäkään on turha kärsiä kun siirtyy tälle ruokavaliolle. No ihan tiedoksi vain että kun elimistön haiman saarekesolut ovat sanoneet työsopimuksensa irti ja lopettaneet toimintansa niin ne eivät korjaannu vaikka mitä söisin tai olisin syömättä. Poikkeuksetta jokainen lääkäri jonka kanssa olen tästä VHHsta jutellut ovat ihmetelleet että kuinka voidaan suositella rasvojen voimakasta lisäämistä ruokavaliossa. Eräs VHHtä kannattava "guru" mainitsee blogissaan että "kun diabeetikoiden ruokavalioon lisätään runsaasti rasvaa joka nautitaan mieluiten eläinrasvana niin samalla lisätään elämän nautintoa". Voihan jollekin olla nautinnon huippu napostella pekonia mennen tullen ja siinä välissäkin mutta... Ja vaikka kuinka kolesteroliarvot tällä ruokavaliolla olisivatkin kunnossa niin valitettava tosiasia on että varsinkin naispuolisilla diabeetikoilla on kohonnut riski sairastua sydän-ja verisuonitauteihin. En tiedä onko asioiden näin ollessa loistava ajatus markkinoida rasvaa ruokavalion pääasialliseksi energialähteeksi.
Kannattaa tehdä ero ykkös- ja kakkostyypin diabeteksen välille. Aikuisiän diabetekseen karppaus on ollut monille pelastus. Useiden maiden diabetesliitot ovat muuttaneet diabeetikkojen ravintosuosituksia. Suomessahan tästä käydään parhaillaan kovaa keskustelua. Joten tästä kuulemme lisää (lähi)tulevaisuudessa.

Tuo pekonin jatkuva mässyttely on yleisin harahaluulo mitä VHH:sta on liikkeellä. Pekoni ei ole mikään välttämätön karppauksen edellytys.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Tiedän että kohta saan "silmilleni" monta jotka ovat sitä mieltä että "älä jauha potaskaa", "tää sopii mulle, kokeile itse", "jos ei ole hyvää sanottavaa niin pidä turpasi kiinni"..ja sitä rataa. Tosiasia kuitenkin on että eihän tämä kaikille käy ja aina kun on kyse jostakin asiasta niin sitä käsittelevissä foorumeissa yleensä esitetään vain positiivisia mielipiteitä ja tutkimuksia asian puolesta. Kannattaa etsiä niitä mahdollisia haittavaikutuksiakin (jos niitä löytyy) ja sitten tehdä päätöksensä kokeillako vai ei. Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :wave:
Minä olen kyllä sitä mieltä, että hiilihydraattitietoinen ruokavalio sopii jossain muodossa kaikille paremmin kuin virallisterveellinen. Kun karppaus on niin paljon enemmän kuin ketokarppaus ja Atkins. Mutta yksilövapauden vuoksi en sitä kenellekään tuputa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
En kyllä edelleenkään löydä ko. väitettä. Johtuuko sitten epäselvistä lainauksista. Millä rivillä ko. asia lukee?

Sen väitteen minäkin olen valmis allekirjoittamaan, että voi ei ole epäterveellstä. Voi ei myöskään ole teollisesti kovetettua tai osittain kovetetua vaan ihan luonnollista rasvaa. Niistä hei on ainakin puhunut.
http://www.tuuli.net/ravinto/5_4.htm

Hiilihydraattien ja proteiinien lisäksi kuuluvat rasvat makroravintoaineisiin, eli kehollemme elintärkeisiin rakennuspalikoihin. Rasvojen virallinen nimi on lipidi ja sillä tarkoitetaan sekä kovia, että juoksevia rasvoja. Monelle jako tyydyttyneet ja kerta- ja monityydyttymättömät rasvat on tuttu. Tyydyttyneet rasvat ovat niitä kovia ja epäterveellisiä rasvoja (esim. voi ja laardi), kun taas tyydyttymättömät ovat juoksevia ja terveellisempiä (esim. oliivi-, auringonkukka- ja rypsiöljy).

Lue huolella, niin tajuat.
Olen lukenut luotettavampia lähteitä kuin ko. nettisivun. Hyviä tutkimusviitteitä löytyy vaikka täältä http://www.ravitsemusjaterveys.fi/ Kaikki ko. sivustolla mainittu asia on perusteltu tutkimuksin, joihin voi jokainen halutessaan perehtyä. Aloita vaikka ravamyyteistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Täällä on kyllä ihmiset ihan tehokkaasti nielleet markkinamiesten "kevyttuotteet ovat terveellisiä" -sonnan.
Juu ja Valio tienaa täällä myymällä suomalaisille kevyttuotteita ja toisaalla myymällä rasvan terveille, hoikille ja hyvän ruuan päälle ymmärtäville ranskalaisille.
 
säälis


Hiilihydraattien ja proteiinien lisäksi kuuluvat rasvat makroravintoaineisiin, eli kehollemme elintärkeisiin rakennuspalikoihin. Rasvojen virallinen nimi on lipidi ja sillä tarkoitetaan sekä kovia, että juoksevia rasvoja. Monelle jako tyydyttyneet ja kerta- ja monityydyttymättömät rasvat on tuttu. Tyydyttyneet rasvat ovat niitä kovia ja epäterveellisiä rasvoja (esim. voi ja laardi), kun taas tyydyttymättömät ovat juoksevia ja terveellisempiä (esim. oliivi-, auringonkukka- ja rypsiöljy).

Lue huolella, niin tajuat.[/quote]

Olen lukenut luotettavampia lähteitä kuin ko. nettisivun. Hyviä tutkimusviitteitä löytyy vaikka täältä http://www.ravitsemusjaterveys.fi/ Kaikki ko. sivustolla mainittu asia on perusteltu tutkimuksin, joihin voi jokainen halutessaan perehtyä. Aloita vaikka ravamyyteistä.

[/quote]
Jep, tuo on se huuhaasivu taas :)

Kannattaa oikeasti perehtyä asiaan, kun sitä nyt et ole tehnyt.
 

Yhteistyössä