Vakavaa asiaa: Kenen sukulainen/ystävä/tuttava tehnyt itsemurhan? "Tabut pitää murtaa"...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
juu ei todellakaan. vaan masennuksen taustalla on usein esim. heikentynyt serotoniiniaineenvaihdunta. eikä se korjaannu sillä että ottaa itteään niskasta kiinni.
Heikentynyt serotiini aineenvaihdunta, niinpä käsittääkseni sitäkin voidaan hoitaa.
niin voiaanki. mutta kaikki lääkkeet ei välttämättä auta eikä sovi kaikille :/

 
Anna
Niistä, jotka ittensä tappaa, ei saa luuseria tekemälläkään. Se on itseasissa vahvan ja fiksun ihmisen teko. Koska ne jotka aattelee että tänneppä jäätiin kaipaa jne, on itsekkäitä. Monella kupsahtaneella on sillon parempi olla.

Ja kyllä, myös yksi entinen mies menny oman käden kautta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Niistä, jotka ittensä tappaa, ei saa luuseria tekemälläkään. Se on itseasissa vahvan ja fiksun ihmisen teko. Koska ne jotka aattelee että tänneppä jäätiin kaipaa jne, on itsekkäitä. Monella kupsahtaneella on sillon parempi olla.

Ja kyllä, myös yksi entinen mies menny oman käden kautta.
Näinhän se on, hyvä ystäväni sanoi aikoinaan, että emme sure sitä pois nukkunutta vaan omaa pahaa oloamme. Onhan sitä sanottu, että kunniakas laivan kapteeni hukkuu laivansa mukana. Ehkä sama pätee ihmisen omiin vaikeuksiin. Entäpä vakavasti sairaat, jotka tietävät että kuolema lähestyy, tuntuu aika tekopyhältä siinä vaiheessa toitotella, että kyllä sitä apua saa.
 
joanna
mun vanha naapuri tappoi itsensä. heillä kuoli toinen lapsi lasketunajan tienoilla kohtuun ja siitä alkoi masennuskierre naisella. oli hoidossakin.
kerran sitten meni "lenkille" ja hyppäs junan alle.
varmaan ajatuksena päästä sen kuolleen lapsentykä,mutta kaipaan jäi kuitenkin yksi lapsi ja mies. jos on kovin masentunu niin ajattelee ihan erilailla kun me terveet ihmiset.
 
Pitäis miettiä miten lähtee
On tietty kauheaa, että ihminen päätyy itsemurhaan, mutta kyllä pistää vihaksi noi junan alle hyppääjät. Lähipiirissä useampi veturinkuljettaja, niistä kaksi joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle, koska ovat kumpikin ajaneet kahden radalle tunkeneen paskiaisen yli.

Jos pitää itsemurha tehdä, ei tarvitse täysin ulkopuolisille taakkaa jättää kannettavaksi.

Ei ole jäänyt minultakaan mielestä sekään ruumis, joka vuosia, vuosia sitten aamuruuhkassa Länsiväylällä sillalta roikkui. Enkä sentään ajanut yli ja tappanut, kuten nuo veturinkuljettajat.
 
minäkin
Minunkin lapsuuden kaveriporukasta ( lukioajan kaverista) 2 on päätynyt itsariin. Ja myös eräs sukulainen. Tarkemmin en kerro tässä, koska nuorisoni ei tiedä itsarista, olivat silloin vielä liian pieniä ymmärtämään ( ei ollut heidän isä ).
 
minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja Pitäis miettiä miten lähtee:
On tietty kauheaa, että ihminen päätyy itsemurhaan, mutta kyllä pistää vihaksi noi junan alle hyppääjät. Lähipiirissä useampi veturinkuljettaja, niistä kaksi joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle, koska ovat kumpikin ajaneet kahden radalle tunkeneen paskiaisen yli.

Jos pitää itsemurha tehdä, ei tarvitse täysin ulkopuolisille taakkaa jättää kannettavaksi.

Ei ole jäänyt minultakaan mielestä sekään ruumis, joka vuosia, vuosia sitten aamuruuhkassa Länsiväylällä sillalta roikkui. Enkä sentään ajanut yli ja tappanut, kuten nuo veturinkuljettajat.
Ei ole reilua tuo junan alle hyppääminen, mutta lienee melko varma keino ja siksi niin suosittu... :(
 
minä vaan
mun siskon mies tappoi itsensä varmasti yliannostuksella, lääkkeet ja huumeet- lääkäri tokaisi että jompi kumpi olisi riittänyt nirrin veke viemään. he olivat muuttamassa ja mies halusi viimeistellä yksin asunnon yön aikana- jolloin tappoi itsensä.

tuttava, eli exän sukulainen, ampui itsensä yön aikana muun perheen ollessa mökillä.

paljon on veljen kavereita nuoria poikia tappaneet itsensä.
 
Vierailija
Paras ystävä, eno ja pari muuta sukulaista ja tuttua on tehnyt. Parhaan kaverin vaan tuli ihan puun takaa. En suostu vielläkään välillä uskomaan ettei heitä ole.
 
Surullisia nämä tämmöset...
Olen kyllä itsekkin monta kertaa itsaria yrittänyt mutta en onnistunut. Siskokin yritti kerran kun olin hänen kanssaa kahdestaan kotona mutta onneksi ei onnistunut. Itse yritin ekan kerran 12 vuotiaana. Mutta pari tuttua on onnistunut tekemään :(
 
Mun ystäväni laittoi mulle jouluatonaattoillalla viestin "oisko sit parempi, ettei mua olisi olemassa?" ja mä en viitsinyt vastata kun vitutti.

Ja sit en enää voinutkaan vastata. Koskaan.

Onnettomuutena se meni, mutta, mutta...
 
APU
Kuten joku sanoi, että se apu ei aina riitä. Olen lueskellut jonkin verran asiasta + tiedän erään perheen, jonka ympäriltä moni meni. Tuntuu, että ovat helposti syyttämässä järjestelmää läheistensä kuolemista. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että apu ei voi auttaa, jos avun saaja ei itse halua parantua. Toki aina se halukaan ei ole tarpeeksi / sitä apua ei saada tarpeeksi ajoissa ja tarpeeksi paljon, mutta en minä kaikesta syyttäisi järjestelmääkään.

 
On, mutta ei ollut mulle henkilökohtaisesti läheinen. Kosketti kuitenkin. Laulettiin siskoni kanssa hänen hautajaisissaan tekemäni kappale, koska asia kosketti mua syvästi. Hän oli vanhempi nainen, masentunut. Ilmeisesti ei ollut elämässään ihmisiä jotka olisivat ymmärtäneet ja osanneet auttaa.
 

Yhteistyössä