Vappuajelu mietityttää. Mitä tekisitte?

Meillä siis kolme pientä lasta ja huomenna olisi tarkoitus lähteä vappuajelulle vanhalla autolla. Siis niin vanhalla, ettei kyseisessä autossa ole turvavöitä edessä eikä takana. Mua vähän arveluttaa tämä, mutta miehen mielestä voisi hyvin lähteä, koska tarkoitus on ajaa kaupunkialueella hiljaisella vauhdilla. Mutta... Miten te tekisitte? En haluaisi vastuuttoman vanhemman leimaa otsaani.
 
Minä vain
Jos tuo auto on teidän oma harrasteauto, kannattaa hankkia ne turvavyöt ( ainakin ) lapsia varten.

Meillä on jälkiasennettu vyöt, jotta lapsen istuimen saa kunnolla kiinni.

Mut siis kysymykseen, en lähtisi minäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä en lähtis. Tai mies vois ajaa sillä vanhalla, mut mä tulisin lasten kans toisella autolla perässä.
Näin olin itsekin ajatellut, vaikka hillitön meteli siitä varmasti nousee lasten taholta, kun ovat tuota ajelua odottaneet. Ajattelin olevani liian tiukkis, mutta onhan sentään muutkin samaa mieltä.
 
Juurikin jokunen aika sitten oltii jenkkiautojen kokoontumisajoa katselemassa ja vähän hirvitti kun edelle ajoi auto missä 2pientä (ehkä n.2-3v ja toinen vuoden pari vanhempi) lasta HYPPI takapenkillä ja kurkotteli kokoajan etupenkille...
En tiedä lähtisinkö itse ilman vöitä kuskaan muksuani, mutta ainakaan se ei siellä hyppisi vaan sitten pitäis osata edes istua nätisti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Mä en lähtis. Tai mies vois ajaa sillä vanhalla, mut mä tulisin lasten kans toisella autolla perässä.
Näin olin itsekin ajatellut, vaikka hillitön meteli siitä varmasti nousee lasten taholta, kun ovat tuota ajelua odottaneet. Ajattelin olevani liian tiukkis, mutta onhan sentään muutkin samaa mieltä.
Mä kuuntelisin mieluummin sen metelin, kun ottaisin riskiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin onko kyse "omasta" ajelusta vai kokoontumisesta?
Kokoontumisesta on kyse.
Sitten ilman muuta ottaisin kierrokselle muksut mukaan, auton ikään sopivaan vaatetukseen puettuina :D Kotoa kokoontumiseen ja takaisin sitten turvallisemmin turvavöin varustellulla autolla, mutta kylläö tuollainen letkassa tehty rauhallinen kierros on lapsillekin hieno elämys B)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin onko kyse "omasta" ajelusta vai kokoontumisesta?
Kokoontumisesta on kyse.
Sitten ilman muuta ottaisin kierrokselle muksut mukaan, auton ikään sopivaan vaatetukseen puettuina :D Kotoa kokoontumiseen ja takaisin sitten turvallisemmin turvavöin varustellulla autolla, mutta kylläö tuollainen letkassa tehty rauhallinen kierros on lapsillekin hieno elämys B)
Näin
 

Yhteistyössä