Vastikään plussanneet lapsettomat

Moi nasu29
Oletan et tarkoitit mua tossa viestissä jossa oli tinuli70 =)
Tuuhan sit heti huomenna kertomaan tilanne ku oot siellä ultrassa käynyt. Mulla on sit tiistaina ja jännittää aivan pirusti mut eiköhän tää pari päivää mee vaikka paskat housussa :LOL:
 
Täällä fiilikset nyt tosi maassa. Lauantaina vuosin ihan punaista verta. Sunnuntaina enimmäkseen ruskeaa tuhrua pahojen alamahakipujen säestämänä. Kovasti tuntuu siltä, että keskenmenoa pukkaa tänne suunnalle. Torstaista ultraa odotan pelonsekaisin tunnelmin.

Alakuloinen Belle
 
Moikka Belle70 ja muut! Täällä ollaan vähän samoissa tunnelmissa, mulla alkoi taas aamulla ruskea vuoto, ja vatsassa juilii menkkamaiseen tapaan...Sain huomiseksi ultran, kun mullahan piti olla se vasta joulun jälkeen. Pelottaa ihan sikana, ja oon ihan varma että kesken menee :| Tai sitten on tuulimuna. Miksi meitä näin koetellaan, ei voi ymmärtää...Mulla nyt viikkoja 6+0, kai siellä ultrassa jo jotain selviää...Jaksamisia! Tulen huomenna kertomaan ultrakuulumisia.
 
Sini: Minäkin soitin klinikalle, mutta ultraa ei aikaistettu. Sen verran sanoivat, että jos krampit yltyvät tosi pahaksi niin sitten pitäisi mennä ihan sairaalan päivystykseen ettei vaan ole kohdun ulkoinen. Se on minun suurin pelkoni tällä hetkellä sillä kivut oli eilen pahimmillaan aika kovat.

Tsemppiä ultraan Sini. Kovasti toivon, että kaikki on kunnossa.

Belle
 
Täälläkin ollaan mieli maassa! Sain tänään ajan äitiyspolille ultraan kun niitä sydänääniä ei perjantaina kuultu ja sen jälkeen ollut vatsa aika kipeä ( vuotoa ei kuitenkaan ole tullut tippaakaan ). Noh, ei se lääkäri nähny sydämenlyöntejä ollenkaan. Pikkuinen oli kylläkin kasvanut ja oli oikeestaan aika normi kokoinen 23 mm ( nyt pitäis olla 9+3 ).
Lääkäri lähetti mut samantien verikokeisiin ja keskiviikkona meen uudestaan ottaan samat kokeet ja sit päivällä on aika lääkärille. Sit saadaan tietää elääkö meidän pikkuinen enää.
Ei täs auta kuin toivoa...
 
Astarte
Voi ei Belle ja Sini. Peukut pystyssä, että vääriä hälytyksiä!

Me käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Harmi kun ei kemiat ihan kohdanneet neuvolan tädin kanssa, mutta olipa kuitenkin hyödyllistä ja saatiin paljon vihkosia mukaan. Sydänääniä ei yritetty kuunnella, kun ei välttämättä vielä kuuluisi. Parin päivän sisään varmistuu milloin päästään niskapoimu-ultraan, onko ennen joulua vai ei. Sairaala on nyt sitten päätetty: Naistenklinikka. Onko täällä muita helsinkiläisiä, jotka NKL:lle menoa suunnittelevat?

Miten Nasun ultra meni?

Astarte 9+2
 
Sini, Belle ja Miimi, kylläpä teitä koitellaan. Voimia teille kaikille ja toivon sydämestäni parasta teille jokaiselle. Saisi olla jo riittävästi, että saa kärsiä lapsettomuudesta ja kun tulee viimein raskaaksi, se saisi edetä ilman jatkuvaa huolta ja murhetta. :hug:
 
Tsemppiä Sini, Belle ja Miimi! Yhdyn Hillevin sanoihin täysin. On totisesti kohtuutonta, että ensin saa kulkea pitkän matkan, että ylipäätänsä vihdoin saa nähdä plussan testissä ja sitten saa jännittää sydän väärällään, että meneekö kesken. Iso :hug: teille kaikille. Yrittäkää jaksaa ja pidetään peukkua, että kaikki on hyvin.

Astarte myös me olemme valinneet Naistenklinikan. Varhaisultra on klinikalla torstaina. Jännittää...
 
Kiitos! Tulen keskiviikkona kertomaan miten kävi.

Astarte Sillee kyllä lohdutti että koko vastasi viikkoja, mut pelkään että jos se pieni sydän onkin lakannut lyömästä ihan hiljattain. Mulla nimittäin katosi pahoinvointi kokonaan tässä 4 päivää sitten ja samoin väsymys... siksi mulla heräsikin tämä pelko kun niitä sydänääniä ei sillon perjantaina saatu kuulumaan.
 
Valitsimme synnytyssairaalan täysin fiiliksellä, lähinnä sillä perusteella, että kaikki mahdollinen lääketieteellinen arsenaali on saatavissa, jos jotain menee pieleen.

Ikää kun on ensisynnyttäjäksi kuitenkin kertynyt. Emme niinkään kiinnittäneet huomiota yleiseen viihtyisyyteen Kättärillä mm erittäin pidetty haikaranpesä, vaan ajattelimme ihan kliinisesti asiaa lääketieteelliseltä kannalta. Naistenklinikallahan on mm yhdyskäytävä Lastenlinnaan, jos lapsella olisi tarve tehohoitoon tms. Tokihan tämä toimii myös Kättäriltä käsin.

Molemmissa sairaaloissa saa varmasti parhaan hoidon, mutta me valitsimme nyt näin. Lisäksi vaakakupissa painoi se, että olemme olleet Naistenklinikalla lapsettomuushoidoissa, joten paikka on meille entuudestaan "tuttu".

Itse olen kyllä syntynyt Kätilöopistolla, en sitten tiedä, olisiko pitänyt jatkaa perinnettä ;)
 
Astarte
Mä valitsin Naistenklinikan, kun olen ihan vieressä töissä niin on helppo käydä ultrat ja muut siellä. Molemmat on periaatteessa kyllä lähellä asuinpaikkaa, ja molemmista olen kuullut sekä hyvää että huonoa.
 
Tinuli71: Joo sinua tarkoitin =) näköjään tän pahoinvoinnin takia menee kaikki sekaisin ja unohtelen asioita ku mielessä ei pyöri mikään muu kuin tää pahaolo mutta en valita vaan olen onnesta sekaisin koska olen näin pitkälle päässyt. Sullakin on sitten huomenna tai onkohan se jo tiistain puolella se ultra joten tuuhan kertomaan uutiset.

).( mua sitten jännitti niin paljon ultra että jännitykseni tarttui mieheeni ja odotimme aikaamme oysin käytävällä hiljaa vierekkäin istuen. Lääkäristä en oikein tykännyt koska puhui koko ajan itsekseen tai vain mumisi. Jouduin itse tosi ahkerasti kyselemään että ymmärsin jotain siitä ultra kuvasta. Mieheni oli ihana kun se hoksasi ensimmäisenä pikkuisemme sydämenlyönnit ja otti minua heti kädestä kiinni ja huokasi oikein isoon ääneen eli miestä oli jännittänyt että onko siellä elämää. Onnenkyyneleethän siinä vierähti poskelle :heart: Laskettuaika on 4.8.

Sinille, Bellelle ja Miimille voimia ja iso :hug: . Toivon koko sydämestäni että teillä ois kaikesta huolimatta kaikki hyvin. Tällaisista tulee itsellekin niin paha mieli koska toivon meille jokaiselle ihanaa raskausaikaa ja että me kaikki saisimme nämä vauvat syliin asti koska niinkuin Hillevi sanoi että eikö se ole jo tarpeeksi että olemme kärsineet lapsettomuudesta. Toivottavasti meillä kaikilla menee loppuun asti kaikki hyvin. Pidän peukkuja d:)b

nasu + masuasukki 7+0
 
Lämmin kiitos Nasu, Tikru, Astarte, Hillevi ja tietysti Sini ja Miini tsempityksistä. Onneksi on tällainen paikka, jonne näitä pelon tuntemuksia voi käydä purkamassa. Muuten tämä jännitys olisi sietämätöntä.

Miimille lähetän oikein erityis ISON halauksen :hug: Kyllähän se huolestuttavalta tuntuu, että tuossa vaiheessa ei sydämen sykettä löytynyt. Toivotaan, että oli vaan huono laite tai jotain ja kaikki on kunnossa. Kovasti olet ajatuksissani ja toivon, että keskiviikkona saat hyviä uutisia.

Sini: Sinä olet myös tänään erityisesti ajatuksissani. Toivon, että saat ultrasta hyviä uutisia. Sinulla on toisaalta viikkoja vasta sen verran vähän, että vaikka sydämen sykettä ei nähtäisi, niin sinun ei kannata vielä huolestua. Mutta kyllä siellä varmasti jo jotain nähdään joka antaa viitteitä siitä onko kaikki kunnossa.

Nasulle aivan valtavan suuret onnittelut ihanista ultranäkymistä. Se pienen sydämen syke on jotain niin valtavan liikuttavaa katseltavaa...

Itsellä olo on vähän tasoittunut. Vuoto on loppunut ja vatsakivutkin vähän rauhoittuneet. Mitä nyt illalla töiden jälkeen vähän sattui. Mutta lepo teki hyvää ja aamusta oli kivut pois. Eilen olin ihan varma, että on joko kohdunulkoinen tai menossa kesken, mutta nyt huomaan pienen toivon nostavan taas päätään. Mitä jos se kuitenkin olisi ollut jotain ihan vaaratonta vuotoa... Liikaa en uskalla toivoa, että en torstaina tippuisi liian korkealta alas.

Belle
 
Pahin pelkoni osoittautui todeksi, eli ultrassa tilanne näytti huonolta. Mitään ei löytynyt kohdusta, eli on joko menossa kesken tai kohdunulkoinen. Kävin verikokeessa, iltapäivällä saan tuloksen. En sit tiiä mitä sit tapahtuu jos on kovin ylhäällä vielä hcg. Kai se lääkäri sit antaa ohjeet. Vai täytyykö vaan odotella. Tässä vaiheessa toivon vaan, että tulis mahdollisimman pian ulos itestään. Toivottavasti ei tule reissua NKL:lle jouluna...

Tsemppiä Belle ja Miimi, toivotaan ja uskotaan että teillä on asiat paremmin!

 
Moikka taas! Soitin labratuloksista, ja hcg oli 348. Eli alhainen tietysti viikkoihin nähden, mutta kuitenkin aika korkea. Kohdunulkoista epäillään, mutta koska vointi on hyvä niin seurataan ja meen uudestaan verikokeeseen perjantaina. Toivotaan että hcg olis laskussa. Onneksi tää tuli ilmi jo nyt, mutta kyllä mua silti pelottaa. Oon kai lukenu liikaa kauhutarinoita noista kohdunulkoisista. Kauheeta vatsakipua ja vuotoa odotellessa :'(

Tsemppiä teille muille, toivottavasti siirrytte pian onnellisesti tuonne odotus-puolelle. Meillä tulee eka PAS eteen sitten ens vuonna, toivottavasti mahdollisimman pian. Onneksi on alkioita pakkasessa 10 kpl, lääkärikin lohdutteli että tilanne on sikäli hyvä, vaikkei se tietysti tässä tilanteessa vielä lohduta. Meillä on onneksi ihana lääkäri Väestöliitossa. Voin tulla vielä kertomaan myöhemmin miten kävi. Ja tottakai seurailen teidän tilannetta, ja erityisesti teille Belle ja Miimi tsempitykset!!!
 
Sini, murheellisia uutisia sinulla. :hug: Toivottavasti ei olisi kohdunulkoinen, tai ainakin menisi helposti ohi. Voimia! Onneksenne teillä on hyvä pakkasalkiotilanne. Nehän käyvät kovan prosessin läpi ja siitä selviytyvät ovat sitkeitä. Toivottavasti sitten tärppää ja pysyy tiukasti kyydissä!

Belle ja Miimi, teille peukut pystyssä. Belle, kyllä erityisesti hoitoraskauksien alussa voi olla ihan vaarattomia vuotoja. Ja toivottavasti Miimin kyytiläisen sydän näkyisi huomenna oikein selvästi. :heart:

Lugeja käyttäessä olen törmännyt kohdunsuuhuni aika usein. Se on jotenkin turvoksissa, kova ja "tiellä". Ennen enemmän piilossa. Voikohan sen pullahtaminen johtua raskaushormoneista? Onko kenelläkään samoja havaintoja?

Kiitos sairaalavalintaperusteluistanne, pitäisi malttaa mielensä kaikessa touhotuksessa edes ekaan ultraan saakka...

Voikaa hyvin! :wave:
 
. Moi kaikille
Ja pahoittelut Sinille :hug:
Miimille ja Bellelle onnea matkaan uskon et kaikki on hyvin :heart:
Omaa napaa: Tänään käytiin sit siinä pitkään odotetussa ultrassa miehen kans ja molempia jännitti aivan kamalasti. Mies puhalteli ja tuskastu ku ajat oli myöhässä =) No siinä sit jalat levällään odoteltiin lääkärin edes jotain sanovan ja sit pyysi miestäni katsomaan monitoria ja siellä sydän sykki jo kovasti, ja pieni elämän alku siellä sit näky ja oli kovasti katkaravun näköinen :D Kyl siinä tippa tuli molemmille linssiin. Mies on soitellu töistä vähäväliä et ootko nyt levossa ja rauhassa :LOL:
Neuvola ajan sain sit 2.1 jolloin on sit 10 viikkoa täynnä, Tokihan täs on vielä jänniä ja tuskaisia viikkoja jäljellä, mut jotenkin oon toiveikkaalla mielellä kuitenkin :xmas: Lugeja käytän siihen asti
Tinuli71 ja Mortti 7+5
 
Ja Nasulle tietenkin paljon onnea hienosta ultrakuulumisesta, meinas aivan unohtaa ku on nii täpinöissä tosta omasta ultra jutusta :D
Mulla ei oo pahoinvointia esiintyny joskus hieman jos ei oo vähään aikaan syöny mitään ja se syöminenhän multa onnistuu tuntuu et olis koko ajan nälkä =)
 
Hei kaikille, täällä olisi yksi uusi mukaan tuolta Hillevin ja Tikrun kanssa samasta ketjusta plussanneita. Ihmeellinen jouluaalto taitaa olla meneillään!

Ihmettelen tässtä toista päivää positiivista testiä ja mieli tulee tänne mukaan kurkkimaan, vaikken vielä ihan uskallakaan täysillä tuulettaa. Syyskuun viikolla 6 kesken mennyt plussa on vielä tuoreessa muistissa. Meillä historia lyhyesti yritystä 6/2007, minulla kilpirauhasen vajaatoiminta. Tutkimuksiin 5/2008 ja siitä kahden lääkkeellisen kierron jälkeen suoraan IVF/ICSI. Eka ICSI johti huonosta alkiosta plussaan, joka siis kesken. Pakkaseen ei saatu mitään. TOinen ICSI lokakuussa nega ja nyt plussa ekasta PAS:sta. Pakkanen olis taas tyhjä. Huonoja alkioita tulee jostain syystä ja IVF:llä munasolut ei hedelmöity, vaikka ollaan käytännössä selittämättömiä.

Sinille kovasti voimia, sinun tarinasi osoittaa turhan julmasti sen, että monta mutkaa voi olla vielä plussan jälkeen edessä. Toivottavasti tosiaan ei kuitenkaan kohdunulkoinenja toivottavasti toivut nopeasti.

Muilta olisi vielä kiva kuulla, onko teillä ollut mitään oireita vielä viikoilla 4 ja 5. Minä täällä kovasti jotakin oiretta vatskipujen lisäksi toivoisin, että uskoisin olevani raskaana :LOL:

Mukavia ultrakuulumisia oli monella ja yhtä monella jännät päivät lähipäivinä, ainakin Tikrulla! Tsemppiä!
 
Sinille vielä kerran halaus. Inhottava tilanne. Mutta jos kyseessä on kohdun ulkoinen, niin toivon mukaan menee ohi mahdollisimman helposti. Joskushan kohdun ulkoisetkin menee kesken ihan itekseen eikä aiheuta sen suurempia ongelmia. Toivottavasti näin sinunkin tapauksessa ja pääsette heti alkuvuodesta yrittämään huuru-ukkojen avulla.

Tinuli71: Lämpimät onnittelut ihanista ultranäkymistä. Se on kyllä jotain maailman upeinta katsella omaa tulevaa vauvaa ensimmäistä kertaa.

Itselläni siis varhaisraskauden ultra huomenna ja pelonsekaisin tunnelmin sitä odotan.

Belle (toistaiseksi ainakin) 7+0
 
Sinille ISO :hug:

Täällä ikävä kyllä ikäviä uutisia. Sydämen lyöntejä ei näkynyt tänäänkään ja hcg-arvot oli laskenu kahdessa päivässä aika roimasti. Joten lääkkeellinen tyhjennys tiedossa tällä viikolla. Ei tahtoisi uskoa tätä todeksi kun pikkuisen koko vastasi kuitenkin 9+1 ja nyt menos 9+5, eli ihan muutama päivä sitten kuollut. Mutta pakko se vain on uskoa. Tekee kovaa huomenna nielasta pilleri joka pistää tyhjennyksen käyntiin... Voi tätä elämää! Rankkaa on! :'(

Kaikille teille onnea raskausajalle!!

surullinen Miimi
 
Miimi, lämmin lohtuhalaus sinulle ja voimia huomiselle sekä jatkoon! Kovin ikävät joulunaluset teillä, mutta toivotaan oikein kovasti, että jo ensi jouluna asiat olisivat aivan päinvastoin. :hug: Oikeasti käynnistynyt raskaus on niin hyvä merkki, että jatkoa varmasti seuraa.

Belle, paljon onnea sinulle huomiseen ultraan! :heart:

Nasulle ja Tinulille hurjasti onnea sykkeestä ja Vaahtikselle tervetuloa!

Minullakaan ei kummemmin oireita, rinnat vähän arat ja suonta vetää välillä jaloista. Pahaa oloa ei ole ollut, perjantaina tulee siirrosta 3 viikkoa, eli aika samoissa kai mennään Vaahtiksen kanssa. Meillä ultra 2.1. silloin luulisi jotain näkyvän, jos nähtävää on.

Voikaa mahdollisimman hyvin!
Hillevi
 

Yhteistyössä