Vastuutaako kukaan ei-uskovainen ja ei-persu tasa-arvoista avioliittolakia?

Mahtaako tasa-arvoisen avioliittolain vastustajissa tai esim. tämän Aito avioliito -kansalaisaloitteen allekirjoittajissa olla ketään muita kuin uskovaisia ja persuja?

Ja en todellakaan tarkoita, että kaikki uskovaiset vastustaisivat seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, mutta kun tuon kansalaisaloitteen alkuunpanijakin on joku helluntailainen, ja lähinnä asia tuntuu olevan tärkeä kristillisille ja persuille.

Ja millä perusteella muut sitten vastustavat?
 
vierailija
Vastustaa. Normaalit järkevät ihmiset joilla vielä joku roti tässä "tasa-arvoistuvassa" yhteiskunnassa. Tiedän todella monta jotka vastustaa ja suurin osa ei ole uskossa mihinkään ja varsinkaan persuja. Suurin osa kannattajista taitaa olla eteläsuomesta ja se kertoo jo paljon.
 
vierailija
Vastustaa. Normaalit järkevät ihmiset joilla vielä joku roti tässä "tasa-arvoistuvassa" yhteiskunnassa. Tiedän todella monta jotka vastustaa ja suurin osa ei ole uskossa mihinkään ja varsinkaan persuja. Suurin osa kannattajista taitaa olla eteläsuomesta ja se kertoo jo paljon.
ai niin, unohdin juntit. ja vanhukset! nehän muodostaa oikeesti kans aika suuren osan homofoobikoista
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vastustaa
En tiedä allekirjoittamisesta mutta tiedän kyllä ihan ateisteja jotka vastustaa homoliittoja avioliiton kustannuksella. Yksi tietääkseni on vasemmiston kannattaja.

Miten niin, mitä väliä? Luuletko että vain halveksimasi ryhmittymät eivät pidä luonnottoman harrastuksenne puolia?
 
vierailijakyllästynyt
En tunne ketään muita kuin uskovaisia, jotka aktiivisesti vastustaisivat tasa-arvoista avioliittolakia jakamalla esim. Facebookissa jotain "Aito avioliitto"-linkkejä ym. vouhotusta.

Tiedän pari nuorta ateistia jotka vastustavat myös, mutta heitä ei todellakaan kiinnosta vouhottaa aiheesta.
Ovat sen verran fiksuja ihmisiä, että tajuavat kohdistaa energiansa muualle ja sen, että jostain "aidosta avioliitosta" vouhottaminen syö uskottavuutta aikalailla.

Itselläni on valitettavasti lähipiirissä pari tällaista vouhottajaa, uskovaisia siis ovat ja valitettavasti kyseessä omat vanhemmat.
Mulle tuo avioliittolaki on ihan yhdentekevä, sillä mun mielestä koko instituution voisi purkaa, mutta vanhempieni vouhotus aiheesta on jotenkin tosi loukkaavaa ja oikeasti häpeän heidän käytöstään.
He mm. jakavat julkisesti Facebookissa linkkejä aiheesta (etenkin isä) ja lähettipä isäni minulle kerran tekstiviestinkin, missä kehoitti minua allekirjoittamaan tuon kansalaisaloitteen.

Se, mikä minua heidän käytöksessään ahdistaa on tuollainen suvaitsemattomuus ja julkea vouhotus aiheesta ilman mitään loogisia perusteita.
He eivät tajua, kuinka häpeällistä tuollainen on eivätkä sitäkään, että tasa-arvoinen avioliittolaki EI vaikuta heidän elämäänsä MITENKÄÄN.
Heidän vouhotuksensa on sen mittaluokan toimintaa, että voisi luulla kyseessä olevan heidän henkilökohtainen elämänsä ja jokin TODELLA suuri uhka sitä kohtaan.

En ole käynyt vanhempieni luona helmikuun jälkeen ja ahdistaa ajatuskin mennä sinne.
En halua myrkyttää mieltäni siinä ahdasmielisessä ympäristössä.
Mielestäni tuollainen käytös on jo pahuutta. Ja ennen kaikkea tyhmyyttä, aivan jäätävää tyhmyyttä.

Mutta tosiaan, pahimmillaan tuo asia repii jopa perheitä.
Mutta saavatpahan vouhottaa hei! Tärkeä asia..
 
Minä en pidä erityisemmin asialla provosoimisesta. Siksi en julkaise fb:ssä asiaan liittyviä juttuja. Jonkun asiallisen artikkelin voisin tietysti laittaa, mutta en sellaisia missä päätarkoituksena on vaan ärsyttää muita.
 
vierailija
Te jotka vouhkaatte suvaitsevaisuuden puolesta. Miksi ette voi suvaita sitä, että on paljon uskovaisia jotka eivät voi tuollaista ymmärtää eivätkä halua sitä hyväksyä, koska se on luonnotonta. Ja loukkaatte sillä todella isoa osaa ihmisistä että suvaitsette tuollaisen. Se on ihan sama mitä ihmiset tekee, mutta miksi kaikesta joku laki! Seuraavaksi varmaan moniavioinen laki tapetilla.
 
vierailija
Enemmän kuin uskisten "perinteisen avioliiton puolesta" jutut mua ihmetyttää joidenkin itseään suvaisevaisina pitävien oma suvaitsemattomuus uskiksia kohtaan. Tuntemistani uskiksista yksikään ei ole haukkunut homoja ja tasa-arvoista avioliittolakia kannattavia, mutta nämä muutamat "suvaitsevaiset" haukkuvat uskiksia. Varsinkin Räsästä tosi ilkeästi. Ja korostavat omaa "suvaitsevaisuuttaan" ollen muka rakkauden asialla. Ei ole yhtään parempi haukkua uskiksia kuin homoja. Ja mun tutut uskikset ei siis homoja hauku. Nekään ketkä laittaa noita perinteinen avioliitto juttuja. Kuitenkin heitä haukutaan. Kuitenkaan ne ei ole edes vastanneet "suvaisevaisten" ilkeyksiin samalla mitalla. Nuo "suvaitsevaiset" ei todellakaan edistä suvaisevaisuutta ja rakkautta vaan uhkuvat vihaa.
 
vastustaa
Enemmän kuin uskisten "perinteisen avioliiton puolesta" jutut mua ihmetyttää joidenkin itseään suvaisevaisina pitävien oma suvaitsemattomuus uskiksia kohtaan. Tuntemistani uskiksista yksikään ei ole haukkunut homoja ja tasa-arvoista avioliittolakia kannattavia, mutta nämä muutamat "suvaitsevaiset" haukkuvat uskiksia. Varsinkin Räsästä tosi ilkeästi. Ja korostavat omaa "suvaitsevaisuuttaan" ollen muka rakkauden asialla. Ei ole yhtään parempi haukkua uskiksia kuin homoja. Ja mun tutut uskikset ei siis homoja hauku. Nekään ketkä laittaa noita perinteinen avioliitto juttuja. Kuitenkin heitä haukutaan. Kuitenkaan ne ei ole edes vastanneet "suvaisevaisten" ilkeyksiin samalla mitalla. Nuo "suvaitsevaiset" ei todellakaan edistä suvaisevaisuutta ja rakkautta vaan uhkuvat vihaa.
Olen huomannut saman. Nämä "suvikset" ja "rakkaus on kaikille sallittua" tyypit on kaikkea muuta kuin rakkauden lähettiläitä ja suvaitsevaisia. Suvaitaan ja rakastetaan tasan omaan napaan asti, sitten saakin mennä huutelemaan mitä tahansa kenelle tahansa. Kertoo paljon heidän omasta henkisestä tilastaan. Samalle tasolle ei alennu kuin jotkut rääväsuut enkä sellaista hyväksy ollenkaan.

Mut joka tapauksessa, rakkaus noista ihmisistä on yhtä kaukana kuin itä lännestä.
 

Yhteistyössä