Vauvan asento mahassa

Kertokaapas kokemuksia onko vauva kääntynyt mahassa pää alaspäin jos on ollut pitemmän aikaa istualtaan?
Siis nyt menossa rv 28 ja vauva on istunut risti istunnassa jo kolme kuukautta, onko keinoja saada kääntymään?

Ja vielä galluppia onko tullut tyttö vai poika jos vauva on istunut lähes koko raskauden ajan? =)
 
vaselk
Minulla istui vielä rv 33. raskausviikolla 36 oli kuitenkin kääntynyt oikein päin. Lääkärikin sanoi että rv 36 mennessä vauvat on yleensä päättänyt miten päin aikovat syntyä, siihen asti niillä on yleensä kohdussa vielä senverran tilaa että kääntyminen onnistuu vielä. Niin ja poika oli meidän vauva.
 
Meillä istuskeli vielä aika myöhäisilläkin viikoilla, mutta oliskohan se ollut 37 viikko kun vielä humpsahti pää alaspäin. Vielä hauskahti mahdollista kääntöyritystä edeltävänä yönä vauva kääntyikin itse. Tyttö tuli.
 
eka poika istui mahassa rv 36 asti jolloin päätti sit kääntyä, toka poika oli pääalaspäin rv 25 alkaen, nyt tämä kolmas poika on luultavasti pääalaspäin, mun omien tuntemusten mukaan nyt rv 32, mutta selviää vasta varmasti rv 36 ku aika silloin äitipolille
 
mun
tyttö kans vielä tiukasti istui noilla viikoilla :) ei teillä ole vielä mitään hätää. viikolla 37 oli sitten kääntyny ja nopeesti sen jälkeen myös kiinnittyi lantioon "lähtökuoppiin."

oota ihan rauhassa ja nauti odotuksesta :)
 
Rv18 tyttö oli pää alaspäin ja sen jälkeen siirtyi istuma-asentoon. Käännösyritykseen ei reagoinut mitenkään ja sektiossa oli jalkaterät alimmaisina, napanuora toisen jalan ympärillä. Onneksi en lähtenyt yrittämään alatiesynnytystä.. Olisi se lysti loppunut sektioon kuitenkin.
 

Yhteistyössä