Vauvan painoarvio- käynnistäminen?

"malla"
Menin äitiyspolille rv 38+3 kokoarvioon ison sf-mitan takia (40cm) ja vauvan painoksi arvioitiin 3,7kg. Muuten oli kaikki ok, mahan isous johtui todennäköisesti mun lyhyydestä (155cm). Mutta itselle oli yllätys että kysyivät pääsenkö seuraavana aamuna tulemaan käynnistykseen. En oikein edes tullut kysyneeksi syytä mutta varmaan tuo sf-mitta. Koska ei kai vauva nyt niin iso ollut, painaahan esim. monet poikavauvatkin noin 4kg laskettuna aikana. (Synnytys käynnistyi kokoarviota seuraavana iltana vesien menolla (käynnistettiin siis) jonka jälkeen alkoivat kivuliaat supistukset joilla mentiin 30h kunnes vauva sitten sektiolla tuli maailmaan kun vesien menon takia mun tulehdusarvot ja kuume alkoi nousta ja en ollut kivuista huolimatta auki kuin vaivaiset 5cm.)
Toivoisin ehkä etten olisi suostunut käynnistykseen, vauvakin painoi vain 3,3kg. Jotenkin liian helposti siihen päätyivät.
 
J-t harmaana
Mulla kun alkoi neidin painoarvio olla jo yli 4 kiloa ja raskauskin yli lasketun ajan, ei vieläkään puhetta käynnistyksestä.... Vihdoin sitte ku raskaus oli 11 päivää yli lasketun ja painoarvio 4,6kg alettiin käynnistämään. Onneks typy sitte painoi "vain" 4,2 kg :)
 
"mie"
Mulla oli kanssa raskaus jo pitkälti yli, painoarviokin reilusti päälle 4kg. Tarkastuksessa rv 41+6 lääkäri ei puhunut vielä mitään käynnistyksestä, sanoi vaan, että isompikin vauva mahtuu tulemaan :D Määräsi vaan uuden tarkastuskäynnin rv 42+1. Silloin aamulla synnytys käynnistyi spontaanisti, poikakin painoi "vaan" 4kg :)

Eli kyllä ne tapauskohtaisesti katsovat, että minkäkokoinen vauva mahtuisi tulemaan.
 
Mie oon 156cm ja multa kuvattiin lantio, koska lääkäri halusi tietää minkäkokoinen sieltä mahtuu tulemaan. 3300g tulis kuulemma justiin. Onneksi ei tarvinnu testata kuinka käy, jollei mahdukaan tulemaan. Lapset oli 2,8kg ja 2,9kg syntyessään.
 

Yhteistyössä