Viimeistään syksyllä 2016 ehkäisyn jättävät

Ihan kyllä ymmärrettävää, mulla pillerit toimi tosi hyvin mutta kierukka nyt ei vaikuttanut kauheen lupaavalta. Aion kyllä kokeilla uudestaan myöhemmin sit lapsen syntymän jälkeen, jos vaikka sit toimis paremmin. Ite en oo varma onko hormoonit syynä osaan lapsettomuustapauksista. (Anteeks, tykkään myös spekuloida asoita, saa skipata) Ainaki tällä hetkellä näyttää ettei siit olis mitään haittaa sillä saralla, mut eipä mitään pidemmän ajan tutkimuksia oo voitu tehä, kun koko ehkäsytyyli on aika uus, eli mahollista tietysti on, kun ne sekoittaa kropan oman hormoonitoiminnan ja ehkä toisilla se sit ei käynnistykään samalla tavalla lopettamisen jälkeen kun pitäisi. Kuparikierukka on tietty myös vaihtoehto ja ehkä sitä vois miettiä sit lapsen syntymän jälkeen.

Meillä aktiivisuus on nyt pari kertaa viikossa ja varmasti tulee lisääntyy sit kun aletaan yrittämään tosissaan, ainaki aluks. Sit varmaan laantuu taas takasin tohon pari kertaa viikossa tahtiin.[/QUOTE]

Sitä just meinaan kun ehkäisy jutut sen verran uusia juttuja ettei ole vielä tarpeeksi tietoa niistä ja niiden vaikutuksista. Itse sillon 5 vuotta sitten heräsin ja lopetin hormonit, ehkä myös hieman lapsettomuuden pelossa, mutta myös muiden syiden esim. oman terveyden takia. Ja kun meillä luonnollinen ehkäisy toiminut niin hyvin niin mikäs siinä sitten. :) Mutta kolmatta lasta en enää halua niin sitten joutuu ehkä miettimään uudestaan. :D Kuparikierukkaan en ihan täysin luota niin hieman mietityttää vielä ja sopiiko edes itselle, sen näkee sitten jos kokeilee.
 
Eih, erehdyin selailemaan äitiyspakkaus kirppis ryhmää ja malttamattomuus vaan nosti lisää päätään. Tahtoo päästä tekemään vauvahankintoja! Vaikka esikoisen jäljiltä paljon vaatteita ja tavaraa onkin niin jotain juttuja pitäis silti hommata.

Menkat pitäis alkaa ihan näillä näppäimillä. Eilen jomotti vatsaa ihan koko päivän ja oudot kylmät väreet meni alavatsaa ja -selkää pitkin. Ärtyneisyys on myös kova. En saanut taas unta millään illalla. Harmittaa kyllä jos mies alkaa taas jänistää ovulaation aikoihin.
 
Eih, erehdyin selailemaan äitiyspakkaus kirppis ryhmää ja malttamattomuus vaan nosti lisää päätään. Tahtoo päästä tekemään vauvahankintoja! Vaikka esikoisen jäljiltä paljon vaatteita ja tavaraa onkin niin jotain juttuja pitäis silti hommata.

Menkat pitäis alkaa ihan näillä näppäimillä. Eilen jomotti vatsaa ihan koko päivän ja oudot kylmät väreet meni alavatsaa ja -selkää pitkin. Ärtyneisyys on myös kova. En saanut taas unta millään illalla. Harmittaa kyllä jos mies alkaa taas jänistää ovulaation aikoihin.
Toivottavasti menkat alkais ja mieskin olisi ovulaation aikoihin suostuvainen, tsemppiä!

Omaa napaa vähän, täällä neljättä päivää ilman ehkäisyä ja mies totesi eilen että hyvin tuntuu liukkaudessa kapselin poisto, kun aikaisemmin käytettiin jonkin verran liukasteita. Enää ei tarvitse, eli jotain muutoksia jo heto poiston jälkeen huomattavissa! Ovulaatio mahdollisesti tiistaina tai keskiviikkona kun tänään ei vielä sen tuntuisia tuntemuksia ole ollut, mut nyt kun on ahkerasti pupuiltu ja liukastetta omata takaa niin pitäis olla siittiöille suotavat olosuhteet säilyä ;D
 
Täl hetkellä tutkimukset näyttäis et pitkäaikasesta käytöstä ei oo naiselle haittaa ja sen uskonki, koska niin moni käyttää ja on tullu sen jälkeen raskaaks. Mut vaikuttaako hormooniehkäsy sit tulevien sukupolvien hedelmällisyyteen, sitä ei oo tutkittu ainakaan vielä. Tuskinpa ne nyt geenejä muuttelee, vaikka onhan sekin mahollista. Toivottavasti ei ja jos ei niin sit ei pitäis olla mitään hätää :geek: Kuparikierukasta tiedän todella vähän, mut oon ymmärtäny et se voi olla aika kivulias, joskin toimii vissiin aika hyvin.

Syssylle pikaisia menkkoja ja Sandelinos, toivottavasti tärppäis heti tästä kierrosta! Mulla on valkovuotoa ollu jo monta päivää ja ei oikeen mitään sellasta ovislimaa. Anteeks jos menee yli nää mun puhumiset mut miestä vähän ällöttää nii puran täällä mun limamietteet haha. Vähän jo pelkäsin et eikö se ala venyy yhtään mut ihan hyvältä nyt ainaki näyttäis. Ei vaan sellasta "kun sen pitäis olla"...saa nyt nähä.

Sit menkkojen pitäis tulla joko viikon, kahden tai kolmen päästä. Tai sit oon raskaana. Näin hyvin oon perillä mun kierrosta tällä hetkellä, kuten jo aiemmin mainittu. Kierukan poiston jälkeen tuli menkkakivut ja vuoti, mut se voi olla myös siitä poistosta johtuvaa kramppailua ja vuotoa. Tiedä nyt sit. Jos nyt on ovulaatio tulossa nii toivottavasti menkat ei alkais vielä ainakaa siihen 10 päivään...:)
 
EIIH!!! Kävin just vessassa ja pyyhkiessä paperiin tuli niukalti kirkasta verta! Toivottavasti ois ovulaatiovuoto, eikä kapselin poiston jälkeinen tyhjennyvuoto kun mahaa hiukan juilii :( Limat kyllä loppunu niin toivottavasti ois ollu ovis!!!
 
Pidän peukkuja että olis ovis eikä tyhjennysvuoto!

Kauheeta tää odottaminen ja ihmettely, kun ei oikeen tiedä mitä kroppa touhuaa :unsure: Mulla nippailee mahasta, vuotaa niin kun pissais housuun välillä ja mielialat heittelee. Nippailu voi johtuu eilisestä valkosipulikastikkeesta, valkovuoto ihan vaan kierrosta ja mielialat täst kamalasta odotuksesta :D
 
Pidän peukkuja että olis ovis eikä tyhjennysvuoto!

Kauheeta tää odottaminen ja ihmettely, kun ei oikeen tiedä mitä kroppa touhuaa :unsure: Mulla nippailee mahasta, vuotaa niin kun pissais housuun välillä ja mielialat heittelee. Nippailu voi johtuu eilisestä valkosipulikastikkeesta, valkovuoto ihan vaan kierrosta ja mielialat täst kamalasta odotuksesta :D
Hyvin tiivistetty! Mullakin alko pahoinvointi melkolailla heti sen jälkeen kun vuotoa pyyhittäessä näin. Joskus ovikseen liittynyt irtoomishetkellä pahoinvointia, nyt voi johtua ihan vain järkytyksestä. Ovisvuotoa mulla ollut joskus aikaisemminkin kyllä mutta ehkäisyn aikana sitä ei sen kummemmin miettinyt..Kipuakin aloin tuntea vasta hetki ennen sitä vessareissua että hetikö se vuoto tulis ku munis irtoo. Ihan oon pihalla kehoni toiminnasta....
 
Kuulostais Nano89 ovulaatiolta!! Mulla myös monesti voimakastakin pahoinvointia ovulaation tienoilla ja sitten kauhea kiukun puuska iskee kans jokus. :D Kauheaa hormonimyskyä koko meidän naisten elämä. Odottakaas sitten kun vauva on syntynyt niin kaikki pienikin asia alkaa itkettää. Minä itkin kun telkkarissa oli söpöjä apinan poikasia. :D

Ovislimat ihan normaali asia. Mun mieskin on jopa kiinnostunut noista jutuista. :D Toki jotkut voi pitää ällöttävänäkin.

Sandelinos toivotaan että olis ovis! Toki tyhjennysvuotokin hyvä niin voi aloittaa puhtaalta pöydältä ja uusi kierto ehkä selkeämpi.

Eilen alkoi niukka vuoto, että eiköhän menkat tästä ale vuoteleen eli ihan ajallaan. Ovis taitaa osua juuri meidän kolmevuotis hääpäivän tienoille, että toivotaan hempeitä hetkiä miehen kanssa.:love:

Onkos teillä jotain pelkoja raskauden tai synnytyksen suhteen? Mulla lievä keskenmenon pelko kun ensimmäinen raskaus meni kesken aikoinaan
 
Heipsan, liityn joukkoon, loppusyksyllä olis tarkoitus aloittaa yrittäminen kunhan sektiosta on kulunut riittävästi aikaa ☺
Ennestään meillä on kaksi poikaa, 7v ja 6,5kk. Kuopus syntyi uudenvuodenaattona hätäsektiolla istukan repeämisen takia.

Vauvakuume on mulla todella kova ja ikävöin raskausaikaa mutta samalla tietysti hirvittää koska edellinen synnytys jätti aikamoiset traumat ja synnytyspelon jälkeensä.

Toki tähän meidän yrittämiseen vaikuttaa myös se että alkaako kuukautiskierto syksyllä vai ei koska imetän toivon mukaan vielä syksylläkin ☺
 
Heipsan, liityn joukkoon, loppusyksyllä olis tarkoitus aloittaa yrittäminen kunhan sektiosta on kulunut riittävästi aikaa ☺
Ennestään meillä on kaksi poikaa, 7v ja 6,5kk. Kuopus syntyi uudenvuodenaattona hätäsektiolla istukan repeämisen takia.

Vauvakuume on mulla todella kova ja ikävöin raskausaikaa mutta samalla tietysti hirvittää koska edellinen synnytys jätti aikamoiset traumat ja synnytyspelon jälkeensä.

Toki tähän meidän yrittämiseen vaikuttaa myös se että alkaako kuukautiskierto syksyllä vai ei koska imetän toivon mukaan vielä syksylläkin ☺
Moikka ja tervetuloa joukkoon!

Huih, kuulostaa kyllä hurjalta tuo istukan repeäminen. Varmasti traumatisoivaa. Varmaan ihan fiksua odotella tuollaisen jälkeen jonkin aikaa ennen uuden vauvan yrittämistä. Itse ainakin koin olevani valmis uuteen raskauteen vasta kun esikoinen oli noin 1,5-vuotias. Kroppa palautunut ja mieli myös jollain lailla. Ihan normaali synnytys oli kyllä, ei jäänyt mitään traumoja.

Joillain imetys tosiaan toimii vähän liiankin hyvin ehkäisynä jos haluaisi pian raskautua uudestaan. Kai se on luonnon tapa pitkittää, että äiti saisi palautua kunnolla edellisestä synnytyksestä. Toisilla alkaa kuukautiset vasta kun imetys loppuu kokonaan, mutta eiköhän se kolmonen sieltä jossain vaiheessa ilmoita tulostaan. :)
 
Tervetuloa Höpötin88 :) aika hurjalta joo kuulostaa ja ymmärrän että on jäänyt synnytyksestä traumat. Toivotaan että sulla kierto palautuu syksyllä ja pääsette tositoimiin jälleen.

Eiköhän se ovis tässä nyt ole/ollut. Ovislimoja ollut, vaikkakin vähän. Ehkä sit olen yksi niistä joilla sitä ei tule niin hirveitä määriä. tänää harrastettiin ilman mitään ihan loppuun asti, koska oon aika varma että ovis meni jo. Tosin jos olin väärässä nii ei sekään haittaisi kumpaakaan :LOL: eli molempi parempi. Limoista en oo tänää varma kun aamulla puuhailtiin nii en oo varma mitä tulee, mut mahaan vihloo jos oikein mietin, pää oli aamulla kipee ja kurkkukipu yllätti eilen (nyt jo poissa, tiedä sit mitä oli hehe).

Toiseks en ihan hirveästi haluais miehelle näistä viel puhua kun ekaa yritetään ja parempi et mennää rauhallisemmin, riittää et yks meistä stressaa.

Toivotaan aktiivista kuukautta teille syssy^^, aika ihana olis kyllä jos lapsi sais alun teijän hääpäivän aikoihin.
 
Tervetuloa Höpötin88 :) aika hurjalta joo kuulostaa ja ymmärrän että on jäänyt synnytyksestä traumat. Toivotaan että sulla kierto palautuu syksyllä ja pääsette tositoimiin jälleen.

Eiköhän se ovis tässä nyt ole/ollut. Ovislimoja ollut, vaikkakin vähän. Ehkä sit olen yksi niistä joilla sitä ei tule niin hirveitä määriä. tänää harrastettiin ilman mitään ihan loppuun asti, koska oon aika varma että ovis meni jo. Tosin jos olin väärässä nii ei sekään haittaisi kumpaakaan :LOL: eli molempi parempi. Limoista en oo tänää varma kun aamulla puuhailtiin nii en oo varma mitä tulee, mut mahaan vihloo jos oikein mietin, pää oli aamulla kipee ja kurkkukipu yllätti eilen (nyt jo poissa, tiedä sit mitä oli hehe).

Toiseks en ihan hirveästi haluais miehelle näistä viel puhua kun ekaa yritetään ja parempi et mennää rauhallisemmin, riittää et yks meistä stressaa.

Toivotaan aktiivista kuukautta teille syssy^^, aika ihana olis kyllä jos lapsi sais alun teijän hääpäivän aikoihin.
Vaihtelee tosiaan limojen määrät. Joskus on tosi runsasta ja joskus tuntuu ettei tule paljon mitään, vaikka nippaileekin vatsassa.

Olishan se kiva, että tärppäis tästä kierrosta. Esikoisesta plussasin isänpäivänä. Se oli kans ihan kiva juttu. :)

Ei nyt meinaa vuodot alkaa millään, ihan onnetonta tuhrua vaan...
 
Nyt hanat aukes oikein kunnolla. Eipä ole aikoihin näin pitkää kiertoa ollut. Normisti 25-26 päivää ja nyt jopa 28. Nyt odotellaan sitten vuodon loppumista ja ensi viikolla voikin sitten alkaa heilutella peittoa urakalla. :D

Tapasin tänään yhtä kaveria kenellä on kaksi lasta aika samalla ikäerolla mikä meille olisi tulossa jos tässä syksyn mittaan tärppäisi. Oli kuulemma tullut vähän yllätyksenä, että kuinka rankkaa se vauva-aika onkaan. Huh alkoi itseäkin taas oikein jännittämään kuinka siitä sitten selvitään. Noh kaippa siitä sitten selvitään päivä kerrallaan. Ehkä vähän turhankin ruusunpunaiset kuvitelmat ollut itsellä tässä kuumeillessa. Sitä ei tiedä mitä haasteita voi tulla eteen...
 
Tervetuloa joukkoon kuumeilevaan @Höpötin88 ! Ikävä kuulla että takana noin pelottava synnytyskokemus. Iso haavahan se hätäsektiohaava on, hyvö jos annatte "yksiölle" aikaa parantua niin on hyvä ympäristö sitten seuraavalle asukkaalle :)

Oispa kiva @Syssy^^ jos saisitte hääpäivänä toisen alulle, pidän peukkuja! Ja tottahan tuo on mitä aikaisemmin kirjoitit, pikkulapsiperheen arki on yleensä melko hektistä ja jopa raskastakin aikaa mutta noihin vuosiin liittyy niin paljon kaikkia etappeja ja ihania muistoja ja niistä vuosista kun selviää niin luoja on armollinen ja sen unohtaa, ei kai muuten tässä maailmassa kukaan lisääntyisikään :D Se aika ei kuitenkaan ikuisuuksia kestä vaikka niin voisi välillä tuntuakin.... :)

Ja mitä tulee tohon kysymykseesi pelkojen suhteen niin en taida pelätä raskausaikaa, ja jos keskenmeno tulisi niin tällä hetkellä ajattelisin niin että se lapsi ei olisi ollut terve ja korkeampi teki vaikean päätöksen puolestani. Varnämasti tuntisin surua ja monenlaisia tunteita mutta tuolla tavalla ajattelen tällä hetkellä. Synnytystäkään en pelkää, se on niin luonnollinen osa olla nainen ja odotan että saan kokea sen. Miehen suvulla kaikilla on todella isot päät, se kieltämättä jännittää kun mieskin on aikanaan sektiolla syntynyt sen vuoksi kun pää ei mahtunut laskeutumaan........ Mut mulla on hyvä lantio niin en halua stressata ainakaan tässä vaiheessa liikaa :D

Omaa tilannetta: whiuh, näyttäis siltä että se vuoto olis voinu olla nyt ovulaatiovuoto. Oli ihan kamala iltavuoro sillon töissä ja sen takia oon varmaan missannut ne oviskivut, kun on joutunu keskittymään töissä täysin muuhun ja juossu pää kolmantena jalkana. Vuotoa edelleen ihan vähän joillain kerroilla paperiin jää mut se on muuttunu hailakamman vaaleanpunaiseksi ja tänään ei oikeastaan enään mitään :) Oispa ollu oikein hyvä ovis kun ihan vuotoa lykkäs! Mulla menkat ei oo oikei koskaan ollu kirkasta vuotoa vaan aina niukkaa rusehtavaa niin tää oli jotain ihan uutta.. Tosin voihan se olla että menkatkin alkamassa ja nyt vaan pikkasen tiputtelee kun ei oo enää sitä hormonia pitämässä limakalvoa yllä, tiijä häntä sit... :D
 
Onkos teillä jotain pelkoja raskauden tai synnytyksen suhteen? Mulla lievä keskenmenon pelko kun ensimmäinen raskaus meni kesken aikoinaan
Mua pelottaa jostain syystä synnyttäminen. Mut tiedän et asia muuttuu sit ku sen aika alkaa lähenemään. Tai siis, enhän mä enää siinä vaiheessa oikein voi muuta ku synnyttää. Katon ton samanlaiseks pelok/jännitykseks ku esiintymisen. Sit kun siellä ollaan nii ei voi muuta kun vetää parastaan. Mut jännittää silti ihan hirveästi, varsinki se kipu ja ne synnytyksen jälkeiset vuodot ja vaipat ja yök (anteeks). Inhoan siteitä muutenkin nii sit että vaipat jalassa pari vuorokautta-kuukausi...:eek:
Keskenmenoa alan varmaan pelkäämään sillä sekunnilla kun plussaan. Tällä hetkellä jännitän enemmän lapsettomuutta. Entä jos on endometrioosi, pieni kohtu, kystia tai jotain muuta, mitä ei olla vaan huomattu tutkimuksissa.

Mietin et tuleekohan sitä ovulaatio-oireita vaik ovulaatiota ei pitäisi tapahtua, esim. hormonaalisen ehkäsyn kanssa (muu kuin kierukka)? Ite en tarkkaillut omaa kehoa pillereiden/renkaan aikaan niin suuresti, että olisin huomannut jotain tollasta. Luultavasti ei ollut mitään koska heti ku vaihdoin kierukkaan, tuntu et valkovuotoa alko tuleen todella paljon enemmän.
 
Harvoin sitä onnitellaan kuukautisista, mut onnea Syssy^^, nyt uuteen kiertoon vaan! (y)

Mua on kans arveluttanu todella paljon toi jaksaminen ja miten se arki lähtee sujumaan, mut uskon et toi päivä kerrallaan on se tapa. Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mut kaikesta selviää :) Eikä sitä vauva-aikaa sit "onneks" kestä kuitenkaan loputtomiin. Hyvä täällä nyt on mun lapsettomana huudella hyviä vinkkejä...

Tästä tuli mieleen et te keillä on jo lapsia, onko kasvatus ja tilanteet menny niinkun suunnittelitte ennen lapsia? Ollaan naureskeltu miehen kans meijän suunnitelmille ja todettu, et hyvähän niitä on tehdä, että on sitten jotain mitä rikkoa ja muuttaa ku päästään tositilanteisiin :LOL: Ja te muut keillä ei vielä lapsia ole, onko suunnitelmat jo tehty?
 
Mua pelottaa jostain syystä synnyttäminen. Mut tiedän et asia muuttuu sit ku sen aika alkaa lähenemään. Tai siis, enhän mä enää siinä vaiheessa oikein voi muuta ku synnyttää. Katon ton samanlaiseks pelok/jännitykseks ku esiintymisen. Sit kun siellä ollaan nii ei voi muuta kun vetää parastaan. Mut jännittää silti ihan hirveästi, varsinki se kipu ja ne synnytyksen jälkeiset vuodot ja vaipat ja yök (anteeks). Inhoan siteitä muutenkin nii sit että vaipat jalassa pari vuorokautta-kuukausi...:eek:
Keskenmenoa alan varmaan pelkäämään sillä sekunnilla kun plussaan. Tällä hetkellä jännitän enemmän lapsettomuutta. Entä jos on endometrioosi, pieni kohtu, kystia tai jotain muuta, mitä ei olla vaan huomattu tutkimuksissa.

Mietin et tuleekohan sitä ovulaatio-oireita vaik ovulaatiota ei pitäisi tapahtua, esim. hormonaalisen ehkäsyn kanssa (muu kuin kierukka)? Ite en tarkkaillut omaa kehoa pillereiden/renkaan aikaan niin suuresti, että olisin huomannut jotain tollasta. Luultavasti ei ollut mitään koska heti ku vaihdoin kierukkaan, tuntu et valkovuotoa alko tuleen todella paljon enemmän.
Mua jännitti tosi paljon synnyttäminen, mutta sitten kun synnytys käynnistyi, osasin olla ihmeellisen rauhallinen. Kaikki sujui lähes kuin oppikirjan ja oli sen verran hyvä kokemus, että haluaisin kokea uudestaan. Toisella kerralla on varmasti pelottavampaa...

Jälkivuodot on kyllä ihan syvältä, mutta eipä voi mitään kun kuuluu asiaan. Minulla taisi kestää vuoto ainakin kuukauden.

Yhdistelmäehkäisyn kanssa ei pitäisi käsittääkseni tulla ovulaatiota ollenkaan eli ei oireitakaan pitäisi olla. En yhtään muista kuinka oli keltarauhashormonin kanssa kun käytin eli siis minipillerit ja kierukka taitaa olla sama. Ei noita juttuja tule mietittyä kun on tarkoitus ehkäistä. :D
 
Harvoin sitä onnitellaan kuukautisista, mut onnea Syssy^^, nyt uuteen kiertoon vaan! (y)

Mua on kans arveluttanu todella paljon toi jaksaminen ja miten se arki lähtee sujumaan, mut uskon et toi päivä kerrallaan on se tapa. Koskaan ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan, mut kaikesta selviää :) Eikä sitä vauva-aikaa sit "onneks" kestä kuitenkaan loputtomiin. Hyvä täällä nyt on mun lapsettomana huudella hyviä vinkkejä...

Tästä tuli mieleen et te keillä on jo lapsia, onko kasvatus ja tilanteet menny niinkun suunnittelitte ennen lapsia? Ollaan naureskeltu miehen kans meijän suunnitelmille ja todettu, et hyvähän niitä on tehdä, että on sitten jotain mitä rikkoa ja muuttaa ku päästään tositilanteisiin :LOL: Ja te muut keillä ei vielä lapsia ole, onko suunnitelmat jo tehty?
Kiitos kiitos! Juu, joskus kuukautiset on hyväkin asia. :D

Niin kai kaikkea tulee mietittyä myöhemmin haikeudella, vaikka siinä hetkessä tuntuu tosi raskaalta eikä aina tiedä kuinka selviää päivistä.

Hmmm..en nyt muista tarkkaan ollaanko suunniteltu jotain kasvatus juttuja, mutta kyllä itsellä on monet ajatukset muuttuneet ja yllätyksenä tuli sen kun luulin olevani kärsivällinen ihminen niin sitä en todellakaan ole väsyneenä hektisessä arjessa. Jotain muiden toimintaan liittyen olen ennen ihmetellyt, mutta enpä ihmettele enää esimerkiksi, että miksi lapselle annetaan maissinaksua tai vastaavaa naamariin julkisilla paikoilla. En osaa olla niin jämäkkä kun haluaisin jos lapsi haluaa vaikka keksiä. Joskus tulee annettua keksi tai pari että saa vaikka ruuan laitettua. No toivotaan, että tuosta esikoisestakin tulee järkipäinen ihminen. :D
 
Kaikki muut paitsi kierukka (kupari ja jaydess) pistää ovulaation paussille tai tekee siit epäsäännöllisen. Minipillereistä puuttuu estrogeeni ja estrogeeni estää munasolua kehittymästä. Keltarauhashormoni sit taas estää ite ovulaation. Kierukassa on kans keltarauhashormonia mut se on paikallinen ja sitä on niin pienii määriä et suurimmalla osalla ovulaatio tapahtuu normaalisti keltarauhashormonista huolimatta. Eli minipillereissä vois periaatteessa tulla "kasvukivut". Lähinnä mietin miten paljon tähänki liittyy psykologisii oireita, itellä ainakin on nyt kauheesti kaikkea koska tiedän et periaatteessa voisin olla raskaana, vaikkakin se on aika epätodennäköstä :LOL:

Totta, tarkotus on ehkästä nii siks en itekään oo miettinyt. Kyselin lähinnä et onks tääl joku joka olis miettiny asoita :D En miettinyt edes sillon ku pillereiden kanssa oli kuukautiset myöhässä, tein vaan negan ja olin tyytyväinen. En sen enempää kuulostellu kehoani, jos olisin nii ihan varmasti olis nippaillu ja ties mitä :ROFLMAO:
 
Hmmm..en nyt muista tarkkaan ollaanko suunniteltu jotain kasvatus juttuja, mutta kyllä itsellä on monet ajatukset muuttuneet ja yllätyksenä tuli sen kun luulin olevani kärsivällinen ihminen niin sitä en todellakaan ole väsyneenä hektisessä arjessa. Jotain muiden toimintaan liittyen olen ennen ihmetellyt, mutta enpä ihmettele enää esimerkiksi, että miksi lapselle annetaan maissinaksua tai vastaavaa naamariin julkisilla paikoilla. En osaa olla niin jämäkkä kun haluaisin jos lapsi haluaa vaikka keksiä. Joskus tulee annettua keksi tai pari että saa vaikka ruuan laitettua. No toivotaan, että tuosta esikoisestakin tulee järkipäinen ihminen. :D
Ajatukset ja toiminta varmaan muuttuu ja käsitys itestä muuttuu aikalailla. En pidä itteäni kärsivällisenä tai siistinä, mutta toivon että nää asiat muuttuis lapsen myötä :) Sen näkee sit.

Muiden toiminnan ihmettelyn oon yrittänyt lopettaa pikkuhiljaa kun olen alkanut ymmärtää et ei se lapsen kanssa oleminen ole aina nii helppoa. Ymmärrän myös nykyään niitä, jotka ei reagoi kaupassa itkevään/kiukuttelevaan lapseensa ja toivon, että mulla olis rahkeet tehdä samoin sillon ku kyse on vaan siitä kiukkuitkusta. Aiemmin sitä kun katto pahalla ja mietti et miks ei toi hiljennä tota..no onneks ajattelutavat muuttuu elämän myötä :rolleyes: Edelleen on monta asiaa joita en ymmärrä ja hämmästelen mut ehkä osa niistä katoaa.
 
Sit vielä omaanapaa vähän lisää. Nippailut jatkuu (kuvittelen varmaan vaan) ja valkovuoto ei meinaa loppua millään. Tätä on kestäny jo viime viikon maanantaista. Heti tulee kun lähtee liikkeelle, vois pikkuhiljaa loppua tai alan kuvittelemaan olevani raskaana. Nyt on ehkä kp20, plusmiinus viikko.

Sain postissa -30% kupongin apteekkiin ja ajattelin käyttää sen raskaustesteihin. Onks teillä muuten jotain "suosikkitestejä"? Mulla on kaapissa yks yhen apteekkiketjun oma ja sit nyt ajattelin hakee rfsu:n testejä.
 
Sandelinos, höh :( Mutta oikeassa oot, parempi alottaa nyt kun limakalvot on uusiutunu! Tiedätkö missä vaiheessa kiertoa menet, et tuleeko kuukautiset heti tohon perään? Voisko myös olla että noi on kuukautiset mitä sulla nyt on eikä tyhjennysvuoto?
 
Ajatukset ja toiminta varmaan muuttuu ja käsitys itestä muuttuu aikalailla. En pidä itteäni kärsivällisenä tai siistinä, mutta toivon että nää asiat muuttuis lapsen myötä :) Sen näkee sit.

Muiden toiminnan ihmettelyn oon yrittänyt lopettaa pikkuhiljaa kun olen alkanut ymmärtää et ei se lapsen kanssa oleminen ole aina nii helppoa. Ymmärrän myös nykyään niitä, jotka ei reagoi kaupassa itkevään/kiukuttelevaan lapseensa ja toivon, että mulla olis rahkeet tehdä samoin sillon ku kyse on vaan siitä kiukkuitkusta. Aiemmin sitä kun katto pahalla ja mietti et miks ei toi hiljennä tota..no onneks ajattelutavat muuttuu elämän myötä :rolleyes: Edelleen on monta asiaa joita en ymmärrä ja hämmästelen mut ehkä osa niistä katoaa.
Niin turha sitä on muiden toimintaa ihmetellä liikaa koska kyllä varmaan jokainen tietää itse miten oma lapsi käyttäytyy. Esimerkiksi kunnon uhmakohtauksen tullessa ei välttämättä ole mitään tehtävissä. Lapsi huutaa niin kauan kun itse rauhoittuu ja jos siihen menee väliin sohimaan niin huuto vaan yltyy. Ei lapsia koko aikaa tarvi hyssytellä, kyllä ne pärjää hetken itsekkin. Kyllä sitä on tullut ymmärtäväisemmäksi muidenkin lapsia kohtaan kun itsellä on lapsi.
 
Sit vielä omaanapaa vähän lisää. Nippailut jatkuu (kuvittelen varmaan vaan) ja valkovuoto ei meinaa loppua millään. Tätä on kestäny jo viime viikon maanantaista. Heti tulee kun lähtee liikkeelle, vois pikkuhiljaa loppua tai alan kuvittelemaan olevani raskaana. Nyt on ehkä kp20, plusmiinus viikko.

Sain postissa -30% kupongin apteekkiin ja ajattelin käyttää sen raskaustesteihin. Onks teillä muuten jotain "suosikkitestejä"? Mulla on kaapissa yks yhen apteekkiketjun oma ja sit nyt ajattelin hakee rfsu:n testejä.
Uih, jännää, joskus voi toki pitkäänkin kestää valkovuoto, mutta jos oli ihan super hedelmällinen kierto vaan sulla ja pulla kohta uunissa. :)

Apteekin omat testit on mun suosikkeja. Yks sellanen tuolla kaapissa odottaakin jo valmiina kun joskus tein testin varmmden vuoksi kun oli ihmeellisiä oireita ja oli tuplapakkaus. Että sitä odotellessa, että pääsee pissimään tikkuun.:whistle::LOL:
 

Yhteistyössä