vittuako mä tolle vauvalle teen että se on HILJAA

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
mä alan olee todella turhautunut kun mikään ei auta. ei tissi,ei tutti ei kantaminen,ei vaipan vaihto ei hyssyttely, lämpökin on sopiva. ei oo kuumeinen tms.cuplatonia annettu. mut huutaa huutaa huutaa yhuutaa yhuutaa. hetken on välissä hiljaa ja taas alkaa. ei se tällänen ennen oo ollut(tai siis ennen kantaminen on auttanut selittämättömiin itkuihin). vittu kun turhauttaa :'(
 
vieras veikka
Oletko yksin vauvan kanssa?
Olisiko ketään joka olisi vauvan kanssa hetken jotta pääset vaikka lenkille tai suihkuun tms.?

Ensiksikin koita rauhoittua . * halaus *
 
pssi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras veikka:
Oletko yksin vauvan kanssa?
Olisiko ketään joka olisi vauvan kanssa hetken jotta pääset vaikka lenkille tai suihkuun tms.?

Ensiksikin koita rauhoittua . * halaus *
ei kaikukaan tähän aikaan lenkille mee??

 
vieras
kokemuksesta tiedän kuinka rankkaa tuo on. meillä poika huusi iltaisin kuin palosireeni 3-6 tuntia ja diagnoosi koliikki. meille suositeltiin vyöhyketerapiaa mikä sitten auttoikin. tuo cuplaton käskettiin jättää kokonaan pois, se kun kerää ilman yhdeksi isoksi kuplaksi, jota vauvan on vielä vaikeampi saada töräytettyä ulos. jumppaa jaloilla, hiero varovasti vatsanpäältä, josko auttais... tai kokeile vaikka lämmintä kylpyä.
 
joo cuplaton pahen täälläkin asiaa. 2 ekaa lasta huus ja huus, tosi turhauttavaa.. Koita jaksaa, se loppuu kyllä aikanaan ja saat sitten nauttia lapsestasi. Koita vyöhyketerapiaa tai osteopatiaa.Mallasuute auttaa joillain. Ja se että joku muu auttaa kun ei itse enää kertakaikkiaan jaksa. :flower:
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja pssi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras veikka:
Oletko yksin vauvan kanssa?
Olisiko ketään joka olisi vauvan kanssa hetken jotta pääset vaikka lenkille tai suihkuun tms.?

Ensiksikin koita rauhoittua . * halaus *
ei kaikukaan tähän aikaan lenkille mee??
No ymmärsit varmaan että tarkoitinkin hetken yksin oloa jotta saisi ap levätä hetken. NUIJA.
 
Tsemppiä
Hei Ap!

Anna vauvan itkeä hetki sängyssään, se on parempi vaihtoehto kuin että menet kiukkuisena vauvan luo. Palaa lapsesi luo vasta kun olet itse rauhoittunut, jookosta?
 
Vauvan vatsaa varmaan kivistää... mulla ei ole ollut koliikki-vauvaa, mutta parin kolmen kk ikäisenä tytär huusi kuitenkin jonkin verran - aina iltaisin. Oletko yrittänyt jos vauvaa saisi röyhtäämään? Voi, toivon että saisit joltakulta apua: kun on väsynyt tulee ihan v*ttuuntunut olo - olisi hyvä jos joku voisi jatkaa hyssyttelyä kun itse et enää jaksa. Voimia! :hug:
 
hei
auttaisko että riisuisit vauvan vaippasilleen? meillä auttoi joskus tuo... tai sitten että otat syliin ja hymiset sellaista hiljaista hyminää ja keinuttelet... sekin voi auttaa! kovasti tsemppiä sinne nyt ja koita jaksaa! *hali*
 
:(
no kyllä väsy painaa ja se kun on ollu kahen kans yksin viikot. aina vaan kotona ja kotona, ei oo ajokorttia eikä kävellen jaksa raahautua(ni ja yksin näitten kanssa on helpompi olla kotona).mut väsyyn joo viime yönä heräsi syömään klo 1. klo 3 klo 4 klo 5 klo 6.30 jolloin söi 30min tissiä tasan 7 heräs vanhempi lapsi. kylläpä helpotti ku johonkinn sai purkaa omaa avuttomuutta ja väsymystään. koliikista vielä, miten se yhessä illassa alkais täysin yhtäkkiä? ku ennen on aina rauhottunut taval tai toisel
 
IhanaValo
Tsemppiä ap:lle!
Koita tosiaan rauhoittua ite ennen kuin palaat lapsen luo ja sit jos taas alkaa pinna kiristyy niin tule pois rauhottumaan.. :hug: Vauvakin vaistoo sen jos vanhempi on vihainen.
 
hm
Käy välillä vetämässä keuhkot täyteen raikasta ilmaa ja laske siellä pihalla vaikka kahteenkymmeneen hitaasti. Sit meet takas. Välillä vauva saattaa olla niin väsy ettei vaan pysty rauhottumaan ja nukahtamaan, se on turhautavaa, tiedän.
 
Mä en ole vielä synnyttänyt.. Mutta sunnittelin että jos mun vauva huutaa ja oon yksin ja menee hermo.. niin laitan peltorit ( tosi tiiviit kuulosuojaimet ) korville ja otan vauvan syliin ja katon naamasta että hää rauhoittuu. Näin ajattelin että mulla ei menisi hermo kokonaan ja VAUVA SAISI HUOMION silti :heart: Olisko ihan hullu idea?

Siinä kaikki voittaa jos se toimii? Ei kuulu huuto ..mutta vauva saa läheisyyden.
 
Älä sitä v*****a tee!
Rauhoitu hyvä ihminen, sekin vauvaa hermostuttaa, jos itse olet kuin viulunkieli. Meillä alkoi iltahuuto kahdella lapsella juuri tuossa iltakymmenen pintaan ja jaksoi huutaa parikin tuntia. Ekan kohdalla laitoin vauvan turvakaukaloon ja keinutin sitä rytmikkäästi maton reunan yli, jotta sain aikaiseksi pienen hympsäyksen. Toista lasta keinutin sylissäni puolelta toiselle taputtaen rytmikkäästi pyllylle. Niin kauan kuin tätä jaksoin, oli vauva hiljaa ja kuunteli, lopulta jopa nukahti siihen ja sain siirtää lapsen sänkyyn. Cuplatonta ei ole annettu eikä se mitään autakaan...
 

Yhteistyössä