Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29568101]Ajattelu ei ole vain noita asioita, mutta nuo asiat ovat isossa osassa psykologiassa ja filosofiassa kun mennään yhteiskunnallisiin asioihin. Esim. mainitsemasi skeemat liittyvät kognitiiviseen psykologiaan ja sosiaali- ja kehityspsykologiakin ottaa ymmärtääkseni kantaa tietoiseen toimintaan. Freud ja Jung toki kyseenalaistavat tätä aluetta.

Öhh... Mitä? :)[/QUOTE]

No lue nyt tuo seksiosuus kommentistasi. Mieti sitten tarkkaan, saatko seksistä jotain muutakin ja jos saat, mitä se on?

Onko kahden ihmisen välinen suhde yhteiskunnallinen asia? Miten ihastuneen ajatteluun vaikuttaa se, mitä asioita psykologiassa ja filosofiassa painotetaan?
 
Peyote
[QUOTE="Birdie";29568117]Olenkos sanonut olevani erinomainen? Mielestäni kysyin että kuinka moni voi sanoa samaa, luulen vahvasti että HG voi ainakin sanoa. Toivottavasti on muitakin. En ole missään kohtaa väittänyt että olen ainut lajissa ja erinomainen, mutta sinun pahansuopainen ajattelutapasi yrittää taas kääntää asian niin.

Tätä mä juuri tarkotin.. sitten kirjotetaan "kun olet olevinasi.." vaikka kaikki tuo kumpuaa ihan omasta päästäsi[/QUOTE]

Kyllähän sä luulet olevas joku harvinaislaatuinen tyyppi kun ihan mummotkin tulee juttelemaan. Kuule ei se ole mitään erityistä, sitä sattuu ihan kaikille.

Myös meille kylmille ja kamalille miehekkäille naisille.
 
[QUOTE="mies";29567974]Juuri näin :) Minusta nää kommentit monet on jotenkin katkeria ja kamalan matalamielisiä, etenkin ollakseen naisten tekemiä. Odottaisin enemmän, ja erilaisempaa, naissukupuolelta. Näkemysten kovuus ennen kaikkea verrattuna aloittajaan on silmiinpistävää. Epäilen vahvasti, että tällaiset ihmiset eivät voi hyvin, sillä hyvinvoiva ihminen suuntaa iloa ja valoa ympäristöönsäkin ja lähtöjään suhtautuu myönteisesti, tai ei ainakaan vihalla ja vittuillen, kanssaihmisiinsä.

Näkemykseni onkin, että maassamme jäljitellään väärällä tavalla tai liian suuresti jonkinlaista karikatyyria miehestä, joka ei sitten tunteile eikä haihattele vaan on "riuska", järkevä ja törkeäkin käytökseltään. Että nainen haluaa olla tällainen, esimerkiksi tasa-arvon nimissä. Hämmentävää kyllä, tällaiset naiset ovat "päässeet" perheen perustamaan eli se tarkoittaa, että moinen käytös valitettavasti jatkunee, koska siitä palkitaan. Panen toivoni nuorempiin naisiin, joissa onkin useita kivoja :)[/QUOTE]

Toi sun yleistäminen on kyllä niin järkyttävää että ei ihme että sun viestit nostattaa monen niskakarvat pystyyn.
Tässä nyt kun oot niistä naisista niin paljon puhunu ni pakko sanoa... Esim ite oon just tommonen haihattelija, ihastun helposti mutta todella harvoin teen asian eteen mitään(musta on paljon romanttisempaa ihastua ilman että yhtään mitään tapahtuu). Mä luen ja katson hurjasti romanttisia kirjoja ja elokuvia. Mä liikutun helposti ja itken ihan missä vaan kun sellainen olo tulee.
Mä tykkään meikata ja olla nättinä, tykkään jopa siitä kun saan miehen kiinni katselemasta mua. Kun lähden ulos tykkään pukeutua hameisiin ja mekkoihin jne, eli olen vähintääkin kohtalaisen naisellinen. Olen monen mielestä myös todella flirtti ja näin sinkkuna sitä saankin olla. Harvemmin mä vaan flirttailen. Nykyään kun käytöstavat on monella niin hukassa että tavallinen ystävällisyys sekoitetaan flirttailuun.

Mutta edelleenkin yli puoli palstaa on oikeassa siinä että ap tekee väärin miestään kohtaan, mä olen myös sitä mieltä. Ei se tee näistä palstalaisista yhtään sen miesmäisempiä, katkeria tai mitään muutakaan kurjaa mitä tässä nyt oot kuvaillut.
 
"mies"
Sinä kysyit ja minä vastasin.:)
Itse asiassa lähdit aika rohkeasti pohtimaan henkilöäni, ja kielteisessä muodossa.

Mutta olit itse sitä mieltä että irl eroaa kovasti palstan kirjoituksista. Ainakin omalta osaltasi.:)
Epäilen vähän, että negatiiviset tekstit kyllä näkyvät myös näiden naisten arjessa ja ihmissuhteissa. Mutta toki vaikea sanoa, kuinka paljon.

Minähän olen vain luottanut intuitiooni, mielestäni siinä ei ole mitään vikaa.:)
Kyllä sinäkin annoit ymmärtää kiertoteitse että keskustelutyylini olisi jotekin epänaisellista. No, luehan tämä oma viestisi, ei sekään kovin kiva ja miehekäs ole.:)
Intuitio ei kyllä tarkoita sitä, että se oikeuttaa keksimään koko ihmisestä pahaa sanottavaa.

Mihin "kiertoteitse"-juttuun viittaat? Puhu suoraan prkl ;)

Itse asiassa tuo viestini oli huomattavasti ystävällisempi kuin omasi. Enkä nyt tiedä, mitä tuon viestin miehekkyys tai ei-miehekkyys liittyy mihinkään.
 
[QUOTE="Birdie";29568091]Minä uskon muuten suuresti että happygirl on oikeassa elämässä, luonnossa sellainen helposti lähestyttävä joka suorastaan loistaa valoa ympärilleen. Ja siksi nuo pojatkin lähestyivät häntä. :) Itse saan myös paljon ihmisiä yleensä ympärilleni ja monesti kulkiessani vanhukset, lapset ja mukavat ja rohkeat ihmiset haluavat tulla juttusille.
Kuinka moni muu palstamamma voi sanoa itsestään samaa
, juttujen perusteella niin apeaa ja luontaantyötävää porukkaa, että näen sieluni silmin kuinka sellaisista ihmisistä oikein huokuu kylmyys ympärille.....[/QUOTE]


Minä voin sanoa samaa. Se ei silti tarkoita et jakelisin yhteystietojani ympäriinsä tai lähtisin kahvittelemaan mieheltäni salaa muiden miesten kanssa.

Tämän ketjun pointti tuossa "kuohunnassa" tuskin oli se lähestyminen vaan nimenomaan tuo salaa treffeille lähtö, varsinkin kun moni muistaa HG:n kannan oman miehensä menoihin ilman häntä.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl, Freiya ja rops
"stranger"
Kun lispetti tuolla ihmetteli, missä luuraavat ne "miestä" kannustavat naiset, kun yhtään ei ole vielä ketjussa näkynyt, niin heti liihotteli paikalle ihanainen Birdie-laululintunen livertelemään "miestä" imartelevia kommentteja. :) Ihana _sattuma_, eikö? :)
 
"Aries"
[QUOTE="mies";29568146]Itse asiassa lähdit aika rohkeasti pohtimaan henkilöäni, ja kielteisessä muodossa.



Epäilen vähän, että negatiiviset tekstit kyllä näkyvät myös näiden naisten arjessa ja ihmissuhteissa. Mutta toki vaikea sanoa, kuinka paljon.



Intuitio ei kyllä tarkoita sitä, että se oikeuttaa keksimään koko ihmisestä pahaa sanottavaa.

Mihin "kiertoteitse"-juttuun viittaat? Puhu suoraan prkl ;)

Itse asiassa tuo viestini oli huomattavasti ystävällisempi kuin omasi. Enkä nyt tiedä, mitä tuon viestin miehekkyys tai ei-miehekkyys liittyy mihinkään.[/QUOTE]


Ettet nyt vain ole ottanut Lispettiä silmätikuksi kun häen kommentteihin puutut ja aika kärkkäästi niitä arvostelet?
 
Peyote
[QUOTE="stranger";29568163]Kun lispetti tuolla ihmetteli, missä luuraavat ne "miestä" kannustavat naiset, kun yhtään ei ole vielä ketjussa näkynyt, niin heti liihotteli paikalle ihanainen Birdie-laululintunen livertelemään "miestä" imartelevia kommentteja. :) Ihana _sattuma_, eikö? :)[/QUOTE]


jep... Tietty kaava havaittavissa näissä nimissä. Birdie. Happygirl. Enää puuttuu että Alfaboy tulee paikalle.
 
  • Tykkää
Reactions: trolli
Peyote
[QUOTE="Birdie";29568179]En luule, missä kohtaa väitän niin? Mikä sinua vaivaa?[/QUOTE]

sähän kysyit että moniko voi sanoa samaa. Kaikki voi, ei siinä ole mitään ihmeellistä.
 
ssdd
Musta on ihan sairaan creepyä kun toi "mies" julistaa olevansa parempikroppainen kuin mun mies ja muuta sellaista. En ymmärrä miten hänen kroppansa liittyy yhtään mihinkään ja mitä hän kuvittelee olevansa. Jollain tavalla vaikuttaa oikeesti jotenkin ihan kipeältä, että kaikki mun mielipiteet voi kuitata sillä, että "miehellä" on isompi haba kuin miehellä.
Musta on ihan sairaan creepya haukkua tuntemattomia narsisteiksi, kukkakepeiksi jne.
Ettet vaan projisoisi :D
 
[QUOTE="stranger";29568163]Kun lispetti tuolla ihmetteli, missä luuraavat ne "miestä" kannustavat naiset, kun yhtään ei ole vielä ketjussa näkynyt, niin heti liihotteli paikalle ihanainen Birdie-laululintunen livertelemään "miestä" imartelevia kommentteja. :) Ihana _sattuma_, eikö? :)[/QUOTE]

Juu, ihan sattumalta tuli tuollaanen ihana sattuma. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"mies"
Mutta edelleenkin yli puoli palstaa on oikeassa siinä että ap tekee väärin miestään kohtaan, mä olen myös sitä mieltä. Ei se tee näistä palstalaisista yhtään sen miesmäisempiä, katkeria tai mitään muutakaan kurjaa mitä tässä nyt oot kuvaillut.
Kyllä se itse asiassa tekee, siltä osin, että tapa, jolla paheksunta kerrotaan, sekä tosi vähäinen HG:n romanttisen puolen sympatia, on rumaa, epäempaattista ja siksi epänaisellista käytöstä, koska kyllä minä ainakin toivon, ja pidän tärkeänä, että nainen olisi empaattinen tai kykenisi siihen. Toki jotkut ovat olleetkin, mutta valtaosa.

Enhän minäkään hyväksy HG:n tapaamishanketta, mutta en tuomitsekaan sitä ehdoitta kun en tarkkaan tiedä, millainen suhde hänellä on. Ja silti pidän häntä hienona ihmisenä ja naisena, tekstiensä valossa. En ala solvata enkä vainota tms. Täällä ihmiset eivät tunnu paljoa antavan kunnioitusta hänelle ja näkevän asiassa monia puolia.
 
"Birdie"
Lispetti vedät kyllä taitavasti samalla mitalla "miestä". jännä että noin kovasti hermostuu vaikka itse tekee juuri samalla tavalla.
Jännä miten sinä tulkitset näitä kommentteja "että noin kovasti hermostuu" -minusta hän ei vaikuta yhtään hermostuneelta ?
Niin ihmeellistä miten sysimustasti te jotkut asioita ajattelette, ehkäpä sinä olet itse aivan hermona vai? :O
 
Minä voin sanoa samaa. Se ei silti tarkoita et jakelisin yhteystietojani ympäriinsä tai lähtisin kahvittelemaan mieheltäni salaa muiden miesten kanssa.

Tämän ketjun pointti tuossa "kuohunnassa" tuskin oli se lähestyminen vaan nimenomaan tuo salaa treffeille lähtö, varsinkin kun moni muistaa HG:n kannan oman miehensä menoihin ilman häntä.
Ja voitko kuvitella, jopa mulle tulee usein vieraat juttelemaan, niin vanhukset kuin nuoremmatkin :O Vaikka mä näytänkin ihan nuorisorikolliselta tai narkkarilta lävistyksieni ja tatuointieni kanssa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya
ssdd
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;29568201:
Kaikki yhees koos,kyllä!

Oot kyllä kova vittuilemaan ihmisille noin niin kuin uskovaiseksi,ihan creepyä,tirsk,tirsk,ihguinen myös on pitkäkaula ja sydän sydän leikkilespo ja muut
Kohta kuuluu:

Moikka, oot sairaan ihana! <3 <3

Sua kyllä ottaisin, jos seuroistas ehtisit :p

Ps. Sun blogi on ihq!!!!
 
"Birdie"
En oo happygirl, "mies", enkä mikään alfaboy. Hetikö täytyy olla itse itsensä puolustaja jos joku kannattaa toista ihmistä tai on samoilla linjoilla asioissa? Onhan se toki outoa että täältä löytyy muutama tyyppi jotka ovat samoilla linjoilla asioissa, meidän täytyisi vain pitää suu kiinni niin te olisitte tyytyväisiä...
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29568128:
No lue nyt tuo seksiosuus kommentistasi. Mieti sitten tarkkaan, saatko seksistä jotain muutakin ja jos saat, mitä se on?

Onko kahden ihmisen välinen suhde yhteiskunnallinen asia? Miten ihastuneen ajatteluun vaikuttaa se, mitä asioita psykologiassa ja filosofiassa painotetaan?
Nyt näymme puhuvan jo niin toistemme ohi, että eiköhän lopeteta tähän :) Kiitos kuitenkin väittelyseurasta.
 
[QUOTE="Birdie";29568192]Jännä miten sinä tulkitset näitä kommentteja "että noin kovasti hermostuu" -minusta hän ei vaikuta yhtään hermostuneelta ?
Niin ihmeellistä miten sysimustasti te jotkut asioita ajattelette, ehkäpä sinä olet itse aivan hermona vai? :O[/QUOTE]


Lueppa uudestaan.:D
 

Yhteistyössä