Voinks mä värjätä mun tyttären hiukset vaaleiks?

älä missään tapauksessa
Hiusten värjäys lisää allergioita
3.5.2006 Aamu-tv/YLE Terveys

Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisä hiusten värjäysaineita.

Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväri-aineita.

- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.

- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=terveys_uutiset&jutunid=7094
 
noh
Teet kyllä paremman palveluksen tytölle, jos autat häntä hyväksymään itsensä juuri sellaisena kuin hän on. Miksi muka oikeilla prinsessoilla olisi vain vaalea tukka? Kerrohan sille tyttärellesi tarinoita oikeista prinsessoista, joilla on ruskea, punainen, musta tai ihan minkä värinen vaan tukka!
 
lily c
muuan ystäväni kysyi kerran että mitä jos tyttönl kasvettuaan tahtoo tatskoja kun äidilläkin on. sanoin että ottakoon kun täyttää 18.. :) samoin meikit ja hiusvärit ei kyllä alota ennenkuin on 13,14.. tai no miksen kynsien lakkausta sallisi aiemminkin :)
 
Meillä anoppi laitatti tyttösillemme vaaleat raidat parturissa (tyttösillä oli ikää ehkä 5 ja 7 tai jotain)...
Sitten me vanhemmat sanottiin, että saavat odottaa muutaman vuoden seuraavaan kertaan...

En olisi itse antanut edes niitä muutamia raitoja laittaa (itsekin joskus yläasteella ekan kerran hiuksia värjäillyt)... :saint:
 
vieras
Oletko ihan tosissasi vai provoiletko? :eek: Siis 3v tyttösi saa kaiken mitä haluaa..:eek: Taidat kuulua näihin curling-vanhempiin..hemmotellaan lapsi piloille jolloin lapsi ei opi sietämään pettymyksiä. Onnea vaan, tuo kostautuu vielä joskus, kun lapsesi tajuaa, ettei elämässä aina saakaan kaikkea mitä haluaa. Teet karhunpalveluksen tytöllesi!
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Näytä hänelle vaikka Aladdin-elokuva tai kirja. Siinä on mustatukkainen Jasmine-prinsessa.
tänään muuten noi mun tytöt kysyi että minkä niminen se prinsessa siinä on..en muistanu. nyt tiiän ja voin kertoa niille. :D :flower:
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja lily c:
muuan ystäväni kysyi kerran että mitä jos tyttönl kasvettuaan tahtoo tatskoja kun äidilläkin on. sanoin että ottakoon kun täyttää 18.. :) samoin meikit ja hiusvärit ei kyllä alota ennenkuin on 13,14.. tai no miksen kynsien lakkausta sallisi aiemminkin :)
mulla paljjon tatskoja, poika koko ikänsä niitä kattonu eikä haluu itelleen... että näin
 

Yhteistyössä