Vuokra-asunnon loppusiivous

Ollaan muuttamassa uuteen asuntoon ja mietin tässä että kuuluuko mun pestä ikkunat tästä vanhasta asunnosta, eli siis kuuluuko se loppusiivoukseen ?

Ikkunat on pesty keväällä mutta asutaan ihan ydinkeskustassa niin ne on kyllä taas jo vähän likaiset...
 
vv
Kuuluu ikkunanpesu. Meidän kunnan asunnoissa jos jää ikkunat pesemättä, käsketään tulla se tekemään tai sitten maksamaan kunnan siivouspalvelulle että he pesevät.
 
"vieras"
No en ole koskaan pessyt ikkunoita, toki ei olla kunnan vuokra-asunnoissa koskaan asuttu, joten en tiedä niiden käytäntöä. Mitenhän ne ikkunat pestään jos muutto tapahtuu talvella?
 
"hmm"
Mun mielestä se on siinä kunnossa kun mitä sinne on muutettu, jos ei erikseen ole sovittu muuta. Eli jos ikkunat oli pesty, ne pestään, jos ei , niin sitten ei tarvi lähtiessäkään.
 
Minäkin muutan kohta ja tästä en todellakaan pese ikkunoita, kun ei niitä oltu pesty silloinkaa kun tähän muutin.

sama juttu ! me muutetaan 2 viikon päästä,ja tässä ei oltu tehty MITÄÄN. ei ees imuroitu,ei mitään. joten en tosiaan pese ikkunoita minäkään muuttaessa,kun ei muutkaan ollu pessy. imuroin ja pesen lattiat kyllä,ja kaapit putsaan.
 
näin esimerkiksi
[QUOTE="vieras";24391751]No en ole koskaan pessyt ikkunoita, toki ei olla kunnan vuokra-asunnoissa koskaan asuttu, joten en tiedä niiden käytäntöä. Mitenhän ne ikkunat pestään jos muutto tapahtuu talvella?[/QUOTE]

Meidän vuokrataloyhtiön poismuutto-ohjeissa lukee, että jos muutto tapahtuu talvella, niin silloin ikkunat pestään vain sisäpuolelta, muutoin sekä sisältä että ulkoa.
 
"vieras"
tekisin vaan saman minkä edellinen asukki oli tehnyt mulle, eli en yhtään mitään! voi taivas missä paskassa tää kämppä oli...en ole vieläkään saanut ihan kaikkea siivottua vaikka ollaan jo 2 kuukautta tässä asuttu:/ ..ei ole kunnan vaan yksityiseltä vuokrattu..
 
Riippuu tasan vuokrayhtiöstä. Seinäjoella opiskelijakämpästä poistuessani ei tainnut joutua pesemään ikkunoita (tosin oli talvi). Mutta kun muutin Sjoella kaupungin vuokrakämpästä pois, ne ikkunat oli pestävä. Täällä treella kaupungin vuokrakämpässä ja ikkunoita ei tartte pestä kun muuttaa pois. Ja nää kaikki ohjeet lukeneet siinä loppusiivouslistassa mitä pitää tehdä.
 
Me asutaan siis yksityisen vuokranantajan asunnossa... Mutta en haluis soitella sille kun se on sellanen kieroilija, että jos kysyn jostain ikkunanpesusta niin se nakittaa mulle 100 muutakin hommaa mitä meidän "pitäs" täällä tehdä.
 
"niin"
Kannattaa nyt kuitenkin tarkistaa siitä omasta taloyhtiöstä ja sen ohjeistuksista. Käytännöt näkyvät vaihtelevan. Ja jos muuten asunnot ovat olleet paskaisia muutettaessa, miksi ette ole ottaneet yhteyttä vuokranantajaan ja huomauttaneet asiasta?
 
Ei tarvi ikkunoita, kun siitä sisäpuolelta vain. Eihän niitä voi talvella pestä, joten miksi kesämuuttajien pitäisi pestä?
Jos mä olisin muuttanu tuosta Seinäjoen kaupungin vuokrakämpästä vaikka keskellä talvea 30 asteen pakkasella ne ikkunat olis tosiaan ollut pakko pestä. Jopa ulkopuolelta. Että jos ikkunoiden pesu kauttaaltaan lukee siinä siivousohjeistuksessa niin ei se valitettavasti vuodenaikaa kato ja jotkut osaa olla niuhoja.

Tähän nykyseen tosin joutu muutenki tulla siivoojat edellisten jäljiltä, niin ne ois pessy jopa ne ikkunat, mut pahimmillaan oisin ite maksanut sen osan, niin eipä sit pesty. Pesin seuraavana kesänä. Tänä kesänä en oo ees vaivautunut kun hiekkapöly lentänyt ilosesti kun vierenen tie revitty auki (nyt laittavat asfalttia onneksi jo takas) kun kunnallistekniikka piti uusia...
 
[QUOTE="vieras";24392663]tekisin vaan saman minkä edellinen asukki oli tehnyt mulle, eli en yhtään mitään! voi taivas missä paskassa tää kämppä oli...en ole vieläkään saanut ihan kaikkea siivottua vaikka ollaan jo 2 kuukautta tässä asuttu:/ ..ei ole kunnan vaan yksityiseltä vuokrattu..[/QUOTE]

Meillä oli joskus nuorena yks kämppä ihan kammottavassa kunnossa, ei siis ollut siivottu mitään eikä edes pitkiin aikoihin... Soitettiin vuokranantajalle (yksityinen) siitä ja se vähensi kk vuokrasta puolet. Se oli ihan reilua.
 
Muistatko oliko ikkunat pesty silloin kun muutitte? Jos oli niin silloin pesisin ikkunat. Muutenkin osa yksityisistä vuokranantajista alkaa helposti todella inhottaviksi, joten ehkä helpommalla pääsee jos vaan pääsee. Itse olen asunut aina vaan muissa kuin yksityisten vuokra-asunnoissa niin täällä on hieman eri asia. Tässä nykyisessä oli tosiaan ihan likaiset ikkunat enkä aio niitä pestä kun muutan pois.
 
Muistatko oliko ikkunat pesty silloin kun muutitte? Jos oli niin silloin pesisin ikkunat. Muutenkin osa yksityisistä vuokranantajista alkaa helposti todella inhottaviksi, joten ehkä helpommalla pääsee jos vaan pääsee. Itse olen asunut aina vaan muissa kuin yksityisten vuokra-asunnoissa niin täällä on hieman eri asia. Tässä nykyisessä oli tosiaan ihan likaiset ikkunat enkä aio niitä pestä kun muutan pois.
Mies on asunut tässä ja mä oon muuttanut tähän sitten sen luo ja ei se todellakaan tollasia muista :D Mutta mä teen nyt kompromissin ja pesen vaan ton uloimman ikkunan, koska noi nyt kuitenkin on keväällä pesty.
 
gggggggg
Jos mä olisin muuttanu tuosta Seinäjoen kaupungin vuokrakämpästä vaikka keskellä talvea 30 asteen pakkasella ne ikkunat olis tosiaan ollut pakko pestä. Jopa ulkopuolelta. Että jos ikkunoiden pesu kauttaaltaan lukee siinä siivousohjeistuksessa niin ei se valitettavasti vuodenaikaa kato ja jotkut osaa olla niuhoja.

Tähän nykyseen tosin joutu muutenki tulla siivoojat edellisten jäljiltä, niin ne ois pessy jopa ne ikkunat, mut pahimmillaan oisin ite maksanut sen osan, niin eipä sit pesty. Pesin seuraavana kesänä. Tänä kesänä en oo ees vaivautunut kun hiekkapöly lentänyt ilosesti kun vierenen tie revitty auki (nyt laittavat asfalttia onneksi jo takas) kun kunnallistekniikka piti uusia...
Poika muutti Sevaksen vuokra-asuntoon kesällä, jossa oli siivousfirma siivoamassa. Ikkunoita ei ollut pesty parvekkeella oli oksennus parvekelaseissa ja kaiteessa. Jääkaapin tiivisteet homeessa jne. Luvattiin lähettää siivoojat uudestaa, mutta ei siellä siivoojaa käynyt sinä aikana kun poika siellä asui, pari viikkoa ooteltiin ja sitten sen siivosin itse, että poika sai partsin käyttöönsä, jääkaappi piti siivota heti. Että sillai...
 

Yhteistyössä