Vuotava hematooma, 20. vko. Kokemuksia!!

Laitoin saman tonne odotuspuolelle mutta kun tuntuu olevan siellä aika hiljasta niin jospa täältä sais kuulla kokemuksia....

Eilen koin järkytyksen.. Pvän mittaan alamasu hieman kipeytyi ja välillä kipu oli toispuolista, luulin niitä sitten liitoskivuiksi. Kunnes aloin vuotaa verta!!
Vkoja eilen rv 18+6, tänään 19+0 eli 20.vko menossa.

Panikiissa, itku kurkussa päivystyksen kautta ä-polille tarkastukseen. Selvisi, että istukan reunasta vuotanut verta, muodostanut hematooman joka nyt vuotelee. Kokoa hematoomalla oli 3,5cm. Kaikki on yksilöllistä miten kauan vuotaa ja miten paljon jne. mutta kauanko teillä muilla on mennyt että vuoto lakannut ja paljonko sitä vuotoa on tullut?? Viime yö menny ihan hunnigolle vessassa hypätessä ja panikoidessa. :'(

Lääkäri sanoi, että ennuste on hyvä kun löydetään vilkkaasti liikkuva sikiö, jonka sydän sykkii ja sellanen tuolla masussa asustaa. Potkii ja jyskyttää mamia melkeen taukoamatta :heart: että se onneks hieman rauhottaa mieltä.
Yön aikana tullu verta mun mielestä kuin runsaissa menkoissa, voisko kuvitella että pahin ois takana??

Rauhotelkaa mua PLIIIIIISS!! Edellinen vauva menetettiin lokakuussa rv:llä 18+0, päädyttiin keskeyttämään raskaus geneettisistä syistä. Menettämisen pelko on siis aivan tajuton!!! Ja varsinkin kun nyt näyttää aikalailla siltä että ois terve vaavi tulossa ni menetetäänkö me tämäkin...
:'(

Lueskelin myös että hematooma nostaa keskemenonriskiä ja ennenaikaisen synnyttämiseriskiä. Miten paljon??? :(
 
Enkelipoika 2000
Mutta mulla meni näin: vuotoa ja hyytymiä tuli yli kuukauden,kaikki oli kuitenkin sikiöllä kunnossa,kun jatkuvasti kävin ultrassa..
Mutta sitten viikolla 20 joku pöpö oli alkanut jylläämään siellä ja puhkaisi kalvot.. Mulla meni siis kaikki vedet.. Viikon tarkkailivat osastolla,tuleeko uutta vettä.. Ei tullut..joten synnytys käynnistettiin :(
Täydellinen ja terve enkeli-poika sieltä syntyi.. ja papereihin merkittiin keskenmenoksi viikolla 21 :(
Toivon sydämestäni,että sulla menis kaikki hyvin <3 Enkeleitä sinne <3
 
JONSERED Karhunkantaja
Minulla vuoteli hematoma jossain vkon 7-10 välillä. Ja tuossa tuo nyt härnää sisaruksiaan ;) Ja kaksi päivää ennen laskettua aikaa syntyi.

Muutama päivä meni, että lakkasi. Ruskeaa vuotoa oli hieman pitempään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
sen saitte kun edellisen lapsen abortoitte, miksi, oi miksi????
Tule sitten moralisoimaan kun olet itse asian kanssa ollu nenät vastakkain. Niin kauan kun sulla ei oo henk.kohtasta kokemusta sulla ei ole edes oikeutta arvostella muiden päätöksiä, joten on parempi että et sano mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enkelipoika 2000:
Mutta mulla meni näin: vuotoa ja hyytymiä tuli yli kuukauden,kaikki oli kuitenkin sikiöllä kunnossa,kun jatkuvasti kävin ultrassa..
Mutta sitten viikolla 20 joku pöpö oli alkanut jylläämään siellä ja puhkaisi kalvot.. Mulla meni siis kaikki vedet.. Viikon tarkkailivat osastolla,tuleeko uutta vettä.. Ei tullut..joten synnytys käynnistettiin :(
Täydellinen ja terve enkeli-poika sieltä syntyi.. ja papereihin merkittiin keskenmenoksi viikolla 21 :(
Toivon sydämestäni,että sulla menis kaikki hyvin <3 Enkeleitä sinne <3
Tätä juuri pelkään, aionkin soittaa heti maanantaina neuvolaan että pääsen verikokeisiin että seurattas vuodon ajan tulehdusarvoja.
 
sandoval harmaana
Itselläni on molemmissa raskauksissa ollut selittämätön hematooma, joka on sitten vuotanut pois ajan kanssa joskus rv 15 tienoilla. Verta tuli välillä kuin saavista kaatamalla, siis "hulahti" aina yht'äkkiä toodella paljon verta.
Se on raskasta, kun pelkää menettävänsä lapsen, mutta valitettavasti ei auta kuin odotella. Molemmat lapseni syntyivät ajallaan ja terveinä, vaikka sitä vuotoa olikin.
 
nekku
Minä sain rv:lla 15 todella rajun verenvuodon ja olin varma, että raskaus loppui siihen...mutta pikkuinen oli elossa ja vuodon syy oli istukka, jonka reuna oli vuotanut. Viisi päivää makasin sairaalassa ja pääsin kotiin. Mullekin muodostui hematooma, joka vuoti pois rusehtavana vuotona noin rv:lle 22 asti. Loppuraskautta seurattiin tiiviimmin ja kaikki meni hyvin loppuun asti, aikaa tästä on pian seitsemän vuotta. Tsemppiä ja haleja sulle!
 
vieras
Mulla oli hematooma paljon aikaisemmassa vaiheessa. Se vuosi ehkä viikon pari ja jotain tiputtelua oli muutaman kuukauden, ei tietoa oliko se hematoomasta vai muualta.

Vauva syntyi vähän lasketun ajan jälkeen täysin terveenä. Istukka toimi raskauden ajan normaalisti. Eli hyvin meni.

Pidän peukkuja, jotta teilläkin kävisi yhtä hyvin.
 
Saman kokenut
Joo, älä välitä noista, jotka pitävät aborttia (joka tehdään kun ei haluta lasta) ja raskauden keskeytystä (kun vauva ei saa elinmahdollisuuksia) samana asiana. Anna mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Itse olen joutunut keskeyttämään raskauden rv 24 kun vauvani ei saanut toiveita elää kohtuni ulkopuolella. Jos raskautta oltaisiin jatkettu, olisi lapseni kuollut hitaasti kärsien mahaani, siksi päädyttiin keskeytykseen kun ei haluttu lapsemme kärsivän. Mieluummin kärsin itse,ja mieheni myös... Ja sehän on ollut yhtä tuskaa tämä 2 vuotta, hautajaiset pyörivät edelleen mielessä päivittäin ja suru on suunnaton.

Mutta sitten tuohon hematoomaan, mulla on myös siitä kokemusta. Nyt vaan otat rennosti. Mulla oli niin että mitä vähemmän nostelin, sitä vähemmän vuodin ja sitä vähemmän oli kipuja. Painoraja oli 1kg, sen painavampaa en saanut nostaa, ja piti maata tosi paljon. Parin kuukauden kuluttua hematooma kuivui itsellään pois ja syntyi ihana terve vauva :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minulla vuoteli hematoma jossain vkon 7-10 välillä. Ja tuossa tuo nyt härnää sisaruksiaan ;) Ja kaksi päivää ennen laskettua aikaa syntyi.

Muutama päivä meni, että lakkasi. Ruskeaa vuotoa oli hieman pitempään.
Mulla tossa jaloissa hyörii peräti 2 vuotavaa hematoomaa samoilla viikoilla mitä sinulla. Mutta toisaalta mulla ei vuotanut ISTUKKA, vaan todennäköisesti istukka painoi kohdunsuuta, mistä vuoto johtui.
 
voi mikä
Alkuperäinen kirjoittaja voi mikä:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
sen saitte kun edellisen lapsen abortoitte, miksi, oi miksi????
idiootti oletkaan... oletko yhtään ajatellu että lapsesta ei olisi tullu "elinkelpoista" tähän maailmaan
pidä pääs kiinni ja toivo ettet ikinä ite joudu vastaavaa kokemaan!
 
tirlittaani
Mulla alkoi vuotamaan rv15+ ja vuosi parin siteen verran kylläkin vain. Eli loppui seur. pvnä ja onneksi raskaus jatkui siitä sit normaalisti ja terve täysiaikainen lapsi syntyi.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Minulla vuoteli hematoma jossain vkon 7-10 välillä. Ja tuossa tuo nyt härnää sisaruksiaan ;) Ja kaksi päivää ennen laskettua aikaa syntyi.

Muutama päivä meni, että lakkasi. Ruskeaa vuotoa oli hieman pitempään.
Mulla tossa jaloissa hyörii peräti 2 vuotavaa hematoomaa samoilla viikoilla mitä sinulla. Mutta toisaalta mulla ei vuotanut ISTUKKA, vaan todennäköisesti istukka painoi kohdunsuuta, mistä vuoto johtui.

Eihän se lapsi mikään hematooma ole!
 
Tiki
Mulla pian rv 23 täynnä. Rv 13 alkoi todella iso vuoto istukasta. Vuosi rv 21 saakka väheten. Isoimmillaan hematooma oli 10 cmx5cm. Nyt hematooma noin 1 cm kokoinen. Edelleen kuulemma riskinä kalvojen puhkeaminen ja ennenaikainen synnytys, mutta iso mahdollisuus, että menee hyvin. Todella rankkaa aikaa on ollut ja toivon niin, että pikkuinen selviää. Alussa näytti kylläkin tosi huonolta ennuste...
 
papana
Minulla tuli vlataisa veri vuoto hyytymineen viime viikolla,olen viikolla 8+2.Naistenklinikalla ultarassa löytyi hematooma joka vuosi ja nyt se on loppunut,tulee vian hiukan tuskeaa pyyhkiessä .Ultrassa näkyi pikku vesseli sydänäänineen.Lääkäri kyllä sanoin että on kohonnut kekskenmenoriski mutta että kaikki näyttää nyt hyvältä,pitää vai levätä ja välttää saunaa yms
 

Yhteistyössä