yli 10-vuotias poika naisten pukuhuoneessa.

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
LaMamanMorbid
Muutenkin sille 10v pojalle voi olla tosi noloa jo ihan se lipunostotilanne jossa äiti on saattanut valehdella tämän olevan 3v nuorempi mitä hän todellisuudessa on tai selittänyt ummet ja lammet siitä kuinka "meidän Kalle ei millään pärjää yksin miesten puolella, hyvä jos osaa vessankaan itse vetää. Pukemisetkin on sille niiiin vaikeita, aina unohtelee tavaroitaan eikä kyllä osaa kaappia lukita. Ja ties mitkä perverssit siellä ovat tuollaisten poikien kimpussa" jne kunnes lippujenmyyjä suostuu antamaan sen avaimen naistenpuolelle.

Ja sitten vasta päästään sinne pukuhuoneeseen missä ehkä törmätään oman luokan tyttöihin.
Siten voisi ajatella pojan olevan oman äitinsä uhri.:whistle: Ei se todellakaan lapsen itsetuntoa nosta jos mammat eivät sen vertaa luota omansa selviytymiseen. Mutta siis tässä ketjussa on ollut monta sivua pelkkää spekulaatiota, ainoa asia mistä ei voi periaatteessa spekuloida on uimaloiden ja uimahallien asikkailleen asettamat säännöt ja ikärajat. Ja tokihan löytyy kunnon kansalaisia jotka osaavat tulkita niitäkin omaksi edukseen...;)
 
Vierasmiess
Ihailtavaa kuinka mammoilla on pojan tunteet mielessä ja myös sääntöjen noudattaminen :)

Vanhastaan on nähty, että näissä alastomuuskeskusteluissa pääpaino on aina sillä kuin tyttölapsi ahdistuu seksuaalisesti. Eräässä ketjussa joku vauhko mamma suositteli, että kaikki poikalasten äitien on syytä painottaa kuinka ketään ei saa koskaan pakottaa mihinkään mitä toinen ei halua.
Ja painotettiin kuinka tyttölapsia pitää opettaa häveliäisyyteen omasta kropastaan, pitämään oma tilansa. Eli suomeksi eristämään itsensä himokkailta uroksilta ja opettaa että käytännössä maailma pyörii sen karvalörttösen ympärillä. Ihme demonisointia ja miesvihan lietsontaa.
 
Ihailtavaa kuinka mammoilla on pojan tunteet mielessä ja myös sääntöjen noudattaminen :)

Vanhastaan on nähty, että näissä alastomuuskeskusteluissa pääpaino on aina sillä kuin tyttölapsi ahdistuu seksuaalisesti. Eräässä ketjussa joku vauhko mamma suositteli, että kaikki poikalasten äitien on syytä painottaa kuinka ketään ei saa koskaan pakottaa mihinkään mitä toinen ei halua.
Ja painotettiin kuinka tyttölapsia pitää opettaa häveliäisyyteen omasta kropastaan, pitämään oma tilansa. Eli suomeksi eristämään itsensä himokkailta uroksilta ja opettaa että käytännössä maailma pyörii sen karvalörttösen ympärillä. Ihme demonisointia ja miesvihan lietsontaa.
No, tässä ketjussa tuo on ollut vähemmistönä, ja itse en sellaista linjaa komppaa ollenkaan. Mutta kun kerran olet nyt ilmestynyt tähän ketjuun, niin mikä sitten sinun kantasi on - onko se poika oikeassa vai väärässä paikassa, jos on kymmenvuotiaana siellä naisten saunassa?
 
Vierasmiess
Väärässä sääntöihin nähden.

Puolet ketjusta jauhaa sitä kuinka tytöt ahdistuu yhdestä pojasta (vaikka osa varmaan saunoo isien ja veljiensä kanssa). Ja tyttö isän kanssa miesten puolella niin taas tyttö ahdistuu himokkaasti esinahkojaan vetelevistä runkkari-iseistä ja pojista.
 
Väärässä sääntöihin nähden.

Puolet ketjusta jauhaa sitä kuinka tytöt ahdistuu yhdestä pojasta (vaikka osa varmaan saunoo isien ja veljiensä kanssa). Ja tyttö isän kanssa miesten puolella niin taas tyttö ahdistuu himokkaasti esinahkojaan vetelevistä runkkari-iseistä ja pojista.
Sehän on juuri kuvaavaa - sen sijaan, että voitaisiin vaan todeta, ettei niin iso poika kuulu naistenpuolelle ikänsä vuoksi, ihmiset kokevat, että täytyy etsiä jotain todella painavia perusteluja uimahallin sääntöjen ulkopuolelta, esim. että "tytöt voivat ahdistua". Niin normaalilta ilmeisesti tuntuu, että pojan kohdalla säännöt aina joustavat ja siihen nyt vaan mukaudutaan, ellei jotain todella painavaa syytä ole kieltää sääntörikkomus.

Ehkä on siis paikallaan olla entistä tiukempi noiden pukuhuonejakojen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088666:
Sehän on juuri kuvaavaa - sen sijaan, että voitaisiin vaan todeta, ettei niin iso poika kuulu naistenpuolelle ikänsä vuoksi, ihmiset kokevat, että täytyy etsiä jotain todella painavia perusteluja uimahallin sääntöjen ulkopuolelta, esim. että "tytöt voivat ahdistua". Niin normaalilta ilmeisesti tuntuu, että pojan kohdalla säännöt aina joustavat ja siihen nyt vaan mukaudutaan, ellei jotain todella painavaa syytä ole kieltää sääntörikkomus.

Ehkä on siis paikallaan olla entistä tiukempi noiden pukuhuonejakojen kanssa.
Ja näitä vastaavia keskusteluja samasta aiheesta täällä on ollut ennenkin. Tosi moni on keskusteluissa todennut ykskantaan, ettei kouluikäistä poikaansa aio miestenpuolelle laittaa (syystä tai toisesta) vaan ottaa penskan völjyynsä naisten puolelle..ihansamamitämuutajattelee..ja se on voivoi. Että mitäpä siihen sitten sanomaan, näin keskustelijana.
Oman pojan kanssa on toimittu niin, että käydään uimahallissa jossa on perhepukukoppi ja pesutilat. Nyt toki 11-v. pärjää miesten eli omalla puolellaan.
 
Itse olen teininä nähnyt senkin kuinka raavas mies pitää omaa kivaa uimahallin saunassa. Enpä semmoiseen tilanteeseen mitään 10v. haluaisi lykätä yksinään.

Kesällä rantsu on muutenkin parempi vaihtoehto.
 
LaMamanMorbid
Itse olen teininä nähnyt senkin kuinka raavas mies pitää omaa kivaa uimahallin saunassa. Enpä semmoiseen tilanteeseen mitään 10v. haluaisi lykätä yksinään.

Kesällä rantsu on muutenkin parempi vaihtoehto.
Oookei. Nyt kaikki mammat jotka ovat nähneet jonkun naistenpuolella tekevän samaa hop, käsi ylös. Itse en ikuna. Pistäähän tää pikkasen miettimään, miehen sielunmaisemaa.
 
Pohdiskelija
Oookei. Nyt kaikki mammat jotka ovat nähneet jonkun naistenpuolella tekevän samaa hop, käsi ylös. Itse en ikuna. Pistäähän tää pikkasen miettimään, miehen sielunmaisemaa.
Ahaa. Ollaanko nyt siis pääsemässä siihen, että sen kymmenvuotiaan pojan, joka ei selviä lokeronsa lukitsemisesta, voi heittää tumputtajan armoille, koska pohjimmiltaan hän on ihan samanlainen?
 
vierasss
[QUOTE="...";30086633]No ei mua kyllä häiritsisi. Ihmeellistä lasten seksualisointia. Ihan kun 10 vuotias olis joku pervo alastomien tyttöjen kyttääjä.

HUOH![/QUOTE]

Sulla ei ilmeisesti ole tyttölapsia. Mä voin kertoa että mun tyttö 9v ei missään nimessä ota vaatteita pois ventovieraan 10v pojan nähden.

Eikä hänen mun mielestä tarvitsekaan. Eikä tähän liity mitään pervoa alastomien tyttöjen kyttäämisestä vaan ihan normaalista häveliäisyydestä.

On vaan pakko saada ne pojat käymään miesten puolella tai jättää reissut väliin. Todella ajattelematonta teiltä joita "ei häiritse yhtään"
 
"vieraana"
Oliko kyseessä varmasti 10v? Vai oliko kyseessä isokokoinen lapsi, jota saattoi luulla vanhemmaksi?
Tuttavallani on poika, joka on nyt 10v ja pituutta alkaa jo olla 160cm...että silleen.
 
m1es
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30088666:
Sehän on juuri kuvaavaa - sen sijaan, että voitaisiin vaan todeta, ettei niin iso poika kuulu naistenpuolelle ikänsä vuoksi, ihmiset kokevat, että täytyy etsiä jotain todella painavia perusteluja uimahallin sääntöjen ulkopuolelta, esim. että "tytöt voivat ahdistua". Niin normaalilta ilmeisesti tuntuu, että pojan kohdalla säännöt aina joustavat ja siihen nyt vaan mukaudutaan, ellei jotain todella painavaa syytä ole kieltää sääntörikkomus.

Ehkä on siis paikallaan olla entistä tiukempi noiden pukuhuonejakojen kanssa.
Mikä ihme saa mörköäidin kuvittelemaan, että 10 v poika vie äitiään kuin pässiä narussa ja päättää miten uimahallissa toimitaan? Syyttelet poikia, vaikka sinun pitäisi tajuta, että syypäänä ovat äidit, jotka ovat sitä mieltä että heitä eivät tyhmät säännöt koske kun he holhoavat lastaan. Ei siis ole kysymys siitä, joustavatko säännöt poikien kohdalla vaan siitä, kävelevätkö äidit sääntöjen yli. Tässä tapauksessa se äitien käytös konkretisoituu nimenomaan poikien kohdalla, koska ovat eri sukupuolta äidin kanssa.

Pojan maailmankuva on siis vaarassa vääristyä, koska äiti (aikamoinen mörkö siis) näyttää lapselleen, että "tässä maailmassa on sääntöjä, mutta MINUN, POIKANI, ei tarvitse niistä koskaan välittää, vaan MINÄ saan tehdä täällä kaiken, mitä pidän turvallisena ja helppona, ja jos joku yrittää vaatia MINUA, POIKANI noudattamaan näitä yhteisiä säätöjä, niin HÄN on väärässä, en KOSKAAN minä".
 
Mikä ihme saa mörköäidin kuvittelemaan, että 10 v poika vie äitiään kuin pässiä narussa ja päättää miten uimahallissa toimitaan? Syyttelet poikia, vaikka sinun pitäisi tajuta, että syypäänä ovat äidit, jotka ovat sitä mieltä että heitä eivät tyhmät säännöt koske kun he holhoavat lastaan. Ei siis ole kysymys siitä, joustavatko säännöt poikien kohdalla vaan siitä, kävelevätkö äidit sääntöjen yli. Tässä tapauksessa se äitien käytös konkretisoituu nimenomaan poikien kohdalla, koska ovat eri sukupuolta äidin kanssa.

Pojan maailmankuva on siis vaarassa vääristyä, koska äiti (aikamoinen mörkö siis) näyttää lapselleen, että "tässä maailmassa on sääntöjä, mutta MINUN, POIKANI, ei tarvitse niistä koskaan välittää, vaan MINÄ saan tehdä täällä kaiken, mitä pidän turvallisena ja helppona, ja jos joku yrittää vaatia MINUA, POIKANI noudattamaan näitä yhteisiä säätöjä, niin HÄN on väärässä, en KOSKAAN minä".
Niin, missään kohtaa en ole sanonut, että kyseessä olisi pojan oma valinta tai tahto. Luet nyt tekstiäni ihan miten huvittaa - tuossahan otin kantaa siihen, miksi tässä ketjussa on haettu perusteluja tyttöjen oletetusta ahdistumisesta, jolloin ajatus sääntöjen joustamisesta pojan kohdalla on liittynyt ketjussa kirjoittavien ajatuskulkuun (ei tässä kohtaa ollenkaan pojan maailmankuvaan).

Mutta selvennetään nyt: Eli on ilmeisesti totuttu, että jos kyseessä on poika, niin säännöt joustavat ja joko äiti tai poika (kuka milloinkin) saa tehdä miten huvittaa. Ja ilmeisesti sitä ei osata enää edes kyseenalaistaa. Muutenhan olisi vedottu niihin ikärajoihin eikä yritetty suostutella "erityisen painavin perustein" poikien äitejä pitämään isot poikansa pois naisten saunaosastolta.
 
Viimeksi muokattu:
m1es
Ei mörköäiti, olet väärässä. Ei ole kysymys pojista vaan äideistä. Jos uimahallin säännöt vaatisivat erilliset pukeutumistilat tytöille ja aikuisille naisille, olisivat nämä äidit yhtä piittaamattomia niistä. Sinulla on joku lasten sukupuoleen kohdistuva kompleksi?
 
Ei mörköäiti, olet väärässä. Ei ole kysymys pojista vaan äideistä. Jos uimahallin säännöt vaatisivat erilliset pukeutumistilat tytöille ja aikuisille naisille, olisivat nämä äidit yhtä piittaamattomia niistä. Sinulla on joku lasten sukupuoleen kohdistuva kompleksi?
Ei ole kompleksia, vaan nimenomaan näissä lukuisissa uimahalliketjuissa tuntuu monen mielestä olevan ihan ok, että juuri poikien kohdalla säännöistä joustetaan. Suurin osa tosin varmaan niitä poikien äitejä. Joten siksi tässä ketjussa on nyt keskitytty tähän kysymykseen "pojat naisten puolella" sekä siihen liittyviin asenteisiin.

Varsinainen ongelmahan tuollaisilla äideillä on se, että eivät ole tarkastelleet sukupuolikäsitystä ollenkaan kriittisesti - ei siis se, että he vaan olisivat ihmisinä pikku anarkisteja, jotka muutenkin elävät oman tiensä mukaan. Päinvastoin, yleensä ovat perikonservatiivisia eivätkä mitään järjen jättiläisiä.
 
vierailija
Olen 23-vuotias, riisuudun juuri alasti. pienet tytöt eivät minua haittaa. Minulla on sääntö, jos siellä on 8-vuotias tyttö ja hän noudattaa sääntöjä ja käy alasti suihkussa, kuten oletat, en soita uima-altaan hengenpelastajalle. vaikka ne olisivatkin sääntöjen mukaan liian vanhoja
 
vierailija
Itse olin vielä 7 vuotiaana miesten puolella. Kyllähän niitä miehiä se vaikutti vähän ahdistavan, mutta olin lapsi enkä sillon vielä katsellut miesten kehoja sillä silmällä. Voisi tuohon antaa jonkun ikärajan esim juuri se 10 vuotta. Varsinkin jos lapset eivät osaa itse uida, on heitä valvottava ihan kokoajan. Ja uimisen opettelu on tosi tärkeää. En minä osaisi vaivautua 8 tai 10 vuotiaasta lapsesta. Aikuiset naiset ja miehet ahdistaa, koska he katselevat ja häiritsevät uimahalleissa seksuaalisesti. Lapset eivät ole koskaan tehneet niin.
 

Yhteistyössä