yli 10-vuotias poika naisten pukuhuoneessa.

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan
  • Ensimmäinen viesti
"Assi"
Ja eiköhän tässä kyse nyt ollut monellakin se ajatus siitä, millaisia epämukavuuden tunteita sekä 10v tytöt että pojat voivat kokea yhteisissä suihkutiloissa.

Ei siitä, että mitä joku ehkä näkee siellä, iik!!
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
miettikää vähä
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30087873:
Eli sinusta on ihan absurdi ajatus, että uimahallin säännöt koskisivat myös poikia? :confused:
Liittyy Puuhamaahan miten? Se ei ole uimahalli, enkä ainakaan minä ole huomannut siellä mitään ikärajoja pukuhuoneiden suhteen. Sulassa sovussa olivat saunoissa ja suihkuissa niin pojat kuin tytötkin, ainoat jotka hävistelivät olivat teinit jotka saunoivat uikkarit päällä, mutta eihän sillä nyt ole mitään merkitystä....
 
miettikää vähä
[QUOTE="Assi";30087901]Ja eiköhän tässä kyse nyt ollut monellakin se ajatus siitä, millaisia epämukavuuden tunteita sekä 10v tytöt että pojat voivat kokea yhteisissä suihkutiloissa.

Ei siitä, että mitä joku ehkä näkee siellä, iik!![/QUOTE]

Lueppa noita viestejä, kaikki olivat valmiit lähettämään pojan pois koska nyt oli vaarana se että poika näkee jotain, iik. Ei suinkaan se että pojallakin olisi ollut tukalaa.
 
"Assi"
Niin siksi lähettää poika pois, koska hän oli väärällä puolella. Jos tyttö olisi hämmentänyt 10v poikia miesten puolella, niin tyttöhän olisi pitänyt lähettää pois.

Aikuisten olisi oikeasti hyvä välillä asettua lasten asemaan ja muistella sitä aikaa, kun asiat oli hämmentäviä.
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähä;30087932:
Lueppa noita viestejä, kaikki olivat valmiit lähettämään pojan pois koska nyt oli vaarana se että poika näkee jotain, iik. Ei suinkaan se että pojallakin olisi ollut tukalaa.
Ei vain näe, vaan nimenomaan tuijottaa. Filthy young man.
 
miettikää vähä
[QUOTE="Assi";30087950]Niin siksi lähettää poika pois, koska hän oli väärällä puolella. Jos tyttö olisi hämmentänyt 10v poikia miesten puolella, niin tyttöhän olisi pitänyt lähettää pois.

Aikuisten olisi oikeasti hyvä välillä asettua lasten asemaan ja muistella sitä aikaa, kun asiat oli hämmentäviä.[/QUOTE]

...ja tyttö olisi hämmentänyt poikia miesten puolella koska...?
 
"Assi"
Äkkiä lisään (ennen kuin joku alkaa huomauttelemaan), että poikaa ei siis olisi pitänyt tylysti potkia pois suihkusta ja nolata vaan pojan äidin olisi pitänyt tajuta asia.

Samoin kuin miesten puolella olevan 10v tytön isän pitäisi ymmärtää.
 
"Assi"
Ei ole todellista!

Siis jos tyttö ja poika, ikää 10v ., kokevat ikäviä ujouden, hämmennyksen tunteita naisten suihkupuolella, niin kai ne samat lapset kokevat samoja tunteita myös miesten suihkutiloissa.

:D :D
 
Ei kuulu enää ton ikänen toisen sukupuolen pukuhuoneeseen.
Mun 11v ei halua edes mun enää näkevän itseään kokonaan alasti, ja on samaa sukupuolta. Jos tuollanen saman ikänen poika marssis pukuhuoneeseen, saisi slaagin.
 
Viimeksi muokattu:
"Assi"
Etkö sä ole koskaan ollut esimurrosiköinen tai edes murrosikäinen? Oletko nainen? Oletko mies?

Minä olen nainen ja kun mulla alkoi karvat kasvaa, rinnat kasvaa, niin oli tiukassa, että edes äitini kelpuutin saunakaveriksi. Jos mä olisin siinä kehitysvaiheessa joutunut ikäiseni pojan kans samaan suihkutilaan, niin itku olisi päässyt.

Mut onhan se toki vanhemmalle helppoa, kun oma 10v mussukka, tyttö tai poika, tulee mukana samaan suihkuun. Viis muista tai edes siitä omasta mussukasta.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Pohdiskelija
[QUOTE="Assi";30087973]Ei ole todellista!

Siis jos tyttö ja poika, ikää 10v ., kokevat ikäviä ujouden, hämmennyksen tunteita naisten suihkupuolella, niin kai ne samat lapset kokevat samoja tunteita myös miesten suihkutiloissa.

:D :D[/QUOTE]

Mutta ovatkohan palstalaiset todella sitä mieltä, että sitä väärällä puolella olevaa tyttöä kuuluu miesten ja poikien toimesta tuijottaa ja supatella, koska tytölle on hyvä osoittaa, että koko maailma ei pyöri hänen ympärillään ja toisten ei todellakaan tarvitse joustaa omasta mukavuudestaan tytön mukavuuden vuoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähä;30087932:
Lueppa noita viestejä, kaikki olivat valmiit lähettämään pojan pois koska nyt oli vaarana se että poika näkee jotain, iik. Ei suinkaan se että pojallakin olisi ollut tukalaa.
Älä vääristele. Minulla oli eri perustelut, en kirjoittanut siitä, mitä poika voi nähdä tai tuijottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää vähä;30087988:
Eli mammoilla on hätä kun paha poika 10-vee näkee tyttölöisen pimpan ja tisut. Mikä muu asia muka aiheuttaisi LAPSISSA hämmennystä?

Mua kyllä kiinnostaa enemmän 10-11v tyttöjen tunteet, kuin "sen" pojan. Jos siis joku poika menisi tyttöjen puolelle.
 
Pohdiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30087998:
Mua kyllä kiinnostaa enemmän 10-11v tyttöjen tunteet, kuin "sen" pojan. Jos siis joku poika menisi tyttöjen puolelle.
No entä jos kyseessä olisi "väärälle" puolelle viety tyttö? Kiinnostaisiko sinua enemmän sen tytön vai poikien tunteet?
 
"LaMamanMorbid"
Joo mä ymmärrän erittäin hyvin Mörköäidin pointin sääntöjen noudattamisesta. Nyt ketjussa on lähdetty tulkitsemaan ja soveltamaan. Joskus vanhemmuus on sitä, että näkee vain oman lapsensa parhaan ja toimii sen mukaan eikä osaa siinä tilanteessa asettua muiden asemaan, soveltaa sääntöjä ja toimii hieman röyhkeästi. Uskoisin, että monelle meistä vanhemmista on joskus tullut vastaava tilanne eteen. Voisi kuitenkin ajatella niin, että kaikilla yhteisön jäsenillä on velvollisuud ja oikeus huomauttaa jos joku astuu muiden varpaille omalla soveltamisellaan... Noi uimahallit on nykyään paikkoja joissa näkee jos jonkinlaista säätämistä ja soveltamista. Fiksu aikuinen ja vanhempi osaa kysyä jos esim. näissä ikärajoissa on jotain epäselvää ja hän osaa myös toimia muut ihmiset huomioonottaen.
Kuten tässä on kirjoitettukin niin aika harva normi 10-v. poika edes haluaisi tulla naisten puolelle peseytymään. Luulen siis, että tässä tapauksessa kyse on ollut lapsesta joka on ollut kehityksessä ikäisiään jäljessä.... Puuhamaan pesutilat on kuitenkin niin avoimet, että tuon peseytymisen olis voinut hoitaa vaikka niin, että poika olis ollut miesten puolella ja äiti kuulolla siinä pesutilojen edessä. Mutta mistän mä senkään tiedän kun en ollut paikalla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
"Assi"
Mä voin ainakin sanoa, että mulla kiinnostaa tytön ja pojan tunteet. Ei se, mitä ne näkee.

Mutta sen mamman tunteet ei niinkään, joka poikansa raahaa väkisin väärälle puolelle. Tai iskän, joka tyttönsä pakottaa miesten puolelle.
 
No, mä ajattelisin kyllä molempien tunteita, niin tyttöjen kuin poikien.

Jos puhutaan terveestä 10v lapsesta niin eiköhän tämä ole kykenevä käymään itse siellä oman sukupuolen pukuhuoneessa? Taitoja mitä voi harjoitella hyvissä ajoin ja yrittää alkuun hankkia esim pojalle sitä miespuolista seuraa uimaan. Eli yleisesti pidän aika turhana sitä että normi 10v-lapsi joutuu vanhempansa kanssa toisen sukupuolen pukuhuoneeseen, helposti pistäisin sen hysteerisen tai muuten ylihuolehtivan äidin piikkiin. Tuskin moni 10v poika ihan oikeasti itse haluaa sinne naisten puolelle.

Kuitenkaan en näe mitään syytä häpäistä poikaa enempää tilanteesta vaan yrittää ohittaa se hienotunteisesti. Ehkä tarvittaessa käydä äidilleen sanomassa tilanteesta tai kertoa sille henkilökunnalle joka voi ottaa asian puheeksi.

Oman lukunsa tuovat sitten ne erityislapset jotka eivät vielä tuossa vaiheessa pärjää yksin. Heitä varten olisi hyvä olla tarjolla noita invapukuhuoneita tms. Tai ehkä niitä on mutta kaikki itse kävelevien erityislasten vanhemmat eivät älyä kysyä niitä?
 
Pohdiskelija
[QUOTE="Assi";30088010]Mä voin ainakin sanoa, että mulla kiinnostaa tytön ja pojan tunteet. Ei se, mitä ne näkee.

Mutta sen mamman tunteet ei niinkään, joka poikansa raahaa väkisin väärälle puolelle. Tai iskän, joka tyttönsä pakottaa miesten puolelle.[/QUOTE]

Miksi ajattelet näiden toimivan kyseisellä tavalla? Ihanko siksi, että sattuvat olemaan perverssejä?
 
"hmm"
No, mä ajattelisin kyllä molempien tunteita, niin tyttöjen kuin poikien.

Jos puhutaan terveestä 10v lapsesta niin eiköhän tämä ole kykenevä käymään itse siellä oman sukupuolen pukuhuoneessa? Taitoja mitä voi harjoitella hyvissä ajoin ja yrittää alkuun hankkia esim pojalle sitä miespuolista seuraa uimaan. Eli yleisesti pidän aika turhana sitä että normi 10v-lapsi joutuu vanhempansa kanssa toisen sukupuolen pukuhuoneeseen, helposti pistäisin sen hysteerisen tai muuten ylihuolehtivan äidin piikkiin. Tuskin moni 10v poika ihan oikeasti itse haluaa sinne naisten puolelle.

Kuitenkaan en näe mitään syytä häpäistä poikaa enempää tilanteesta vaan yrittää ohittaa se hienotunteisesti. Ehkä tarvittaessa käydä äidilleen sanomassa tilanteesta tai kertoa sille henkilökunnalle joka voi ottaa asian puheeksi.

Oman lukunsa tuovat sitten ne erityislapset jotka eivät vielä tuossa vaiheessa pärjää yksin. Heitä varten olisi hyvä olla tarjolla noita invapukuhuoneita tms. Tai ehkä niitä on mutta kaikki itse kävelevien erityislasten vanhemmat eivät älyä kysyä niitä?
Invapukuhuone erityislapselle jolla ei ole pyörätuolia tai muutakaan liikunnallista rajoitetta....juu...just noin.
 

Yhteistyössä