YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

Huomenta,

pidän peukkuja teille kaikille joilla kp:t täynnä!! :heart: :heart: on ollut sellasta matalakiitoa nyt,että olisi kiva kuulla mukavia uutisia välillä. :)
Mulla kp. vasta 3/28-29, vaikka eipä tuo nyt päivän päälle ole. Inhottavinta oli se epämääräinen tuhrutus jota oli 3päivää ennen mensuja,mutta nyt ei ole kahteen päivään ollut minkäänlaista epäselvyyttä menkkojen alusta, kun Niagara avautui. :LOL:

Yritän kovasti tässäkierrossa ottaa rennommin ja tiedän,että tän kierron alkupään kanssa se varmasti onnistuukin. Mutta hyvät hyssykät kun mennään oviksesta eteenpäin, niin varmasti taas tunnen kaikki mahdolliset oireet :headwall:

Plussailutuulia kovasti teille :heart: :heart: :heart:
 
=)
Kiitos halauksista. Virtuaalisistakin saa paljon voimaa.

Sitten:
kp29=kp1 eli tänään alkoi vuoto. Mennään siis kp 1/28. Olipas se kroppa tarkka. Ehkäpä tämä surullisuus, migreeni ja pahantuulisuus ovatkin olleet hormonaalisia. Jospa ne olivatkin PMS -oireita?
Tänään olen kyllä ollut NIIN itkuinen töissä, että kohta lähettävät minut täältä hoitoon ihan ilman omaa tahtoa. :LOL: Kyllä tämä tästä. Sielunhoitoa luvassa tänään kun lähden likkakaverin kanssa "yksille".

-Siiri S
 
Tsemppiä Siiri :hug: Kuulostat aika masentuneelta. :( Älä ota paniikkia puuttuvista menkoista tai puuttuvasta oviksesta. Sulla on operaatiosta vasta niin vähän aikaa. Tehtiinkö sulle kaavinta? Mulla on mennyt molemmilla kerroilla muutama kuukausi ennenkuin kroppa on alkanut toimia. Ota aurinkoa, sillä se todistetusti lisää hedelmällisyyttä. Onneksi kohta on "pakkoloma" tiedossa pääsiäisen kunniaksi. Mullakin alkaa 40 lähestyyn, vaikka ei ihan vielä konkreettisesti, niin ajatuksissa kyllä. Lasken, että jos nyt onnistuis, niin oisin 39, kun vauva syntyis. IIK! Sais jo onnistua :ashamed:

Oon taas miettinyt pientä palstataukoa. Alkaa olla taas aika stressaavaa tää odotuksen odotus ja pää ei kohta enää kestä. Menkkojen pitäis alkaa (jos kroppa toimii) viikonloppuna. Raskaana en edes kuvittele olevani, kun oireita on nolla ja pientä veristä limaa on jo havaittavissa. Tää on siis taas tää masisvaihe. Menkkojen jälkeen aina helpottaa, kun voi taas alkaa uskoa ja toivoa... Raskasta vaan tää tunteiden vuoristorata.

Onko teillä kaikilla muillakin samat fiilikset, että masis iskee jo pikkasen ennen menkkoja ja sitten menkkojen jälkeen alkaa taas se toiveikas ja iloinen kausi ja sitten oviksen jälkeen on raastava odotus ja itsensätarkkailu, kunnes taas pikkasen ennen menkkojen alkua iskee epätoivo ja masis?
 
Hei!

Eihän tuo tädin tulo pahemmin harmita... haluaisin vauvan syntyvän loppu keväästä - alku kesästä, on sitten helpompaa ja kilojen pudotus onnistuu paremmin kun uloskin pääsee :LOL:

Vielä eilen mahataudin paholainen aiheutti miulle öklötystä, väsymystä, heikotusta ja mahan vääntöä :/ Kiva oli lähteä sairaala-reisulle pojan asioissa.
Pakko oli kuitenkin käydä kaupoilla ja ostaa itelle kevät takki, käsilaukku ja huivi. Ne oli kyllä ihan pika valintoja ( olis varman parempiakin löytyn ) kun oli ukko ja teini poika matkassa niin eihän ne malttanu joka kauppaa kiertää ja katella :headwall:

No nyt on tallinnan matka varattu, ukko lähtee mukaan :| varmaan sitte kesemmällä pääsee tyttöjen kans erikseen käymään :) Viimeksi kuusi vuotta sitten kävin keski-suomessa siskon luona...

Plussia kärvistelijöille!!! +++++++++++:whistle:
 
Mahtaiskohan porukkaan mahtua mukaan yks uus kuumeilija? Oon 37v yhen lapsen äiti. Poika on jo melkeen mies, tai ainakin kohta murrosiässä, siis 12. Nyt vihdoin mies huomasi, että olis kiva olla enemmänkin lapsia, kun toi yks ihana. Parempi myöhään kun ei milloinkaan. Projekti on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että tänään poistettiin kierukka. Ja hoitaja vielä muistutteli, että nyt voi tulla sitte heti jo raskaaksi.. Kierto mulla on ollut 28 päivää ennen tota kierukan laittoa, kierukan aikana ei ollut lainkaan vuotoa, eli en nyt yhtään osaa arvata missä vaiheessa kiertoa mennään.. Mutta eiköhän se tässä ennen pitkää selviä..
 



LAUANTAI 4.4.2009

PK- haaveilija= äiti vm70 ...... 1/33-34...yk 7
Siiri Sisilisko ............................. 2/ 28
mahtaakohan............................ 3/27
Petite.... ................................... 4/27-28...yk2
amati........................................ 5/18-28.......yk 6
Annemaarit............................. 20/24-28
Taikakuu.................................. 27/27-32
kikkara..................................... 35/28-36
Ebony......................................45/28-30
Rikupi.........................................?/28
Hibiscus......................................?/?
Sisusalmiakki .............maalis-toukokuu pas
touhu tenava.......................... 62/27-30 ( taustailee)
happihyppy.....................
tinki.................................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:
Destiny......................helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


 
Huomenta!
Tervetuloa joukkoomme tinki :wave: Lisäilin sut tuohon listaan jo valmiiksi :)
Onnea yritykseen :heart:

Täällä tätyli odotutti itseään iltaan asti ja pelkällä tuhruilulla aloitti :eek: Nyt sit tavallaan venähti taas yhdellä päivällä kierto lisää :ashamed: Eipäs tässä mitään, katse eteenpäin :) Nyt tähdätään siihen kevätvauvaan mikä ollut haaveissani :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 


MAANANTAI 6.4.2009

PK- haaveilija= äiti vm70 ...... 3/33-34...yk 7
Siiri Sisilisko ............................. 5/ 28
mahtaakohan............................ 5/27
Petite.... ................................... 6/27-28...yk2
amati........................................ 7/18-28.......yk 6
Annemaarit............................. 22/24-28
Taikakuu.................................. 29/27-32
kikkara..................................... 37/28-36
Ebony......................................47/28-30
Rikupi.........................................?/28
Hibiscus......................................?/?
Sisusalmiakki .............maalis-toukokuu pas
touhu tenava.......................... 64/27-30 ( taustailee)
happihyppy.....................
tinki.................................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:
Destiny......................helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


[/quote]

 
Huomenta!
Mun tätylin kyläily on todella outu :( Parina päivänä tullut mutta niukkaa ja yöllä ei mitään mutta nyt aamulla pyyhittäessä taas paperiin jää :headwall: Vuotais sit ja kunnolla kun kerta tuli kylään eikä tälleen pelleilis :ashamed:

Mut kaipa se pitäis taas kohta lähtee, 11,5h työpäivä mut sitä ennen pikkuneidin kanssa salille ja uimaan :)
Mukavaa Pääsiäisviikkoa kaikille :wave:
 
tinki tervetuloa joukkoon kuumeilemaan!

happihyppy :hug: kovin on tuttuja noi kuvaamasi fiilikset, noinhan se kuukausi kuukauden jälkeen menee :ashamed: Tällä hetkellä elelen tuota raastavaa piinailukautta ennen menkkoja. Toisaalta toiveikasta aikaa, mutta toisaalta jo varautunut pahimpaan ja vain tuo yksi asia koko ajan piinaa mielessä :/

 
Tervetuloa Tinki :flower:
Ja happihyppy ja Annemaarit, näin täälläkin. Nyt on kierron alkupäässä menkkojen jälkeen taas se optimistinen jännä vaihe, kun on yritys just alkanu ja elättelee toiveita... :whistle:

parin viikon päästä on fiilikset taas ihan jotain muuta.. :headwall:
Mutta pitää nauttia tästäkin olotilasta, kun kaikki on vielä mahdollista.
Meillä on muuten satanu koko päivän hirveesti lunta, välillä ihan sellaisia isoja lumiryppäitä,ei mitään pikkuhiutaleita. Kyllä ahistaa, kun sitä kevättä jo niin odottaa :/
 
Hei vaan taas.
Jälkitarkastus gynellä takana. Kaikki kunnossa, myös se että menkat alkoi ajallaan (ts. tasan 4 vkoa kaavinnasta) on tietty merkki siitä. Tällä viikolla jo mieli paljon parempi kuin viime viikolla. Taisin olla aika väsynyt. Tai sitten ne olivat ne hormooooonit. PMS, mikäpä muu. :D

Lääkäritäti oli sitä mieltä, että nyt maksimissaan puoli vuotta yritystä, jossei mitään tapahdu niin sitten tutkimuksiin. Enempää ei kannata tässä vaiheessa enää odotella. Mä siis täytän 39 syksyllä...

Tsemppiä kaikkien kierronvaiheisiin ja uusille tervetuloa!

- Siiri S
 
Tervetuloa uudet! :hug: Tädin yllättämille.

Meillä on vähän murheita, kävin tänään Netan kanssa neuvolalääkärillä ja pituuskasvu näyttää hidastuneen, painoa oli nyt 4810 g ja pituutta 57,7 cm. Pituutta oli 23.3. lähes saman verran eli 57,5 cm. :ashamed: Tilannetta seurataan neuvolassa.

Muuten on kehitys ok, kannattelee hienosti päätään vatsamakuulla ja ottaa leluja ja seuraa niitä. Imee kaikkea ja alaikenestä taitaa lähiaikoina puhjeta eka hammas. Sisaruksilla on tullut ekat hampaat 4-5 kk iässä, hyvin samoin taitaa mennä.

Netta jokeltelee ja nauraa ääneen, kun sisarukset hassuttelevat ja pomppivat. Rakastavat kovasti pikkusiskoaan ja pussailevat ja nyt sitten onkin Netalla nuha kun isommat pussailleet nuhaisina.

Kaikilla lapsilla on nyt nuha ja olen imenyt imulaitteella Netalta limaa parina yönä ja on helpottanut oloa ja saanut paremmin imettyä rinnalla. Lämpöäkin oli lauantaina 37.6 eli vähän vain. Pirteä ja iloinen on tyttö silti jaksanut olla. :) Kuin aurinko paistaisi täällä sisälläkin, kun tyttö hymyilee ja jokeltelee tyytyväisenä.

Neuvolassakin yleensä hymyilee vaikka kuinka pyöritellään, ei ole itkuherkkä ja itkee muutenkin tosi vähän.


Kahden viikon päästä on 5 kk nla ja taas katsotaan kasvut. Toivottavasti on tullut pituuttakin lisää. Nälkäiseksi ei jää syötyään, nukahtaa usein tyytyväisenä tai alkaa seurustella. Yöllä syö muutaman kerran ja aamulla jatkaa uniaan aamupäivään useimmin ja herää sitten hyväntuulisena. Syö sitten vähän myöhemmin.

En usko että mitään hätää, mutta huolestuttaa hieman silti tuo pituuskasvu. Tyttö on muutenkin pienikokoinen ei vielä viittä kiloa vaikka jo melkein 5 kk. Lähtöpainoon nähden on painoa tullut tosi hyvin, lähes nollakäyrällä menee paino ja pään ympärysmitta keskikäyrällä. :)

Toivottelen teille kaikille oikein mukavaa pääsiäisenaikaa!
:heart: Neeanäiti ja Netta 4 kk ja 19 pv :heart: :wave:

Aika menny nopeasti tuntuu että vasta plussasin 19.3. niin no vuosi sitten

Plussatuulia! :heart: ++++ :heart:
 
Neeanäiti koita olla murehtimatta tuota Netan pituuskasvua, kun kaikki kuitenkin muuten hienosti. Toivotaan, että seuraavan kerran on taas sitä pituuttakin tullut. Kovin on suloinen tyttö, kävin kurkkaamassa profiilista :heart:

Siirihienoa, että kaikki kunnossa ja mielikin parempi :hug: Kävitkö yksityisellä gynellä vai terveyskeskuksessa? Mietin vaan kun tuosta puolesta vuodesta puhui.. Mäkin olen joskus kuullut, että jos ikää jo lähempänä 40, niin ainakin yksityisellä puolella usein kehoitetaan hakeutumaan hoitoihin jo puolen vuoden jälkeen, mutta sitten taas tuolla julkisella yleensä vaaditaan tuo vuosi yritystä (vaihtelee kyllä varmaan jonkun verran riippuen kaupungista ja lääkäristä). Itselläkin km:stä jo 8 kk ja pian 38 tulee täyteen, joten varmaan pitäis varata aika joko yksityiselle gynelle tai käydä juttelemassa tuolla tk:ssa. Vaikka siellä ei vielä asialle mitään tehtäiskään, niin tietäis ainakin missä mennään ja elokuussahan tulee jo tuo vúosikin täyteen :ashamed:
 
Heippa!

Huomaan aina silloin tällöin poikkeavani täällä vauvakuume-puolella, joten kai se on sitten myönnettävä: mua taitaa vaivata pienenpieni vauvakuume =) vaikka tuo esikoiseni on vielä aika pieni sekin, täytti tänään 10 kk.

Ollaan miehen kanssa tjottailtu puolisen vuotta. Tai voisi kai sanoa niinkin, että ei olla ehkäisty synnytyksen jälkeen vaan ollaan katsottu, mitä tapahtuu. Toistaiseksi ei siis mitään. En laskeskele kiertopäiviä. Missä vaiheessa tjottailu muuttuu yrittämiseksi? :p

Sinänsä ei ole kiire, sillä välillä tuntuu, miten ihmeessä jaksaisin kahta pientä, kun olen niiiin väsynyt tuon yhdenkin takia. Meillä siis nukutaan huonosti tai erittäin huonosti. Nyt aloitellaan unikoulua ennen kuin vanhemmat pimahtavat täysin. Toisaalta taas tietenkin olisi "pakko" toimia aika ripeästi, sillä tik tak, kello käy. Vielä ei kuitenkaan ole paniikin elkeitä, vaan se kakkosen tekeminen on ihan hauskaa, eikä tädin saapuminen ole masentanut. Sen verran kyllä ns. huolestuttaa, että olen menossa labrakokeisiin. Täällä ainakin pääsi julkiselle puolelle mukinoitta. Jotenkin mulla on sellainen olo, ettei hormonitoiminta ole vielä ihan palautunut synnytyksen jäljiltä normaaliksi. Katsotaan mitä testit kertovat.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! (Täytyy mennä, kutsu käy.) :wave:

Tiktu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annemaarit:
Siirihienoa, että kaikki kunnossa ja mielikin parempi :hug: Kävitkö yksityisellä gynellä vai terveyskeskuksessa? Mietin vaan kun tuosta puolesta vuodesta puhui.. Mäkin olen joskus kuullut, että jos ikää jo lähempänä 40, niin ainakin yksityisellä puolella usein kehoitetaan hakeutumaan hoitoihin jo puolen vuoden jälkeen, mutta sitten taas tuolla julkisella yleensä vaaditaan tuo vuosi yritystä (vaihtelee kyllä varmaan jonkun verran riippuen kaupungista ja lääkäristä). Itselläkin km:stä jo 8 kk ja pian 38 tulee täyteen, joten varmaan pitäis varata aika joko yksityiselle gynelle tai käydä juttelemassa tuolla tk:ssa. Vaikka siellä ei vielä asialle mitään tehtäiskään, niin tietäis ainakin missä mennään ja elokuussahan tulee jo tuo vúosikin täyteen :ashamed:
Yksityisellä kävin. Eivät julkisella puolella hoida näitä jälkitarkastuksia täällä. En ihan ymmärrä tuota, että pitäisi taas vuosi yrittää... koska jos aina saa keskenmenon tuossa about vuoden kohdalla, niin sittenhän tässä saa yritellä maailman tappiin saakka. Olen itse sitä mieltä, että meillä on nyt hieman yli vuosi yritystä takana ja siihen aikaan kuuluu siis yksi tuulimunaraskaus. En minä enää toista vuotta odottele, ennenkuin tutkimuksiin hakeudun. Haluan siis tietää, että kaikki on kunnossa. Hoidoistahan ei tässä vielä puhuta mitään. Minullahan on tätä "lapsettomuustaustaa" jo edellisestä liitostani, joten olen mielestäni odotellut ihan tarpeeksi niitä tutkimuksia. =)

(...tämä on ihan ystävälliseen sävyyn kirjoitettu, töissä vaan on pieni "kriisi" päällä ja teksistä tulee automaattisesti saman sävyistä kuin keskustelu on töissä ) =) =)

-Siiri S
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille!
Tätiä täällä oottelen, sais tulla eikä kiusata, nyt olis ihan sopiva hetki. Mies on koko viikon reissussa ja kuukauden päästä samoin. Jomotukset on ihan niin kun pitäiskin, mut siinäpä se. Välillä vähän saa väriä vessassa käydessä paperiin, mut ei sen enempää.. Tosin oon tässä miettiny, et ehkä ei nyt sen enempää ookaan tarjolla, kun kierukka vasta poistettiin.. Eli jos nää ekat menkat sitte sen jälkeen onkin näin vähäset, kierukan kanssa kun ei ollu lainkaan moisia.. No eipä tässä muu auta, kun oottaa ja kattoa mitä tapahtuu.. mut kun on niin malttamaton olo, kumma juttu :whistle:
 
Tänään tuli käytyä lääkärin juttusil ku vauvaa ei kuulu jne mulle tehtiin samalla munajohtimen aukiolo Uä ja sit muu sisätutkimukset ja kaik mun kohdalla ok...Tarkastuksesta piti tulla niukkaa vuotoo jos ollenkaan mut kyl on tänään sitä vuotoo tullu ja hyytymiä kans =( ja maha sattuu niin prk....een paljon onko kellään muulla tästä koemusta?
 


KESKIVIIKKO 8.4.2009

Taikakuu.................................. 4/27-32
PK- haaveilija= äiti vm70 ...... 5/33-34...yk 7
Siiri Sisilisko ............................. 7/ 28
mahtaakohan............................ 7/27
Petite.... ................................... 8/27-28...yk2
amati........................................ 9/18-28.......yk 6
Annemaarit............................. 24/24-28
kikkara..................................... 39/28-36
Ebony...................................... ?/28-30
Rikupi.........................................?/28
Hibiscus......................................?/?
Sisusalmiakki .............maalis-toukokuu pas
touhu tenava.......................... ?/27-30 ( taustailee)
happihyppy.....................
tinki.................................

:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:
Destiny......................helmikuu yk 4 :heart:

:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


[/quote]

[/quote]

 
Huomenta!

Neeanäiti älä murehdi Netan pituutta, tyttöhän kehittyy muuten hyvin ja suloinen pikku prinsessa :heart: Kyllä se vielä ehtii pituutta kasvamaan ja varmasti teidän seuraavaan neuvolakäyntiin mennessä onkin sitä pituutta lisää jo saanut =) Jaksuja :hug:

Tiktu Tervetuloa joukkoomme heti kun siltä tuntuu :) Onnea yritykseen :heart:

Siiri S, mahtaakohan jne. halausten tarvitsevat :hug: :hug: jaksuja kaikille :hug: Toivotaan että tuleva kevät tuo meille tarvitsemamme pirstyksen tämän seesteisen talven jälkeen :)

Täällä edelleen täti vierailulla yhtä niukkana :ashamed: Siis ikinä mulla ei ole ollut näin niukkaa vuotoo, ihmetyttää, kummastutta. Toivottavasti osaisi sit pakata loputkin kimpsunsa viim. tänään ja mennä menojaan ;)

Nyt lähdettävä valmistautumaan salille ja uimaan pikkuneidin kanssa, perjantaina kun pyhä niin uimala aukee niin myöhään et työt jo silloin melkeen kutsuu.
Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Tervetuloa Tinki! Munkin lapset täyttää ihan kohta 12. Oon itse 38, joten aika samoissa luvuissa mennään. Toivotaan, että sulla lähtee kierto pyörimään. Kyllähän ne kierukan hormonit saa kierron joksikin aikaa sekaisin. Parempi vaan nyt, ettet tiedä kierron vaihetta, niin voitte pupuilla jonkin aikaa ilman suorituspaineita B) Niitä nimittäin alkaa tulla, jos ei heti tärppää.
 
Kiitos teille rohkaisusta :) Yritän olla murehtimatta pituuskasvua, siitä tuli lääkäriltä huomautus paperiin, siksi alkoi mietityttää. Eilen maisteltiin ekan kerran kiinteitä ensin perunaa, ei oikein tajunnut ensin, mitä sille mössölle pitää tehdä :p Tänään taas perunaa, meni jo vähän ja päärynäsosetta annoin myös maistaa, kun on jo pian 5 kk. Siitä tykkäs ja olis halunnu enemmän, annoin kuitenkin vain vähän ensin. =)

Meillä poika yskii kovasti ja nuhaisia lapset ovat, Netta jo parempi.

pikkukakkosen haaveilija Mulla esikoisen ja kakkosen välissä meni n. puoli vuotta imetyksen lopettamisesta raskautumiseen. Ehkäisyä ei käytetty. Täti tuli kylään muutaman viikon päästä imetyksen lopettamisesta toukok. 05.Yksi varhainen km heinäk. 05, menin testaamaan liian aikaisin kp 27, oli selkeä plussa, sitten alkoi runsas vuoto kp 30.

Raskauduin kuitenkin uudestaan eli plussasin 17.11.v.2005

Täti yleensä ollu pois niin kauan kun imetys kokonaan lopetettu. Edelleen pysyny poissa. En kyllä kaipaile yhtään. Viimeksi lopetin minipillerit elokuussa ja imetyksen syyskuun alussa v. 2007, plussasin sitten 19.3.2008.

Ikä ei ollut este raskautumiseen, ensimmäistä yritimme 4,5 v ja ehkäisyä käytin sitä ennen n. 4 v. Esikoinen syntyi 8 v- hääpäiväksemme seuraavana pnä. :)

Kun esikoista ei alkanut kuulua, meinasimme aloittaa inseminaatiohoidot, mutta emme sitten kuitenkaan aloittaneet, olin sitä ennen käyttänyt teroja ja clomeja tuloksetta ja jätin nekin pois. Raskauduin sitten n. puoli vuotta pillerien lopettamisesta.

Olen kertonutkin tän jo moneen kertaan aiemmin, mutta ajattelin jos on uusia jotka ei tiedä ja voisin herättää vielä toivoa jatkaa yrittämistä. :D Esikoiseni sain kun olin 36 v, kakkosen 39 v ja tämän kolmannen nyt ollessani 41 v. :heart:

Toivon teille vauvautumisia! :hug: :heart:

Oikein Hyvää Pääsiäistä teille kaikille kuumeilijoille! :heart:
 

Yhteistyössä