YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

eva71 :hug: Voi itku, taisi olla kiinnittymisyritys..onhan se kumminkin hyvä merkki, että raskautuminen on mahdollista. Toivottavasti inssi tuo toivotun tuloksen!

Lumi-Marjalle tsemppiä. Kaunis runo. :'( :heart:

Me sit touhattiin vielä eilen illallakin. Alkaa mieskin olla vähän sillä kantilla, että jos ei tärppiä pian ala tulla tälla lailla "touhut-pari-päivää-ennen-ovista" tyylillä, niin ei sit rajoiteta enää vaan touhutaan myös oviksen aikaan, tulee sit kumpaa sukupuolta vaan sillä tyylillä (jos ylipäätään enää tulee lasta). Kyl sekin nyt alko tiedostaan tämän, että ei tässä enää nuorruta eikä tärppiä enää niin vaan tuu.
 
Evalle iso lohtuhali :hug:.

Lumi-Marjan runo oli niin kaunis, että kyyneleet tuli täälläki silmiin. Tsemppiä piinaavaan odotukseen :heart:

Meillä on Koralli nyt sitte sama dpo =) . Kiva jänskätä yhdessä. Paitsi sitte, jos sulla alkaa olla oireita ja mulla ei :/ . No, nyt on ainaki vielä toiveikas olo =)
 

Tiistai 11.5.2010
eva71........................................2/26-28...yk 17....................dpo
Barbarella..................................3/27-28...yk 6..................... dpo Onlydream................................5/26-29...yk?
Rae34.......................................5/26-28.......yk 10..................dpo
Koralli73.....................................10/25-28....yk 4....................dpo 0
Helvi-10 .....................................11/24-26.....yk19
happihyppy...............................13/28....yk 8 (28)...................dpo 0
emmimaria..............................14/29-30.....yk3
tääl taas......................................15 /21-26....yk 8
Chilipapu...................................18/27-28..... yk 5
kevät71.......................................27/25.....yk 18
Onnellinenx5.............................35/25...yk 3. ...........................dpo
Mahdotontako.............................50/30......yk 8.......................dpo


Mukana myös:
ZouZou......................................
Annemaarit..................................
Rosmariini -74..........................
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........
taavi166......................................

:heart: 2010 :heart:
Pimpula..........................................huhtikuu:heart:
Minnihiiri68....................................huhtikuu :heart:
Jääräpää........................................maaliskuu :heart:
Lumi-Marja.....................................maaliskuu:heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



äiti vm70 22.03.2010 tyttö :heart:
Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



 
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Meillä on Koralli nyt sitte sama dpo =) . Kiva jänskätä yhdessä. Paitsi sitte, jos sulla alkaa olla oireita ja mulla ei :/ . No, nyt on ainaki vielä toiveikas olo =)
Juu kiva jänskätä samoilla dpo:illa =) Mulla oli kierron alussa tosi toiveikas olo jostain syystä. Tämä aikainen ovis nyt tosin vähän mietityttää. Oviskivut tulivat tuossa illalla puoli 9 maissa, joten kyllä se ovis vaan tälle päivälle ennätti niin kuin epäilinkin. Jostain oon lueskellu, että vanhemmilla naisilla voi kierrot lyhentyä, kun ovis tulee aikaisemmin, ja se kertoo hedelmällisyyden laskusta. Ja löysin jonkun englanninkielisen tutkimuksenkin netistä, jonka mukaan tärppiprosentti näillä aikaisilla oviksilla oli selvästi huonompi. No ei auta, näillä eväillä pitää jatkaa. Ja nyt en voi muuta ku oottaa ja katsoa miten käy. Vaikka nyt onkin epäileväinen olo, niin tunnen itseni. Muutaman päivän päästä jännäilen kumminkin täydellä teholla ja testit alkaa poltella kaapissa. :whistle:
 
Piinailu on niin ärsyttävää. Oireitahan on taas vaikka millä mitalla (vaikka ei niitä näillä kiertopäivillä pitäisi vielä edes olla). Mutta ne taitaa olla enemmän kuviteltuja, koska niitä tulee ja menee. Pelkään, ettei taaskaan kiinnity, vaikka oiskin periaatteessa tärpänny. Aika kuluu niin hitaasti.
 
Ovistestin tulkitseminen ei taida aina olla ihan niin helppoa... Mutta uskaltaisin nyt sanoa, että eilisen testin tulos oli se plussa, niin lähellä viivojen värit olivat toisaan. Eli siis tänään... öh.. mitenkäs se meneekään dpo 0. Tänään mielestäni testin tulos aavistuksen verran haaleampi kuin eilen. Toivottavasti siittiöt ovat sen verran uimataitoisia että maanantaista ovat elossa pysyneet... sanahelinää tänään ilmassa että turha toivoa kaiketi lisää yrittäjiä matkaan... :(
 

Keskiviikko 12.5.2010
eva71........................................3/26-28...yk 17....................dpo
Barbarella..................................4/27-28...yk 6..................... dpo Onlydream................................6/26-29...yk?
Rae34.......................................6/26-28.......yk 10..................dpo
Koralli73.....................................11/25-28....yk 4....................dpo 1
Helvi-10 .....................................12/24-26.....yk19
happihyppy...............................14/28....yk 8 (28)...................dpo 1
emmimaria..............................15/29-30.....yk3......................dpo 0
tääl taas......................................16 /21-26....yk 8
Chilipapu...................................19/27-28..... yk 5
kevät71.......................................28/25.....yk 18
Onnellinenx5.............................36/25...yk 3. ...........................dpo
Mahdotontako.............................51/30......yk 8.......................dpo


Mukana myös:
ZouZou......................................
Annemaarit..................................
Rosmariini -74..........................
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........
taavi166......................................

:heart: 2010 :heart:
Pimpula..........................................huhtikuu:heart:
Minnihiiri68....................................huhtikuu :heart:
Jääräpää........................................maaliskuu :heart:
Lumi-Marja.....................................maaliskuu:heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



äiti vm70 22.03.2010 tyttö :heart:
Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)



 
Mä en tiedäkään nyt mikä dpo mulla nyt on. Eilen oli perinteiset oviskivut ja toissapäivänä ja eilenkin siis vielä ovistestissä plussa (tänään nega). Mut lämmöt ei sit nousseet yhtään tänä aamuna (laskivat pikemminkin). Ja mulla kyllä nousee ne aina vähän jo heti seuraavana päivänä oviksesta (oon 3,5v lämpöjä seurannut). Eli mä en nyt tiedä jäikö ovis tapahtumatta, vaiko tapahtuuko se vasta tänään. :$ Poikkeuksellista..toivottavasti ovis nyt ei jää kokonaan tulematta. Liekö täs nyt sit kumminkin vaikuttaa se, ku yritti ovis tulla niin aikasin, ettei munasolu ollutkaan kypsä irtoamaan tmv. Jos huomenna on lämpö noussut, niin sit kai ovis on ollut vasta tänään. Ja jos ei lämpö huomennakaan nouse, niin sit kyllä tympii... mut aatellaan sitä nyt sit vasta huomenna.
 
Mulla ollu Koralli vähän sama huoli: lämmöt ei noussu. Kävin sitte katselemassa noita raskautuneiden kirjaamia lämpötaulukoita ja useilla ei oo lämmöt lähteny nousuun kuin vasta dpo 2. Älä siis luovuta vielä. Mittasin aamulla ja oli vain 36,2. Nyt, kun äsken mittasin oli 36,6.
 
Jos luomuna olisin bongannut, niin olisin ollut varma että ovis oli eilen illalla. Juoksulenkki muuttui kävelylenkiksi, kun oviskivut iskivät. Tänään taas ei oikeastaan mitään tuntemuksia.. paitsi... ovis teki mulle pienen kepposen (tai siltä se ainakin tuntui)... rinnat tuntuivat samanlaisilta kuin pari päivää ennen menkkojen alkua. Tämän huomion tein kun kävelin vähän reippaammin töissä käytävää pitkin ja kipusin rappusia.... Jos ois viikko eteenpäin, niin mielikuvitus olisi jo alkanut laukata ja lujaa :)
 
happihyppy: mulla oli aamulämpö 36,25, eli samoissa mennään. Mulla nousee yleensäki hitaasti lämmöt oviksen jälkeen, mut yleensä aina ovat nousseet ainakin 36,4-36,5 dpo 1 ja siitä sit nousseet ylemmäs seuraavina päivinä. Mittasin kans tuos äsken ja oli jo 36,8 mut toisaalta illalla onkin aina korkeempi lämpö. Mut kyl tuo nyt vähä viittais siihen, että lämmöt ovat lopultaki lähteneet nouseen. Pitänee laittaa huomenna kello soimaan klo 7 (mun mittausaika) vaikka olis mikä helatorstai, rauhottaa mun mieltäni, jos lämmöt on koholla. :whistle: Toivottavasti sullaki lähtee nyt lämmöt nousuun!

Tänään oli vielä vähän pakotusta masussa, ikään kuin oviskipuja, mut ei semmosta kovaa oviskipua, mitä mulla yleensä on (ja mitä oli eilen illalla). Mut en nyt sit tiiä.. nuo käyräohjelmathan kyl varmaan sit sanoo tänä päivänä olleen oviksen, jos huomenna nousee lämmöt. No päivä sinne tai tänne.

Onnea ovisplussasta emmimariallekin! Ja kyllä tosiaan ovis voi olla samana päivänä minä ovisplussankin saa. Eli aivan hyvin voi olla ne sun eiliset kivut oviskipuja. Ja mulla kans muuten tänään on pakottanut rintoja. Mut sehän kyl on ihan ovisoirekin.
 
Eva :hug:
Mulla näytti ovistesti vielä tänäänkin negaa. Eikä kyllä oireitakaan, ei sitten mitään. Joko on pahasti myöhässä tai sitten se ei tässä kuussa tule lainkaan. Olen tähän asti saanut clearbluella oviksen bongattua, jos olen yrittänyt. Nyt ei kannata enää testejä tuhlata, kun sitä ei kuitenkaan pääse hyödyntämään :headwall:
Toivotaan aurinkoista helatorstaita!
 
Jaksuja teille jotka yritätte pikkuista :hug: Ovistestin plussan jälkeen pitäisi touhuilla 24-48 h sisällä ja mieluummin ennenkin ja jälkeen, mutta ovis on vasta plussasta muutaman päivän sisällä. Mulla tuntui olleen kaksikin kertaa välillä ovis, varsinkin kakkosta yrittäessämme, touhuilimme loppukierron aikana enemmän ja ovisplussaa näytti kuitenkin aikaisemmin sekä sitten hieman myöhemmin. Tv: Pitkään ykköstä yrittänyt.
 
Ovis ei yleensä ole samana päivänä ovisplussasta vaan se näyttää tulevan oviksen, eli ovishuipusta n. 24-48 h tapahtuu yleensä ovis. Itse olen kalenterissa pitänyt raskautumisyrityksissäni kirjaa ovisplussan jälkeen kivuista ja yleensä kivut tulleet n. parin vrk:n päästä, eli silloin varsinaisesti ovis. Kaikki lapset ovistestien avulla saaneet alkunsa. =)
 
Kyllä se ovis voi olla ovisplussapäivänäkin, sori ku vänkään =) Sehän riippuu ihan siitä milloin lh-huipun saa kiinni. Esim. mulla näkyy lh-huippu alkavan aina illalla (vaikka yleensä väittävät sen alkavan aamuisin, en tiedä sit olenko joku luonnonoikku). Eli jos esim. perjantaipäivällä testaan ovistestillä, niin tulos on nega. Mut illalla mulla testi näyttää jo sit plussaa, eli oon saanu lh-huipun alusta kiinni. Mutta jos testaisin vaan kerran päivässä, niin seurava testihän oliski ollu vasta lauantaina päivällä ja silloin tietty näyttäny kans ovisplussaa (ja luultavasti vahvaa sellaista, koska olis menossa lh-huipun vahvin hetki). Ja toisaalta lauantai-iltana olis jo 24 t kulunu lh-huipun alusta. Ja monesti mulla tullu sit ovis just tuolloin seuraavana iltana (eli vrk lh-huipun alusta). Jos olisin testannut vain kerran päivässä, päiväsaikaan, niin ovis olis mulla tullu siis ovisplussapäivänä.

Joidenki lähteiden mukaan ovis voi tulla myös 12 t kuluttua ovisplussasta. Mun mielestä varmin on siis se, ettei odottele sitä ovisplussaa touhujen aloittamiseksi vaan touhaa jo etukäteen. Koska joidenkin tutkimuksien mukaan paras tärppipäivä on just se -1. Eli päivä ennen ovulaatiota. Ja jos lh-huipun saakin kiinni vasta lopusta, niin siinä voi käydä niin, että myöhästyy touhujen kanssa.

muoks. Lämmöt oli tänä aamuna 36,49, puoli tuntia ennen virallista mittausaikaa hivenen levottoman yön jälkeen (juniori). Kaipa tuo nyt kumminkin todistaa, että ovis on tapahtunut. Jospa nuo lämmöt tuosta nyt hitaasti lähtis junnaamaan ylöspäin.
 
Niinpä... tuon ovistestin tulkitseminen ei ole aina niin helppoa ja on tosiaan aika sattuman kauppaa... itse ekaa kertaa testaavana mietinkin, että jos kerran vuorokaudessa testaa, niin voiko lh-huippu mennä ohi ts. jäädä testien väliin. Itse olen testannut töiden jälkeen noin klo 16 tienoilla. Oviskipu (voimakas sellainen) oli plussaksi tulkitun kanssa samana päivä noin klo 20, kun yritin lenkkeillä. Tuon jälkeen kipuja tai tuntemuksia ei ole ollut. Mutta ennen plussaa edellinen testaus oli 24 tuntia aikaisemmin, joka sekin oli tummempi viiva kuin edellisenä päivänä eli sunnuntaina....
 
Kyllä se plussa kai voi jäädä testien väliin, varsinki jos ei testaa aina samaan aikaan päivästä. Ja eikö siittiöiden pitäis päästä matkaan jo ennen ovista, kun niiden pitää naisen sisällä muuntautua sellasiksi, että pääsevät munasolun kuoren läpi. Siittiöt elää kolme vrk. Tosin eläähän se munasolukin 12-24 h. Eli tuon laskukaavan mukaan pitäis hommailla just ennen ovista ja oviksen aikaan, jos haluaa maksimoida (dpo - 1 ja dpo 0 ).

).( lämmöt ankarien uusintamittausten jälkeen 36,5. Ekalla mittauksella oli vain 36,1 :ashamed: . Saa siis nähä...

muoks. Kevät71 mitä kuuluu????
 

Torstai 13.5.2010
eva71........................................4/26-28...yk 17....................dpo
Barbarella..................................5/27-28...yk 6..................... dpo Onlydream................................7/26-29...yk?
Rae34.......................................7/26-28.......yk 10..................dpo
Onnellinenx5.............................11/25...yk 4 ...........................dpo
Koralli73.....................................12/25-28....yk 4....................dpo 2
Helvi-10 .....................................13/24-26.....yk19
happihyppy...............................15/28....yk 8 (28)...................dpo2
emmimaria..............................16/29-30.....yk3......................dpo 1
tääl taas......................................17 /21-26....yk 8
Chilipapu...................................20/27-28..... yk 5
kevät71.......................................29/25.....yk 18
Mahdotontako.............................52/30......yk 8


Mukana myös:
ZouZou......................................
Annemaarit..................................
Rosmariini -74..........................
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........
taavi166......................................

:heart: 2010 :heart:
Pimpula..........................................huhtikuu:heart:
Minnihiiri68....................................huhtikuu :heart:
Jääräpää........................................maaliskuu :heart:
Lumi-Marja.....................................maaliskuu:heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



äiti vm70 22.03.2010 tyttö :heart:
Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)




 
Kiitos kaunis runon kehumisesta. Runojen kirjoittelu on mulle ollu lapsesta asti tapa kanavoida tunteita ja kirjoittaminen ylipäätään.

Np-ultrassa käyty. Tällä kertaa kaikki oli hyvin. Pikkuinen rakas on ehjä, siis tarkoitan sitä, että tällä kertaa on kaikki raajat ja pää tallella. Turvotuskin railusti alle ylärajan. Näyttää siltä, että meille tulee oikeasti vauva, kunhan vain kaikki menee tästä eteenkin päin hyvin. Itkuhan sitä helpotuksesta tuli. Kätilö näytti pitkän aikaa pikkuisen touhua meille, vaikka kaikki tärkeä olikin jo katottu. Oli ihana seurata pienen liikkeitä :heart:

Edelleen toivon, että teistä jokainen plussaisi ja sitten pikkuusen äkkiä! Ja kyllähän se plussa sielä teillekkin tulee, jos kerran meillekkin.

Nyt uskallan muuttaa odottajiin ihan kunnolla ja kaivaa kaapista äippähousut, kun muut ei enää mahdu kunnolla jalkaan.

Ihanaa alkanutta kesää kaikille ja koskaan en unohda tätä pinoa, en koskaan :flower:

Lumi-Marja ja niin kovin rakas Nuppunen 11+4
 
Ihania uutisia sulla Lumi-Marja :heart:

Onko Koralli lämmöt noussu? Mulla oli aamulla 36,7. :D

On nuista lapsista kyllä ainainen huoli. Tyttö (jo 13 v) hyppi aamulla trampoliinilla ja onnistui kolauttaan polvella naamaansa niin, että sillä on nyt mustasilmä. Hammaslääkärissäkin piti käyttää, kun hampaasta lohkesi pala :/ . Oishan siinä voinu pahemminki käydä. Pitäisköhän hankkiutua eroon koko vehkeestä ennen kuin mitään pahempaa sattuu?
 

Perjantai 14.5.2010
eva71........................................5/26-28...yk 17....................dpo
Barbarella..................................6/27-28...yk 6..................... dpo Onlydream................................8/26-29...yk?
Rae34.......................................9/26-28.......yk 10..................dpo
Onnellinenx5.............................12/25...yk 4 ...........................dpo
Koralli73.....................................13/25-28....yk 4....................dpo 3
Helvi-10 .....................................14/24-26.....yk19
happihyppy...............................16/28....yk 8 (28)...................dpo3
emmimaria..............................17/29-30.....yk3......................dpo 2
tääl taas......................................18 /21-26....yk 8
Chilipapu...................................21/27-28..... yk 5
kevät71.......................................30/25.....yk 18
Mahdotontako.............................53/30......yk 8


Mukana myös:
ZouZou......................................
Annemaarit..................................
Rosmariini -74..........................
Taikakuu...................................
Tsuba.......................................
Janette74................................
Mansku72...................................
elli72............................................
Sisusalmiakki.................pikaista paranemista :heart:...........
taavi166......................................

:heart: 2010 :heart:
Pimpula..........................................huhtikuu:heart:
Minnihiiri68....................................huhtikuu :heart:
Jääräpää........................................maaliskuu :heart:
Lumi-Marja.....................................maaliskuu:heart:
viivi74..............................................helmikuu :heart:
Poni06............................................tammikuu :heart:
Puskajussi.....................................tammikuu :heart:

:heart: 2009 :heart:

Enkelinäiti.......................................Marraskuu :heart:
SMSM..............................................Marraskuu :heart:
amati .............................................Marraskuu :heart:
Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



äiti vm70 22.03.2010 tyttö :heart:
Sinderella 17.08. 2009 tyttö :heart:
Mansku72 10.07.2009 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07.2009 tyttö :heart:
Mantana 30.01.2009 poika :heart:

Edellinen ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1244983

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)


 
Hienoa Lumi-Marja että teillä kaikki hyvin! Kyllä täällä kovasti niitä plussia yritetään ja toivotaan =)

Happis noista trampoliineista oon kanssa kuullut kurjia juttuja, mun sisko päätti heivata trampoliininsa myös pois kun lapset alkoi saada kaikenlaisia kolhuja.
Muuten noi mun kp:t on jossain kohtaa mennyt sekaisin, nyt "jo" kp 9 menossa =) ja ovista kovasti odottelen. Taitaa vaan olla kroppa vähän sekaisin tuosta kemiallisesta, mulla ollut lämmöt koholla jo monta päivää, vaikka aikaisemmin noussut vasta oviksen jälkeen. Limojakaan ei ole tullut vaikka aina alkanut jo kp 6-7. Viiva edelleen haalea ovistestissä, joten ei se kai ole ohikaan vielä voinut mennä - toivottavasti kun mies ollut koko viikon työreissussa ja tulee vasta su, silloin vasta pääsee hyödyntämään...
 

Yhteistyössä