Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 3

Milk@: Kiitos :) Me alettiin puhua seuraavasta joskus kun tää edellinen oli 4-5kk. Täysimetin tosiaan vajaa 5kk, sitten vielä osittaisimetystä 8,5kk ikään asti, jolloin vauva vieroittui kokonaan itse. Samasta kierrosta kun imetys loppui tämä nykyinen tulokas sitten lähtikin tulemaan. Menkat alkoivat kun vauva oli 7kk ja kahdet menkat ehti olla ennen tärppiä, joka kävi sitten laakista kun kumit jätettiin. Aika hurjan äkkiä siis näin ajatellen, mutta toisaalta asiat ovat menneet nyt juuri niin kuin pitääkin. Vauva alkoi imetyksen loputtua nukkua hyvin öitään ja vauva-aika on ollut superhelppo muutenkin. Ei tätä muuten olisi uskaltanutkaan lähteä yrittämään :)

Me ollaan oltu ihan lörppäsuita nyt tän raskauden kanssa, jotenkin tuntuu tosi luonnolliselta olla piilottelematta, niin ollaan sitten :) Olot on vielä örkkiosastoa, mutta viikon parin sisään toivottavasti jo parempaan päin. Kummassakin aiemmassa raskaudessa ellotus on jäänyt kun 10 viikkoa on tullut täyteen. Taidankin mennä tästä jääkaapille paranteleen oloja... Mikä näkyy kyllä jo puntarissakin +2kg:n verran. Huomenna eka neuvola!

PH rv 8+2
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76 ja Milk@
Moikka, minäkin vihdoin maltoin tulla kirjaamaan meidän kuulumiset. Hiukan menee yhden sormen näpyttelyksi, sen verran 24/7 täällä vielä ollaan kiinni tulokkaassa. Nytkin herra lököilee tässä sylissä ruokailemassa :heart:

Eli meille syntyi aivan täydellisen ihana pikkuinen poika 4.6. 3315g ja 50cm, rv oli 41+1.

Ensimmäiset viikot ovat olleet hurjaa tunnekohua ja fyysistäkin toipumista - meillä synnytyksessä oli hiukan hankaluuksia ja vaikka mitään pysyvää haittaa tai traumaa ei tullut kummallekaan, olen silti hiukan googletellut kaikkea tapahtunutta. Meillä oli siis varhainen vedemeno (40 h ennen vauvan syntymää) ja istukka jouduttiin lopulta irrottamaan kaapimalla, jota ennen menetin paljon verta.

Nyt aika kuluu imetysen ja arjen rutiinien harjoittelussa. Mies palaa huomenna töihin ja kieltämättä sitä hiukan jännitän - niin paljon on hänestä ollut apua nyt isyysloman aikana.


Hurjasti tsempiä Miltsulle - meidänkin tulos noissa seulonnoissa oli aika huono, mutta silti saimme terveen lapsen. Uskoisin, että virhe hälytyksiä tulee juuri iän ja painonkin takia. Toivotaan, että saitte väärän hälytyksen ja kaikki on kuitenkin hyvin.

Ja oikein paljon onnea myös Tintulle vauvan johdosta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
No niin, nyt on pari viikkoa tässä eletty perhe-elämää. Aika hassua ajatella, että jos asiat olisivat menneet suunnitelmien mukaan, olisi kaveri syntynyt vasta maanantaina ja olisin nyt juuri Tyksissä. Onneksi kaveri oli niin hyvän kokoinen, ettei kolmen viikon etuaikaisuus haitannut. Imettäminenkin alkaa sujua ja vauvelin paino on jo 3,5 kg (taitaa tuossa ruokahalussa tulla äitiinsä :)).

Tosiaan heräsin silloin vajaa kolme viikkoa sitten vessahätään ja lähdin vessaan, mutta matkalla alkoi valua jotain pitkin reisiä. Ei tarvinnut paljon miettiä menikö vedet vai ei, koska lattialla oli ihan lätäköitä. (Eli homma alkoi ihan kuin leffoissa). Ei muuta kuin mies hereille ja kohti Tyksiä. Onneksi ehdin käydä siellä perätilankontrollissa pari päivää aiemmin, joten sairaalassa oli selvät sävelet ja synnärille odottamaan, että leikkaussali on vapaa. Neljä tuntia myöhemmin kaveri oli maailmassa. Mulla vuosi joku suoni, joten menetin jonkin verran verta ja olo oli jotenkin hutera, mutta mihinkään ei sattunut. Loppupäivä meni maatessa kaveri paidan alla. Illalla kävin jo hoitajan taluttamana pienellä pesulla ja seuraavana päivänä yksi vessassa. Pari päivää kävelin hassusti, mutta viikon päästä olo oli jo normaali (sängystä ja sohvalta täytyy edelleen nousta hiukan varovasti). Pakko sanoa, että olin positiivisesti yllättynyt miten helposti toipuminen sujui. Pelkäsin vaikka mitä komplikaatioita.

Me häivytään nyt tuonne taustalle pyörittämään meidän pikku perhettä. Kaikkinensa kokemus oli siinä määrin hyvä, että varmaankin löydän itseni vielä toisen kerran tuolta kuumeiluosastolta =). Tsemppiä kaikille loppuraskauteen!
 
Hienoa hienoa Miltsu! :) Meillä np-ultra 24.7. ja ens viikolla pitää käydä niissä veriseuloissa. Ellotukset vaan jatkuu ja kauhea väsy painaa. Näitä ekan kolmanneksen herkkuja siis naatitaan täällä ihan kunnolla. Lisäks kauhea turvotus ja norsuolo. Mielialat ei ihan niin korkeella tällä hetkellä, mutta ei tämäkään vaihe ikuisesti jatku eli nyt jaksetaan, vielä kerran pojat :). Mistä tulikin mieleeni, että mulla on vähän poikaolo nyt. Eka oli poika ja toka tyttö. Mietitään vielä, että halutaanko ees tietää etukäteen. Oishan se ihan jännää jos ei tietäisikään...

Onnittelut vielä nyytin jo saaneille! En malta odottaa itse samaa...

PH rv9+2
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Onkos täällä vielä elämää vai ovatkos kaikki jo lomatunnelmissa rannoilla ???????? täältä tahtoisi mukaan ivf:n avulla alulle pantu ????raskaus ???? IKÄ 39, VKO:ja takana 10, laskettuaika 1.2.2015, k-s keskussairaala???? 4 lapsi ???? juttuseuraa vailla tänne aurinkotuolissa lepäävälle lomalaiselle...ihanan äitiyden vielä kerran kokea saavalle onnelliseksi naiselle????????
 
Moikka uusille, vaavi-haavi ja liina2013! Täällon aika hiljasta ollut, mutta pistetään pulinoita pystyyn, niin kyllä se siitä :)

liinan kanssa ainakin odotetaan nyt aika samaan tahtiin - on kyllä onnellista, että vielä näin kypsässä iässä (37v lasissa) saa kokea elämän ihmeen. Meillä on laskettu aika jotakuinkin helmikuun alussa. Onko sulla niskapoimu-ultran aika jo tiedossa? Meillä olis kahden viikon päästä tulossa. Tää on mulle kolmas mukelo, miehen kanssa toinen yhteinen ja siis ihan edellisen perään lähti tämä raskaus, kun imetys loppui. Edellinen kun on vasta 11kk tällä hetkellä. Kroppa on ihan lörtsähtänyt edellisen jäljiltä, mutta kiristellään sitten kun tämäkin on saatu ulos. Ei siis veitsen vaan ihan ruokavalion ja liikunnan avulla ;)

OmaNapa: Vointi on vielä "pahan olon" puolella ajoittain, eilen ja tänään taas vähän huonompaa settiä, mutta eiköhän tämä kohta tästä helpota. Aiemmin olot ovat loppuneet viimeistään tämän rv11 aikana. Ainoa mikä auttaa on kunnon ruoan syöminen usein. Mitkään välipalat ei tee kuin vihaiseksi ja lihaa on pitänyt saada monta kertaa päivässä. Mies valittaa, kun hänen vyötärönympäryksensä kasvaa tällä hetkellä nopeammin kuin mun näiden ruokarytmien takia :D No, kohta sen loma loppuu ja saa palata toimistohiiren ruokavalioon ja mä jatkan tätä rekkamiesdieettiä. Paitsi että painoa ei tarttis tulla kuin max 5-8kg koko raskausaikana enää. Mutkun ei tähän pahaan oloon auta mikään muu kuin syöminen...

Olo on kyllä harvinaisen huoleton tämän raskauden suhteen. Toki se ultra tulee olemaan jännä juttu, mutta en tällä hetkellä jännitä niitä huonoja tuloksiakaan. Ne tulee ja jos tulee ja se ei oo meijän käsissä. Jotenkin on vähän semmoinen olo, että jos tämä raskaus ei nyt jatku loppuun asti, niin ei välttämättä ihan heti yritetä uudestaan. Kuulostaa ehkä vähän karulta, kun sen noin sanoo. Mutta silloin näkisin, että ei vaan ollut tarkoitettu, että perheemme kasvaa tällä tahdilla. Mutta nyt jos kaikki menee hyvin, kuten uskon, että menee, niin sitten menee ja pärjäämme kyllä kahden pienen kanssa. Viime raskaudessa oli jotenkin niin paljon enemmän pelissä, kun yritettiin ekaa yhteistä, että pelkäsin ja huolehdin ihan liikaa ja silti kaikki meni tosi hyvin.

Äh, nyt pää meinaa sanoa itsensä irti, eli särkee. Lopettelen tähän tällä kertaa ja totean vaan, että nautitaan kesästä :)

PH rv10+1
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Tänne ketjuun myös varovainen hei :-h
Ma piti tätin tulla kylään, mutta kun ei kuulunut ja oli muuta asiaa apteekkiin niin ostin testin. Alunperin mun piti tehdä testi vasta pe mutta en malttanut odottaa. ;-) tein sen sitten ma iltapäivällä ja haamu tuli <3
Ikä siis 37 ja 3. lapsi La 3/15
 
Tervetuloa Tolleri77!

Meillä nt-ultrassa kaikki näytti normaalilta, turvotus 1.4mm ja kaikki jäsenet ja elimet siellä missä piti. <3 Seulojen kokonaistulokset tulevat viikon päästä kotiin ja LA vastasi arvailuja aika tarkkaan eli vaan päivän heitto ja sekin aikaisempaan suuntaan. Eli laskettu aika olisi nyt sitten 2.2.15. (En saa kännykällä punattua, jos joku näitä päivittää).

Ihanaa oli nähdä pieni, kohta sen jo tunteekin mutta vielä tietenkään ei, vaikka kokonaispituus oli sen 8cm. Ihme hommaa tämä lapsenrakennus :)

PH rv 12+3
 
heii.Kuinkas teidän oireet? mulla näytti alkavan pahoinvointi tänä aamuna kun venyi aamupalalle meno hieman. viikot 7+3 menossa. voimattomuus myös kuvioissa ajoittain, tosin kuumuuskin voi viedä vähän voimia. :attn:
 
Vaavihaavi: mulla oli jatkuvaa etomista rv 6+0-11+X ja sen jälkeen enää tosi nälkäisenä tai tän helteen takia tulee huonoja hetkiä. Kertaakaan en yrjönnyt, koko ajan piti syödä --> +2kg :)

Mulle ei sovi tää kuuma yhtään :(

PH 12+5
 
NO niinpä on aika hiljaista... Oodikas - pidetään peukkuja!

(.) rv19 menossa ja maha on alkanut näyttää pelkän löllöpallon sijasta vähän enemmän raskausmahalta ja äippähousut on kunnon käytössä jo. Kesän turvotus on laskenut ja nyt täytyy toivoa, että painoa ei tule ihan samaan tahtiin kuin kesällä. Ei meinaan olis varaa kuin 8-11kg nousuun. Neuvolassa kaikki on ollut hyvin, sykkeet rapeat 155+ rv17 tarkastuksessa ja sf-mitta 14cm, mutta liikkeitä olen alkanut tuntea kunnolla vasta nyt viime päivinä. Vielä viikko sitten ne olivat semmoisia satunnaisia, ei edes päivittäisiä mökellyksiä. Nyt selvästi siellä joku asuu ja kyllä ilahduttaa tuntea ne millon missäkin tilanteessa, kun aiemmin sai ihan metsästämällä metsästää ja rauhoittua alas, eikä silti välttämättä mitään. Edellisestä tunsin liikkeet päivittäin jo rv 17 eteenpäin, nyt siis pari viikkoa myöhemmin. Ehkä mun maha on vaan tilavampi nyt, kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa :D

Vielä olis vajaa 3 vkoa rakenneultraan. Ollaan mietitty, että mitä jos ei kysyttäiskään sukupuolta vaan se olis sitten ihan ylläripylläri :) No, sitä ehtii vielä miettiä. Sokerirasitus edessä, vasta-aineverikokeisiin osallistuminen ja sitten saatiin ylimääräinen äitiyspolikäynti taas, kun mulla on tätä verenpainetta ja lääkitys siihen läpi raskauden. Paineethan ovat olleet jälleen kerran raskauden aikana ihan huippuhyvät, mutta mennään silti ultraileen, on hauska nähdä tyyppiä vielä kerran ennen synnytystä, kun ei varmaan yksityisiin ultriin osallistuta.

Mitäs muille kuuluu?

Pippurihäntä ja häntä-heikki rv18+1
 
Tänään saatu tasavahvat viivat testiin. Pakko kait uskoa, että raskaana ollaan. :heart: Olo on hassu, kun aloitin testaamisen jälleen kerran aivan liian aikaisin, niin on tämä raskaus ollut tiedossa jo melkein viikon, mutta raskausviikkoja on kuitenkin kasassa vasta 4+0. Tänään vasta olisi tädin pitänyt tulla, mutta eiköhän se vierailu jää väliin. :D

Vähän on pelko persiissä, mutta toisaalta luottavainen ja positiivinen olo. Viivat on vahvistuneet hyvin siitä dpo9 saadusta haamusta niin siltä kantilta näyttää lupaavalta. Keväällä viivat vahvistui hitaasti eikä tasavahvoiksi missään vaiheessa ja siitä arvasinkin, että jonkin on pielessä. Syksyllä puolestaan sain tasavahvat tässä vaiheessa kans eli uskoisin kaiken nyt olevan reilassa. Toivottavasti on reilassa loppuun asti.
 
Heippa hei. Tääl menossa rv 25 ja vauva kova liikkumaan. Tykkää ilmeisesti kun äiti puhuu tai laulaa:p sillo yleensä jos ollu hiljanen niin sit ainakin alkaa möngerrys mahassa. Raskaus sujunnut hyvin vaikka sainkin lievän raskausajan diabeteksen, johon en oo ees kerenny hakea verensokerimittaria muiden terveyssyiden takia, mistä en jaksa täällä puhua.
Eli tääl möllötetään=). Kaikki oikeestaan vauvalle jo valmiina ja eilen sain kotiin äippäpakkauksen :).

Miltsu ja Hempukka rv25+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
miltsu: Mäkin ootan, että alkaa ne kunnon jumpat, vaikka loppuvaiheessa niitä saakin sitten ihan tarpeeksensa. Vielä on vähän hipsuttelumeininkiä, kun on tuoreessa muistissa tuon edellisen Möyrikin zambat. Se vaan on jotenkin niin hellyttävää, kun toinen siellä möngertää menemään :)

PH 18+4
 
Tännekin päivitän. Meille syntyi tyttö maannataina 6.10 rv 30+0:heart:.
Tyttö painoi 1140g ja oli 37,5cm pitkä. Olosuhteiden nähden voi hyvin :). Hänelle jouduttiin tekemään ruokatorven ahtauman vuoksi leikkaus ensimmäisenä yönä, josta hän toipuu edelleen. Hän on lastenklinikalla tällä hetkellämutta siirtyy Jorviin jossain vaiheessa jatkohoitoon:heart:.

miltsu76 ja tirppana
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Voi Miltsu, onnittelut pienokaisesta! :heart: Haluatko kertoa synnytyksestä jotain lisää, lähtikö spontaanisti noin ajoissa tulemaan vai tehtiinkö jotain operaatioita? Hyviä vointeja teille molemmille ja koko perheelle tietty!!!

( . ) Täällä pallomasuillaan viikolla 24 ja maha on yhtä iso kuin edellisestä n. 1kk myöhemmin :) Ainakin silmämääräisesti. Rakenneultrassa olivat ihan samaa luokkaa kyllä, tämän tulokkaan pää vähän pienempi kuin edellisen, mutta katsotaan mikä tyyppi täältä sitten tulee. Poikaa lupailivat perheen jatkoksi, ja ihan komiat vehkeethän sillä oli! Jotenkin oltiin ajatuksen tasolla enemmän tyttöä kuviteltu, vaikka hintsusti poikaolo olikin. Nyt ei siis oikein vielä ole mennyt jakeluun, että erimerkkiä sieltä tulee. Mieskin oli ihan että, mitä me nyt tehrään?! Hän jotenkin näki itsensä vaan tyttöjen isänä, mutta nyt saa sitten pojankin tämän meikäläisen bonuspojan lisäksi. Ultrassa muutenkin kaikki hyvin, vastasi hyvin viikkoja noin keskimäärin, ja kaikki jäsenet ja elimet siellä missä pitikin! Ihanaa :heart: Istukka olikin etuseinässä, joka viivästytti liikkeiden tuntemista ehkä n. viikolla edelliseen verratuna, mutta sen jälkeen onkin sitten ollut ihan runsaasti äksöniä. Ei tartte laskeskella, että ollaanko siellä hengissä.

Sokerirasitukseen menen keskiviikkona, toivottavasti päästäis vielä tämäkin raskaus puhtain paperein. Olen kyllä elellyt pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen aika säntillisesti, mutta viljatuotteissa olisi vielä vähentämisen varaa.

Olo on kyllä ihan luvattoman hyvä, pikkasen lonkkia särkee iltaisin, mutta siihen auttaa tyyny polvien välissä nukkuminen. Vatsa alkaa olla tiellä, mutta ei tätäkään nyt ikuisesti enää jatku kuitenkaan, kohta on joulu ja sit ollaankin jo ä-lomalla. Verenpaineet ovat pysyneet hyvänä, mulla on siis lääkitys, jossa pieni annos päällä nyt raskausaikanakin. Sitä varten päästään yhteen ylimääräiseen ultraan vielä marraskuun lopulla :)

Synnytys on alkanut pyöriä mielessä, kun edellisessä oli viivästynyt latenssivaihe eli avautui ekat 6cm todella hitaasti, vaikka tokaa jo synnytin. Kätilön mukaan tämä johtui lopulta vauvan lievästä avotarjonnasta, joka korjaantui sitten loppusynnytyksessä.
Vuorokausi siis kipeitä suppareita, mutta loppu olikin sitten ihanan helppo. Jotenkin nyt voisi olettaa, että tässä pienellä raskauksien välillä ehkä tämä seuraava olis nopeampi avautumaan. Jos vaan tarjonta on hyvä. Mä vietän varmaan loppuraskauden kontillaan, että ukkeli sitten laskeutuis hyvään asentoon lantioon valmiiksi :) Eka ukkeli sen osas tehdäkin ja silloin selvittiin normaalilla 10t synnytyksellä ja yhdellä epiduraalilla.

Mitäs muut kolmevitoset? Mustikkasuulla lähtö lähenee ainakin :)

PH rv24
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Kiitoksia:heart: nyt juuri niin väsynyt ja sumussa menee päivät että en jaksa nyt käydä synnytystä läpi, mutta mielellään kerron kyllä jos kiinnostaa :)

Neiti hengittää jo itse happiviiksillä vain tuetaan, että hyvin edistystään :) tänään sain pitää kenguruhoidossa:heart: oli niin ihanaa tuntea pieni:heart:


miltsu76 ja tirppana 5vrk
 

Yhteistyössä