Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Sametille mahtihalionnittelut täältä :). Kylläpä kokoarviot voivatkin heittää! Mulle veikattiin nipinnapin nelikiloista ja 4,5 tuli! Ihanaa kun kaikki hyvin. Voimia ekoihin viikkoihin. Toivotaan että huuto hiukan laantuu. Täällä poitsu kuukauden vanhana harjoittaa huutoharkkoja n. joka toinen päivä runsaasti ja sit joka toinen päivä nukkuu hyvin..eli lepää seuraavan päivän huutoja varten..huoh.
Musta tuon hoitajan toiminta oli tosi tosi omituista! Sen käytöstä on varmaan vaikea unohtaa mutta yritä kuitenkin ja tee valitus jos jaksat. Hittolainen vai vielä vikaa nänneissä! Tulkoon kattomaan mun eriparitissejä ja soitelkoon sitte sossuun että hohhooijaaaa....aaapua niille sosiaalityypeille on ihan oikeitakin töitä! Ihan sikana ketuttaa tuommonen käytös!
Nyt vaan nupit kaakkoon (tai nännit) ja voimia babybluesiin. Toivotaan että saat nukuttua ja helpottaa myös olo.

Teitä on niin monta ihan justiin nyytin sylkkyyn saavaa! Koettakaa jaksaa. Mä niin odotan että päästään oikeen veivaamaan näitä pikkuvauvavaiheen juttuja. Täällä poika on satunnaisesti aika levoton. Rauhoittuu kantoliinaan ihan mukavasti mutta voinette kuvitella millaista on nukuttaa vaavia näillä helteillä liinassa ja antaa hänan myös nukkua siinä! En vaan raaski yrittää siirtää häntä. Nytkin hän tuossa pää punasena puhisee mun tissien välissä.
mustkkka ja mussukka
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Pahoitttelut omanapaisesta tilityksestä, mutta sen verran mukavia uutisia, että pitää vähän hehkuttaa. Neuvola rv37+0 takana ja täysaikaisuus saavutettu!

Viime viikon hiivanäytteet sekä pissan proteiinitarkistukset puhtaat (joku tilapäinen häikkä se plussanhäivähdys siis), samoin tänään sokerit ja protskut nätisti puhtaat :) Verenpaine normaali ja vauvan sykkeet samoin. Vasta-ainekokeet negatiivista edelleen.

Pari mukavaa yllätystä - tehtiin painoarvio! Terkka arvioi painoksi tällä hetkellä n. 3kg, ehkä 3100g. Mitähän tuo sitten laskettuun aikaan mennessä tarkoittaisi, ehkä 3,5kg. About saman verran muistan että esikoisestakin tuolloin loppuviikoilla sanottiin, syntymäpaino oli kuitenkin 3,1kg lopulta. Toinen mukava yllätys oli, että sekä sf-mitan mukaan (pysynyt samana kuin viime viikolla), että vauvan asennon perustella vauva olisi laskeutumassa eikä enää juuri heilu pääkään kuopassaan :) Jossain mielen sopukoissa tätä vähän salaa toivoinkin, koska häpyluussa on tuntunut muutaman päivän ajan selvästi vihlontaa, kun vauva poraa itseään alaspäin lantiossa ja pylly tuntuu pyörivän vähemmän kuin viime viikolla.

Sanoin itseasiassa miehelle eilen illalla, että tuo vihlonta tuntuu samalta kuin esikoisesta silloin pari päivää ennen synnytystä. Mutta en usko tässä vielä lähdön tulevan, koska tuota vihlontaa on nyt kestänyt jo kauemmin kuin mitä esikoisesta ehti ikinä kestää. Liitokset taitaa vaan olla löysemmät kuin viimeksi. Ja saisi tuo vähän kerätä vielä voimia ennen maailmaan tuloa.

Supistuksia tulee jo jonkun verran, mutta ihan epäsäännöllisesti ja enemmän on ollut semmoista tasaista menkkajomoilua ja huonon olon tunnetta vatsassa. Summa summarum - tämä kaikki antaa uskoa, että ei tässä ikuisuuksia mene enää! Päivä päivältä lähempänä.

Jospa sitä sairaalakassia sitten pakkaisi vähitellen.

PH 37+0
 
Pippurihännällähän oli hyviä neuvolauutisia.

Itsellä ihan vastaavanlainen käynti,mutta en todellakaan ole yhtään nuin positiivisella fiiliksellä synnytyksen suhteen ????. Sf-mitta jo kolmatta viikkoa sama,pää kiinnittynyt ja melkein päivittäin vihloo häpyluihin ja menkkajomottelee ja silti olen sitä mieltä,että tämä ei tästä mihinkään ole syntymässä,vaan käynnistykseen menee. Varmaan elokuun alun lasletulla ajalla olevat synnyttävät ennen mua. Lonkkia särkee, yöt yhtä tuskaa,kun vauva möytyää,mitä ei ole normaalisti tehnyt. Ei jaksais enää odotella.

Mulla painoarvio oli rv37+6 3300g ja syntymäpainoksi veikkailevat jotain neljän kilon pintaan ehkä vähän alle.

Sannuliinu ja tytteli rv 38+6
 
Sannuliinu: Ehkä mullakin sit mieli muuttuu rv38+5 neuvolassa, jos edelleen samoilla oloilla mennään :) Eihän nää tosiaan mitään lupaa, mitkään. Välttämättä. Tsemppiä tullaan tarvitsemaan vielä varmasti, ennen kuin maalissa ollaan. Sinä toivottavasti aiemmin :)

PH
 
Sateista päivää.

PH kivoja neuvolakuulumisia. Sitähän ei tosiaan tiedä, milloin sulla se lähtö on, kun se esikoinen eikö tullut ennen laskettua aikaa?

Sannuliinu :hug: I feel for you...

Aamulla kävin lasten kanssa "kesälomareissulla" ->400 metrin päässä kotoa ABC:lla syömässä aamupalan :p Eipä tässä oikein kovin kauaksi tohdi lähteä. Mutta hauskaa meillä oli. Lapset nauroi, kun kurottelin kylmätiskistä marjoja lautaselle ja maha piti nostaa tiskille :p

Neuvolakuulumisia Oma th kesälomalla nyt. Sijaisena joku meikäläistä ainakin 10 vuotta nuorempi, joka tuumasi, että "olet hoikassa kunnossa IKÄISEKSESI" :LOL: Olis hirveesti naurattanu mut en ilenny...
Pissa puhdas, paino edelleen laskussa (ei jää varmaan mitään kun tämä joskus syntyy), verenpaine on ja sf-mitta muka isompi kuin viime viikolla mut ei ehkä voi laskea kun mittaaja eri. Vauva olis melkein hartioita myöten lantiossa :O Eipä ole ennen tämmöistä ollut. Huh sentään, millä vauhdilla sieltä ehkä tullaan... Sydänäänet kuului kyllä kun kuunteli suunnilleen rakon päältä ja vauvahan liikkuu edelleen hurjasti.
Tiistaina sitten saliin yliaikaiskontrolliin. Uhkasin miehelle, että myyn pois vaunut, kaukalon ja sängyn jos ei rupea syntymään :D Saattaa kyllä jäädä myymättä...

Huusholli on puunattu paraatikuntoon ja kaupoista on kuskattu kaikki mitä saatetaan tarvita (jos ei tässä vaikka kohta kauppaan pääsekään ;)) ja loppuviikoksi suunniteltu vadelmankeräysreissua. Jospa tästä sitten vaikka pötkähtäisi päikkäreille?

Vuorikristalli ja Tyyne-neiti (vai oisko Rauha vielä parempi) H40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Vuorikristalli: Pari kolme päivää etuajassa alko synnytys vedenmenolla viimeksi. Terkkarin mielestä tämäkään ei menis sen ja nykyasentonsa perusteella yli. Mut mihinkään en usko tässä vaiheessa :)

Loppuviikosta taas shiatsuun ja sunnuntaina jalkahoitoon, jonka sain synttärilahjaksi mieheltä <3

PH
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Vuorikristalli tytöstä ja voimia,kun pikkunen on joutunut teholle.

Minäkö se tässä nyt olisin sitten listalla seuraavana. No just joo. Eilen tuli tehtyä kolmea ässäää,joista ei ollut mitään apua. Ei supistuksen supistusta,ainoastaan vasen lonkka kävellessä vaan entistä kipeämpi :(.

Sannuliinu ja tytteli rv 39+0 poks
 
Onnittelut Vuorikristalli tytön syntymästä! :flower:
Toivottavasti pikkuisen vointi kohenee nopeasti!

Sulla Pippurihäntä oli hyvät neuvolakuulumiset, hieno juttu!

Sannuliinulle ja Mma R:lle tsemppiä loppumetreille, enää ei varmasti ole pitkä aika :)

Tänään lääkärikäynti. Taas lääkemuutos, nyt nopeaan sykkeeseen bisoprolol kuten oli jo ennen raskautta migreenin estoon. Ärsyttää kun yksi lääkäri sanoo yhtä, toinen toista jne. On kyllä niin ristiriitaisia näkemyksiä näistä lääkitysasioista. Juu, en haluaisi syödä mitään lääkettä mutta ilmankaan ei voi olla :(
Protskua ei ollut nyt pissassa, helpotus kyllä. Eli joku tilapäinen häivähdys oli se edellinen plussa mullakin. Th katsoi vaan pissan ja sitten lääkärillä käynti, eli tällä kertaa ei punnittu tai mitattu verenpainetta. Maksa- ja sappiarvot edelleen normaalit (eilen kävin labrassa). Eli hepatogestoosi ei ole vieläkään puhjennut. Jotenkin vaan 70% todennäköisyys kummittelee mielessä ja en jaksa uskoa ettei nyt tulisi. Toivo tietty kova että ei tulisi ja tarvitsisi sitten vauvan vointia sen puolesta pelätä.

Eilen kävin Hyvinkään asuntomessuilla ja loppuillan supisteli tosi paljon, onneksi rauhoittui levolla lopuksi. Eli nyt pakko vaan ottaa iisisti, yksi pikku reissu päivässä on maksimi minkä jaksaa.

Hassua kyllä mutta mulle vois päivittää vielä kerran lasketun ajan uusiksi. Eli tänään lääkäri varmisti jossain paperissa olleen lasketun ajan 13.9 soittamalla ihan kätilöopistolle. Nt-ultran mukaan siis kuulemma mennään, ei muiden arvioiden ja piste. No ultrissa onkin ollut aina pari päivää isompi eli tulee tätä 13.9 aikaa.
LA 13.9

Alissia 31+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille!! :flower:

Ilmoittelen vain itsestäni, että lukemassa käyn kyllä juttujanne, mutta ei juurikaan tule kirjoiteltua. Te toiset olette sen verran pidemmällä, että en osaa teille juurikaan kirjoitella. Mutta tsempittelen täällä hiljaisesti :)

Ensi viikon maanantaina olisi varhaisultra, ja se alkaa jännittämään päivä päivältä enemmän. Vaikka oireita on enemmän kuin edellisessä keskenmenneessä, niin nyt alkaa silti hiipimään paniikki, jos kaikki ei ole kuitenkaan kunnossa :(

Tsemppiä kovasti teille jotka ison mahan kanssa pakerratte ;)

Pikkusukka 7+3
 
sohvi35
Moikka kaikille piiiitkästä aikaa!

Suuresti onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Olen ollut sairaslomalla 26.6. lähtien ja se kestää äitiysloman alkuun joka alkaa 10.8. On ollut kaikenlaista reissua ja ohjelmaa joten olen vain pikaisesti täällä käynyt kurkkimassa kuulumisia.

Oma olo on suhteellisen hyvä, mutta jos on jotain ohjelmaa tms niin pari päivää menee aina sen jälkeen palautumiseen.
Sokerit ei meinaa pysyä aisoissa ja siitä johdosta onkin diabeteshoitajan aika maanantaina.
Kovasti supistelee mutta viime lääkärikäynnin jälkeen ainakin kohdunsuun tilanne oli hyvä. Hiiva- ja emätintulehdus löytyi, liekö niillä osasyynsä suppareihin. Hirmuisesti on synnytys alkanut pelottaa.. mies onneksi jää kohta 3 viikon lomalle :) ihana saada seuraa ja saadaan tehtyä vielä kaikkea kivaa kaksin ennnen vauvan syntymää. Lähes kaikki on valmiina, ei tarvii niistä kantaa huolta.
Elokuussa mennään kättärille tutustumaan, ystäväni joka on kätilö lupas pitää privaturneen. Ja pääsee mieskin kokeilemaan aquarakkuloita :LOL:
Nyt jatkan vielä muutaman päivän rentoa mökkeilyä, ens viikolla taas nettailen enempi kun olen ypöyksin kotona :)

Sohvi rv 31+5
 
Hei!

Onnea aivan valtavasti vuorikristallille pikkuprinsessan johdosta :flower:!
Alissia itselläni on aivan samat suunnitelmat piipahtaa ensi viikolla tuolla asuntomessuilla vielä.
Sannuliinu voimia loppumetreille, toivottavasti pian alkaisi tapahtua.

Itselle ei kuulu mitään uutta, odottelua vain =) .

Sofia75, 37+1
 
Vuorikristalli :hug: ja onnea :heart:

No voi Pippurihäntä! Nyt kyllä iski synnytyskateus. Tuskinpa kakkosen syntymä menee pitemmälle kuin ekalla kerralla, joten parin päivän etumatkani lopahti vallan. Just puhuttiin yhden kaverin kanssa, jonka synnytystä käynnisteltiin 42 viikolla neljä päivää, että miten voi kadehdituttaakaan kun joku muu pääsee synnytään ennen sua. Ja varsinkin jos "etuilee" jonossa. :)

Nyt on pari päivää natissut alakerrassa ihan tosissaan. Meinaa jalat lähteä alta. Lapiohommissa venähti karannut vatsalihaskin, joten olo on välillä melko raihnainen. Päivystävässä terkkalassa sain pelkkää ymmärtämystä ja sympatiaa pursuavan sijaisen, jota pitää nyt vielä seuraavat kaksi kertaa kestää. Mä en edes muista tai tiedäkään koska pitää lähteä sairaalaan (kokemukseni mukaan sinne varataan aika ja soitetaan vielä, että saako tulla), mutta koko käynti oli yhtä nyökkimistä ja kehumista kun kaikki arvot on niin pirun hyviä. :mad: :D

Kiitos ja anteeksi. :) Mukavaa viikonloppua! Meillä juhlitaan tuplasynttäreitä.

Mma R ja Sanelma 37+4
 
Kiitos onnitteluista ja myötäelämisestä.
Kotona jälleen, ilman vauvaa mutta kuitenkin. Päästivät, kun asutaan 700m päässä sairaalasta, minä voin hyvin ja osastot on äitejä pullollaan :)

Vauva on viilennyksessä sunnuntaihin asti veriaspiraation vuoksi, hengityskoneessa on myös (hengittää itse kyllä). Vointi on hyvä kuitenkin ja kovasti virkistymään päin tyttö on.
Isommat sisarukset kävivät katsomassa eilen vauvaa ja sehän oli niin ihana :heart: ERITYISESTI isoveljen mielestä :) Mummon mielestä vauva on ihan minun näköinen, mutta oikeasti siinä on paljon isäänsä :)

Synnytyskertomuksen kirjoitan sitten kerhon puolelle kunhan älliä on päässä enemmän ;)
Kohta taas vauvan luokse lähden :)

Vuorikristalli ja pieni typykkä 1pv
 
Vuorikristalli: Hyviä uutisia siis. Saanko kysyä, mikä on veriaspiraatio? Paljon onnea matkaan teille :)

Mma R: En tiiä kyllä, onko mihinkään kateuteen aihetta, mutta en tosiaan ajatellut tätä yliajalle hautoa ;) Ihan niin kuin sitä itse voisi mitenkään päättää...

PH
 
Unohdin Pippurihäntä viimeksi onnitella täysiaikaisuudesta, eli onnea etapin saavuttamisesta! Ja sinähän olet myös pian synnyttävien joukossa, eli tsemppiä myös loppumetrien kärvistelyyn :)

Tsemppiä Pikkusukka varhaisultraan :)

Vuorikristalli tosi hienoa että pienen vointi on hyvä ja kohenee koko ajan. Minäkin toivotan teille kovasti onnea matkaan :)

Kiva kuulla sohvi kuulumisia pitkästä aikaa! Toivottavasti sokeriarvot tasottuisi. Saanko udella että jos on radi niin millä tavalla seuraavat äitiä ja vauvaa?

Nyt on alkanut supistella sitten ihan päivittäin, mutta kun eivät ole kivuliaita ja menevät levolla ohi niin lienevät kai asiaan kuuluvia. Selvästi kyllä enemmän iltapainotteista eli varmaan päivän rasitus (vaikka on nyt tosi vähäistä) vaikuttaa. Nyt alan jotenkin tajuta että ei tässä nyt enää ihan kauhea pitkä aika enää ole jäljellä. Vaikka laskettuun aikaan on nyt kuitenkin 8 viikkoa aikaa. Ensimmäinen mulla on syntynyt päivälleen laskettuna aikana ja toinen käynnistetty rv 38, näin ollen itse ajattelisin että yliajalle ei ainakaan menisi. Meiltä synnärille matka-aika autolla n. puoli tuntia ja edellinen (vaikkakin käynnistetty) syntyi hieman yli kolmessa tunnissa niin luulenpa että jos alkaa kivuliaasti supistelemaan niin en kovin jää kotiin ihmettelemään. Tuli vaan mieleen kun joka paikassa toitottavat että synnärille ei ole kiire, rauhassa vaan kotona voi odotella. Selvästi alkaa muakin jännittämään tuleva koitos. Ehkä olin vaan ollut niin varma että olen tässä vaiheessa jo sairaalassa kuten viimeksi ja sitten vaan odotellaan käynnistysajankohtaa. Toki olen ikionnellinen että vointi on hyvä ja saa olla kotona. Mutta mun täytyy nyt varmaan miettiä ihan uudelleen tää homma, eli että lähtö synnyttämään voi tulla ihan kotoakin käsin :D
Mutta ei tässä nyt vielä olla lähdössä toivottavasti vielä moneen viikkoon.

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :wave:

Alissia 32+1
 
Heippa:)

Varovasti ilmottaudun laskettu aika olisi 25.3.2014 OYS. Maaliskuussa minulle tehtiin sektio ja poitsu on nyt 4kk..plussaa vaan näytti ja ikää on 38. Toivomme että kaikki menisi hyvin. Varasin itselle ajan ensi viikolle ja käyn yksityisellä ultrassa, missä katsovat kohdun tilannetta.

Paljon tsemppiä odottajille ja vauvautuneille :)

Pää on kyllä pyörällä...
 
Iltaa!

Viikonloppu meni juhlien merkeissä. Ehdin jo ärsyyntymään kun kukaan ei puhu mulle mistään muusta kuin odottamisesta, synnyttämisestä ja lapsista. Mitä myöhäisemmäksi ilta kävi, sitä raskaampaa mulla oli. Taas oli luettu kuinka synnytyssairaalani on "niin uudistunut ja äidin tarpeet huomioonottava, että onpa varmaan ihanaa mennä sinne. Niin vai oletko koskaan miettinyt kotisynnytyksen mahdollisuutta?" Ei oo ja en oo.
Mutta muuten oli mukavat juhlat, päivä täynnä yllätyksiä ja isimiehen kanssa ollaan niin hempeissä väleissä, että oikein ihmetellään itsekin. :)

Jaaha, kesäkelit kolkuttelee taas ovella. Taidan äkkiä kömpiä nukkuun ihanan viileeseen makkariin. Voikaa taas paksusti!

Mma R ja Sanelma 38 poks
 
Onnea OivaAinolle:) ja tervetuloa takaisin.

Tänne ei omaan oloon mitään uutta. Ilta mekkalointeja ja pään takomisia alapäähän,jotka aiheuttaa tuskaista kipua,mutta siihempä ne sitten jääkin. Tällä viikolla tämä ei varmaankaa synny ja sen vuoksi olen sopinutkin melkein joka illalle jotain menoja sunnuntai iltaan saakka. Positiivistahan se toki ois,jos pääsis hyvästä syystä perumaan niitä:)

Torstaina olis jälleen neuvola,joten sitä odotellessa.

Sannuliinu ja tytteli rv 39+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Sannuliinu: Toi on hyvä kikka! Mulla näyttää aivan tyhjää kalenteri seuraavat kaks viikkoa. Poikakin meni isällensä viikoksi taas, joten todellakin voi alkaa tulla aika pitkäksi, jos en jotain ohjelmaa ala kehittelemään itselleni. Lupasinkin rustata anopille facebook-profiilin joku päivä, jos siitä saisi itselleen tekemistä. Muutama romaani odottelee tossa ja sitten tätä netissä roikkumista. Kävely aiheuttaa vaihtelevan määrän suppareita, joten sitä varmaan koiran kanssa harrastan tässä joka tapauksessa jonkin verran. Mihinkään isompaan ei kyllä enää energia riitä. Perjantaille sentään varattu keskustassa jälleen shiatsu.

Mma R: Voin niin kuvitella, kuinka ottaa pattiin kun puheenaiheet pyörii siinä yhdessä ja samassa. Ihan niinkuin sitä ei olisi kirjaimellisesti aivan täynnä koko aihetta muutenkin. Jostain syystä eniten risoo kun porukka alkaa spekuloida a) sukupuolta ja b) millonkahan se alkaa syntyä. Aata ei olle kerrottu eikä kerrota ja beetä kukaan ei voi tietää. Nih.

Katsotaan, mitä kohta alkava rv39 tuo tullessaan.

Pippurihäntä 37+6 ja Möyrinhö
 

Yhteistyössä