Yli kolmevitoset plussanneet / odottajat

Tervetuloa kaikki henkisesti ja fyysisesti tähän kategoriaan itsensä laskevat odottajat, oli sitten kyse ensimmäisestä, toisesta taikka vaikka viidennestä pikkuisen odotuksesta :)

Nimimerkki..........ikä.......Laskettu aika......monesko.....synnäri
Alissia....................37.......LA 13.9.2013.........3.lapsi...............
Sohvi35..................35.......LA 15.9.2013.........3.lapsi/1.yht.......KOS
Syysihme................36.......LA 20.9.2013........1. lapsi............VKS
Kaktus-76...............37.......LA 25.9.2013.........2.lapsi/1.yht.......
jk74.......................39.......LA 28.9.2013.........2.lapsi...............
Minniliini75..............37.......LA 10.12.2013...... 3. lapsi..........OYS
Milla-Sofia..............41........LA 4.1.2014..........7/yht............SEKS
viimeinkin..............37.........LA 4.1.2014..........3.lapsi/1.yht.....TYKS
Kolibrinkukka..........35........LA 8.1.2014.........2. lapsi...........VAS/TAYS
Pampiainen............36.........LA 22.1.2014.......2.lapsi...............
Myy1976................36........LA 31.1.2014........1. lapsi
lallaa77.................36.........LA helmikuu2014...2.lapsi................
Mimaka.................36.........LA 18.2.2014.........3.lapsi
Pikkusukka............35..........LA maaliskuu2014...3.lapsi
Taika78.................35.........LA 2.3.2014............2.lapsi.................
OivaAino...............38..........LA 25.3.2014..........4.lapsi........... OYS
BigMomma...........38...........LA 27.3.2014...................

:heart: SYNTYNEET :heart:

Elokuu
Mma Ramotswe.....36......2.lapsi/tyttö.................4.8.2013 (39+6)
Sofia75..................37........1.lapsi/tyttö................15.8.2013 (41+0)
Pippurihäntä..........36.......2.lapsi/1.yht/tyttö...........21.8.2013 (42+0)

Heinäkuu
Samettihortensia....38......3.lapsi/tyttö...................11.7.2013 (39+3)
Vuorikristalli..........36......5.lapsi/tyttö..................18.7.2013 (41+0)
Sannuliinu.............37.......2.lapsi/tyttö...................28.7.2013 (40+3)

Kesäkuu
Mustikkasuu..........37.........2.lapsi/poika............12.6.2013 (40+6)
Pökön tyttö (???)

Toukokuu
Gabi.....................35...........1.lapsi/tyttö..........1.5.2013 (rv 41+1)
Jaahas..................36.........1.lapsi/tyttö............2.5.2013 (rv 42+1)
Chrissy72............41........4.lapsi/1.yht/poika.....16.5.2013 (rv 40+2)
AnnaPauliina (???)

Huhtikuu
Whisky Peat..........37...........3.lapsi/tyttö.........12.4.2013 (rv 40+2)
Katsu..................38...........2.lapsi/tyttö..........23.4.2013 (rv 39+5?)

Maaliskuu
OivaAino...............37...........3.lapsi/poika......... 5.3.2013 (sektio)
Dominique.............36...........4.lapsi/poika.........6.3.2013 (rv 35+6)

:flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower::flower:

:attn:HUHUU:attn:
er1970, Helmililjanen, Almaz, jouluksi vauva, uusionni13, Sanna-76, Crashboom,
MrsMuskotti, Kesalka, Tambers, Susanna_1975, TR, Rosamunda, Plamsu75
 
Viimeksi muokattu:
Heppa:wave:
Joukkoonne liityn minäkin, 41v., neljäs tulossa, rv.20+1 ja la 1.6.13 =)
Täällä maataan nyt sohvan pohjalla: alavatsa ja selkä olleet kipeänä reilu viikon. Maanantaina vein pissanäytteen labraan ja keskiviikkona tuli vastaus, että streptokokin aih.pissatulehdus. Supistellut on jonkin verran. Neuvolan th laittoi keskiviikkona lääkärille pyynnön lääkekuurista, ei tullut reseptiä ke. Eikä torstaina (th oli useaan otteeseen laittanut lääkärille viestiä/yrittänyt soittaa). Torstaina tilasin ajan yksityiselle gynelle (th laittoi tiistaina lähetteen äitiyspolille, vastaus: eivät ota sinne tutkittavaksi). Siispä menin perjantaina gynelle, joka määräsi lääkekuurin ja tutkittuaan totesi: kohdunkaula lyhentynyt sentin :mad:. Sairaslomaa tuli pari viikkoa ja käsky uuteen sisätutkimukseen ennen saikun loppua.
Jaa-a, mitenhän tässä käy....?
 
Hei, minäkin voisin liittyä tähän ketjuun. Ikää 37v. Toista odotan laskettuaika 25.7.2013. Nyt siis menossa rv 12+3.
Pökön tyttö mullakin otettiin torstaina tuo streptokokki koe. Eivät ainakaan ole soittaneet oliko jotain vai puhdas. Ollut kanssa välistä koviakin kipuja. Pitää vissiin ite soittaa tulokset ens viikolla ja varmistaa,etteivät ole vaan unohtaneet mua.
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Voi kuinka siistiä, Pippurihäntä, tällästä pinoa olenkin kaivannut! Mukaan ilmoittautuu 36 v toisen lapsen odottaja rv 10+6, jolloin LA on 5.8. Pitääkin paremmalla ajalla palata kirjoittelemaan ja lukemaan lisää.

Voikaa hyvin! :wave:

Mma R ja Sanelma 10+6
 
Jeejee, heti on löytynyt sopivasti väkeä pinoon! Tervetuloa :)

Voisin yrittää koota tuohon avausviestiin kirjoittelijoiden tiedot tyyliin

Pippurihäntä....35v....LA 10.8.2013.....2.lapsi/1.yhteinen

vaikka sillä tavalla järjestykseen, että se kenen laskettu aika on ensimmäisenä, on myös ylimpänä listassa. Pidetään tuo kirjoittelijoiden listaus nyt tässä vaiheessa vaikka vain tuolla etusivulla, siihen kun ei hirveästi tarvitse päivityksiä tehdä, muutakuin muokata poistuneita ja uusia. Voin hoitaa tuota hommaa ihan hyvin.

Jos sitten LA muuttuu ultrien myötä, niin huudelkaa punaisella tiedot ajan tasalle. Mulla esimerkiks on tuo LA täysin oma arvio oviksesta laskettuna, eikä edes menkkojen mukaan ja siihen varmasti tulee vielä tarkennus.

Sitten omiin kuulumisiin. Jostain syystä (ehkä siksi kun oireet ovat lievenneet) mulle tuli eilen ihan lohduton olo. AIVAN varma tunne siitä, että en ole enää raskaana :( Luojan kiitos ylihuomenna pääsen ultraan. Siellähän sen sitten näkee, onko kohdussa elämää. En osaa selittää sitä tunnetta, mutta tämmöinen kauhutus vaan iski. Jännää aikaa tämä alkuraskaus vielä.

Kaiken kaikkiaan tää toka raskaus tuntuu ihan erilaiselta kuin ensimmäinen. Tosin siitä onkin jo 10v aikaa, kun sen olen viimeksi kokenut. Kroppa ja pää ei enää muista ja toisekseen, raskaudet voivat erota samallakin ihmisellä paljon toisistaan. Jotenkin paljon rankempaa kuin kaksvitosena muutenkin tämä odottaminen :)

Pippurihäntä 10+1
 
Tosi kiva ketju, kun heti näkyy mukana olevan muitakin, joilla on jo isompi perhe. Ja muissa ketjuissa kun tuppaa suurin osa olemaan 10-20 vuotta nuorempia..Vauvat toki meitä kaikkia yhdistävät, mutta kuitenkin elämäkokemus, aikaisemmat synnytykset ja lapset tuovat ehkä vähän eri näkökulmaa asioihin. Toisaalta tietysti kokemukset saattavat aiheuttaa pelkoja ym, joihin ei suhtautuisi samalla tavalla, jos ei olisi asioista aiempaa kokemusta.Ja tuohan ikäkin tietysti omat riskinsä peliin.

Ja jokainen tyylillään, eihän pelkkä ikä tai perheen koko tee yhdestäkään äidistä muita parempaa. Joskus elämäntilanteet ovat oman suunnitelman mukaisia, joskus asiat vaan tapahtuvat tai eivät tapahdu...
Meillä pitkän odotuksen ja yllätysten jälkeen esikoinen syntyi ollessani 38v, toinen ollessani 39v, kolmas ollessani 41v ja nyt neljäs on tulossa, kun täytin juuri 42.

Takana on kyllä yli 20 vuoden parisuhde, mutta meidän kohdalla kaikki ei mennyt ihan omien suunnitelmien mukaan.Lapsettomuuden /keskenmenojen syyksi todettiin ns dermoidi, joka oli kiinni kohdussa ja toisen puolen munasarjassa (=aikanaan, kun äitini on alkanut odottaa minua, on raskaus ollut kaksosraskaus, mutta toinen alkio on kehittynytkin minun vatsaani).Dermoidi oli greipin kokoinen pallo, jonka sisältä löytyi rustoa, hiuksia,kalvoja ym yököttävää...)Leikkauksen jälkeen ovat kaikki neljä lasta saaneet alkunsa "luomusti" ja raskaudet ja synnytykset ovat menneet hyvin. Ainoastaan kolmannen synnytyksen jälkeen, viikko synnytyksestä tuli massiivinen verenvuoto, joka johtui siitä, että osa istukasta oli jäänyt kohtuun. Ihanaa kuitenkin, että nyt meillä on iso perhe ja tätä neljättä odotetaan innolla ja yritetään pitää viimekertaiset kauhunhetket poissa ajatuksista :)


Rakenneultra on tulevalla viikolla ja sitä vähän jännityksellä odotan, koska viime ultrauksessa istukka oli osittain kohdunsuun päällä ja sen mahdollista nousemista tai sektion tarvetta seurataan. Aiemmat kolme ovat syntyneet normaalisti alakautta.

Ilmeisesti pääasiassa ikä teki sen, että veriseula+ ultra antoi riskiluvun 1:95, mutta mitään poikkeavaa ei ole ultrissa havaittu ja lapsivesipunktiota emme halunneet.Toivotaan, että tässäkin ultrassa kaikki näyttäisi hyvältä.

Terkuin AnnaPauliina 20+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mma Ramotswe
Ihanaa, vihdoin tämä ketju :heart: Tuhannet kiitokset Pippurihännälle! Ja iso hali muutenkin noihin pelkoihin, uskon, että sinulla on kaikki hyvin siellä, mutta tiedän tuon tunteen :hug: Ja ihan samaa mieltä siitä, että näin vanhana odottaminen on aika raskasta ainakin minulle.

Eli oma rivini näyttää tältä

Samettihortensia Ikä 38 v. LA 15.7.2013 3.lapsi

Nyt siis menossa rv 14 tasan. Massu kasvoi viime viikonloppuna pieneksi kummuksi, apua. Vauveli nähty kerran ultrassa, kaikki ok siellä, aika patalaiskalta tapaukselta vaikutti, nukkui vaan ja käänsi kylkeä :). Veriseulan tulokset ok. Sukupuoli kiinnostaa kovasti, vielä ei oikein tuntemuksia siitä kumpi olisi tulossa. Kaksi ihanaa poikaa on jo ja hieman salaa toivon kolmatta poikaa :heart:

Synnytys pelottaa hirveästi jo nyt! Aikaisemmat olleet aika kamalia. Ja valvomiset vauvan kanssa pelottaa myös, miten sitä näin vanhana jaksaa. Mutta muutoin on niin ihanaa saada vauveli. Olen aina etuajassa kaikkien asioiden kanssa niin hommasin jo (käytetyt) vaunutkin ja ensisängyn vauvalle. Mitään vauvakamaa ei ole enää tallessa kun lapset ovat jo 6 ja 7 v.
 
Heippa kaikille!

Kiva nähdä täällä tuttuja ja ihan uusiakin :wave:

sohvi35, sun tiedot on kuin mulla, paitsi mä oon 37. Jos raskaus etenee synnytykseen asti niin mulla sairaalana on todennäköisesti kätilöopisto, olisi hauska sattuma jos oot vielä samalta suunnaltakin! :)

Pippurihäntä, mainitsit alkuraskauden jännittävyydestä, oot niin oikeassa. Mieleen hiipivät pelot on kyllä niin inhoja! Eiköhän kaikki ole ihan hyvin :heart:

Kauhea flunssa iski eilen, mun kurkussa tuntuu olevan kaktus ja ihan reporankana makaan sängyn pohjalla. Toivottavasti ei olisi pikkuselle haittaa pöpöstä.

Mä toivon että aika menisi nopeasti ja kaikki menisi hyvin synnytykseen asti. Mulla oli nuorimmaisen odotusaikana tosi vaikea hepatogestoosi ja siitä mulle kai jäi joku raskauspelko ja tunne että en oikein hallitse tilannetta. Olin silloin pari kuukautta osastolla pääsemättä lainkaan kotiin ja päivä kerrallaan katsottiin että milloin synnytys käynnistetään, onneksi päästiin lopulta viikolle 38. Voi kun voisi pikakelata raskausajan ja siirtyä suoraan synnytykseen!
Silloin lääkärit sanoivat sairaalassa että mun kohdalla hepatogestoosin uusiutumisriski myöhemmissä raskauksissa on vähintään 70%. Korkea uusiutumisriskiluku tulee siitä että mulla se oli sitä perinnöllistä muotoa, mun äidillä oli ollut sama diagnoosi raskausaikana joskus aikanaan ja lääkärit pyysivät mun äidiltä luvan että saivat katsoa hänen vanhoja sairaskertomuksia kun mulle puhkesi niin rajuna. Meiltä otettiin verikokeetkin jotain geenitutkimusta varten. Nyt mä oon kovasti yrittänyt asennoitua että en murehtisi liikoja ja yrittäisin nauttia nyt tästä hetkestä :)

Niin ja tietoihin tarkennus vielä: Ikä 37v. LA 15.9 ja 3.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Kuumeilupuolelta tuttuja ikäryhmän edustajia näköjään löytyy useampia :) Hauskaa, että löysitte tänne Alissia, Samettihortensia, Vuorikristalli ja Sohvi!

AnnaPauliina: Kiva kuulla tarinasi! On huojentavaa kuulla, että suurperheen voi saada vielä lähempänä neljääkymppiä. Itselläni toive suurperheestä (tai miten se nyt sitten määritellään...) heräsi, kun tapasimme nykyisen mieheni kanssa reilu 4v sitten. Sitä ennen ehdin saada suht nuorena esikoisen opiskeluaikaisen kumppanini kanssa. Siitä liitosta lähdimme kuitenkin eri teille hyvässä yhteisymmärryksessä, ilman että olisin kokenut minkäänlaista vauvakuumetta missään vaiheessa. Jos nyt kaikki menee hyvin, meilläkin on ehkä vielä mahdollisuus haaveilla toisesta tai kolmannestakin yhteisestä lapsesta :) Mutta kunhan nyt tämänkin saisi syliin asti...

Sohvi35: Just niin, siitä on sen verran kauan, että kaikki tuntuu ihan uudelta
:)

Pökön tyttö: Toivotaan, että tilanne paranee levolla nätisti. Tsemppiä!

Alissia: Osaatko lyhyesti kertoa, mitä hepatogestoosi tarkoittikaan? Raskausmyrkytys?

Vakavia hommia, mutta onneksi meillä on erinomainen raskauden seurantasysteemi Suomessa, plus tietty vielä yksityiset palvelut.

Pippurihäntä 10+2

P.S. Eilen oli ihan huippuhyvä ja energinen päivä. Tänään taas huonosti nukutun yön jälkeen päätä särkee, etoo, vatsaankin sattuu (repäisykipuja ehkä?) kun liikahtaa varomattomasti ja heikottaa. Ihme juttuja, miten voikin vaihdella olot näin paljon...
 
sohvi35
Huomenta!
Alissia synnärinä kättäri, että voipi olla että käytävällä törmätään ;) Raskausoireet nyt vähän vähemmällä, aloitin vitamiinien syömisen + raudan niin väsymyskin vähän hellitti. Synnytys jännittää/pelottaa jo nyt, toivottavasti tämä pelko laantuu ajan kanssa.

Sohvi35 ja pikkupöllö 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Moro! Täällä kans ex-kuumeilija, nykyinen raskautettu :) Kaksi lasta ennestään, 9,5 ja pian 8-vuotiaat. Tuulimuna oli tässä välissä, siitä tasan vuosi tämä tärppi, ja sen myötä 1v 3kk yrittämisen jälkeen plussa testissä. Huomenna viikkoja 28+0.

Whisky Peat...................37.......LA 10.4.2013.......3.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74
Moro!

Pippurihäntä: epäilen kanssa ainakin joka toinen päivä, että onkohan tuolla mahassa enää mitään eloa (kuitenkin VU:ssa oli) ja joka toinen päivä taas tunne oloni niin raskaana olevaksi kuin vaan olla ja voi.
Oon jopa vähän ahdistunut, kun tulevat isovanhemmat yrittävät viritellä keskustelua vauva-asioista ja tyydyn vain toteamaan, että katotaan nyt se NT-ultra ensin... Onneksi se on ensi maanantaina.

Meillä oli esikoisen odotusaikana noin 30-v ensikertalaisten oma pino, josta on jäänyt tuttuja aina näihin päiviin asti. Kiva odotella muiden vähän elämää nähneiden mammojen kanssa.

Streptokokki-kokeesta: just luin vkl AL:stä, että Tampere laittaa nyt kaikki odottavat äidit kokeeseen. Sain hirveen slaagin esikoista odottessani, kun kuulin melko loppuvaiheessa tämmöstä edes olevan. Paasasin neuvolassakin asiasta, että miksei kaikki testata, jos riskit on niin isot. :D

Itseäni kiinnostaisi myös synnärit/kotikunnat/-maakunnat. Listataanko? Edellisestä tulikin varmaan ilmi, että itse asun Tampereella ja ajatelin tälläkin kertaa ponnistaa TAYS.ssa.

Terkkuja!

Mma R ja Sanelma 11+1
 
Että helpotti. Ultrassa hyviä uutisia :) :) Kaikki osaset kohdallaan, kehittyneet niin kuin pitää, niskaturvotus arviolta olematon (ei pitäisi olla riskiä), mutta varhaisten viikkojen ja tyypin asennon vuoksi sovittiin ensi viikolle turvotuksen tarkkoja mittoja varten uusi aika. Hienot aivot ja kaikki raajat ja noin. Siellä se heilutteli meille, kun vähän tökittiin hereille! Pikkuruiset sormetkin erotti ihan selvästi. Mieskin selvästi vaikuttui tilanteesta, vaikka melkoinen viilipytty ylipäänsä onkin.

Nyt mä jaksan uskoa siihen, että raskaana ollaan ja kaikki menee kyllä hyvin kerran kriittisimmät kehitysvaiheet on läpästy kunnialla. Tai jos ei mene, niin se on jo sitten hurjan huonoa tuuria. Aina ei voi vaan pelätä pahinta. Siitähän ihan halvaantuu. En enää tarkkaile oireitani liikaa, vaan annan mennä ja nautin :)

Onnittelut myös Pökön tytölle hyvistä rakenneultran kuulumisista!
Tervetuloa WP ja er1970!
 
Heippa!

Pippurihäntä onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt vaan nauttimaan raskaudesta! :)
Kyselit hepatogestoosista, eli se on maksan toimintahäiriö. Erityisesti sappihapot (joskus maksa-arvot ASAT ja ALAT myös) nousee ja aiheuttaa kutinan sekä loppuraskaudessa lisääntyneen sikiökuolemariskin. Pääsääntöisesti hepatogestoosiraskauksia (riippuu tapauksestakin) ei päästetä yli 38 viikkoisiksi.

Pökön tytölle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!

sohvi35 no niinpä saatetaan törmätä! :) Mä oon syönyt jo pari kuukautta multitabsin raskaus+imetys tabletteja. Soitin viime viikolla teratologiseen tietopalveluun migreeninestolääkkeestä niin samalla kyselivät vitamiineista ja painottivat foolihapon tärkeyttä. Raudasta sanoivat että on ok jos sille tarve, mutta saattaa pahentaa raskauspahoinvointia joillain. En ollut rautalisästä tuota tiennytkään.

Muoks. tarkemmat tiedot pois
 
Viimeksi muokattu:
sohvi35
Alissia En muista sanoinko, mutta tämä myös mieheni ja minun ensimmäinen yhteinen mutta minun kolmas :) Eli tosiaan aika täsmällinen sama tilanne meillä. Katsoin tuota foolihappojuttua, se mistä sitä saa ihan noin normaalisti niin pitäisi olla mulla kunnossa ihan ilman lisäravinteita. Tein tänään vielä uudestaan digin (varmistuksen varmistuksen varmistus) ja näytti "raskaana 3+". Joten nyt loppu testailu ja aletaan nauttimaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia

Yhteistyössä