Yrityksen odottajat

kka: hyvä kun tulit kaapista :)

salomeki: yhdessä 5vuotta, kihloissa 1,5vuotta, häät n.puolen vuoden päästä. Yhdessä on asuttu 4,5vuotta ja yhteinen asuntolaina ollu nyt 1vuotta.

ramppikuumeesta: mulla ei oo oikeestaan tullu paniikki ajatuksia ollenkaan.. eihän sitä tiedä mitä sitten kun yritys todella alotetaan, mutta sehän nähään sitte :D onhan tässä jo tota ikääkin sen verran että kun haaveina on saada ensimmäinen lapsi ennen ku on 30 vee ni ei tässä ramppikuumeelle oo paljon aikaa :)

Ja sitte muuten... Vauvakuume ei ota hellitäkseen :) mutta kyllä mä nyt ton asian kanssa jo osaan elää. Tietää kuitenkin että häitten jälkeen saa alkaa yrittämään. Oon myös huomannu löytäväni itteni lukemasta netistä kaiken maailman "näin raskaus etenee" juttuja yms. mut nyt yritän vähän tietosesti sitäkin vähentää ettei käy niin että oon kahminu itteni täyteen tietoa raskausajasta jo ennen yritystä ja sit se tiedon lukeminen tuntuuki sit "laimeelta" kun sen aika tosissaan olisi... en tiiä onks toikin pelko turhaa... :D mut häitten kanssa kävi vähän niin. Kun odottelin että koskas se mies kosii, niin kahlasin kaikki hääpalstat läpi ja sit kun se kosi, ni ei ollu enää oikee mitään fiilistä alkaa selvittää kaikkia hääjuttuja kun kaikki oli jo selvitetty :D
 
Juteltiin miehen kanssa eilen tästä vauva-asiasta ja sanoi että miun täytyy tehdä niin kuin parhaalta tuntuu. Jos haluan jatkaa ehkäsyä, niin se ok. Mutta en mie tiiä! Luulen että se just niin kuin joku sanoi että se ois vaan pari kuukautta. Vauvakuume on mutta vauvat ovat jääneet hieman taka-alalle kun häät on vienyt kaiken ajatuksen.

Kilpirauhasarvot tuli ja olivat laskeneet entisestään :( Harmi kun tuolta työterveydestä ne ei osaa sanoa että vaikuttaako mitenkään yritykseen. Pitäneen soittaa perhesuunnitteluneuvolaan.

Mie sulattelen nyt tätä ajatusta ja katson sitten ensi viikolla mikä on fiilis että laitanko uuden renkaan vai en :)

Niin joku kysy tuosta sivilisäädystä niin ollaan vielä avopari 5 päivää ja sitten ollaan aviopari :)
 
Voi kanelia... Varmasti nyt ajatukset hieman sekaisin :/ Muista myös sekin että renkaan voi jättää pois jokatapauksessa ja sitten paniikissa käyttää kumia :D

Tiedät varmasti kaikki nämä asiat, mutta listaan ne nyt vielä tähän muistutukseksi: -Vauva ei välttämättä tuu heti :)
-Menkkojen normalisoituminen vie (mun lääkärin mukaan) keskimäärin puoli vuotta horm. ehkäsyn jälkeen (itellä normalisoitu kyllä heti)

MUTTA jos tosissaan vielä ajatus jännittää, niin voihan sitä aina vaikka kuukauden vielä lykätä. Eiköhän se kuukausi sitten vie ajatuksia johonkin suuntaan. Ainakin sitte jos harmittaa vietävästi ettei alottanukkaan yritystä, ni tiedät että on aika :D mieti rauhassa ja odota että hääjännitys laukeaa.
 
Kyllä mäki edelleen jokatoine päivä haluun lasta enemmä ku mitää ja jokatoinen päivä en haluiskaa :D mä oon vaan jättäny taakse tollasen turhan miettimisen. Se tulee kuitenki varmasti synnyttyöän olemaan asia josta ei enää ikinä vois ajatella etteikö sitä haluaisi. Kuitenkin kun mahdollista on myös etten voi ikinä raskautua. Kyl se ekaks tuntu oudolle yrittää lasta vaikkei varma ollutkaan halusko sitä, mut nyt sitä elää jotenki niin hetkessä ettei viel ees ymmärrä että jos pissaan tikkuun kaks viivaa, mulla on elinikänen vastuu jonku hengestä. :D
 
Paljon onnea Kanelille :)

Ja Niiskuilija, tuntuu niin tutulta! Mä olen huomannu lukevani niin miljoonaa keskustelua, artikkelia ja vinkkiä aiheesta eikä tosiaan puoleen vuoteen edes ala yritys vielä. Ja yrityshän ei vielä kerro mitään siitä lopputuloksesta...en vaan malttais millään odottaa!
 
Mäkin olen lukenut joitain juttuja, mut oon yrittänyt jättää pois ne missä käsitellään raskauden etenemistä ja synnytystä. Haluan tarkoituksella jättää ne siihen kun ovat vähän ajankohtaisempia, ja vähän hillitä tätä kuumeiluakin tällä tavalla :) mutta odotus ja vauva blogeja tulee kyllä luettua :p
 
Deleted member 130614
Hmm, mua jotenkin taas helpottaa kaikki tietous hedelmöityksestä ja raskaudesta. Ja niistä nimenomaan kiinnostaa se biologinen puoli ja se tietoisuuden lisääminen niistä aiheista ei ollenkaan vähennä kuumetta, mutta kuitenkin tulee sellainen tyyni tietoisuus ja odotus. Että noin käy joskus mullekin, toivottavasti.

Synnytysjutuista en ole niin tieteellisen tarkkoja juttuja lukenut, lähinnä vaan synnytyskertomuksia. Siinä pidän tuota naisten omaa kokemusta huomattavasti arvokkaampana kuin mitään puolitotisiakaan artikkeleita.

Mutta mulla siis ylipäätään lukeminen ja ajatteleminen helpottaa. :)

Meillä näyttäs vähän siltä, että joudutaan kyllä siirtämään yritysajankohtaa.. Ollaan molemmat nyt viimeaikoina oltu sitämieltä, et josko vuosi vielä odotettais. Vois olla valmiimpi silloin.
 
Musta tuntuu välillä, että tarttisin vielä enemmän näitä vauvapalstoja innostusta purkamaan!:D Vois kyllä olla ihan hyvä vähän yrittää rajottaakki tätä hulluutta. :kieh:

Meillä yhteistä historiaa kohta neljä vuotta, avoliitossa eletään.
 
salomeki: Me ollaan oltu yhessä reilut kuusi vuotta, naimisissa 4,5 vuotta.

Kaneli88: Noita ajatuksia tulee vielä siinäkin vaiheessa kun on viimesillään raskaana :) Sillon miettii, että mitä sitä onkaan tullut tehtyä ja onkohan sittenkään valmis, mutta sekin kuuluu asiaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Hiljaiseloa tullut tällä rintamalla vietettyä. Opintoja koittanut (laiskasti) puuhastella etiäpäin ja häät lähenee pikkuhiljaa, tällä hetkellä tosin tuntuu että ihan tuskastuttavan hitaasti :D Meillä pikkuherra vietti viikko sitten 1-vuotissynttäreitään. Vauvavuosi on ollut kerrassaan ihana ja tästä vaappuvin askelin vaan etiäpäin :)

(niin ja olen nyt 26, buuhuu!)
 
Viimeksi muokattu:
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 5.2.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Viimeksi muokattu:
Hui ui, alkaa kevät jo lähestymään :D Kolmanneksi viimeinen liuska tuli just syötyä. Mieheltä olen aina vähän väliä kysellyt että onhan se nyt sitten OK että keväällä loppuu pilsujen syöminen, ja ei hän ainakaan vastaan ole sanonut. Mutta vissiin häntä jännittää ja ahdistaa se raskaus, ihan niinkuin minua :rolleyes:
Välillä tuntuu että vauva olisi maailman luonnollisin asia, mutta välillä tuntuu ihan pähkähullulta idealta! :D

Mites muiden työ-/opiskelutilanne? Onko mitään suunnitelmia vauva-ajan varalle?

Itse olen osa-aikaisesti töissä ja käyn kans koulua, amk:ta. Olen miettinyt että pitäis ehkä syksyllä pistää koulu tauolle, ja vain tehdä töitä, sillä eikö äitiysloman rahan suuruus ole kytköksissä suoraan vuosiansioihin?
Tosin en nyt sitten tiedä, ja jänskättää jo nyt mitä sitten vauva-ajan jälkeen, jäisikö kotihoidontuelle kotiin vai heti 9 kk jälkeen takas töihin?
Omana toiveena olis saada molemmat muksut aika tiheällä aikavälillä, joten voi olla että työelämä jää hyyyvin pitkäksi aikaa tauolle? Huoh, en tiedä yhtään :D Mutta ainakin tulee tässä jo säästeltyä palkasta joka kk, jos sitä kuitenkin kotihoidontuelle jäis, niin ei ole ihan lirissä taloudellisesti.
 
salomeki: Täällä yhteiseloa takana kymmenen vuotta, yhdessä asuttu 7 vuotta. Naimisiin mentiin vuosi sitten.

Täällä päästäänkin yrittäminen aloittamaan jo nyt, joten hyppään tästä tuonne yrittämään päässeisiin. :)
 
carna Määki teen osa-aikatöitä ja opiskelen yliopistossa samalla. Itse ajattelin jääväni lapsen synnyttyä ainakin yheksi lukuvuodeksi kotiin eli pitäisin opiskeluista välivuoden. Haluaisin kyllä hoitaa kotona 1,5vuoden ikään ku tuntuis hurjalta laittaa alle vuoden ikäinen hoitoon.. Mutta en tiedä. Jos lapsi syntyisi keväällä niin hyvin sujuvasti menis se 1,5v kotona ja sit seuraavan vuoden syksyllä takaisin opiskelujen pariin, mutta jos lapsi syntyisikin syksyllä niin sitten on vähän miettimistä enemmän.. Jos tästä sekavasta tekstistä nyt mitään ymmärtääkään. :D
Mahollinen seuraava lapsi tuliski varmaan sitte useamman vuoden (3-4) päästä, ainaki näin on puhuttu. Kerkiäis itekki valmistua. Myös täälä on säästöjä kerrytetty, vaikka palkka ei mikään huima ookkaan. :)

pieni toive Tsemppiä yritykseen, toivotaan pikaista plussaa! :)
 
pieni toive, tsemppiä matkaan :heart:

carna,mulla on ikuisuusopiskelut yhä käynnissä, mutta olin ihan kokopäiväisesti töissä sen vuoden 2012, jolloin joulukuussa jäin mammavapaalle ja tammikuussa syntyi esikoinen ja voin sanoa että kyllä se raha mieltä kovin lämmitti, vaikkei mullakaan nyt mikään huikee palkka ollut. jos vaan tuntuu että mahdollisuuksia töihin olisi niin voisin melkein suositella, kyllä se minimiäitiyspäivärahalla eläminen sen verran kituuttamista on vaikka opiskelijana olisi säästeliäästi tottunutkin elämään... tällä hetkellä oon kotihoidontuella+opintotuella ja koitan vääntää gradua, eli nukun vauvan kaa pitkään ja puuhastelen joutavia kaikki päivät :rolleyes:
 
jos vaan tuntuu että mahdollisuuksia töihin olisi niin voisin melkein suositella, kyllä se minimiäitiyspäivärahalla eläminen sen verran kituuttamista on vaikka opiskelijana olisi säästeliäästi tottunutkin elämään...
Jotain tällaista minäkin vähän arvelin.
Minulla on ihan vakiduuni, ja uskon että on mahdollista saada se taas täyspäiväiseksi, ellei lama nyt iske ihan kunnolla meidän alalle.

Heh, itse tykkään tosi paljon minun duunistani ja esimies on aivan huipputyyppi. Ja minusta on tuntunut vähän pahalta tämä vauvahaave, ihan kuin jotenkin "pettäisin" työyhteisöni sitten kun tulen paksuksi ja lähden määrittelemättömän pitkälle "lomalle".

Tässä syksyllä tänne töihin tuli sitten yllättäen toinen nainen, jonka oli vähän niinkuin tarkoitus oppia tekemään minun työni, jos vaikka sairastuisin tai jotain (ehkä esimies pikkuhiljaa alkaa epäilemään että minäkin haluan perheenlisäystä..?). Ja tämä tuntui minusta ihan onnenpotkulta :D Ehtisin tosi hyvin kouluttaa hänet ennen vauvautumista.

MUTTA! Eikö tämä nainen sitten vähän aikaa täällä työskenneltyään möläyttänyt että hän oli kyllä jo raskaana kun tämän työn sai! Joten minun hienot suunnitelmat meni ihan mönkään :D Itte olin niin puulla päähän lyöty että morjes vain :LOL: Sillä sekunnilla päätin että nyt alan itsekin itsekkääksi enkä pode (ainakaan kovaa) syyllisyyttä omista vauva-haaveistani.
 
Lasten hankkiminen on kyllä niin iso asia elämässä ettei siitä pitäis joutua tuntemaan syyllisyyttä. Mut niin se vaan monella menee, tuntuu ettei haluis työpaikalla ylimäärästä vaivaa. Tota kyllä voi miettiä niin päin, että olisitteko te työtoverin puolesta onnellisia vai kiukkusia siitä, että työkuvioita täytyy jotenkin muuttaa. Veikkaan et suurin osa olis onnellisia :)

Eiks äitiyspäiväraha mene edellisen vahvistetun verotuksen mukaan? Eli 2014 äitiyslomalle jäävät saavat 2012 verotuksen mukaan rahan ellei tulot oo muuttunu puolen vuoden aikana radikaalisti tjtn. Näin tulkitsin noita Kelan sivuilta löytyviä tietoja.
 
Norna, joo siis vahvistetun verotuksen mukaan pääasiassa MUTTA jos tulot on nousseet siitä sen 20%, niin voi hakea myös äitiysvapaata edeltävän 6kk perusteella. Mulla siis meni näin, koska opiskelijasta työläiseksi tuolloin :)
 
Heippa kaikki. nyt löyty oikea ketju mulle. meillä on kaksi lasta ja minulla on aivan tajutin vauvakuume ja haluisin kolmannen. minulla oli ehkäisy kapseli 5v ja nyt se otettiin pois kun meni vanhaksi eikä ehkäisyä nyt ole käytössä. mieheni sanoi että ei viellä kolmatta ja mennään keskeytetyllä yhdynnällä eteenpäin. viime menkat olivähän ennen kun kapseli poistettiin. ollut nyt viikon väsymystä, pahoinvointia välillä, palelua, alavatsaan nipistelee, ala selkä kipee ja ruoka ei maistu. tämä painon tunne ala vatsassa istuessa varsinkin on inhottava...
tein testin mutta on liian aikaista koska ei menkkojen pitäisi viel alkaa.
tässä mun tarina nyt nopeesti :)
 
carna: Työ- ja opiskelukuvioista sen verran, että valmistuin ennen esikoisen syntymää sairaanhoitajaksi. Ehdin olla töissä melkein sen kuusi kuukautta ennen kuin jäin äitiyslomalle. Ja nyt jälkeen päin ajateltuna olen ihan tyytyväinen, että esikoinen ei tärpännyt heti yrityksen alettua, koska muuten olisin jäänyt minimiäitiysrahalle. Nyt vaan toivon, että seuraava tärppäisi mahdollisimman nopeasti, että saisi samat rahat. Muuten on varmaan mentävä välissä töihin... Nyt olisi tarkoitus aloittaa keikkailu, että ei pääsisi ihan kokonaan unohtumaan nuo työasiat, tai lähinnä, että työnantaja ei unohtaisi minua... Vakituista paikkaa tai muutakaan työsuhdetta minulla ei ole, niin silläkin olisi ihan hyvä pysyä työnantajan muistissa. Nyt vaan on alkanut ahdistaa ajatuskin keikalle menosta...

Ja tosiaan toivon, että voisin olla kotona sen kolme vuotta vielä seuraavankin kanssa. Jos minulla olisi vakipaikka, niin en miettisi asiaa hetkeäkään. Mutta nyt kun ei ole ns. paikkaa minne mennä takaisin, niin tuntuu jotenkin orvolta. Olen myös miettinyt alan vaihtoa, mutta en ole vielä keksinyt mitään muutakaan mitä haluaisin tehdä.
 
Ite oon töissä, ja jotenkin oon aina aatellu, että töihin palaankin sitten suht pian, koska se raha sen varsinaisen äitiysloman jälkeen on vaan niin minimaalinen (säästöjä ei hirveesti oo, tai suurin osa "ylijäävistä" rahoista menee asuntosäästötilille, joka sekin on vielä aika alussa). Aika nuorihan se lapsi kyllä silloin on, että ehkä siinä vois pari kuukautta mennä vaikka kituutellen...Mitään kolmea vuotta tai paljoa yli vuottakaan en kyllä osaa kuvitella olevani kotona.

Aika tosiaan kuluu aika nopsaan, kun arki on täynnä kaikkea, että eiköhän sen pari kuukauttakin jaksa vielä odotella. :)
 
kka
salomeki, me ollaan miehen kanssa pidetty yhtä reilut neljä vuotta. Avoliittoakin tulee kesällä täyteen sen neljä vuotta ja pian vietetään 2-vuotiskihlapäivää.

carna, itse olen tällä hetkellä työelämässä mutta alan vaihto on edessä tulevana syksynä. Mies taas opiskelee yliopistossa ja valmistunee kesän jälkeen ja suuntaa sen jäkeen vuorostaan työelämään.
 
Hei kaikille!

Ajattelin liittyä seuraanne kirjoittelemaan, jos vain mahtuu. :) Tämä ketju vaikuttaa itselle sopivalle paikalle.

Meillä odotetaan toisen lapsen yrittämisen aloittamista. Ennestään on yksi yhteinen lapsi. Koen itse tarvitsevani paikkaa, jossa jutella asioista. Mies on tällä hetkellä niin väsyksissä töistä ja opiskelusta, ettei jaksa olla kamalan innostunut mahdollisesta vauvasta.

Olemme puhuneet, että mietitään yrittämistä sitten, kun esikoinen täyttää kaksi. Eli syksyllä sitten vasta alkaisi yrittäminen. Ensimmäisen kanssa kesti 3 vuotta siihen, että tärppäsi pysyvästi. Kaksi varhaista keskenmenoa ehdimme kokea tuossa ajassa. Hoidoissa ei käyty. Tarkoitus oli laittaa prosessi alulle 2012 alussa, mutta pieni sitten päättikin tulla ilahduttamaan eloamme. :)

Tässä minusta lyhyesti. :) Ai niin. Ikää on 31.
 
Viimeksi muokattu:
Inuko, tervetuloa mukaan!

salomeki, meillä seurustelua takana joku 5,5 vuotta, josta avoliittoa 4,5 vuotta :)

Jännittää. Päätin eilen olla aloittamatta uutta liuskaa. Jännää tosi paljon, että sekooko nyt mielialat, tuleeko akne, rasvottuuko tukka supernopeesti, tuleeko megahypervuodot, jne.. Menkat ois pitäny loppuu eilen mut toistaseks nyt sit jatkuu, sopis loppua jo kun tää on jo kuudes päivä :D Tuli tässä vasta mieleen, että toivottavasti se kumi ei sitten ärsytä limakalvoja, kun kaikille ei vissiin sekään sovi?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Inuko
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 8.2.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
Kaneli8825v02/20141.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 

Yhteistyössä