Yrityksen odottajat

jammaillen Me käytetään Family-tuotemerkkiä (tuli äitiyspakkauksen mukana ja myydään apteekissa). Se on ollut ihan hyvälaatuinen eikä haise lateksille tai ilmapallolle tai kumihanskoille. ;) Eikä myöskään mulla ole ärsyttänyt limakalvoja. :)

veepu Kiitos listalle pääsystä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Inuko, aina mukava saada uutta porukkaa!

En enää tiedä, kuka on kysellyt ja mitä, mutta ilmeisesti yhdessäolosta ja elämäntilanteista yleensä on ollut puhetta..
Meillä yhteistä elämää takana 3,5 vuotta, josta yhdessä ollaan asuttu 2,5 vuotta.
Molemmat ollaan vakituisessa työssä, opiskelut takana päin.. tosin itseäni kiinnostaisi vielä lähteä jatko-opintoihin, mutta saa nähdä.
 
  • Tykkää
Reactions: Inuko
Hei vaan!
Minä löysin tämän ketjun myös ja haluan ilmoittautua mukaan!
Aika samanlaisessa tilanteessa olen Inukon kanssa, siis toista haluttaisiin päästä tekemään.
Yrityksen aloitusta odotellaan kuin kuuta nousevaa :)

Taustoja vähän:
Esikoinen on vuoden ikäinen ja sisarus saisi ilmoittaa tulostaan ihan milloin vain. Yrityksen aloitusta odotellaan sen vuoksi, että ensinnäkin menkat ei ole vielä alkaneet ja toisekseen toinen lapsi on luultavasti "haettava matkaan" sairaalasta. Eli hoidoilla on ensimmäinen saatu alkuun.

Ikää minulla on 31-vuotta.
Miehen kanssa yhdessä ollaan oltu 9 vuotta, joista naimisissa 5 vuotta. Lapsettomuutta ennen plussaa oli takana 6 vuotta ja hoitojakin jo 4 vuotta.
Meillä on molemmilla vakityöt josta minä olen siis hoitovapaalla. Ja oma (pankin) koti löytyy, joten tällä hetkellä säästellään vaan sitä varten, että saan olla kotona ja että hoitoihin riittää rahaa :)

Tässä yritystä odotellessa koitan kuntoilla ja pudotella painoa, jota on kertynyt ihan hirveästi ja sitä taivalta voi seurata halutessaan blogissa varmastihidasta.blogspot.fi

Niin ja odotuksen päättymisestä ei ole tietoa. Se päättyy sitten kun menkat alkaa ja ne alkaa ehkä, kun imetys loppuu.. Monta liikkuvaa osaa..

Mukavaa viikonloppua odottelijoille!
 
iloksi, tervetuloa joukkoomme ja hyvää viikonloppua sinullekin!

Inuko, kiitos tuosta vinkistä! On näköjään vielä todella halpojakin kumeja, 12kpl maksaa about saman verran kuin 5kpl Sultaneja tai Magiceja. Täytyy ostaa noita ja testailla millaisia ovat :) Kiitti!
 
Viimeksi muokattu:
Ramppikuumeesta on ollut juttua. :) Minulla oli vielä esikoisen synnyttyäkin ajatus, että apua, mihin sitä on oikeen ryhtynyt. Se menee kyllä ohi. Nyt jo odotan innolla syksyä ja mahdollista vauvaa ensi vuodelle. Nyt tietää miten homma suurin piirtein menee. :) Ei tarvitse pelätä ja jännittää vauvan kanssa niin paljon. Näin jälkikäteen on vähän huvittanutkin, että miten niin pieni voi olla niin pelottava. ;)

Perhesuhteista: Yhtä miehen kanssa ollaan pidetty 12 vuotta (yhdessä asuttu 11) ja naimisissa ollaan oltu 6 vuotta. Mies opiskelee ja käy töissä ja minä teen töitä. Lapsi siis kotihoidossa. Ollaan miehen kanssa vuoropäivin kotona. Minulla myös tarvittaessa etätyömahdollisuus, mikäli jotain yllättävää tulisi. Ihan kiva, kun ei ole ollut pakko laittaa hoitoon. Olimme kyllä vuotiaana laittamassa hoitoon, mutta sitten työtilanteet järjestyivät näin. Olen ollut tyytyväinen. :)

Tässä on hyvää aikaa tutkailla ennen syksyä, että miten kroppa toimii. Minulla on lievää PCOta, joten olen ajatellut vähän seurata ehkä jo ennen yritystä tikuilla, että näyttääkö ne koko ajan ovista/negaa vai löytyykö ovis-ajankohta. En ole siis koskaan tikutellut. Nyt vain haluaisin, ettei aikaa kuluisi yhtä kauan kuin viimeksi. Kierto alkaa tasottua pikkuhiljaa lähemmäs 30 päivää, mutta katsotaan nyt. :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ihanat häät vietetty <3 Elämäni paras päivä kyllä! Pää vieläkin ihan pilvissä. Ramppikuumeesta huolimatta päätimme jättää ehkäisyn pois joten siirryn tuonne yrittäjien ketjuun :) Pahin pakokauhu on hävinnyt ja mennään fiiliksellä että tulee jos on tullakseen. En halua alkaa vielä laskeskelemaan päiviä ym. Mennään ihan fiilis pohjilta :)

Tulkaahan perässä.
 
Ehkäisyyn liittyen nyt jupinaa :kieh: Aloitin synnytyksen jälkeen minipillerit ja kivasti jäi menkat sitten pois. Jossain vaiheessa syksyä oli tihkuvuotoa pari viikkoa ja sitten taas loppui. Mutta nyt on helvetin tiputteluvuoto käynnissä joka alkoi jo joulun aikaan eikä loppua näy! Hyvin kyllä ehkäisee kun ei kauheesti humpsuttelut huvita... :(
En nyt oikein tiedä mitä tekisin kun alkaa hermot mennä tilanteeseen ja reseptikin pitäis kohta uusia, että jatkanko noita kaikesta huolimatta vai rupeenko vielä vaihtamaan merkkiä? Toisaalta sekään ei huvittais yhtään, kun ei oo aina niin helppoa ja sitten olis elokuussa kuitenkin tarkoitus näiltä näkymin lopettaa pilsut kokonaan. Murrrr :headwall:
 
Onnea Kaneli88:lle ja tervetuloa uudet!

Maggis: Mullakin ollut minipillerit varmaan nyt pari vuotta, ja kierto on ollut niiden kanssa alusta alkaen ihan mitä sattuu, siis _todella_epäsäännöllinen. Muitakin murheita (esim. todella rasvoittuvan ihon & menkkakivut) tuonut ks. pillerit, mutta yrityksen alkuun/parin levyn loppumiseen asti ajattelin niiden kanssa kärvistellä, kun ei nuo yhdistelmätkään mulle niin hyvin sovi. : / Vielä enemmän mietityttää, millä sitten jatkaa raskauden jälkeen...
 
Maggis: mulla oli minipillereitten kanssa pientä vuotoo koko ajan. Sain terveydenhoitajan puheista sellasen kuvan että joillain menkat loppuu kokonaan toisilla on vuotoa koko ajan. Mä en enään pillereitä uskalla ottaa :/ muakin vähän huolettaa että mitäs sitten kun kyllästytään totaalisesti noitten kortsujen kanssa :(
Ollaan koko ajan suunniteltu et kortsuilla siihen asti et aletaan yrittää.
 
Viimeksi muokattu:
tervetuloa kaikki uudet! Ihanaa että meitä samassa tilanteessa olevia on näin paljon, ei tarvi yksin jännäillä ja odottaa.

Tuli mieleen semmoinen kysymys, että oletteko lukeneet/kuulleet/kokeilleet jotain keinoja/rasvoja raskausarpien ehkäisemiseksi?? Esimerkiksi rasvaus varmaan kannattaisi aloittaa suht ajoissa raskauden alusta alkaen.. Ainakin omalla äidilläni iho on venynyt aivan rikki, enkä samaa kohtaloa haluaisi myös itselleni :(

Viikon hupenee ja ehkäisyn jättäminen lähestyy.. Saattaa jopa aikaistua kuukaudella :)
 
kaneli Onnea vihkiytymisen johdosta. :)

haavemaa Rasvasin ahkerasti koko raskauden ajan eikä arpia tullut kuin vasta lopussa, kun mentiin yliajalle. Ei enää alavatsaniho jaksannu pysyä perässä, kun alkoi mahalla painoa olla. Jos olisi syntynyt laskettuna ei olisi tullut arpia. Mutta toisaalta, on sitä pahempiakin asioita. ;) Taisteluarpensa kullakin.
 
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 11.2.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 
Weledalla on ainakin raskausajan hoitoöljy, jota jotkut kehuneetkin mutta ikävä tosiasia on et kyllähän ne arvet tulee jos on tullakseen vaikka kuin rasvailis. Ja enemmän se kuitenkin ihosta on kiinni kuin siitä onko hoikka/pyöreä, kuiva ja ohut iho ratkeilee helpommin joten mikä tahansa rasvaaminen on kyllä plussaa. Mulla tuli ihan oudosti raskausarvet ja neuvolatätikin nauroi ettei oo kyllä hänellekään ennen tullut vastaan tämännäkösiä :'D
 
haavemaa: Aika lailla geeneistä kiinni tuo arpien tuleminen taitaa valitettavasti olla. Miulla ei viimeksi tullut ollenkaan mahaan, muutama ihan pieni tuli rintoihin silloin, kun maito rupesi nousemaan ja kuppikoko kasvoi A:sta C:hen yhdessä yössä :D Rasvailin ja öljysin kyllä mahaa ja rintoja melkein koko raskausajan, mutta en ole varma oliko sillä kuitenkaan suurta merkitystä. Äidillänikään ei taida olla ollenkaan arpia.
hiliputti: Me ollaan myös äitini kanssa hoikkia, eikä meille kummallekaan siis juurikaan tullut arpia.

Ajattelin kuitenkin taas seuraavassa raskaudessa rasvailla, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ja kun seuraavassa raskaudessa maha kasvaa yleensä alussa paljon nopeammin kuin ensimmäisessä. Tosin onhan se nahka jo kerran venynyt, että jos se ei ihan niin helposti sitten repeilisikään.
 
hiliputti En mitään erikoista käyttänyt. :) Rasvaisempia perusvoiteita (esim. Decubal) ja Ceridalin öljyä. Minulla on aika kuiva iho, joten tarvisen tujut rasvat ihonhoitoon. Uskon, että rasvauksella voi vähän vaikuttaa arpien muotoutumiseen, mutta kuten moni jo sanoi, on geeneillä varmasti vaikutusta (tosin äidillä ei ollut arpia ja mulla on ;) ).
 
Heipat taas pitkästä aikaa! Hetken pitänyt hiljaiseloa, kun niin kova kiire tuntunut koko ajan olevan.
Noista raskausarvista on ollut puhetta ja minulla on rinnoissa kahden vuoden takaisesta keskenmenosta muistot. Keskenmeno tuli 10+3 ja tuli todella alussa rintoihin arpia.

Ainiin tervetuloa uusille! :)

Onko ollut puhetta ikäeroista? Meillä ikäeroa on 6vuotta, miekkonen on 28v ja pitää itseään jo ikäloppuna :D alkaa olemaan pikkuhiljaa aika alkaa jälkikasvua kuulemma hankkimaan ja sekös minulle sopii :D syksyä siis odotellessa!!
 
Voisin liittyä mukaan. Meillä siis toinen on tuloillaan tässä 1,5kk sisään ja kolmatta olisi tarkoitus yrittää heti perään. Eli tavallaan yritys alkaa 4/2014, mutta tuskin se kierto lähtee käyntiin yhtään sen nopeampaa kuin viimeksikään, jos imetys onnistuu.

Ikää löytyy 23 vuotta ja mies on 26v. Esikoisemme täytti viime vuoden lopulla 1v. Yhdessä olemme olleet yli 5v, joista naimisissa vasta puolisen vuotta.

Täytyypi tässä vähän selailla, mistä olette keskustelleet :)
 
Itsekin noita rasvailuja olen miettinyt. Tosin omalla äiskällä ei taida mitään arpia olla, täytyy siskolta kysyä onko hälle mitään tullut. Olen niin huono käyttämään rasvoja, jonkun aikaa sitä muistaa ahkerasti rasvata, mutta sitten se jää :D

Samaten luin joskus jostain tietystä rasvasta mitä kannattais tuonne alapäähän pistää, ettei niin herkästi paikat repeis?? Mutta ehkä nämä on sellasia mitä kannattaa ressata vast sitte ku on jo plussa tikussa =)




Hyvää ystävänpäivää muuten teille kaikille!! :flower: :heart:
 
ikäeroista joku kysyi, meillä sitä on suunnilleen 5 vuotta minun eduksi, eli minä olen nuorempi.

Minulla on iso iso ongelma joka tuottaa ihan kamalaa mielipahaa, nimittäin miehen lapsi :( lapsessa itsessään ei ole mitää vikaa, mutta tilanne että joudun jatkuvasti "leikkimään" kotista ja perhettä lapsen kanssa, joka on aivan vieraan ihmisen tekemä. Kukaan ei ymmärrä miten pahalta minusta tuntuu, koska oma vauvakuume ja lapsen kaipuu on niin kova, että tuntuu suorastaan kiusaamiselta minua kohtaan se, että joudun kaitsemaan muiden lapsia ja seuraamaan sivusta sitä miehen ja lapsen suhdetta... "isi isi isi" ja minä en ole koskaan mikään tai kelpaa mihinkään,

ymmärtääkö teistä kukaan, miten pahalta tilanne voi tuntua? <3
 
Hyvää ystävänpäivää naiset!

Voi haavemaa, voin vain kuvitella miltä tuo tuntuu!
Minulla tulee tuollaisia tunteita välillä oman kummitytön kanssa, vaikka rakastan häntä yli kaiken ja haluan viettää aikaa hänen kanssaan.. mutta silti se vauvakuume kummittelee siellä ja pilaa tunnelman. "Miksi en saa omaa...?"
Tsemppihalit!

Tervetuloa Lotus!

Muoks: Ikäeroista joku jutteli, niin meillä avokin kanssa ikäeroa 5 vuotta, minä 25v, mies 30v ikäkriisinen.. :D
 
Viimeksi muokattu:
YRITYKSEN ODOTTAJAT

Tervetuloa mukaan kaikki vauvakuumeilijat, jotka vielä odottavat varsinaisen yrittämisen alkamista.
Tässä keskustelussa saa avautua kaikesta!

Yritystä odottelevat 14.2.2014:

nimimerkkiIkäOdottaminen loppuu näillä näkyminMonesko lapsi
Babette22v01-02/20141.
iloksi31v02/20142.
eläväinen20v03/20142.
pircat29v03/20141.
pieni toive24v03-04/20143.
Lotus23v04/20143.
Gislie25v04/20142.
Hep8726v04-05/20141.
hiliputti26v04-05/20141.
carna26vkevät 20141.
Naarassusi22vkevät 20141.
jammaillen23vkevät/kesä 20141.
haavemaa24v06/20141.yhteinen
Hiitu20v06-07/20141.
Huolihuomisesta19v07-09/20141.
Hormonihirviö119v08/20141.
Norna30v09/20141.
niiskuilija28v09-10/20141.
Inuko31vsyksy 20142.
maggis26vsyksy 20142., 1.yhteinen
Aamurusko29v??/20143.
Wuf29v??/20142.
kka22v2014-20151.
salomeki22v2014-20151.
Sano Pirkka30v2014-20151.
piupiu24v2014-20151. yhteinen
venla9023v03-04/20151.
Tahdonvoima28v20151.
FantaViona26v? (ei tiedossa)1.
tanttumaaria25v? (ei tiedossa)1.
veepu12325v? (ei tiedossa)1.

Taustalla:
Ruusannuppu
Spukka

Yrittämään päässeet:
Nipsut - 10/2013
empuska - 11/2013
kuukiuru - 11/2013
Ninnu83 - 11/2013
Sandri - 11/2013
anni00 - 12/2013
Katey - 12/2013
ponityttö - 12/2013
toivontähti - 12/2013
Chokomom - 01/2014
Elviira86 - 01/2014
Kaneli88 - 02/2014

Yrittämään päässeiden ketju:
Yrityksen odottajista yrittämään päässeet

Tässä keskustelussa mukana olleiden blogeja seurattavaksi:
Babette - Oana - New Edition
iloksi - Hitaasti, mutta varmasti?
Kaneli88 - Ripaus sokeria ja kanelia elämään
Kuukiuru - Come to Mama
ponityttö - Multaa ja Timantteja
veepu123 - Tavoitteena onnellinen elämä
 

Yhteistyössä